Clustercontest!

DeletedUser24056

Guest
Zoals beloofd, mijn beoordelingen. Vraag en ik verklaar. Overzichtelijkheid is niet geweldig, maar het gaat. Ter verduidelijking: eerste punt is vorm (gelet op zowel vorm van het cluster als dichtheid ervan), tweede punt is front met de vijand (heb je een gezond front of is er überhaupt wel front?), punt drie is aansluiting van de stam (heb je voldoende stamgenoten bij je, maar niet teveel?)

Code:
Vorm	Front	Aansluiting stam	gemiddelde
Sky Arragon	7,3	7,6	7,77	7,556666667
Baby Buns	6	7,3	7,6	6,966666667
Lowner	6,1	5,9	7,8	6,6
Exodine	6,3	7,6	5,7	6,533333333
Handvat	6,7	7,5	7,5	7,233333333
Zone X	8	8,3	8,7	8,333333333
Nielzorz	4,7	7,4	5,8	5,966666667
ArjanS	7,9	7,8	8,1	7,933333333
Ceetjes50	7	6,4	6,2	6,533333333
Chuugi	6	6,8	4,9	5,9
Jonnie77	6	7,2	7,1	6,766666667
Grote Vreemde Reus	7,3	5,7	7,4	6,8
Kingjelle	6	6,9	7,2	6,7
Utreg86	4	5	6,3	5,1
Chicago5	7,4	6,1	7,4	6,966666667
Mikenummerzoveel	5,4	6,4	6,6	6,133333333
Master Cyclo	6,6	7,4	7,4	7,133333333
Evi Til	5,8	5,7	6,5	6
Insane in the Membrane	6,7	7,7	7,7	7,366666667
Stafz	6,8	7	7	6,933333333
Schedelkliever	6,2	7,6	7,7	7,166666667
Conductedhero	7,8	6,7	6,7	7,066666667
Schele henkie	7,4	6,4	6,7	6,833333
 

DeletedUser40402

Guest
25.09.11 15:17 Overdragen -50 1804 to: ArjanS
25.09.11 15:17 Overdragen -250 1854 to: Zone X
 

DeletedUser8159

Guest
Bedankt voor de Premium punten. Vraag me alleen wel af hoe Schele Henkie beoordeeld heeft gezien zijn lage beoordeling over mij ten opzichte van de rest. Ook is de beoordeling van Rukurt over Sky Arragon een beetje raar. Aangezien Sky al tijdje in Sick zit en idd nog PBG is met .Time spelers. :p
 

DeletedUser24056

Guest
Bedankt voor de Premium punten. Vraag me alleen wel af hoe Schele Henkie beoordeeld heeft gezien zijn lage beoordeling over mij ten opzichte van de rest. Ook is de beoordeling van Rukurt over Sky Arragon een beetje raar. Aangezien Sky al tijdje in Sick zit en idd nog PBG is met .Time spelers. :p

Achteraf beetje krom ja, maar het cluster zag er op eerste gezicht bijzonder netjes uit omdat hij .Time als vijand aangeduid had (tenminste zo leek het). Eigenlijk zou hij een lagere score verdienen omdat hij eigenlijk compleet ingesloten.

Je hebt volledig gelijk:p
 

DeletedUser55041

Guest
Utreg, Arjan, Conducted en Zone, mag jullie pa gewoon naar jullie W20 accounts?

Ja dat is goed.

Ik was van het weekend afwezig ivm een karper wedstrijd! Mijn excuses voor het late antwoord!

Ik wil de jury bedanken voor het opzetten van zo'n leuke actie. Misschien kan ik volgend jaar de ranglijst omdraaien :D:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser33364

Guest
Heren, dames, clusteraars: De Uitslag!

