Clusterfuck casussen

DeletedUser73358

Guest
Gezien iedereen verschillende opvattingen heeft omtrent CF's en een specifiek gerelateerde CF doorgaans enorm afhankelijk is van de desbetreffende wereld (AF- posters en betrekkingen) krijg je hierdoor regelmatig een onduidelijk antwoord omtrent de vraag of iets wel/niet een CF is.

Vandaar dat het mij interessant leek om hier discutabele casussen te discussiëren met het gehele AF. Op deze wijze zouden we de TW-definitie ''CF'' uiteindelijk algemener en duidelijker kunnen definiëren.

Dit is de eerste casus.

Casus 1

Achtergrond informatie:
Een speler met een core ligging zonder langdurige hoop (top 2 stammen domineren de wereld) staat op delete en wordt een barbarenzee. In het kaartje viel deze speler onder de Blauwe stam, echter nu zijn het dus barbarendorpen geworden. Rood edelt vervolgens op +/- (11 tot 12 uur) van zijn cluster af om zichzelf dit gebied toe te eigenen met het edelen van een aantal barbarendorpen.

Situatie is als volgt:
f0adc08acc.png

De legenda:
Rood #1 stam (24m)
Oranje desbetreffende speler (onderdeel van Rood)
Blauw #5 stam (3m)
Paars #9 stam (1.8m)
Groen# 13 stam (1.2m)
Licht Blauw zusterstam van Blauw #20 (500k)

Extra
Alvorens heb ik kort twee verschillende reacties gehad:
1. Alles wat in anders man's politieke zone valt is cf BB dorpen dan.

2. Das hooguit niet zo netjes nee maar ja risico van het het spel ziet iedereen anders, want je kan niet van iedereen vereachten dat ze niet anticiperen op een acc dat op bb is gegaan. maar snap je redenering kan dit alleen geen cf noemen.

Stelling
Kunnen deze dorpen worden beschouwt als CF's (voor een specifieke stam/speler) of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.367
Neuh
 

DeletedUser79332

Guest
Dubieus is het indd. Imo is het geen cf maar ook niet netjes.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Handig om erbij te zeggen dat er al aanvallen op liepen toen het nog een spelers dorp was van een vijand die deze speler aanviel. Wel volledig maken he kut kwal. Flikker op man achterlijk joch, dit soort posts plaats je gewoon in het wereld gerelateerde topic en niet hier. En als je het dan hier wilt plaatsen maak je het objectief en ga je geen belangrijke informatie weg laten zodat mensen jouw kant kiezen. Man wat ben jij een immense loser, godverdomme zeg.

En ja, ik beledig je persoonlijk. Ga huilen.
 
Reactiescore
735
De informatie is inderdaad wat incompleet en ik vind het hier plaatsen ook wat overbodig. Echter, de eerste 2 neutrale reacties vinden het, mét de incomplete informatie, al geen cf, denk dat we hier wel snel over uit kunnen zijn ;)
 

DeletedUser79332

Guest
Handig om erbij te zeggen dat er al aanvallen op liepen toen het nog een spelers dorp was van een vijand die deze speler aanviel. Wel volledig maken he kut kwal. Flikker op man achterlijk joch, dit soort posts plaats je gewoon in het wereld gerelateerde topic en niet hier. En als je het dan hier wilt plaatsen maak je het objectief en ga je geen belangrijke informatie weg laten zodat mensen jouw kant kiezen. Man wat ben jij een immense loser, godverdomme zeg.

En ja, ik beledig je persoonlijk. Ga huilen.

Met deze info, dat de aanvallen al liepen, is het helemaal geen cf. Ook niet dubieus!
 

DeletedUser73358

Guest
Handig om erbij te zeggen dat er al aanvallen op liepen toen het nog een spelers dorp was van een vijand die deze speler aanviel. Wel volledig maken he kut kwal. Flikker op man achterlijk joch, dit soort posts plaats je gewoon in het wereld gerelateerde topic en niet hier.

Geen idee waar je die informatie vandaan haalt, echter wil ik benadrukken dat dit foutieve informatie is en dus geen juiste aanvulling. Daarnaast wil ik benadrukken dat ik zelf niet in een van de relevante stammen zit.(In tegenstelling tot Pimsie en Fabian)

Edels in de desbetreffende wereld kunnen slechts 16 uur verstuurd worden, hieronder het bewijs:

Dukkel laatst gezien (barb speler)
b3d15821d7.png


Overnames barb dorp:
68d5ce32ef.png

71514b7bd6.png


De claim dat er al reeds bevelen op die speler liepen voordat hij barbaar werd kan ik nergens controleren. Wat ik wel wil vermelden is dat de speler voor wekenlang geen ODD/ODA steging had en qua looptijden zijn de meest oostelijke dorpen van de aanvallende speler (dat zijn er slechts 2) tussen de 56 en 57 uur.

De tijdgap tussen overname en op Barb zit tussen de 55-56 uur.

De overige 509 dorpen van die speler zouden ten alle tijden niet tijdig verstuurd kunnen worden toen het nog een speler was.

Hieruit kan je dus concluderen er dat er geen aanvallen verstuurd waren toen het nog een spelers dorp was en wil je dit ontkrachten zul je met bewijs moeten aankomen. (maar nogmaals het is niet mogelijk dat de desbetreffende speler bevelen had lopen alvorens het geen barbarendorpen waren)

b6303a2707.png


Met deze info, dat de aanvallen al liepen, is het helemaal geen cf. Ook niet dubieus!

