De Beurs & Crypto

DeletedUser1435

Guest
hij maakt toch een grapje flos oeii wat laat jij je kennen. totaal geen inschattingsvermogen blijkt maar weer.
 

DeletedUser

Guest
Zo werkt het dus niet, rond dat soort bedragen worden ze niet afgerond op centen uiteraard. Daarnaast kan het net zo goed 1 cent worden, of 0 cent, of 5, et cetera. Ze staan niet voor niets laag.

Dan onderschat je hoe groot de beurs is.
Dat kan werken als je heel veel vrienden met veel geld hebt.

Bij 0 cent is een bedrijf failliet slimmerik. Dat zie ik niet al te gauw gebeuren.
1 cent kan maar zal wel weer stijgen dan. Beurs is nu al enkele dagen stabiel.
 

DeletedUser

Guest
Zucht, als die kans niet aanwezig was stonden ze niet zo laag.
Naïef.
 

DeletedUser

Guest
Nhah want de overheid zal een bank niet failliet laten gaan, dus zal nooit naar nul zakken ;)
 

DeletedUser

Guest
Blijf toch gewoon van financiële instellingen af, de denkwijze 'Ze gaan toch niet failliet, ze stijgen sowieso' is gewoonweg naief.
 

DeletedUser

Guest
Zijn gewoon 2 Nederlandse banken failliet gegaan maar oke.

Belgium lesson 1: Wij zijn een heel ongewoon land met vreemde manieren en methodes. Een overheidsbank zal niet snel failliet gaan.

En ik moet arbeitman wel gelijk geven natuurlijk. Ik zou ook niet van een financiële instelling aandelen kopen. Deze zou je net kunnen kopen omdat iedereen zegt dat ze toch niet gaan renderen. Maar we zullen daarvoor de markten moeten afwachten.
 

DeletedUser

Guest
Bij 0 cent is een bedrijf failliet slimmerik. Dat zie ik niet al te gauw gebeuren.
1 cent kan maar zal wel weer stijgen dan. Beurs is nu al enkele dagen stabiel.

Bij 0 cent is een bedrijf failliet? Omdat investeerders de waarde van het bedrijf niet inzien moet een bedrijf maar failliet verklaard worden? Complete onzin. De koers van aandelen heeft (behalve als ze eigen aandelen in bezit hebben) geen invloed op de financiële situatie van een bedrijf. Omgekeerd is dat wel zo, dus bij een lage koers zal het niet zo best gaan met het bedrijf, maar zeggen dat een bedrijf dan failliet is is onzin.

Blijf toch gewoon van financiële instellingen af, de denkwijze 'Ze gaan toch niet failliet, ze stijgen sowieso' is gewoonweg naief.

Dus omdat financiële instellingen failliet kunnen gaan moet je maar gewoon geen aandelen kopen? Iedereen wist dat aandelen SNS kopen in de weken voor de nationalisatie puur gokken was, de bank kon gered worden en de koers kon weer gaan stijgen, of zoals nu gebeurd is kon de bank genationaliseerd worden en ben je je geld kwijt. Het aandeel ING daarentegen is sinds zijn dieptepunt rond 2009 een mooie investering gebleken.

Fortis, Lehmann?

Met als verschil dat Fortis Nederlands is / was en Lehman Amerikaans, en als kanttekening dat beide overheden de respectievelijke banken waarschijnlijk niet failliet hadden laten gaan als ze de gevolgen hadden geweten, dat geldt in ieder geval voor Lehman bij de Amerikaanse overheid.

@ Mensen die roepen dat overheden geen banken failliet laten gaan: Hoeveel banken zijn er sinds de gevolgen van het vallen van banken bekend zijn failliet gegaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik snap niet dat we niets geleerd hebben van de jaren 80. Banken moeten helemaal niet het gevoel krijgen van onschendbaarheid.
Lekker niet betrouwbare investeringen doen van een paar miljard. Who cares the goverment will bail us out right? Heel verkeerd iets en dat moet je vooral niet steunen met aandelen. Die hele crisis is veroorzaakt door onzorgvuldige investeringen van banken.
 

DeletedUser

Guest
Ik snap niet dat we niets geleerd hebben van de jaren 80. Banken moeten helemaal niet het gevoel krijgen van onschendbaarheid.
Lekker niet betrouwbare investeringen doen van een paar miljard. Who cares the goverment will bail us out right? Heel verkeerd iets en dat moet je vooral niet steunen met aandelen. Die hele crisis is veroorzaakt door onzorgvuldige investeringen van banken.

Als banken zo groot zijn dat ze niet om mogen vallen dan moeten ze gecontroleerd worden van de overheid, immers staan die in feite garant. Als banken dat niet zijn dan mogen ze het zoals altijd zelf weten.
 