De jury heeft alle clusters onafhankelijk beoordeeld. Dit betekent: we hebben geen overleg gehad over de betreffende clusters en hebben allen op geheel eigen wijze en volgens eigen principes de clusters beoordeeld. De beoordeling van Glenn was jullie reeds bekend, die van Henkie en mij echter niet. Hebben we verrassingen of juist helemaal niet? Leest u vooral verder.

Allereerst het reeds bekende lijstje van Glenn. Met zijn beoordelingen. Ik heb van de forumnamen ingame namen gemaakt, zodat we consequent blijven in onze overzichtjes.

1 Zone X 7,83
2 ArjanS 7,67
2 Chicago5 7,67
2 conductedhero 7,67
5 ceetjes10 7,00
5 Grote Vreemde Reus 7,00
7 schele henkie 6,83
7 Jonnie77 6,83
7 Insane in the Membrane 6,83
11 oxxis 6,67
11 Exodine 6,67
11 Sky Arragon 6,67
11 Kingjelle. 6,67
12 Master Cyclo 6,50
13 Schedelkliever 6,33
14 mikenummerzoveel 6,17
15 Chuugi 6,00
16 evi til 5,83
17 nielzorz 5,50
18 utreg86 4,33

Ook Henkie heeft daarnet zijn lijstje gepost, deze is als volgt:

vorm front aansluiting vd stam gemiddelde
Sky Arragon 8 7 7 7,33
Zone X 8 8 6 7,33
Insane 7 7 8 7,33
Conductedhero 8 8 6 7,33
GVR 6,5 6 8 7
Stafz 7 7 7 7
Jonnie77 6 7 7 6,67
Kingjelle 6 7 7 6,67
Master Cyclo 6 7 7 6,67
Chicago5 6,5 6 7 6,5
Baby Buns 6 6 7 6,33
Handvat 6 7 6 6,33
ArjanS 7 5 7 6,33
Lowner 5 6 7 6
Exodine 6 6 6 6
Ceetjes50 6 5 7 6
Mikenummer 5 7 6 6
Evi Til 5 6 7 6
Schedelkliever 6 6 6 6
Nielzorz 4 6 5 5
Chuugi 5 9 1 5
Utreg86 3 5 7 5

De enige beoordelingen die nog onbekend zijn zijn die van mij. Opgeteld bij de twee bovenstaande lijstjes is de uitslag als volgt. We gaan van laatste plaats naar eerste plaats. Bij iedere plek staat een kleine beoordeling in de vorm van een tekstje. Dit is vooral om de cijfers te verklaren. Het is afgelopen dagen maar weer gebleken dat er nogal wat onbegrip kan ontstaan vanwege de toebedeelde cijfers. Genoeg gezeverd, laten we maar gewoon beginnen met de uitslag en de daarop volgende prijzen (daarop kom ik later overigens ook nog terug).

Over de overzichtelijkheid van onderstaande uitslag sluit ik mijn mond, en hierop hoop ik geen vervelende commentaren te zien. Het gaat om de strekking ervan.

23e plaats: (+winaar van de 'Rode Lantaarn' ter waarde van 30PA)
Utreg 86: belabberd cluster. Tientallen 'clusters' bijna allen grenzend aan de vijand. Overlevingskansen krimpen hierdoor.

22e plaats: Nielzorz. Eigenlijk is bovenstaand ook redelijk van jou op toepassing. Dorpjes all over the place, maar niet in een logisch cluster+een stukje verwijderd van je stam.

21e plaats: Chuugi. Bekend probleem Chuugi. Front met je vijanden is veel te groot. De vorm is eigenlijk geeneens zo gek, op een paar binnendringers na. Al had je bij EMPIRE in de stam gezeten was je cluster veel hoger beoordeeld, maar je kent het probleem net zo goed als wij doen.

20e plaats: Evi Til. Teveel front, teveel indringers. Met de nodige verbeteringen heeft dit cluster zeker potentie. Vooralsnog veel te zwak.

