Dé TW gids

DeletedUser

Guest
Nog iets, de w1 instellingen zullen niet meer zo snel komen. Laatste 3 werelden waren allemaal v4.1 en allemaal met boogschutters, etc.
 

DeletedUser

Guest
In antwoord op Nimdid

ik snap alleen niet wat (ish) betekent ....

ish staat voor tal, m.a.w. een 11500-tal speren.
 

DeletedUser22617

Guest
Hallo,

Ik zou hier toch ook even mijn zegje willen over doen.
De ideale verdediging hangt ook af van waarmee men aanvalt.
Indien men op .net aanvalt met datgene waarmee men op deze manier goed kan verdedigen heeft die man gelijk.

En het is zijn visie die hij hier kenbaar maakt. Respecteer dat dan ook. Ik weet een zaak. Als jij hem aanvalt dan zal hij niet gaan verdedigen met enkel dat dorpje, maar kan hij snel nog even van zijn offence dorpen nog defence bijsteken. Hij heeft overal verdedigers staan (ook in zijn offence dorpen) die hij heel makkelijk kan schuiven en verplaatsen naar dorpen die onder attack zijn.

Wie van jullie kan met zijn offence troepen ook gaan verdedigen?
Het kost inderdaad veel meer, maar hij geeft ook aan: na een tijdje is er te veel ijzer op de wereld dat je makkelijk kan ruilen voor de helft van de prijs.

Wat ook telt is het aantal uren om een offence/defence dorpje te bouwen. En deze zijn vrij snel opgebouwd.
Hij kan ook van ieder dorpje omswitchen van offence naar defence. Dat is ook een pluspunt.
Maar of ik het ga bouwen... Ik denk het niet.

Zijn er mensen die dit gebouwd hebben, zo ja. Wat is jullie ervaring hiermee. Maar nogmaals een goede defence hangt af van de offence waarmee je aanvalt.

En vergeet niet, dat is een guide voor een wereld zonder Boog.
 

DeletedUser13688

Guest
Ik heb Openeye geowned ingame, betekend dit dat zijn guide niets meer waard is en dat jullie voortaan naar mij moeten gaan luisteren ;)?

Geloof me nou een keertje: de goedkoopste en relatief effectiefste full D =
16.7k sp
4k zw

bouw anders:

11350 sp
5750 zw
600 zc
 

DeletedUser

Guest
Ik heb Openeye geowned ingame, betekend dit dat zijn guide niets meer waard is en dat jullie voortaan naar mij moeten gaan luisteren ;)?

Geloof me nou een keertje: de goedkoopste en relatief effectiefste full D =
16.7k sp
4k zw

bouw anders:

11350 sp
5750 zw
600 zc

Kheb altijd nog die 8k speer en 2k zc van jou.. is lekker snel :)
 

DeletedUser30985

Guest
Ik heb Openeye geowned ingame, betekend dit dat zijn guide niets meer waard is en dat jullie voortaan naar mij moeten gaan luisteren ;)?

Geloof me nou een keertje: de goedkoopste en relatief effectiefste full D =
16.7k sp
4k zw

bouw anders:

11350 sp
5750 zw
600 zc

Kun je niet beter ipv speer, boog bouwen?
 

DeletedUser

Guest
Het Belang van Koningin

Luister niet aan wat deze zogenaamde "Dierenartsen" u, vertellen over wat u moet slagen aangezien een speler, zij horrifically verkeerd allen zijn!

Die vertaling van babelfish, gewoonweg geniaal ! xD
 

DeletedUser

Guest
het leger in verschillende dorpen

vertaling:

aanvalsdorp:
1250 zware cavalarie
11500 bijl
200 rammen

verdedigingsdorp:
1250 zware cav
11500 speer
200 catapulten


verkenningsdorp:
5000 scout
8500 speer
200 cata's


snapte je dit niet?? of iets anders

En hoeveel punten moet je bij zo`n dorp hebben? (je weet wel een dorp met 12.355 kan minder troepen als een dorp met 10.695 ofzo)
ik snap alleen niet wat (ish) betekent en ook niet waar de zwaard zijn
 

