Nu achteraf, ben ik eigenlijk toch wel benieuwd wat in December en Januari en daarna nog een enkele keer, de 'zware persoonlijke'' redenen waren dat een aantal Radium spelers toen onder de voet gelopen werden. Ettienne heeft dit nooit echt willen verduidelijken en alleen maar aanlopen kaarten dat wij van niets wisten over de situaties van deze spelers en dus er ook niet van mochten maken dat ze jankend in een hoekje zaten.
Nou jongens, hier komt mijn uitleg voor zover ik het weet en heb meegemaakt:
We wisten natuurlijk al dat die oorlog eraan zou komen. Hier hadden wij dan ook ons op voorbereidt, het probleem was, niet iedereen had zich erop voorbereidt. In principe hadden de meesten hun front gestacked en was het in orde, ieder op zijn manier. Stelling en Zero deden bijvoorbeeld niet aan stacken, en werkten vooral met hun mobiele Def; ik weet dat jullie het totaal niet eens zijn met wat ik nu ga zeggen, maar wat betreft Deffen waren Stelling en Zero altijd de beteren.
Toen kwam het volgende probleem, we moesten Stamdef gaan verzamelen. Aangezien iedereen dacht dat de eerste 'echte' aanval op Boka of Stelling zou zijn, hebben we vooral op hun gefocust qua Def en dan met name Boka, aangezien Stelling geen Def hoefde. Alleen toen kwam het eerste gezeur: Boka kreeg te weinig stamdef, hij had een lang front en kon die niet helemaal stacken, hier werd hij zelf al boos om.
Toen begon de oorlog, Boka was niet volledig gestacked, we konden niet iedereen stacken, de een was beter voorbereidt dan de ander en de een had meer tijd dan de ander. Toen gebeurde er was in de privé-sferen van Boka die ik nu ook niet ga melden, aangezien dat privé is. Hierdoor moest Boka vertrekken en kregen wij zijn VV.
Toen kwam het volgende probleem: wie kon er allemaal VV'en. Naar mijn mening had niemand zin en verzonnen de meeste smoesjes om geen VV te kunnen draaien. Het kwam er op neer dat we vier vaste VV'ers hadden: Stelling, Zero, Vinnib en ik (ik heb dan op Vinnib, Cychreides en Doctor Swagger gespeeld). Stelling, Zero en ik hadden dan nog school/college overdag en Vinnib was eigenlijk de enige die overdag fulltime kon. Wat gebeurden er: we hadden gewoon te weinig mensen om de accounts te onderhouden.
De beheerder van papa werd papa en die kreeg ook geen tijd meer voor TW daardoor, Rannochio moest zo goed als de hele dag werken in de horeca en dan had je nog wat accounts die soms een VV nodig hadden om in de gaten te houden. Cychreides kreeg thuis verschillende privé-omstandigheden waardoor hij ook tijdelijk niet meer kon spelen.
Zo ging het van een goed voorbereide stam naar een chaotische stam met een zware onderbezetting. We hebben hierdoor meteen dan ook zwaar geleden, er kwam een grote vijandelijke inham waar Papa en Cychreides bijvoorbeeld de dupe van werden die wij onder VV hadden. De massa van Boka was totaal verkeerd ingeschat en heeft ons heel veel Deffence verspild.
Sir Bedivire kreeg een groter front omdat jullie Natural en Coma rekruteerden.
De samenhang van al die situaties liep slecht uit, spelers raakten gedemotiveerd en hadden geen zin meer etc. Persoonlijk was ik met name boos dat altijd dezelfden moesten VV'en.
Dan hebben we natuurlijk nog de vragen van:
waarom heeft Radium niks gedaan met aanvallen?
De reden daarvan is eigenlijk heel simpel: We hadden geen aanvalscoördinator meer. Zoals jullie weten waren Stelling en Cychreides leiding, Cychreides was dan ook de aanvalscoördinator die onze gezamenlijke aanvallen planden. Alleen de speler van Cychreides was dus weg.
We kregen eigenlijk een beetje hetzelfde probleem als met VV'en: niemand had zin om een massa te plannen. Uiteindelijk hebben Tycho en ik nog wat kleinere grootschalige aanvallen gepland op bijvoorbeeld het Laatste Draakje, Coma en DePenno. Niet bepaald met succes, behalve dan dat we veel troepen aan het front hadden gesloopt bij bijvoorbeeld Draakje. Edelsucces --> niet bepaald.
We moesten wat anders verzinnen om jullie te dwarsbomen en dat werd uiteindelijk barbarendorpen edelen. Naar onze mening met succes, aangezien jullie je er kapot aan hebben geïrriteerd, dat was al wel te zien aan de reacties op het AF. Zelf was ik nooit echt een voorstander van het clusterfucken, en heb het in het begin dan ook helemaal niet gedaan. Toen ik zelf een clusterfuck kreeg (die er btw nog steeds is

) ben ik ook maar begonnen met clusterfucken, dat was toen vanaf Boka, midden in DePenno's cluster.
Ik kan me niet echt alles nog herinneren, aangezien sommige dingen super lang geleden is, ik denk dat ik het meeste wel heb uitgelegd. Als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel.
Nog even iets anders: Mijn respect naar Stelling 11 en Absolute Zero, jullie zien ze echt als noobs. Maar het zijn echt de beste gozers die ik heb ontmoet op TW. Ze hebben belachelijk veel gedaan voor de stam en dan niet alleen wat betreft VV'en en dan met name ons leider Stelling 11. Hij heeft ons alsnog samengehouden, dan wel niet met iedereen, maar wel met een groot aantal, dit vind ik zeker een prestatie.
Ik ben dan ook trots op Radium dat we alsnog 2e zijn geworden, en dan kunnen jullie wel zeggen: 'en hoe', maar we hebben het wel gedaan. Sommigen van jullie zeiden dan ook: jullie houden het nog geen 3 weken vol. Uiteindelijk is dit 237 dagen geworden en tel er maar alvast 86 dagen bij.
Ik vond het een leuke wereld en wie weet tot ooit.