19e plaats: Mikenummerzoveel. Volledig vervlochten met Karel Zeven. Dit is een intern? Hoe dan ook, hij zit veel te veel in jouw cluster. Daarnaast heb je een te groot front om fatsoenlijk te kunnen aanvallen.

18e plaats: Exodine. Je cluster ligt een beetje in niemandsland. Tenminste, dat doet je kaartje vermoeden. Je stam ligt te ver weg en dus is alles bij je front, wat je situatie wel erg lastig maakt. Dit maak ik op uit je kaartje, het hoeft niet waar te zijn, maar het heeft er de schijn van.

17e plaats: Lowner. 't Is hem allemaal net niet. Geen goed, dicht cluster en weinig aansluiting van je stam. Je vijanden weten je wel te vinden, wat heerlijk maar tegelijkertijd afschuwelijk kan zijn.

16e plaats: Schedelkliever. Neem de hele fanstam+interns over en dit is echt een potentieel topcluster. Je moet dit echter nog wel doen, dit trekt nog op vrij weinig.

15e plaats: Ceetjes50. Mooie vorm! Mooi dicht cluster. Gigantisch minpunt: waar is je stam? je ligt bij je vijanden! Zoek een andere stam of aansluiting bij je huidige stam!!

14e plaats: Baby buns. Een moraalbreker met een aardig cluster, het bestaat. Hou je moraalheren/stamleden buiten de deuren en je hebt een heel mooi cluster met een goed evenwicht tussen front en stam.

13e plaats: Kingjelle. Je front ligt mooi door stamleden 'omringd'. Maar, wat ligt er aan de andere kant? Niks? Aardig cluster, maar nog niet om naar huis te schrijven. We komen in de buur in ieder geval!

12e plaats: Jonnie77. Dit cluster belichaamt het begrip 'potentie'. Neem je interns over en je hebt een prachtig blok met een mooi front. Het is er echter nog niet, en dan kom je op een plek waar je je niet thuis zult voelen Godly. Je kunt getroost worden door het feit dat je met de maand zult stijgen.

11e plaats: Master Cyclo. Mooi binnen één continent gehouden, omringd door je stam en naar de rim gericht, maar is het niet wat saai? Vooralsnog lijkt het me niet, gezien er nog genoeg vijanden om je liggen. Edel je rot zou ik zeggen en neem het continent over.

10e plaats (TOP TIEN!!): handvat. Ook een cluster met bijzonder veel potentie. Werk de troep uit je cluster en je hebt één mooi blok, met genoeg vijanden en genoeg stam. Er beginnen mooie clusters aan te komen!

9e plaats: Schele henkie. Onze medejurist heeft een heel mooi met vijanden omring cluster. Lekker dicht met genoeg targets, heeft dat natuurlijk goed te danken aan zijn voorganger, maar zet de goede lijn voort.

8e plaats: Grote Vreemde Reus. Je bent een rimmer, en dus kun je je volledig loslaten in het clusteren, iets wat je heel aardig lijkt te lukken. Maar, ook rimmers krijgen het wel eens op zijn heupen, en maken de sprong richting core. Niks mis mee, maar het verloedert de eerste indruk van het cluster, dat eigenlijk geeneens zo gek is, maar alleen zo uitdagingloos. Maar daar ben je aan aan het werken!!

7e plaats: Sftaz. Mooi! Mooie vorm, mooie vijand/vriend-verhoudingen en gewoon een prima cluster waarmee je genoeg vooruitzichten hebt!

6e plaats: Chicago5. Een beetje omsloten door je stam, maar toch heel mooi dicht. Tamelijk veilig, maar front is wél aanwezig. Zorg dat je in BWR blijft, daar heb je genoeg perspectieven. Zonder je stam zou je wel eens in zwaar weer terecht kunnen komen.

