[Stemtopic] CONCLAAF OVERWINNINGSVOORWAARDEN

Welke regel houden we?

  • De oude regel: bij gelijke getalen winnen we wolfjes

    Stemmen: 5 38,5%
  • De nieuwe regel: bij gelijke getalen hebben de wolfjes ook nog de BM nodig om te winnen

    Stemmen: 8 61,5%

  • Totaal aantal stemmers
    13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
358
Goed, belangrijke beslissing eigenlijk. Verdient zijn eigen topic wel.

Spelregels Weerwolven van Wakkerdam op het Forum.tribalwars.nl
Winst wolven.
De wolven winnen op het moment dat de wolven het gelijke aantal hebben als de goedjes. Dit gaat wel om bewezen wolven die elkaar kennen. Een sjamaan en een nog niet opgegroeide welp tellen hierbij dus niet mee! Mochten er nog twee spelers over zijn en het goedje is de burgemeester, winnen de wolven dus.​
Overwinningsvoorwaarde

Goedjes

Bij de goedjes moeten alle wolven of neutrale rollen eruit gewerkt zijn willen de goedjes winnen.

Slechtjes
De slechtjes winnen bij een meerderheid (als er dus bijvoorbeeld 3 wolven zijn en 2 goedjes) of bij gelijke stand met de BM bij de wolven (bijvoorbeeld 2 wolven en 2 goedjes en de BM ligt bij de wolven). Deze overwinningsvoorwaarde liggen wel anders zodra er een 3e partij in het spel is zoals G/S koppel of neutrale rol. Hierin moet de 3e partij er ook uit liggen willen de slechtjes winnen.
 

Deleted User - 487974942

Guest
oh ik dacht dat bappos die tweede versie geschreven had
excuusjes
 

Deleted User - 2075062

Guest
Je moet dit logisch benaderen en dan is BM inderdaad doorslaggevend. Iedereen die beweerd dat bij gelijke aantallen slecht al wint zonder BM snapt zeer weinig van hoe het spel werkt. Immers gaat het er in WvW voor goed om om slechtjes eruit te werken en voor slecht erom om een MEERDERHEID te vergaren. Die meerderheid is bij gelijke stand aanwezig als je BM hebt omdat je dan bij gelijke stemming dus de stemming wint. Als je geen BM hebt kan je in theorie dus een stemming nog verliezen en kan er dus nog van alles gebeuren.

In geval van 1 vs 1 en een goedje en slechtje leven nog en het goedje heeft BM is het heel simpel. Goed wint. Het is namelijk dag en het eerstvolgende moment is dus lynch. Tenzij het goedje retarted is en op zichzelf stemt wint het goedje dus.

Dit is echt heel simpel... Hoezo zijn hier opeens vraagstukken over?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.015
In de oude regels won bij gelijkspel de kant met de BM. Dat kunnen dus zowel de slechtjes als de goedjes zijn en hoeveel er over zijn maakt niet uit.
Verder is winnen als slechtje in de meeste settings redelijk makkelijk en met een goed team doodsimpel.

Ik weet niet wie deze poll gemaakt heeft, maar wat je bij oude regel zet is absoluut NIET de oude regel.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.804
net wanneer nonkel banned is dit kan geen toeval zijn?
 
Reactiescore
1.804
laat me weten overigens of ik dit potje al dan niet op mijn conto mag schrijven?
 
Reactiescore
1.804
ik like geen posts maar hier moest ik me inhouden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan