Conceived by Stabs

Reactiescore
1.363
Maar als dit waar is dan vraag ik me toch echt af wanneer de eerste bans worden uitgedeeld want heb er nog vrij weinig van gemerkt..
Mods te lui om alles zelf na te checken. Gaan alleen moeite doen als er serieus veel gerapporteerd wordt.. Want o wee als die lui zelf aant werk moeten. Vind dat als die mods zulke regels ook maken, ze wel wat meer moeite mogen doen om ze hard na te leven xd. Ze verneuken werelden toch al met die vroege events, dus dan kan dat etc ook bij imo.
 
Reactiescore
33
Niet. Mijn melding is 4 weken geleden gemaakt met 10000% bewijs vanuit pm gesprekken, overnames, oda/odd stijgingen en nog is er niks gebeurd.

Wat ik toen al zei is dus gebeurd, de betreffende speler is al goed als overgenomen.. ze kunnen toch niet weken/maanden na een melding nog een ban uitdelen als de wereld al compleet veranderd is (lijkt me).
Ja dat denk ik dus ook.. bij ons werd er ook niks mee gedaan inderdaad. Nu zijn sommige spelers al weg dusja..
 
Reactiescore
2.062
Ik sta boven de wet
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Onverwachte twist.

Wel top dat het door cbc serieus wordt genomen, beetje jammer dat enkele andere Ice leden zich genoodzaakt voelden om erover te grappen, vind ik geen stijl. En ook van Cbc zelf uiteindelijk soms ludieke opmerkingen (op discord etc) wat ook beetje respectloos is.

Wat er imo misgaat:

- Een MB wordt aangemoedigd door Jordi om een lokale stam te joinen; vind dit moreel eigenlijk al een puntje omdat je zo'n stam gewoon voor de gek houdt als je het MB-schap niet openbaar maakt.
- de hele moraalridder tour van Ice omtrent Melt, terwijl er wordt aangegeven dat er "gewoon" meerdere MBs zitten bij Ice door de ex-leider van Ice. Blijkt gewoon heel goedkoop scoren en is ook duidelijk te zien in het geval van Jordi dat het meer geval oppassen voor de regels is dan dat het echt een moreel standpunt is.
- Het stab gedeelte wordt wel erg makkelijk op Jordi af geschoven als ik de PMs zo lees? Als Jordi aanvullende gesprekken heeft gehad op discord en die niet deelt, komt dat natuurlijk op zijn conto. Maar van de PM gesprekken was wél heel team CBC op de hoogte en daarin is te zien dat hij MB werd. Wellicht verder niks/weinig gedaan qua communicatie, maar hoe kom je op het hoofd om het dan weg te kijken en niet het MB schap op te zeggen bijvoorbeeld? Weet niet of ik iets over het hoofd zie maar als je het account aanvalt in de wetenschap dat er een lijn liep als MB maar nooit beëindigd was, ben je dan niet net zo schuldig aan het feit dat je eigenlijk wegkijkt en doet alsof de PMs er nooit geweest zijn? Ik weet dat de schuld erkend wordt, maar toch aardig gebagatelliseerd. Niet terecht vind ik.
- CBC is nota bene het leidingsaccount van Ice, in ieder geval extern. Zowel John, Tom als Jordi zaten in de leidingschat en alle3 hebben een aandeel in dit verhaal als ik dit lees. Vind dat toch wel extra spijtig omdat je wel een voorbeeldfunctie draagt.
- Tot slot nog een kleine vraag aan Vanquisher; ik zie in de PMs dat jullie vroegen aan Unresolved of jullie in zijn buurt bb's konden edelen. Dus kan ik hieruit opmaken dat jullie enigszins van de context af wisten?

Uiteindelijk maken we allemaal fouten en zie ook geen foute intenties vanuit CbC. Maar ik ben wel kritisch op de aanpak, en er mag ook de juiste verantwoordelijkheid opgepakt worden.
 
Reactiescore
1.139
- Een MB wordt aangemoedigd door Jordi om een lokale stam te joinen; vind dit moreel eigenlijk al een puntje omdat je zo'n stam gewoon voor de gek houdt als je het MB-schap niet openbaar maakt.
Dit is niet wat Jordi zei hij zij richt je eigen stam op niet met de intentie om daar random andere spelers in te steken maar meer vanwege bolwerk ect en eventueel als er meer zouden komen andere mb's.

