commandprompt uitvoeren op een pc met geen adminrechten

DeletedUser66026

Guest
Ok mijn zijde van het probleem is dat ik mijn laptop met windows 8 gekocht hebt, maar er geen adminrechten zich op bevinden vreemd genoeg.

Maar is er een mogelijkheid om commandprompt op een andere manier te krijgen? Als ik bijvoorbeeld iets moet doen voor tw of tracert's moet uitvoeren lukt dat dus nu niet. Of moet ik echt mijn pc weer binnen doen om adminrechten te krijgen(voor commandprompt?
 

DeletedUser

Guest
RMB op computer -> beheer -> lokale groepen en gebruikers -> klik gebruikers -> administrator -> eigenschappen -> account is disabled uitvinken en klaar, dan adminaccount aanmaken.
 

DeletedUser66026

Guest
RMB? Wat wilt u daarmee zeggen? Ja, afkortingen is niet mijn beste ding.

ok, is opgelost bedankt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
133
Als je helemaal links onder in de hoek met je rechter muisknop klikt, dan krijg je een pop-up waar je het programma computerbeheer kan starten.
RMB is voor mij ook gokken (RechterMuisknopBureaublad?)

In elk geval succes.
 

DeletedUser66026

Guest
Is gelukt maar via de normale weg kan ik nog altijd niet op CMD, Ik moet eerst via C: -> windows -> commandprompt zoeken dan krijg je een map en daar staat cmd in...

Gelukkig die omweg gevonden maar wel na een half uur zoeken, raar dat er geen betere weg is.

Dit is de weg die ik moet gaan: C:/windows/WinSxS
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
het is altijd een mening welke OS beter is...geef mij maar ubuntu mini die ik volledig zelf mag instellen...xD

maar als nog iemand het probleem heeft zal in vervolg het volgende ook kunnen werken:
[winkey]+[r] (opent het uitvoeren prompt)
net localgroup [jouw accountnaam hier] administrators /add

werkte bij mij op de middelbare school ook altijd :D xD
 

DeletedUser

Guest
[winkey] + R, typ cmd.
Dat doe ik eigenlijk altijd... anders open je de metro interface en type "cmd" ... dan gaat hij zoeken en zou hij ook wel naar voren moeten komen.
 

DeletedUser

Guest
[winkey] + R, typ cmd.
Dat doe ik eigenlijk altijd... anders open je de metro interface en type "cmd" ... dan gaat hij zoeken en zou hij ook wel naar voren moeten komen.

daarmee komt het command prompt wel naar voren maar wordt deze uitgevoerd als normale gebruiker tenzij je al administrator rechten hebt.
 
Bovenaan