Met de info dat er van te voren geen aanvallen liepen is het daarmee minimaal dus dubieus?

En als je het dan hier wilt plaatsen maak je het objectief en ga je geen belangrijke informatie weg laten zodat mensen jouw kant kiezen. Man wat ben jij een immense loser, godverdomme zeg.

En ja, ik beledig je persoonlijk. Ga huilen.

Tot slot heb ik deze discussie wel degelijk gemaakt om meer reacties van neutrale spelers te verkrijgen. Ik vind dat de informatie vooralsnog volledig accuraat is om er een oordeel over te geven of het wel / niet een CF is. Verdere aanvullingen voor de casus zijn altijd welkom, maar ik hoef geen leugens hierin te zien want daarmee beinvloed je de casus in je eigen voordeel. (hetgeen waarvan je mij nu beschuldigd zonder bewijs of objectieve aanvulling)

Mede door reacties zoals die van jou is het ook cruciaal dat de definitie van CF's worden aangescherpt en verduidelijkt. Als ik hierin fout zit en menig neutrale posters beweren dat het geen CF is, dan heb ik zeer zeker persoonlijk wat geleerd omtrent de tw-definitie van CF's. Uiteraard zal ik mijzelf dan verontschuldigen op het desbetreffend wereld-forum, maar vooralsnog zou ik hier on- topic willen houden en CF's casussen bespreken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Jonge dikke debiel, hoe dom ben jij. Die clears kwamen natuurlijk geen seconden voor het edelen aan he. Maar een dag daarvoor, bedankt voor het bewijs dat wat ik zeg klopt.
 

DeletedUser73358

Guest
Jonge dikke debiel, hoe dom ben jij. Die clears kwamen natuurlijk geen seconden voor het edelen aan he. Maar een dag daarvoor, bedankt voor het bewijs dat wat ik zeg klopt.

Dat zijn leugens:

dcf9acb941.png

bf5001ece2.png

De clears kwamen niet ervoor aan, anders waren de muren wel van te voren gebroken. Gezien je onzin en persoonlijke aanvallen, heb ik het toch echt wel het gevoel dat je het topic probeert te derailen. Ik wist jou persoonlijke opinie al en bedankt voor het reageren hierop maar doe dat graag inhoudelijk.
 

DeletedUser79878

Guest
Jonge dikke debiel, hoe dom ben jij. Die clears kwamen natuurlijk geen seconden voor het edelen aan he. Maar een dag daarvoor, bedankt voor het bewijs dat wat ik zeg klopt.

Wat ben jij een noob zeg, hoe durf je zulke acties goed te praten.
 
Reactiescore
1.278
Dacht dat Savoir het boegbeeld was van fair play, dit is een discutabel geval op de randen van een CF benoeming. Vooral al zie je dat Savoir met gemakt door deze spelers basht zou je zeggen dat dit soort acties niet nodig zijn. Want jump je op dorpen die niet actief in de oorlog meedoen: JA, pak je op deze manier in spelers dr safe: JA.

Beetje zonde dat de grenzen opgezocht moeten worden, momenteel kan ik 50 manieren vinden om CF's te leggen en onder de huidige CF regels uit te komen... maar jongens willen we zo spelen en willen we dit überhaupt nodig hebben.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Ahja dan moet het dit zijn, laatst gezien is niet de datum dat de speler op delete ging. Kan dat wel kloppen?
 
Reactiescore
735
Dacht dat Savoir het boegbeeld was van fair play, dit is een discutabel geval op de randen van een CF benoeming. Vooral al zie je dat Savoir met gemakt door deze spelers basht zou je zeggen dat dit soort acties niet nodig zijn. Want jump je op dorpen die niet actief in de oorlog meedoen: JA, pak je op deze manier in spelers dr safe: JA.

Beetje zonde dat de grenzen opgezocht moeten worden, momenteel kan ik 50 manieren vinden om CF's te leggen en onder de huidige CF regels uit te komen... maar jongens willen we zo spelen en willen we dit überhaupt nodig hebben.
Wat je er ook van vindt, dit heeft niets met de CF regels te maken gezien die tussen Mp en Gods zijn en Mp hier niets mee te maken heeft, dus die vergelijking gaat niet op. Verder is de betrokken partij voor wie deze dorpen zijn gepakt een stam met tientallen CFs in Savior zijn cluster, wat je conclusie nog korter door de bocht maakt dat we niet van fair play zijn. Verder boeit het me eigenlijk niet meer zo wat je er van vindt, ik weet zelf wel hoe we spelen en dat is niet op de manier die je probeert te schetsen :)
 

DeletedUser61134

Guest
Barbaren hebben geen bouw/afbreek logs.
Als de speler 1 uur barbaar heeft gestaan word het al gereset bij overname.

Duidelijker verwoord voor Twan: Muren die tijdens hun barbaartijd gesneuveld zijn of in de laatste uren voor verwijdering veranderen de punten pas bij overname aka hun dag ervoor argument kan gewoon kloppen.(aka geen leugen)
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Barbaren hebben geen bouw/afbreek logs.
Als de speler 1 uur barbaar heeft gestaan word het al gereset bij overname.

Aha dan is het dit het en klopt mijn eerste post. Opgelost. :)

Kan een mod dit verplaatsten naar het W62 forum want dit hoort hier niet.
 
Bovenaan