- de hele moraalridder tour van Ice omtrent Melt, terwijl er wordt aangegeven dat er "gewoon" meerdere MBs zitten bij Ice door de ex-leider van Ice. Blijkt gewoon heel goedkoop scoren en is ook duidelijk te zien in het geval van Jordi dat het meer geval oppassen voor de regels is dan dat het echt een moreel standpunt is.
Ik vind de pm ook vrij apart moet ik eerlijk zeggen er speelt namelijk helemaal niemand in ice met mb's misschien dat op dat moment Vanquisher. nog als potentiële mb gezien werd? we waren toen nog niet helemaal over uit hoe we de wereld gingen spelen namelijk.

- Het stab gedeelte wordt wel erg makkelijk op Jordi af geschoven als ik de PMs zo lees? Als Jordi aanvullende gesprekken heeft gehad op discord en die niet deelt, komt dat natuurlijk op zijn conto. Maar van de PM gesprekken was wél heel team CBC op de hoogte en daarin is te zien dat hij MB werd. Wellicht verder niks/weinig gedaan qua communicatie, maar hoe kom je op het hoofd om het dan weg te kijken en niet het MB schap op te zeggen bijvoorbeeld? Weet niet of ik iets over het hoofd zie maar als je het account aanvalt in de wetenschap dat er een lijn liep als MB maar nooit beëindigd was, ben je dan niet net zo schuldig aan het feit dat je eigenlijk wegkijkt en doet alsof de PMs er nooit geweest zijn? Ik weet dat de schuld erkend wordt, maar toch aardig gebagatelliseerd. Niet terecht vind ik.
Er is inderdaad een hoop fout gegaan maar zoals Tom al uitgelegd heeft was hij zelf niet op de hoogte ook niet van de PM.
Later deze dag al andere CBC leden aangegeven dat ze dit wel wisten maar die waren dan weer niet betrokken bij de actie op Unresolved.
Daarbij gezegd hebbende heeft CBC ook niet meer dan 4 edels achter mijn clears geplakt omdat die in hun lijn viel.
Praat het niet goed natuurlijk maar tis niet dat het echt een actie van CBC op Unresolved was.

- Tot slot nog een kleine vraag aan Vanquisher; ik zie in de PMs dat jullie vroegen aan Unresolved of jullie in zijn buurt bb's konden edelen. Dus kan ik hieruit opmaken dat jullie enigszins van de context af wisten?
Ik wist dat er in het begin contact geweest was over mb schap van unresolved omdat john en Jordi hem kende en Unresolved er om gevraagd had.
Maar daarna vrij weinig meer van vernomen.
 
Reactiescore
903
Wij nemen het zeker serieus en betreuren de actie ook met z'n allen. Er is inderdaad aan onze kant iets fout gegaan en daar heeft Tom al het zegje opgedaan hier op het AF. Helaas is Unresolved van de wereld, anders hadden we het dorp gewoon teruggegeven ofcourse. Echter heeft Tom al contact gelegd met Unresolved over het voorval, echter zijn wij nog in afwachting van Unresolved zelf.

Wat er allemaal mis is gegaan weten we zelf ook wel en er word momenteel dus ook aan gewerkt, echter is na de pm die hier gedeeld is geen enkel contact meer geweest tussen beide accounts. Wat betreft dat er meer mbs zitten aangegeven door Jordi lijkt me heel sterk en zou ik graag willen weten waar je dit überhaupt vandaan haalt? Het gewoon heel goedkoop scoren is een nonsense antwoord wat je geeft, wat is goedkoop? Unresolved is gewoon weggebashed en heeft niks met een ''boost'' of wat dan ook te maken. Het wegkijken van een mb word volgens mij absoluut niet gedaan door het gehele Cbc team niet, aangezien er overal is toegegeven dat er een fout is gemaakt, dus in welke zin schuiven wij het af op één iemand? En ben niet de flauwste om boezem in eigen zak te steken hoor, dus als er iemand op aangekeken moet worden dan doe dat maar op mij!

Wij als ICE/CBC kijken zelf naar een oplossing die we eventueel kunnen bieden zoals hierboven al omschreven. Dus de verantwoordelijkheid als account zijnde en leiding functie word ook zeker genomen
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Dit is niet wat Jordi zei hij zij richt je eigen stam op niet met de intentie om daar random andere spelers in te steken maar meer vanwege bolwerk ect en eventueel als er meer zouden komen

Dat is niet hoe Jordi het formuleerde. Dit klinkt als goedkoop praten hoe het nu het beste uitkomt eigenlijk. Alsook zijn dit Jordi's woorden of jouw woorden?

