De Beurs & Crypto

Reactiescore
1.226
Nogal hoog gegrepen. Maar het kan maar zo , kijk naar plug power.

Plugpower heeft vanaf 2000 ongeveer 5266% aan aandelen uitgegeven en nog steeds een verlieslatend bedrijf, flinke verwatering als je in 2000 al aandeelhouder was. Toch wel typisch gezien hoeveel het bedrijf waard is.
 
Reactiescore
1.699
Plugpower heeft vanaf 2000 ongeveer 5266% aan aandelen uitgegeven en nog steeds een verlieslatend bedrijf, flinke verwatering als je in 2000 al aandeelhouder was. Toch wel typisch gezien hoeveel het bedrijf waard is.

Ik heb vorig jaar 50 aandelen( achteraf te weinig) gekocht voor 4,40.

Als je kijkt wat het nu waard is, en dat in de toekomst waterstof populairder word denk ik wel dat ik deze aardig heb gedaan haha.
 
Reactiescore
1.226
Ik heb vorig jaar 50 aandelen( achteraf te weinig) gekocht voor 4,40.

Als je kijkt wat het nu waard is, en dat in de toekomst waterstof populairder word denk ik wel dat ik deze aardig heb gedaan haha.

Dat heb je zeker goed gedaan, een bedrijf hoeft niet perse goed te draaien om er als belegger toch geld mee te verdienen.

Ik vind het persoonlijk alleen bijzonder dat het bedrijf in 20 jaar nog geen cent winst en een negatieve free cashflow geboekt heeft, maar toch in trek is voor investeerders. Hun "verdienmodel" zit hem in het uitgeven van aandelen. Bedrijven van een vergelijkende marketcap draaien een omzet van rond de 15 miljard gemiddeld en zijn winstgevend. Zet daar de omzet van 300 miljoen en marketcap 22 miljard van PlugPower tegenover. Kost of revenue van 90% of meer de laatste jaren. Stel je voor dat het bedrijf dan winstgevend zou zijn tegen de huidige omzet en marketcap dan zou je 730 keer de winst betalen momenteel. Erg optimistisch als je het mij vraagt.

Fundamenteel gezien zou ik nooit in dit bedrijf stappen. Kun je er een goede belegging mee maken? Zeker. Korte termijn handelen, goed het nieuws volgen. Alleen het gevaar is dat het bedrijf zelf erg overgewaardeerd is en je dan dus altijd opzoek moet naar een koper die er meer voor wil betalen dan jij. Maar aangezien jij met 4,40 ingestapt bent zit je wel safe voorlopig ;)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
971
Sinds kort ben ik actief op de beurs, met handelen van aandelen enzo. Nu viel het mij op dat hier niet echt een discussie over is. Dus bij deze, welke aandelen hebben jullie en welke aandelen zouden jullie mij aanraden/afraden?:eek:

Zelf heb ik nu wat aandeeltjes in BAM, Corio en Aperam

Hoe gaat het op de beurs @jojor ?
 
Reactiescore
110
Atm zit bijna alles in ETF'jes, Risicospreiding tot de max. Daarnaast wat AEX-aandeeltjes erbij nog.

Acht jaar in een bullmarket, heb je enig idee hoeveel rendement je sinds 2013 behaald hebt?
 
Reactiescore
1.226
Wat een prachtige dag voor de enkeling onder ons hier op het forum die al 2-3 maanden in MVIS zit ook. Mijn verwachting is dat de koers blijft stijgen tot aan de vervroegde ER/PR aankomende donderdag in de AH. Ik hold.

Bekijk bijlage 28456

Dat is een hele mooie stijging! Ik zou denk ik wel een beetje buikpijn krijgen bij een bedrijf wat op 2,9 miljard gewaardeerd is en maar 3 miljoen omzet maakt. Tot nu toe in ieder geval gefeliciteerd met dit mooie rendement!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.770
En aangezien jij er 1000 gekocht hebt, is de kans dat het aandeel stijgt ook automatisch groter.
Spreek af met wat vrienden dat je der elk 1000 in investeert ofzo en koop de hele boel op :D :D
GAMESTOP!!!! @pr0blieeb jij visionair!!!
 
Reactiescore
7.918
Stocksplit Vestas:

1619514806615.png

1/5. Na de Greendeal in Amerika zit het aandeel in de lift weer. Goede dag om het in de gaten te houden.

XET | VWSB | DK0061539921
 
Reactiescore
1.383
jeetje doe eens niet zo bamboozled men, ik zei gewoon een enkeling omdat ik niemand wilde buitensluiten amaikes zeg
 
Reactiescore
7.918
Bovenaan