Clustercontest W67

Doe je mee?


  • Totaal aantal stemmers
    29
Reactiescore
239
Account/Geel: Definition of Insanity
Blauw: KaKaKa
Rood: Babe en EXE.(MB)

nl67

nl67


Graag stellen we u ook voor aan: "De Vechtende LangkijkOger tegen de Bliksem van de Vijand"
f04be3bd24.png

En de "Bloeddorstige pacman die is getranformeerd naar een viskop met het syndroom van down"
f81f4756d6.png
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.478
Als er klachten zijn over inzendingen mogen die naar mij via PM met uitleg en onderbouwing. Dan kijk ik of/wat ik er wat mee ga doen. Daar wil ik dit topic niet mee lastigvallen.
 
Reactiescore
524
Op vorige werelden werden de clusters beoordeeld op onder andere de front/safe verhouding, compactheid, farmmogelijkheden, ligging tov de stam en toekomstperspectief.
Waar wordt er in deze ronde van de contest op gelet? Want met de maptool die aangeraden wordt om te gebruiken zijn de compactheid en de farmmogelijkheden niet op te beoordelen simpelweg omdat de bb-dorpen en andere spelers niet op aangegeven zijn.

Daarnaast vind ik bijvoorbeeld een inzending waarbij de optie 'grotere aanduidingen' is gebruikt een vertekend beeld geven of inzendingen waarbij de 'directe vijand' niet op gemarkeerd staat niet volledig.

Ik snap dat je liever spelers van andere werelden de clusters laat beoordelen wegens hun 'neutraliteit' maar zonder correct of volledig beeld van de situatie is de kans aannemelijk dat, net zoals bij eerdere edities, er een twijfelachtige winnaar wordt benoemd.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
De beoordelingsfiche staat toch echt wel gewoon in de beginpost hoor, onderaan als bijlage
 
Reactiescore
524
Inzendending Interdictum.

Blauw = Kakaka
Rood = Babe
cfskgni5rasp.png
Zoals hierboven te zien is heeft ons cluster een centrale ligging binnen de phalanx die sinds het begin van de wereld stapsgewijs is opgebouwd. Met een toekomstig front van +/- 15 tegels hebben we relatief grote safe waardoor we onszelf gemakkelijk van defense kunnen voorzien en zo nodig ook andere stamgenoten kunnen helpen.
Ons cluster ligt uitgerekt over ruim 90 tegels, dit maakt dat ons potentiële farmgebied (indien er bb's lagen (die toch niet te zien zijn)) behoorlijk groot is.
Aangezien we aan beide kanten stamleden hebben die in een gelijke phalanx naar het zuiden zullen groeien zal onze front/safe verhouding er niet slechter op worden. Indien er daar een tijdje geen vooruitgang te boeken valt hebben we nog altijd onze opening tot de rim om daar verder te groeien waarmee onze safe tegelijk wordt uitgebreid.

Blauw = Kakaka
Rood = Babe
Oranje = Regius (stam tussen ons en Babe)
Lichtblauw = Koning Kameel IX (stamgenoot)
Paars = Gregory12365 (stamgenoot)
hznabnwwlz8c.png
 
Reactiescore
2.478
Ik lees maar een vraag, maar ik zal op je rest van je post ingaan.

De jury zal gewoon bestaan uit spelers/mods die niet op deze wereld actief zijn i.v.m. de neutraliteit. Persoonlijk start ik altijd een account op de wereld met 3 dagen PP om de farm situatie te beoordelen. De vaste jury die het vaak wel is, doet dit ook meestal. En anders wordt de farmruimte gebaseerd op de plaats waar je in de wereld ligt. Core, rim of er tussenin. Meestal geeft dit ook een goede indicatie.
 
Reactiescore
2.478
Ik heb het behoorlijk druk gehad afgelopen week en heb volgende week weer wat deadlines. Dit is mij even ontschoten. Morgen zal ik de jury de informatie sturen. Als jullie over 5 dagen niks horen porr bij dan even in de praathoek.
 
Reactiescore
2.478
De uitslag is bekend!!

Ik wil de juryleden hartelijk bedanken voor de tijd die ze erin hebben gestoken. Ook wil ik de deelnemers bedanken voor hun deelname en de winnaars namens de jury feliciteren.

De eerste prijs gaat naar: Kakakatoenplukker (500 pp)
De tweede prijs gaat naar: Interdictum (400 pp)
De derde prijs gaat naar: Definition of Insanity (250 pp)

De originaliteitsprijs gaat naar: Koning Kameel IX (350 pp)

De pp worden deze week uitgedeeld, indien jullie 5 dagen niks hebben gekregen por mij dan dan por ik Duckje.

De beoordeling is in de bijlage te vinden. Dit topic zal weer voor een weekje opengaan.
 

