- Reactiescore
- 2.495
Beste spelers,
Met de lancering van casual 10 begin november waren tribalwars.nl en tribalwars.net deel van de testmarkten om wijzigingen op de casual te testen. De toen doorgevoerde wijzigingen waren:
Ondertussen zijn we 6 maanden verder en hebben we deze methodologie kunnen uittesten en evalueren. In de tussentijd ben ik ook meermaals met jullie hier het gesprek voor aangegaan en ik dank jullie voor al jullie feedback over wat er anders kan. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid ook alles te wijzigen.
Casual werelden zijn werelden die InnoGames zo veel mogelijk (over alle markten heen) consistent wil houden. Hierdoor is er weinig ruimte om wereldinstellingen aan te passen. Je zal dit zien op alle causal werelden wereldwijd.
De Casual problematiek is iets dat we over alle markten heen ook terug zien komen. Dit is iets dat het team van ontwikkelaars ook ziet en ook op de roadmap staat om iets mee te doen. De wat, hoe en wanneer dat is helaas nog niet duidelijk (en zal nog heel wat gesprekken met Community Managers kosten).
In de tussentijd heb ik wel overlegd met InnoGames naar een lokale oplossing. Het is daarin helaas een beetje geven en nemen maar we zijn in elk geval het volgende overeen gekomen:
Casual 9
In de praktijk zal dit vermoedelijk betekenen dat we de frequentie waarop een casual start ook zullen verhogen naar een casual om de 6 - 8 maanden.
Op deze manier willen we op korte termijn tegemoet komen aan een aantal frustraties mbt de casual werelden terwijl er door de ontwikkelaars (samen met Community Management) gezocht wordt naar een lange termijn oplossing.
Feedback mag hieronder,
Duckje
Community Manager TribalWars.nl
Met de lancering van casual 10 begin november waren tribalwars.nl en tribalwars.net deel van de testmarkten om wijzigingen op de casual te testen. De toen doorgevoerde wijzigingen waren:
- Het deactiveren van vlaggen
- Het enkel laten overstappen van de laatste nieuwe spelwereld.
Ondertussen zijn we 6 maanden verder en hebben we deze methodologie kunnen uittesten en evalueren. In de tussentijd ben ik ook meermaals met jullie hier het gesprek voor aangegaan en ik dank jullie voor al jullie feedback over wat er anders kan. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid ook alles te wijzigen.
Casual werelden zijn werelden die InnoGames zo veel mogelijk (over alle markten heen) consistent wil houden. Hierdoor is er weinig ruimte om wereldinstellingen aan te passen. Je zal dit zien op alle causal werelden wereldwijd.
De Casual problematiek is iets dat we over alle markten heen ook terug zien komen. Dit is iets dat het team van ontwikkelaars ook ziet en ook op de roadmap staat om iets mee te doen. De wat, hoe en wanneer dat is helaas nog niet duidelijk (en zal nog heel wat gesprekken met Community Managers kosten).
In de tussentijd heb ik wel overlegd met InnoGames naar een lokale oplossing. Het is daarin helaas een beetje geven en nemen maar we zijn in elk geval het volgende overeen gekomen:
Casual 9
- Casual 9 zal begin mei starten met het verbreden van de aanvalsbreedte. Hier gebeuren dan verder ook geen wijzigingen.
- We zullen de overstap vanaf alle werelden naar Casual 10 activeren
- We zullen eveneens de automatie (verhoging van de aanvalsbreedte) vervroegd laten ingaan maar iets vertraagd laten lopen).
- In de praktijk zal de overgang starten na 6 maanden en elke 6 weken (in tegenstelling tot 4) zal er een verbreding plaatsvinden.
- Er gebeuren voor de rest geen wijzigingen aan de wereldinstellingen (geen extra barbarendorpen)
- Casual 11 zal vervroegd starten (met de lancering van wereld 80
- Casual 11 zal een verhoogd aantal barbarendorpen hebben (aantal te bevestiging / nog in onderhandeling)
- Vanaf de start van Casual 11 zullen alle nieuwe werelden overstappen naar Casual 11.
- Vlaggen zullen opnieuw geactiveerd worden.
In de praktijk zal dit vermoedelijk betekenen dat we de frequentie waarop een casual start ook zullen verhogen naar een casual om de 6 - 8 maanden.
Op deze manier willen we op korte termijn tegemoet komen aan een aantal frustraties mbt de casual werelden terwijl er door de ontwikkelaars (samen met Community Management) gezocht wordt naar een lange termijn oplossing.
Feedback mag hieronder,
Duckje
Community Manager TribalWars.nl