DeletedUser

Guest
Prachtige guide! ('k heb hier zelfs speciaal een login aangemaakt om dit even te zeggen)

Ik liep zelf al een tijdje met de gedachte rond om, vooraleer volledig te stoppen, eens een soort van guide te schrijven (of mijn ervaringen op TW), maar dit lijkt dus niet meer nodig, gezien die voor 90% zou overeenkomen met deze guide.. (hoewel ik persoonlijk in m'n aanvalsdorpen weinig of geen ZC zet)

Verder kan ik de negatieve reacties toch niet goed begrijpen.. Deze guide is duidelijk geschreven door een speler die weet waarover hij praat, echter wel gebaseerd op actieve spelers. (maar ook niet vergeten dat het hier over instellingen gaat met o.a. tech levels per soort troepen, steeds meer packages voor de edels (een groot verschil!), en blijkbaar een iets sterkere ZC)

Spelers die hier zweren bij 10K speer /10K zwaard (indien geen boog) hebben waarschijnlijk nog niet veel oorlogen meegemaakt. Als het rustig is, en je hebt lang genoeg de tijd zal dit natuurlijk wel een betere def/dorp opleveren, maar dan spreek je eerder over 'statische' legers/dorpen die daar toch maar staan te staan voor het geval er 'ooit' eens een aanval zou komen.. De auteur spreekt hier volgens mij eerder over verhoudingen (én snelheden van opbouw) in tijden van oorlog.. (en als er geen oorlog is, dan maakt de troepenverhouding al helemaal niets uit om te beginnen..)

Wat mij betreft is het vrij simpel voor def-dorpen (terug steeds in tijden van (potentiële) oorlog, en daar draait TW toch om): gewoon op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk def-troepen genereren, en dat doe je alleen maar door zowel de kazerne, stal én werkplaats tegelijk te laten werken! (om diezelfede reden heeft het ook geen enkel nut om bvb pure ZC dorpen te maken..) - uiteraard wel een max. limiet hanteren voor ZC en Kata.

De ZC kun je dan inderdaad goed gebruiken voor snelle OS (OS die je zelfs helemaal niet zou hebben als je enkel speer en zwaard maakt, want dan heeft de stal gewoon staan niksen, en daardoor werkt de kazerne heus niet sneller.. maw daar heb je nog maar evenveel troepen als wanneer je geen ZC zou aanmaken), of om wat mee te sturen met fakes, of met enkele Kata's.

Ook het belang van de verhouding tussen uw def en de aanvalstroepen van de tegenstander kan niet genoeg benadrukt worden - zet er (tijdelijk) wat meer def en je verliezen zullen heel wat minder zijn, én ook sneller terug opgebouwd omdat ze uit verschillende dorpen komen (zoals de auteur toch ook wel goed benadrukt) - en hoe sneller je troepen zijn, hoe meer je daar dus zult krijgen uit nog meer verschillende dorpen - een niet te onderschatten voordeel (net als bvb kruisverdediging, maar da's een ander verhaal). Zo lag ik zelf onlangs zwaar onder aanval (terwijl ik eigenlijk al gestopt was), en na elke reeks aanvallen waren de meeste van m'n legers 12u later al terug volledig uitgebouwd (sommige tot 24u) - als je dan rekent dat sommige aanvallen van 30u ver kwamen (omdat ze ondertussen geen troepen meer hadden dichter in de buurt), dan zie je makkelijk dat je kunt blijven doorgaan op die manier..

En met de kata's kun je toch ook heel wat doen - bvb massaal (en dan bedoel ik echt massaal), én voortdurend, tegenaanvallen sturen naar alle dorpen van je tegenstander, met af en toe wat echte tussen, zodat je niet voorspelbaar wordt (en niemand stuurt graag veel aanvallen uit als zijn dorpen voortdurend onder vuur liggen, of je beperkt op die manier toch op z'n minst de vrijheid en rust van je tegenstander). En met desnoods slechts 5 à 10 kata's haal je al een Adelshoeve neer mocht uw tegenstander dodgen (en verlies je ze, ook geen probleem, dan vervang je die gelijdelijk door speer, zwaard of boog indien beschikbaar) - of simpelweg de verzamelplaats (die is wel snel terug opgebouwd, maar wel plezant als de smederij daar al zo'n 10u bezig is voor level 20 bvb -) dan kan uw tegenstander kiezen: wachten, of annuleren (en 10u verliezen)