5e plaats: Insane In the Membrane. Je valt nét buiten de prijzen, want het scheelde vanaf hier maar heel weinig. Wat opvalt zijn de vele BB's in je cluster, waardoor er flink wat geclusterfuckt kan worden. Lucky you dat je niet aan EMPIRE grenst. Mooi uitgestrekt blok met genoeg front, niet te veel.

4e plaats: Sky Arragon. Prachtig cluster. Mooi rondje met 70% stam en 30% front. Dit is een droomcluster. Tenzij je natuurlijk in die mate met .Time bevriend bent dat je ze niet aanvalt, en gezien de NAP met Sick. is dit een lastig punt, in dat geval lig je namelijk finaal ingesloten! Laten wij daar maar niet vanuit gaan, je hebt een prachtig cluster.

3e plaats: ArjanS. Jaja, dit is een mooi cluster. 't Zit in de honderdsten of je had tweede gestaan. Dit is gewoon een cluster waarvan velen enkel kunnen dromen. Heel compact, met een geweldige stam-front-verhouding.

2e plaats: Conductedhero. Cluster heeft alles wat een offer begeert. Front, stam, compactheid, mooie vorm, alles. Wat een cluster!

1e plaats: Zone X. Eigenlijk was dit al een gestreden strijd. Zone, wat een fenomenaal cluster. Meer woorden hoef ik hier niet vuil aan te maken!


De prijzen!! De nummer 1, 2 en 3 kunnen hun prijs afhalen bij Glenn. Stuur hem een pm en hij helpt je verder. Zorg wel dat het je echte account is en dat je je kunt 'legitimeren'. Wij feliciteren Zone X met de overwinning en andere prijswinnaars met hun prijzen. Het is lastig geweest, maar ik denk dat we een aardige lijst op de planken hebben gelegd. De definitieve cijfers kunnen aangevraagd worden bij ondergetekende. Ik stuur jullie met plezier mijn cijfers en de gemiddelden door. Ik zal ze sowieso morgen op het forum plaatsen. Nu doe ik dat niet want als ik dat op een overzichtelijke manier moet presenteren wordt het een latertje.

Mijn dank gaat uit naar Schele Henkie en Glenn. Niet alleen voor het goede beoordelen maar ook de steun en desalniettemin, het aanbieden van de (vooral met symbolische waarde) prijzen. Daarnaast worden ook alle deelnemers bedankt. Een mooie opkomst voor een mooie contest. Ik zou zeggen: tot volgend jaar, wanneer Zone X mag gaan pogen zijn titel te prolongeren.

Clusteraars, fantiekelingen, no-lifers en ander tuig, bedankt!

Names het comité,

Rukurt

Alvast bedankt aan de jury voor de uitslag en het vele werk dat erin gekropen is!! Ook Flame-War bedank ik anders had ik het nog niet eens doorgehad dat er Pa te verdienen was met clusters hier ;) Vind het een mooi initiatief en denk dat er velen nu nog xtra aan hun cluster gaan beginnen werken om de volgende x ook in de prijzen te vallen :p

Grtz Zone X !
 

DeletedUser

Guest

Alvast bedankt aan de jury voor de uitslag en het vele werk dat erin gekropen is!! Ook Flame-War bedank ik anders had ik het nog niet eens doorgehad dat er Pa te verdienen was met clusters hier ;) Vind het een mooi initiatief en denk dat er velen nu nog xtra aan hun cluster gaan beginnen werken om de volgende x ook in de prijzen te vallen :p

Grtz Zone X !

De volgende keer zit Jonnie77 in de prijzen schat ik zo in met de huidige groei :D.

Maar gefeliciteerd Zone!
 

DeletedUser50540

Guest

post toch wat aangepast zo te zien.
Dat je reinoudt niet mag is 1, maar ga niet schelden ;).

Ten 2de let lekker op je zelf en laat je niet zo irriteren.
bevalt het je niet dan ga je zelf ingame wat anders doen.
Hij zal toch niet zomaar van het AF gaan ;).
 
Bovenaan