DeletedUser

Guest
Bij 0 cent is een bedrijf failliet? Omdat investeerders de waarde van het bedrijf niet inzien moet een bedrijf maar failliet verklaard worden? Complete onzin. De koers van aandelen heeft (behalve als ze eigen aandelen in bezit hebben) geen invloed op de financiële situatie van een bedrijf. Omgekeerd is dat wel zo, dus bij een lage koers zal het niet zo best gaan met het bedrijf, maar zeggen dat een bedrijf dan failliet is is onzin.

Excuses. Ik heb het inderdaad slecht verwoord.
Als een bedrijf failliet gaat, komt de marktwaarde van het aandeel op 0 cent te staan.

Ik hoop dat dit voor iets meer rede vatbaar is.


Een goede tip zou naar het schijnt zijn: Shell.
Hogere dividenden + de marktwaarde van het aandeel zou wel eens aanzienlijk kunnen gaan stijgen.
Veel beleggers raden Shell dus nu ook aan.
 

DeletedUser

Guest
Ik snap niet dat we niets geleerd hebben van de jaren 80. Banken moeten helemaal niet het gevoel krijgen van onschendbaarheid.
Lekker niet betrouwbare investeringen doen van een paar miljard. Who cares the goverment will bail us out right? Heel verkeerd iets en dat moet je vooral niet steunen met aandelen. Die hele crisis is veroorzaakt door onzorgvuldige investeringen van banken.

Hoe steunen aandelen de banken precies?


Regionale kleine banken zijn geen probleem. Banken van formaatje systeembank (bv ING met een balans van 4 keer de jaaromzet van Nederland) of iets daaronder zullen niet zomaar meer failliet gaan.

Excuses. Ik heb het inderdaad slecht verwoord.
Als een bedrijf failliet gaat, komt de marktwaarde van het aandeel op 0 cent te staan.

Ik hoop dat dit voor iets meer rede vatbaar is.

Als een bedrijf failliet gaat is het aandeel inderdaad niets meer waard, zo klopt ie wel ja ;)

Een goede tip zou naar het schijnt zijn: Shell.
Hogere dividenden + de marktwaarde van het aandeel zou wel eens aanzienlijk kunnen gaan stijgen.
Veel beleggers raden Shell dus nu ook aan.

Gelukkig heb ik al aandelen Shell, dus ik zit blijkbaar goed. Shell keert inderdaad hoge dividenden uit, maar bedenk dat Shell één van de grootste bedrijven van de wereld is. Die wordt toch wel aardig in de gaten gehouden op de beurs. Ik heb het aandeel bij mijn weten sinds begin dit jaar, en in die tijd is het niet buiten een bandbreedte van twee euro gekomen. Dat zegt natuurlijk niets over de toekomst, just saying..

Ik heb zelf wat value-beleggingstips opgevolgd en een aardig rendementje mee gemaakt, maar misschien heb ik ook gewoon geluk gehad. Niemand kan in de toekomst kijken. Als ik wist dat Huawei een overname van Nokia overwoog, had ik een paar dagen geleden wel aandelen Nokia gekocht en had ik nu kunnen cashen.
 

DeletedUser

Guest
Als je aandeel steeds binnen een bereik van 2 euro blijft. Kun je natuurlijk ook niet echt verlies opdoen.
Je krijgt steeds je dividend en als je het nodig acht krijg je je geld terug zonder dat het in waarde gestegen is maar je hebt wel dat geld van de dividenden.

Niet dat het voor erg veel winst zorgt natuurlijk dan.
 

DeletedUser

Guest
Verdorie wat een pretentie Sieb, nee jij kunt niet inschatten of aandelen Shell nemen slim is, je weet dat je weinig risico loopt maar ook dat is weer iets dat meespeelt bij de waarde van het aandeel... De wereld is niet gek en jij weet het níet beter dan mensen die zich er dag en nacht mee bezig houden, nee ik ook niet.
 

DeletedUser

Guest
Hoe steunen aandelen de banken precies?
Je keurt daarmee het handelen van de bank goed door aandelen te kopen.
Het beleid van vele Nederlandse banken is wel wat op aan te merken. Zoals dat ze investeren in producten voor kernwapens e.d. Ik ben daar Principieel tegen. Helaas doen de meeste grote banken dat. Ben nu momenteel om mij heen aan het kijken waar ik naar toe kan gezien de ABM AMRO zich daar ook schuldig aan maakt.

Daarnaast heeft het bankwezen zo een beetje de crisis veroorzaakt. teren ze op mijn belasting centen en dan zeker ook nog spekken met aandelen. Nee dat zou best wel hypocriet van mijzelf zijn.
 

DeletedUser

Guest
Er is zo'n bank die dat expliciet niet doet, zou Triodos kunnen zijn weet ik niet zeker. Maar die is er en ik ben blij dat je een bank zoekt die doet wat jij wilt, zo hoort het.
 
Bovenaan