Ik weet niet wie de juryleden van dit clustercontest zijn geweest, maar wat een belachelijke cijfers. Om maar enkele voorbeelden te noemen (en dan betrek ik het nog enkel op mijn eigen account):
Hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat een account als Definition of Insanity een 9,33 (!) krijgt voor verhouding safe/front, terwijl zij gigantisch veel safe hebben en erg weinig front en dat Mr xSkull met een kleiner safe en een groter front een 6.75? Sinds wanneer is het hebben van zo'n klein front voordelig voor deze rating?
Verder, hoe is het mogelijk dat een account als Mr xSkull, met de meeste edelruimte van alle accounts die hebben meegedaan op het moment van meedoen, 6de of 7de eindigt in verhouding op de rating "toekomstperspectief"?
Daarbij, vorm/ligging, hoe wordt dat dan gedefinieerd? Hoe kan het zijn dat accounts met een prachtig, rondvormig cluster het verliezen van accounts die met een phalanx de halve wereld doorkruisen en daarmee gigantische looptijden hebben? Is die definitie veranderd tegenwoordig en is het hebben van lange phalanxen de 'way to go' geworden?
Nou goed, ik snap dat dit maar een spelletje is om het AF leuk en interessant te houden, maar zorg op zijn minst voor een duidelijkere benadering van de ratings. Ik weet nog dat enkele jaren geleden de jury's bij iedere rating een onderbouwing moesten geven (ik heb dat zelf altijd gedaan). Dit maakt het veel interessanter om te lezen en dus ook interessanter om mee te doen. Ik waardeer de opzet, begrijp me niet verkeerd, maar voer het dan goed uit.