Bijlagen

  • Beoordeling.PNG
    Beoordeling.PNG
    29,6 KB · Weergaven: 33
Reactiescore
972
Ik weet niet wie de juryleden van dit clustercontest zijn geweest, maar wat een belachelijke cijfers. Om maar enkele voorbeelden te noemen (en dan betrek ik het nog enkel op mijn eigen account):

Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat een account als Definition of Insanity een 9,33 (!) krijgt voor verhouding safe/front, terwijl zij gigantisch veel safe hebben en erg weinig front en dat Mr xSkull met een kleiner safe en een groter front een 6.75? Sinds wanneer is het hebben van zo'n klein front voordelig voor deze rating?

Verder, hoe is het mogelijk dat een account als Mr xSkull, met de meeste edelruimte van alle accounts die hebben meegedaan op het moment van meedoen, 6de of 7de eindigt in verhouding op de rating "toekomstperspectief"?

Daarbij, vorm/ligging, hoe wordt dat dan gedefinieerd? Hoe kan het zijn dat accounts met een prachtig, rondvormig cluster het verliezen van accounts die met een phalanx de halve wereld doorkruisen en daarmee gigantische looptijden hebben? Is die definitie veranderd tegenwoordig en is het hebben van lange phalanxen de 'way to go' geworden?

Nou goed, ik snap dat dit maar een spelletje is om het AF leuk en interessant te houden, maar zorg op zijn minst voor een duidelijkere benadering van de ratings. Ik weet nog dat enkele jaren geleden de jury's bij iedere rating een onderbouwing moesten geven (ik heb dat zelf altijd gedaan). Dit maakt het veel interessanter om te lezen en dus ook interessanter om mee te doen. Ik waardeer de opzet, begrijp me niet verkeerd, maar voer het dan goed uit.
 
Reactiescore
1.476
Ik zal thuis een kleine onderbouwing geven als je dat leuk vind. :)
 
Reactiescore
2.478
Tijden veranderen op het forum, ik heb vaak al moeite om 4 juryleden te vinden die de cijfers willen invullen. Als ik ze dan ook nog om een schriftelijk boekwerk voor elke rate ga vragen gaat het onmogelijk worden. Anyways iedereen vind een andere cluster mooi en functioneel, dat is ook de reden waarom er vier juryleden aan mee doen. Om een gemiddelde te krijgen en het niet op één mening te baseren.

Maar ik wil best een afspraak met jullie maken, iedereen die in de toekomst meedoet met een verzorgde post, een leuk verhaaltje en zijn paintskills laat zien kan ik de toekomst mij om onderbouwing vragen. Vind ik wel zo netjes; als jullie er (veel) moeite in steken wil ik dit in het vervolg ook doen.
 
Reactiescore
972
Tijden veranderen op het forum, ik heb vaak al moeite om 4 juryleden te vinden die de cijfers willen invullen. Als ik ze dan ook nog om een schriftelijk boekwerk voor elke rate ga vragen gaat het onmogelijk worden. Anyways iedereen vind een andere cluster mooi en functioneel, dat is ook de reden waarom er vier juryleden aan mee doen. Om een gemiddelde te krijgen en het niet op één mening te baseren.

Maar ik wil best een afspraak met jullie maken, iedereen die in de toekomst meedoet met een verzorgde post, een leuk verhaaltje en zijn paintskills laat zien kan ik de toekomst mij om onderbouwing vragen. Vind ik wel zo netjes; als jullie er (veel) moeite in steken wil ik dit in het vervolg ook doen.

Ik wil mij prima kandidaat stellen om in het vervolg wel te laten zien hoe het moet. Dus bij deze, mocht je op een andere wereld een clustercontest houden, bied ik mij aan. Vat het ook niet op als persoonlijke kritiek, het is opbouwend bedoeld, ook naar andere juryleden.

Over het algemeen wordt er door de betere spelers die de community nog heeft wel degelijk een bepaalde richtlijn gehanteerd in wat wel een mooi cluster is en wat niet en die strookt alles behalve met de ratings die door de huidige juryleden gebruikt zijn als ik kijk naar de "gemiddeldes". Ik denk dat menig speler die hier al langer rondloopt dit gewoon slechte ratings vinden, maar goed, daar heb je nu weinig meer aan :p
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Kvind het heel kut en eerder eenzijdig subjectief beoordeeld maar ik win pp met originaliteit dus ik zwijg
 
Reactiescore
2.478
Ik wil mij prima kandidaat stellen om in het vervolg wel te laten zien hoe het moet. Dus bij deze, mocht je op een andere wereld een clustercontest houden, bied ik mij aan. Vat het ook niet op als persoonlijke kritiek, het is opbouwend bedoeld, ook naar andere juryleden.

Die uitnodiging neem ik graag aan ;)
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Reactiescore
111
Is het geen idee om een lijstje te maken van spelers die het leuk vinden om zoiets te beoordelen en dat je die een AF berichtje stuurt als er ergens een cluster contest wordt gehouden. Ik zou best een jury willen zijn maar lees andere wereld fora nauwelijks, ik weet dus nooit wanneer je een jury zoekt ;)
Ik denk dat je op deze manier meer mensen in de pool van mogelijke juryleden stopt kan je ook kritischer worden/meer tijd vragen etc. etc.
 
Reactiescore
2.478
Ik zou zeggen PM me bij intresss.
 
Bovenaan