Ik vind de pm ook vrij apart moet ik eerlijk zeggen er speelt namelijk helemaal niemand in ice met mb's misschien dat op dat moment Vanquisher. nog als potentiële mb gezien werd? we waren toen nog niet helemaal over uit hoe we de wereld gingen spelen namelijk.

Of ze worden onder de radar gehouden. Overigens niks mis met mbs als ze op de juiste wijze worden ingezet. Maar zeker na deze pm ga ik niet direct het voordeel van de twijfel geven.

Er is inderdaad een hoop fout gegaan maar zoals Tom al uitgelegd heeft was hij zelf niet op de hoogte ook niet van de PM.
Later deze dag al andere CBC leden aangegeven dat ze dit wel wisten maar die waren dan weer niet betrokken bij de actie op Unresolved.
Daarbij gezegd hebbende heeft CBC ook niet meer dan 4 edels achter mijn clears geplakt omdat die in hun lijn viel.
Praat het niet goed natuurlijk maar tis niet dat het echt een actie van CBC op Unresolved was

Tom was niet op de hoogte maar heeft wel keer gereageerd op een vraag van hem? Klinkt wederom erg goedkoop moet ik zeggen, ook was John al veel eerder betrokken bij de pms en heeft die ze 100% gelezen. Dus in principe is dat echt geen argument vind ik.

Ik wist dat er in het begin contact geweest was over mb schap van unresolved omdat john en Jordi hem kende en Unresolved er om gevraagd had.
Maar daarna vrij weinig meer van vernomen.
Oké duidelijk.
 
Reactiescore
5.600
Onverwachte twist.

Wel top dat het door cbc serieus wordt genomen, beetje jammer dat enkele andere Ice leden zich genoodzaakt voelden om erover te grappen, vind ik geen stijl. En ook van Cbc zelf uiteindelijk soms ludieke opmerkingen (op discord etc) wat ook beetje respectloos is.

Wat er imo misgaat:

- Een MB wordt aangemoedigd door Jordi om een lokale stam te joinen; vind dit moreel eigenlijk al een puntje omdat je zo'n stam gewoon voor de gek houdt als je het MB-schap niet openbaar maakt.
- de hele moraalridder tour van Ice omtrent Melt, terwijl er wordt aangegeven dat er "gewoon" meerdere MBs zitten bij Ice door de ex-leider van Ice. Blijkt gewoon heel goedkoop scoren en is ook duidelijk te zien in het geval van Jordi dat het meer geval oppassen voor de regels is dan dat het echt een moreel standpunt is.
- Het stab gedeelte wordt wel erg makkelijk op Jordi af geschoven als ik de PMs zo lees? Als Jordi aanvullende gesprekken heeft gehad op discord en die niet deelt, komt dat natuurlijk op zijn conto. Maar van de PM gesprekken was wél heel team CBC op de hoogte en daarin is te zien dat hij MB werd. Wellicht verder niks/weinig gedaan qua communicatie, maar hoe kom je op het hoofd om het dan weg te kijken en niet het MB schap op te zeggen bijvoorbeeld? Weet niet of ik iets over het hoofd zie maar als je het account aanvalt in de wetenschap dat er een lijn liep als MB maar nooit beëindigd was, ben je dan niet net zo schuldig aan het feit dat je eigenlijk wegkijkt en doet alsof de PMs er nooit geweest zijn? Ik weet dat de schuld erkend wordt, maar toch aardig gebagatelliseerd. Niet terecht vind ik.
- CBC is nota bene het leidingsaccount van Ice, in ieder geval extern. Zowel John, Tom als Jordi zaten in de leidingschat en alle3 hebben een aandeel in dit verhaal als ik dit lees. Vind dat toch wel extra spijtig omdat je wel een voorbeeldfunctie draagt.
- Tot slot nog een kleine vraag aan Vanquisher; ik zie in de PMs dat jullie vroegen aan Unresolved of jullie in zijn buurt bb's konden edelen. Dus kan ik hieruit opmaken dat jullie enigszins van de context af wisten?

Uiteindelijk maken we allemaal fouten en zie ook geen foute intenties vanuit CbC. Maar ik ben wel kritisch op de aanpak, en er mag ook de juiste verantwoordelijkheid opgepakt worden.
Er wordt niks op Jordi afgeschoven, geen idee waar je dit precies vandaan haalt. Als ik dat deed had ik geen pagina lang discussie gehad met unresolved waarin ik zelf ook blaam trok. Ik snap het allemaal wel, dit is prachtig natuurlijk voor jullie. Wij die maar al te gretig waren in het wijzen op boosten en andere zaken. Dus even alles weer projecteren, snappen we nu wel.

