De Beurs & Crypto

DeletedUser

Guest
Je keurt daarmee het handelen van de bank goed door aandelen te kopen.
Het beleid van vele Nederlandse banken is wel wat op aan te merken. Zoals dat ze investeren in producten voor kernwapens e.d. Ik ben daar Principieel tegen. Helaas doen de meeste grote banken dat. Ben nu momenteel om mij heen aan het kijken waar ik naar toe kan gezien de ABM AMRO zich daar ook schuldig aan maakt.

Daarnaast heeft het bankwezen zo een beetje de crisis veroorzaakt. teren ze op mijn belasting centen en dan zeker ook nog spekken met aandelen. Nee dat zou best wel hypocriet van mijzelf zijn.

De enige Nederlandse bank die nog genoteerd is op de beurs en overheidssteun heeft ontvangen is ING, die zijn steunpakket keurig op tijd terugbetaalt en de overheid een winst van ongeveer 4 miljard oplevert op de staatssteun uit 2008. Ze teren niet bepaald op je belastingcenten, althans, dat zou voor mij geen reden zijn om geen aandelen ING te kopen.

Het bankwezen heeft de crisis van 2008 veroorzaakt, een crisis waar we redelijk snel weer uit waren. Die crisis heeft alleen een paar structurele problemen in de euro blootgelegd, wat zorgt voor de crisis waar we nu in zitten. Vergeet niet dat banken ook nodig zijn voor de economie.
 

DeletedUser

Guest
Verdorie wat een pretentie Sieb, nee jij kunt niet inschatten of aandelen Shell nemen slim is, je weet dat je weinig risico loopt maar ook dat is weer iets dat meespeelt bij de waarde van het aandeel... De wereld is niet gek en jij weet het níet beter dan mensen die zich er dag en nacht mee bezig houden, nee ik ook niet.

Ik kom toch helemaal niet zo over.
De topicstarter vroeg tips. Ik probeer hem tips te geven dat is alles. :eek:

Ik ben blijkbaar niet de enige die vermoedt dat shell een goede kans maakt om in de komende tijd een grote deel te gaan stijgen. En ik kan toch alleen maar zeggen wat ik denk. Dat is ook de bedoeling van dit topic, met als voorwaarde dat ik serieus blijf. Maar geloof me ik heb een artikel gelezen in de krant over Shell. Ik heb dat niet zo maar plots eventjes op mezelf bedacht ..
 

DeletedUser

Guest
Wij kunnen als eenvoudige scholieren dan wel studenten geen tips geven Prosieeb, alles wat jij leest is al lang in de waarde meegenomen.
 

DeletedUser

Guest
Verwachtingen over de toekomst zitten ook in de koers van een aandeel verwerkt, al voordat je dat in de krant leest. Er zijn ook geluiden dat Shell (en andere oliebedrijven) juist een eind in waarde zullen dalen de komende jaren, omdat olie opraakt en steeds duurder wordt om uit de grond te halen. Aan de andere kant kan de koers daardoor ook gaan stijgen omdat de olieprijzen meestijgen met die ontwikkelingen. Maar er zijn duizenden analysten over de hele wereld die een dagtaak hebben aan het voorspellen wat de koers van aandelen gaat doen.. Ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, dat gaat de toekomst uitwijzen. Het blijft min of meer gokken.
 

DeletedUser

Guest
De enige Nederlandse bank die nog genoteerd is op de beurs en overheidssteun heeft ontvangen is ING, die zijn steunpakket keurig op tijd terugbetaalt en de overheid een winst van ongeveer 4 miljard oplevert op de staatssteun uit 2008. Ze teren niet bepaald op je belastingcenten, althans, dat zou voor mij geen reden zijn om geen aandelen ING te kopen.

Het bankwezen heeft de crisis van 2008 veroorzaakt, een crisis waar we redelijk snel weer uit waren. Die crisis heeft alleen een paar structurele problemen in de euro blootgelegd, wat zorgt voor de crisis waar we nu in zitten. Vergeet niet dat banken ook nodig zijn voor de economie.

Weliswaar niet meer beursgenoteerd ABN en Fortis. Samengevoegd en overgenomen door de overheid. Die tevens heden ten dagen nog steeds aandeelhouder zijn. Nee ik wordt een beetje misselijk dat banken die zo belangrijk zijn voor onze economie zo roekeloos te werk gaan. Keer op keer.
 

DeletedUser

Guest
Ik kom toch helemaal niet zo over.
De topicstarter vroeg tips. Ik probeer hem tips te geven dat is alles. :eek:

Ik ben blijkbaar niet de enige die vermoedt dat shell een goede kans maakt om in de komende tijd een grote deel te gaan stijgen. En ik kan toch alleen maar zeggen wat ik denk. Dat is ook de bedoeling van dit topic, met als voorwaarde dat ik serieus blijf. Maar geloof me ik heb een artikel gelezen in de krant over Shell. Ik heb dat niet zo maar plots eventjes op mezelf bedacht ..

