De Beurs & Crypto

DeletedUser

Guest
Oh ja, ik dacht dat CoD sneller was dan GTA V, my bad :)

Ik had het over enkele games though, niet over franchises. Maar je hebt gelijk. Beschouw het dan als een voorbeeld.

Even gekeken, en Take Two Interactive (moederbedrijf van Rockstar) heeft een maand of twee voor de release van GTAV langzaamaan een koersstijging laten zien. Toen het spel uitkwam bleef de prijs ongeveer gelijk. Als je dus in games wilt investeren moet je van te voren weten hoe de game ontvangen gaat worden ;)

In de koers zat de verwachting dat het goed zou verkopen al verwerkt, daarom zie je de koers er nauwelijks op reageren
 

DeletedUser579

Guest
Zijn er nog adviezen voor tarieven? Zelf zit ik bij Binck en Alex. Bij Alex de prive account en bij Binck een business account.
 
Reactiescore
770
Wie doet hier serieus aan Cryptocurrency?

Aanmelden bij op skype

goemrob1

Ik heb een chat opgericht voor crypto'ers van TW. Meld je aan en ik voeg je toe
 

Deleted User - 487871837

Guest
ene niels zou mij dit leren maar ik denk dat hij het is vergeten
 
Reactiescore
24
Ik doe wel serieus aan Cryptocurrency. Al zit ik niet veel op Skype dus die gegevens ga ik eerst even opzoeken:)
 
Reactiescore
1.698
Ik zit morgen weer achter me pc om aan school te werken. Dus dan stuur ik je wel een berichtje.
 
Reactiescore
770
Cryptotrading kan heel voordelig zijn, maar het kan evengoed een ramp worden als je niet weet wat je doet.
Sommige traders kiezen er voor om met "fiat" (officiële munt, uitgeven door de overheid) te traden terwijl andere traden met bitcoin (of een andere liefst redelijk stabiele munt).

Dit gezegd zijnde, nadat je weet hoe je moet (crypto)traden is het aangeraden de munt die je wilt kopen eerst grondig te bestuderen alvorens ze effectief te kopen. Sommige zijn zeer innoverend en kan je beschouwen als een slimme investering (vooral op lange termijn dan), terwijl andere eerder een kopie zijn en waardeloos kunnen worden. Bitcoins heeft ons geleerd dat het een slimme zet is om te wachten AKA the holden.

Waar kan je traden?
Eerst en vooral moet je een veilig en betrouwbaar platform zoeken waar je crypto's kant traden. Voor fiat munten zijn er veel gezette betrouwbare platformen, bij crypto's is dit minder het geval. Enkele bekenden zijn:
- Poloniex
- Kraken
- GDAX
- Bittrex
- Shapeshift (geen account voor nodig? heb hier geen ervaring mee)
- ... (inbreng altijd welkom)
Altijd eerst even reviews opzoeken vooraleer je je geld ergens op zet: https://www.reddit.com/user/drewsha...eview_of_5_cryptocurrency_exchanges_poloniex/


Beginnen:
Vervolgens accountje maken op bijvoorbeeld poloniex, met een veilig wachtwoord. Vaak duurt het enkele dagen om geverifieerd te worden.
Een keer je een account hebt moet je funds overzetten naar de exchange in kwestie. Je zal een adres krijgen bij 'balances, depostis & withdrawals' waar je eth/btc/.. dergelijke waar je dan de bepaalde munt plus gewenste hoeveelheid zal naar moeten sturen. (Is het nog duidelijk?)

Tussenstapje, maar niet onbelangrijk (voor het traden begint):
Meestal wordt er getrade in bitcoins (correct me), maar je zal eerst bitcoins moeten kopen. Dit kan op verschillende sites, zoals bitonic.nl. Ook is het best dat je een wallet hebt waar je je munten op zet, net zoals je je euro's meestal bij de bank bewaard (om veiligheidsredenen)
Wat info hierover: https://bitcoin.org/nl/wat-u-moet-weten

Dan het effectieve traden:
Munt zoeken waar je in gelooft, waar je dus een bepaald bedrag zal betalen voor een andere crypto. (plaats om alle munten te zien https://coinmarketcap.com/) Vooraleer je een order plaats, best even deftig de markt analyseren, zien wat de trend is (vaak staan er goede ideeën op tradingview.com bij cryptocurrency, maar obviously nooit iets blindelings vertrouwen). Als er voldoende 'tokens' beschikbaar zijn voor uw gewenste prijs zal je order meteen vervolledigd worden. Anders zal je moeten wachten tot de prijs daalt/stijgt tot de prijs waarop je wou traden.
Als je echt niets van traden weet in het algemeen is best toch even wat opzoekwerk te doen, op babypips.com is het goed uitgelegd. Ook kan je op whaleclub.com met demo geld traden om de markt beter te begrijpen. Basisprincipe: buy low, sell high.