Belangrijkste is dat wij er met Unresolved uitkomen. Voor de rest ben ik van de volle 100% niet op de hoogte geweest dat die NAP/MB er was. Dit is uiteraard geen bewustje en als je dat wel probeert te insinueren is dat puur uit p&p perspectief en niet omdat jij of Melt dat oprecht denkt. Het is gewoon een hele domme communicatie fout geweest, dat is voortgekomen uit het stoppen van Jordi, dat betekend nog niet dat het zijn schuld is. Het is de schuld van ons als CbC en daar zijn wij ons vast bewust. Wij gaan eraan werken om er met Unresolved uit te komen.

Daarbij, dat ik een grapje maak betekend niet dat ik het niet serieus neem.


BTW er zijn geen andere MBs en die zijn er nog nooit geweest, op deze na schijnbaar.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Wij nemen het zeker serieus en betreuren de actie ook met z'n allen. Er is inderdaad aan onze kant iets fout gegaan en daar heeft Tom al het zegje opgedaan hier op het AF. Helaas is Unresolved van de wereld, anders hadden we het dorp gewoon teruggegeven ofcourse. Echter heeft Tom al contact gelegd met Unresolved over het voorval, echter zijn wij nog in afwachting van Unresolved zelf.

Ik snap dat jullie er stevig van balen en het ook netjes op willen pakken. Maar dat mag best kwetsbaarder dan "ik was niet op de hoogte en het was Jordi dit dat, met een schoon geweten gehandeld en uiteindelijk dan als acc verantwoordelijk". Of we moeten beiden heel naïef zijn.

Wat er allemaal mis is gegaan weten we zelf ook wel en er word momenteel dus ook aan gewerkt, echter is na de pm die hier gedeeld is geen enkel contact meer geweest tussen beide accounts. Wat betreft dat er meer mbs zitten aangegeven door Jordi lijkt me heel sterk en zou ik graag willen weten waar je dit überhaupt vandaan haalt? Het gewoon heel goedkoop scoren is een nonsense antwoord wat je geeft, wat is goedkoop? Unresolved is gewoon weggebashed en heeft niks met een ''boost'' of wat dan ook te maken. Het wegkijken van een mb word volgens mij absoluut niet gedaan door het gehele Cbc team niet, aangezien er overal is toegegeven dat er een fout is gemaakt, dus in welke zin schuiven wij het af op één iemand? En ben niet de flauwste om boezem in eigen zak te steken hoor, dus als er iemand op aangekeken moet worden dan doe dat maar op mij!

1649172525297.png
Ik had het van deze zin.

Anyways, ik beticht jullie verder ook niet van boosten, dat lees je verkeerd. Echter de manier waarop het geformuleerd is en de wijze waarop Ice moraalriddert op Melt vond ik dat er wel de vraagteken geplaatst kon worden, P&P je uit moreel standpunt of omdat het makkelijk bashen is?
 
Reactiescore
5.600
Ik had het van deze zin
Geen idee, misschien dat er toen nog plannen lagen vanuit sommige accounts om dan wel dan niet een MB te nemen en mee te laten groeien. Uiteindelijk is dit niet gebeurd en is Unresolved de enige MB geweest (die nooit gebruikt is).
 
Reactiescore
903
Dan nogmaals ik blame Jordi verre van en hij is niet schuldig aan dit. Wat Tom net al aangeeft zijn wij als CBC aansprakelijk hiervoor en als het op de persoon afgeschoten word dan schiet mij maar af omdat ik in de pm verkeer betrokken ben geweest tot een bepaalde hoogte.

De laatste zin is inderdaad van Jordi afkomstig, echter is dat in een tijdperk geweest dat Vanq nog geen main account was en daar een stemming op liep. Dus ''mb'' is daar vlak gezegd en heeft dan ook geen betrekking op anderen.
 
Reactiescore
5.600
Maar dat mag best kwetsbaarder dan "ik was niet op de hoogte en het was Jordi dit dat, met een schoon geweten gehandeld en uiteindelijk dan als acc verantwoordelijk". Of we moeten beiden heel naïef zijn.
Kwetsbaarder? Moet ik een spraak memo sturen waarin ik aan het janken ben? Het is een feit dat ik met een schoon geweten heb gehandeld en dat er sprake is van een communicatie fout. Alsjeblieft zeg, wij gaan hier met Unresolved uitkomen, en voor het geval je het gemist hebt, vond hij vannacht bij de initiële discussie mijn verontschuldigingen en uitleg oprecht. Daar gaat het mij om, niet wat Joachim ervan vindt.
 
Bovenaan