Je moet natuurlijk ook niet beginnen met ZC en kata's als de boerderij op 23000 staat.. Het gaat er hem eerder om, om volledig flexibel te zijn - bij een leeg dorp laat je in het begin de 3 tegelijk draaien om zo snel mogelijk zoveel mogelijk def (en fake aanvallen) te hebben, en bij een vol dorp waar je wat verliezen hebt bouw je dan steeds bij met de sterkere troepen, en begin je in de nieuw veroverde dorpen opnieuw met ZC en kata's. Legers mogen dus ook nooit statisch of voorspelbaar zijn, maar moeten 'leven' en veranderen.

Kortom: alle mogelijke resources van TW optimaal benutten, en daar draait deze guide toch om (farmen, marktplaats, gebouwen laten renderen, ...) - of anders gezegd: als je in oorlog bent, en er staat ergens een kazerne, stal of werkplaats te niksen, dan ben je niet goed bezig..!

De auteur spreekt ook over identieke dorpnamen - is idd interessant en iets moeilijker voor de tegenstanders (bvb groepsaanvallen), maar nog plezanter kan bvb zijn om uw dorpen wél te nummeren, en ze midden in een groepsaanval steeds te gaan hernummeren (of zelfs tegen 1 speler waarvan je weet dat hij goed bijhoudt wat waar in uw dorpen staat) - de kans is groot dat (een deel van) uw tegenstanders enkel naar uw dorpnummers kijken en niet naar de coördinaten.. Fun gegarandeerd :)


Maar goed.. tot zover mijn ietwat uitgelopen reactie.. - en elke situatie zal steeds anders zijn, alles hangt uiteindelijk af van de flexibiliteit van de speler zelf, naast het 24/7 online zijn wel te verstaan :)

RR
 

DeletedUser

Guest
verdomme! Ik was die tekst helemaal in't NL aan het vertalen om dit met iedere speler van .nl te kunnen delen! zat al aan 9 pag's:mad:

mja, dan stop ik ermee hé:rolleyes: Het wordt duidelijk niet goed onthaald, al is het naar mijn mening echt wel een zeer goede gids.
 

DeletedUser

Guest
verdomme! Ik was die tekst helemaal in't NL aan het vertalen om dit met iedere speler van .nl te kunnen delen! zat al aan 9 pag's:mad:

mja, dan stop ik ermee hé:rolleyes: Het wordt duidelijk niet goed onthaald, al is het naar mijn mening echt wel een zeer goede gids.

Gewoon niets van aantrekken. Dat een paar spelers hier een grote mond hebben wilt niet zeggen dat het geen goede gids is of dat je werk niet wordt geapprecieerd. Ik krijg anders ook voldoende kritiek, maar ik doe ook rustig door omdat ik weet dat mensen zijn die het wél appreciëren. Dan denk ik vooral aan de kleinere spelers die hier wat minder zeggen. En als ze stout zijn zal ik ze wel slappen :D
 

DeletedUser

Guest
Gewoon niets van aantrekken. Dat een paar spelers hier een grote mond hebben wilt niet zeggen dat het geen goede gids is of dat je werk niet wordt geapprecieerd. Ik krijg anders ook voldoende kritiek, maar ik doe ook rustig door omdat ik weet dat mensen zijn die het wél appreciëren. Dan denk ik vooral aan de kleinere spelers die hier wat minder zeggen. En als ze stout zijn zal ik ze wel slappen :D

haha:D je hebt gelijk. Ik werk er rustig aan verder, al zal het wel nog een eindje duren (examens komen eraan en die hebben voorrang hehe:p). Halverwege juli, begin augustus post ik de nederlandse vertaling hier. Of geef ik hem aan jou, kan jij die dan helemaal vooraan bijvoegen;)
 
Bovenaan