Je geld laten staan voor lange tijd op een exchange is volgens velen een slecht idee, best is dat je je munten bewaard in een wallet.

Weetjes/bevindingen:
- als de koers plots daalt is het meestal niet slim om snel in paniek te verkopen
- er traden veel bots mee, ik heb het gevoel dat die een beetje afgesteld zijn op fibonacci (correct me if i'm wrong)
- Whales kunnen veel invloed uitoefenen op het spel van vraag en aanbod, zo heb je grote sell walls. Whales zijn spelers met een grote hoeveelheid van een bepaalde munteenheid. Een sell wall: dit is wanneer whales proberen de prijs van een munteenheid te onderdrukken, meestal om vervolgens zelf meer te kopen als het terug gedaald is.
- Pump en Dump gevaar: mensen die op verschillende bronnen proberen een munt te overhypen in de hoop dat mensen het gaan kopen om vervolgens zelf massaal te verkopen zodat de prijs terug zakt, opnieuw en opnieuw. (don't believe anything from the trollbox @poloniex)
- Niet paniekeren is altijd een goede tip
- Een gespreide wallet is zeker aan te raden: hiermee bedoel ik, als je 100 euro investeert is het best dat je niet enkel bv Ether koopt, maar je die 100 euro spreid over BTC/Ether/ripple/dash/..
- De cryptomarkten doen soms heel gekke dingen, en zijn vaak onvoorspelbaar. Altijd je huiswerk doen voor je ergens aan begint. Volg trends, lees tips, volg het nieuws en educate yourself.


(dit is niet van mij, heb ik van facebookgroep)

 
Reactiescore
1.698
Heren,
ik heb hierbij een gouden tip
1f642.png
:)

De meeste van jullie kennen Kucoin inmiddels wel, het is een exchange die de laatste tijd erg aan het groeien is. ICO's worden na Etherdelta vaak als eerste op Kucoin gelist, wat betekent dat de mensen die niet in de ICO zijn gekomen de coin zo snel mogelijk willen kopen.
Daar waar de meeste exchanges niet erg transparant zijn over wanneer zij een coin listen is Kucoin dit wel. Zij geven dit vaak van te voren aan, dit is waar JIJ jou voordeel mee kan doen.

wat te doen:
Wanneer een coin bijvoorbeeld om 15:00 gelist word op Kucoin moet je klaar zitten met Btc om te kopen. Op het moment dat hij gelist wordt wacht je heel even en kijk je wat de coin doet, DON'T CHASE THE PUMP. Hij gaat in de meeste gevallen de eerste minuut erg hard omhoog waarna een flinke daling volgt. Dit is het moment dat je moet kopen, want na deze daling gaat een coin vaak weer omhoog. Wanneer een coin op listing alleen maar blijft pumpen wacht je op een dip of wacht je op een nieuwe listing
1f609.png
;) nogmaals don't chase the pump.

Op deze manier heb ik de afgelopen tijd vaak 20 a 100% gains gekregen binnen een (half)uur. Mijn sellorder baseer ik namelijk op mijn vertrouwen in een coin.

Hieronder een voorbeeld van mijn trade van vanmiddag. SNOV werd om 15:00 onze tijd gelist. Ik zag dat SNOV op Etherdelta voor +- 500 sats traden dus zette ik meteen na de listing op Kucoin een buy order op 580 sats. Deze werd na 2 minuten gehit.
Ik heb hierna een sellorder op 870 Sats gezet en deze werd 15:18 gehit. Ik had hier dus een 50% gain in 16 minuten.


https://www.kucoin.com/

Succes!
Harro






(gejat van een fb groep)
 
Bovenaan