DeletedUser
Guest
|D| vs Radium
met een kleine inleiding van Stelling 11
vandaag wordt er een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de toch al bloedige geschiedenis van W36. Om 0:00, vlak na het aflopen van een bondgenootschap dat bijna 6 maanden van kracht is geweest, heeft |D| aan Radium de oorlog verklaard. Ik vind het persoonlijk niet getuigen van goede smaak om van vrienden meteen vijanden te maken, maar aan de andere kant weet ik natuurlijk als geen ander dat onze oude vrienden er nooit gras over laten groeien. Radium neemt de handschoen dus zonder te klagen op en hoopt dat het, ondanks dat |D| misschien wel 200M punten meer controleert dan Radium, toch een spannende en eerlijke strijd moge worden.
Tot nu toe stemmen de aanwijzingen daarvoor echter niet al te positief. Ik heb altijd grote bewondering gehad voor de vechtlust van |D|, daarom vind ik het jammer om te zien dat deze stam zich nu de wereld ten einde loopt toch heeft laten verleiden tot de weg van de minste weerstand. Voormalige vijanden aannemen? Een cluster infiltreren door barbarendorpen over te nemen? In zee gaan met een spion? Gezellig met 20 man in de stam? Allemaal praktijken waar |D| vroeger nog niets van wilde weten en anderen de les over las. In mijn ogen doet het dan ook afbreuk aan het imago dat ze dit jaar zo zorgvuldig hebben opgebouwd dat ze nu hetzelfde doen. Het |D| dat ik dacht te kennen was beter dan dit en had het niet nodig. Zou het zo kunnen zijn dat MONSTERPACT, Ordo ab Chao, Perfect Imperfections, Does Heaven Have Wifi?, Under Construction, Why Not? en Decepticons toch allemaal één pot nat zijn? Je zou het bijna gaan denken
Misschien klink ik nu als een slechte verliezer, maar het tegendeel is waar. Ik ging er altijd van uit dat |D| deze wereld op eigen kracht wilde winnen. Ik ben er dan ook best wel trots op dat Radium nu de reden is dat |D| breekt met deze eerzame traditie. Wij kunnen niet anders dan dit als een bevestiging zien van het hoe serieus wij als stam worden genomen. Ik had, toen ik Radium een jaar geleden begon, echter niet verwacht dat wij als kleine stam aan de rand van de wereld zouden uitgroeien tot de uitdager van wat altijd al de gedoodverfde winnaar van W36 was. Sterker nog; onze doelstellingen zijn altijd bescheiden geweest. Ik heb bijvoorbeeld nooit geroepen dat Radium deze wereld zou gaan winnen. Een tweede plek is voor mij al een heel mooie prestatie gegeven onze geschiedenis.
Ik wil er verder ook geen geheim van maken dat ik denk dat |D| deze wereld vroeg of laat zal winnen. Zeker nu ze besloten hebben om er echt werk van te maken en oude vormen en gebruiken geen opgeld meer doen. Niemand zal Radium een verlies op deze manier erg kunnen aanrekenen. Er kan natuurlijk wel iets gezegd worden over hoe dit verlies tot stand komt. Gaat dat snel? Gaat dat langzaam? Gaat dat eerlijk? Gaat dat niet eerlijk? Dat zijn de vragen waar we in de loop van de komende weken antwoord op zullen krijgen. Ik ben net zo benieuwd als jullie. Succes allemaal!
Ik heb mijn leden geadviseerd om dit forum voorlopig te boycotten. Andere forumbezoekers zijn echter van harte welkom om hier hun bespiegelingen over de oorlog met elkaar te delen.
- Stelling 11