Ik weet het niet hoor, ik blijf nog steeds van mening dat de olie prijzen kunstmatig hooggehouden worden.

En als de onderzoeken naar shell zijn afgerond en er komt uit dat er gesjoemeld wordt met de prijzen, zeg dan maar gedag tegen de beursprijs van Shell.

http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/royal_dutch_shell_a/21563531/__Brussel_onderzoekt_Shell__.html
http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/royal_dutch_shell_a/21592407/__Klacht_in_VS_tegen_oliemaatschappijen__.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De beurs vertoont de afgelopen week weer een trend omhoog, wat moet ik hiervan denken?
 
Reactiescore
1.770
Het schijnt mij toe dat je in dat geval mag uitgaan van een tendens die over het algemeen een stijgende lijn vertoont.
 

DeletedUser

Guest
De beurs vertoont de afgelopen week weer een trend omhoog, wat moet ik hiervan denken?

VS groeien weer en de EU wacht naar alle waarschijnlijkheid een soortgelijk lot, de beurs loopt daar altijd stevig op vooruit dus vandaar.
 

DeletedUser60072

Guest
ik heb een tip voor beleggers: Verkoop je aandeel pas als hij minsten 20 procent is gestegen. Dan verdien je er nog wat aan.
 

DeletedUser

Guest
Gelukkig kan een aandeel alleen maar stijgen en komt hij altijd boven die 20% uit.
 

DeletedUser

Guest
Aanrader (op lange termijn): Thrombogenics.

Ze hebben eerder dit jaar toestemming gekregen om een 'Jedrea', een middel dat operaties bij retina onnodig maakt te verkopen in de Verenigde Staten. Momenteel lijkt het aandeel het niet super te doen, maar deze zomer worden de eerste verkoopscijfers bekend gemaakt. Nu is dus de moment om Thrombogenics te kopen!
 

DeletedUser

Guest
Ben ik blij dat ik KPN voor een habbekrats gekocht heb, dat aandeels stijgt nu de pan uit!
 

DeletedUser

Guest
Ben ik blij dat ik KPN voor een habbekrats gekocht heb, dat aandeels stijgt nu de pan uit!

Jaja, 4,6% vandaag is al een hele stap in de goede richting! Als Slim heel KPN zou kopen zou het tenminste nog een eind stijgen... Maar dat zal er wel niet in zitten.
 

DeletedUser

Guest
Als je genoeg geld hebt zou ik je aanraden om in staatsobligaties te gaan zitten een redelijk rendement en bijna 0% risico!
Ook zou ik oppassen als het gaat om de beurs als je niet tegen schommelingen kan moet je vooral in stabiele aandelen gaan zitten bijv.: Shell, ING & Unilever. Als je zou willen speculeren moet je nieuws zoeken over dat bedrijf probeer het uit te vinden voordat andere mensen het te zien krijgen hiermee zou je geld mee kunnen verdienen.
 
Reactiescore
31
Ik heb met het vak M&O een maand lang belegd met 100.000 euro.
Dan merk je pas hoe spannend het eigenlijk is, als je de aandelen ziet dalen.

Wat me vooral opviel was dat aandelen zoals ASML, Shell gedurende mijn periode van beleggingen veel daalden... En dat was verschrikkelijk om aan te zien.

Echter, met een risico belegging, Douwe Egberts had ik een winst per aandeel van 37%. Wat mijn vege lijfje redde.

Mijn conclusie na dit alles is dat je het inderdaad bij staatsobligaties moet houden, minder stress en gewoon zekerheid.
Bij aandelen heb je sneller meer winst, alhoewel dit heel klein is met kleine bedragen, dus kan je het beter bij staatsobligaties houden. :)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb een portefeuille van 2000 euro, ik fluctueer tussen de 50 en 150 winst. Dat haal bij lange na niet bij staatsobligaties. Ze zijn inderdaad veiliger, maar ik vind beleggen in aandelen gewoon leuker. De fluctuaties zijn veel groter, de kans om te winnen of te verliezen dus ook. Ik heb op bijna 200 euro winst gestaan en weer gedaald naar een euro of 50, maar dat hoort er gewoon bij. Zolang je belegt met geld wat je kan missen is er niks aan de hand ;)
 

DeletedUser

Guest
Op het moment dat je in een aandeel staat moet je je winsten verkopen en verliezen laten staan want uiteindelijk zullen de verliezen winst worden ;)
 
Bovenaan