De Beurs & Crypto

DeletedUser

Guest
Ze zijn gestegen, dat is een belangrijk verschil ;) Als je vorig weekend met dit advies was gekomen waren je aandelen nu 40% meer waard geweest. Het is de vraag of ze nog verder blijven stijgen..
 

DeletedUser1435

Guest
Pharming Group0,3390,061(21,94%

zo kijk ik zei het jullie
 

DeletedUser1435

Guest
de verwachting is dat hij nog steeds gaat stijgen, maar aan mijn 77% zal je niet meer komen denk ik!!
 

DeletedUser

Guest
cb8ce6f3f62ee8d809b8c4b39536a94f.png
Toch een mooie voorspelling gedaan :) En die 77% is sinds vorige week al wel gehaald hoor ;-) Van 15 cent naar 35 is nogal wat.

't is wel speculatie, die koers gaat met dezelfde snelheid weer omlaag als hun medicijn afgewezen wordt in Amerika.. Maar als dat niet gebeurt kan de koers nog een eind omhoog.
 

DeletedUser67360

Guest
ik lees dit nu, maar ik vraag me af. als er grote games uit gaan komen of zijn uitgekomen zoals: battlefield 4, call of duty ghost, fifa 14, watch dogs, devision etc... kun je dan investeren in die game of moet je dan investeren in die bedrijf? en als je er investeer krijg de dan die games of gewoon het aantal precent winst van waar jij er op hebt gemunt.

hopelijk word me vraag beantwoord.
 

DeletedUser

Guest
Je kan (als persoon) niet investeren in de games zelf, dan zal je aandelen van de bedrijven moeten kopen van de uitgevers, bv. Activision Blizzard. De developers zijn zelden groot genoeg om vrij verhandelbare aandelen uit te geven.
 

DeletedUser67360

Guest
dus dan is zon investering in zon bedrijf eigenlijk best handig. want als je nu in zon bedrijf investeer en dan als de game uitkom dan weekje later ofzo verkoop heb je denk veel winst of niet? of gaat het echt om kleine bedragen?
 

DeletedUser1435

Guest
als jij veel aandelen heb kan je veel winst halen, echter loopje dan ook meer risico.

stel je koopt 100 aandelen a 10 = 1000,-

aandeel stijgt met 5% heb je 1050 = 50 winst.

koop je voor 100 euro aandelen dan heb je 5 = verlies door transactiekosten.

koop je voor 10000 aandelen dan kan je wel 500 euro verdienen!!!

alleen heb jij vast geen 10000 euro
 
Reactiescore
110
dus dan is zon investering in zon bedrijf eigenlijk best handig. want als je nu in zon bedrijf investeer en dan als de game uitkom dan weekje later ofzo verkoop heb je denk veel winst of niet? of gaat het echt om kleine bedragen?

Je kunt geen zaken aansturen waar je geen verstand van hebt.. investeer in waar je verstand van hebt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
dus dan is zon investering in zon bedrijf eigenlijk best handig. want als je nu in zon bedrijf investeer en dan als de game uitkom dan weekje later ofzo verkoop heb je denk veel winst of niet? of gaat het echt om kleine bedragen?

Call of Duty Ghosts is het meest succesvolle spel in lange tijd, of misschien het meest succesvolle spel ooit, kwam uit op 1 november vorig jaar. De koers van het bedrijf achter het spel, Activision Blizzard, is in die tijd niet meer dan normaal gestegen of gedaald, ondanks dat het spel zo goed verkocht. Zulke bedrijven (denk ook aan EA, Microsoft, Nintendo, Disney, etc.) zijn zo groot dat één spel zelden een grote invloed heeft op de beurskoers van het bedrijf (5 tot 10 procent stijging zou al heel veel zijn). Als je hiermee geld wilt verdienen moet je een kleiner bedrijf zoeken en een mogelijkheid daarin te investeren, zoals Kickstarter.

Overigens staat Pharming op -30%.
 

DeletedUser

Guest
CoD Ghost meest succesvolste game sinds lange tijd, of zelfs aller tijden zegt ie. :eek: :eek: :eek:

2 dagen had had Rockstar met GTAV nodig om dat in te halen.
Zelfs Tetris heeft meer copy's verkocht dan de gehele CoD franchise.

Mario is de bestverkochte franchise aller tijden.

Game nerd out.
 

DeletedUser

Guest
Oh ja, ik dacht dat CoD sneller was dan GTA V, my bad :)

Ik had het over enkele games though, niet over franchises. Maar je hebt gelijk. Beschouw het dan als een voorbeeld.

Even gekeken, en Take Two Interactive (moederbedrijf van Rockstar) heeft een maand of twee voor de release van GTAV langzaamaan een koersstijging laten zien. Toen het spel uitkwam bleef de prijs ongeveer gelijk. Als je dus in games wilt investeren moet je van te voren weten hoe de game ontvangen gaat worden ;)
 
Bovenaan