Clustercontest W42

DeletedUser74005

Guest
Clustercontest W42!!!

Beste W42-forumlezers,

Hierbij presenteer ik met trots het W42-Clustercontest! Wie heeft het meest functionele en best gelegen cluster en wie mag zichzelf na deze wedstrijd uitroepen tot de eigenaar van het prachtigste cluster van héél W42 en ontvangt daarbij ook nog een fantastische prijzen? We zullen het de komende weken gaan zien!

Hoe kun je inschrijven?

Voor een succesvolle deelname dien je een kaartje te maken waarop jouw cluster goed zichtbaar is. Dit kaartje moet aan enkele eisen voldoen;

- Het moet gemaakt worden via deze site.
- Op het kaartje moet je alleen je eigen cluster (in het geel) en het cluster van je eigen stam (in het blauw) weergeven. Het markeren van andere spelers/stammen is toegestaan, maar niet verplicht!
- Je dient het 'inzoom niveau' op 400% te zetten en daarbij moet je ervoor zorgen dat je eigen cluster in zijn geheel zichtbaar is.
- Je dient de optie 'Alleen gemarkeerde' aan te vinken en de daarbij horende achtergrondkleur op zwart te houden.

Wanneer je dit kaartje gemaakt hebt, dient deze in dit topic gepost te worden. Het is altijd leuk om hierbij een toelichting te geven bij je cluster (waar je je cluster op vindt lijken, of je tevreden bent over je cluster, enzovoort...), maar dit is niet verplicht. Al wordt originaliteit natuurlijk wel beloond! :)

De Prijzen

De prijzen zullen voorlopig als volgt zijn:

- 1e prijs: 300 premium punten!
- 2e prijs: 175 premium punten!
- 3e prijs: 125 premium punten!

- 4e prijs: 50 premium punten!
- 5e prijs: 50 premium punten!

- Originaliteitsprijs: 341 premium punten!
- Troostprijs: 100 premium punten!
- Meest compacte cluster: 100 premium punten!
- Beste farmcluster: 100 premium punten!

De Jury

De jury zal bestaan uit circa 5 spelers, die niet actief zijn op W42. Lees je dit nu toevallig en ben je geen W42-speler, maar vind je het wel leuk om iets bij te dragen aan dit concept? Stuur dan even een PM naar mij (DemocratischeZwijmelaars) en dan kun je toetreden tot de jury. Het lijkt mij het leukste als alle juryleden ook een kort stukje tekst schrijven over de clusters van de deelnemers bij de beoordeling. Het jureren zal dus niet alleen bestaan uit het geven van een aantal cijfers, maar je dient als jurylid ook een kort (enkele zinnen) stukje tekst over de clusters van de deelnemers te schrijven.

Sponsoring

Vind je dit een leuk initiatief en wil je graag ook jouw steentje bijdragen? Dan kun je dit doen in de vorm van een donatie! Je kunt een zelfgekozen aantal premium punten overmaken naar het account HaveYouEverBeenMellow? (mijn account, waarmee ik uiteindelijk de prijzen uit zal reiken) en dan zal ik daarmee de prijzen verhogen.

Ik hoop dat er genoeg donaties gedaan worden, zodat ook de originaliteitsprijs toegevoegd kan worden! :)

Huidige sponsoren:

nyade - 100pp
Charisma - 150 pp
Rise Against - 100 pp
Ennio - 111 pp
Perfect Hatred - 100 pp
The Stoned Cow - 300 pp
RoftheS - 130 pp

Bedankt voor de bijdrages! :)

Uiterlijke Inzendingsdatum: Maandag 14 september!!
Uitslagen volgen daarna zo spoedig mogelijk.


Tot Slot

Ik hoop dat er voldoende animo is hiervoor. Niet iedereen leest dit topic en ik zou jullie daarom ook willen verzoeken om jullie stamgenoten, die niet aanwezig zijn op het AF, ook in te lichten over deze wedstrijd. Zo schrijven zich misschien nog meer mensen in en dat maakt het allemaal alleen maar leuker!

Alvast bedankt voor jullie deelname en succes met het winnen van deze wedstrijd!

Deelnemers:

1. Global Knowledge:

Definition of Insanity

nl42


Als ik mijn broek naar beneden doe, dan zie ik daar ongeveer hetzelfde als ons cluster.

2. Secret Goal:

DeathStroke.

nl42


:cool:

3. Spamkaboutertje:

The Shadow Lord
attachment.php


Weet niet precies hoe ik hem groter krijg.

4. LekkerFresh.:

A noble cause

qbejcqequvj.png


Wat meer info:

Zoals je kunt zien hebben wij twee aparte clusters. Ons linker cluster ligt volledig safe en heeft geen front meer. Dit is het cluster waar alles begonnen is voor mij op wereld 42. Twee maanden geleden hadden we heel de rim veilig gesteld en zat er niks anders op dan te gaan jumpen. Ons rechter cluster voorzag ons weer van een groeirichting dus konden we weer verder gaan edelen. Nu hebben we daar een front met Vestri.

5. Ruben640:

Dont ask me

VOA31Sf.png

6. .Sick Individuals:

This Noob Is On Fire

nl42


Wij zijn zeker tevreden over ons cluster :D

7. Team Noob Aanwezig

Clueless Clowns
(kaartje dient nog aangepast te worden)

nl42

8. badboys9

2zrolco.png


Cluster van pathos11 :)

9. Rise Against

Annabelle

2s0003t.png


Alleen op de wereld

10. Royal Flush

nl42


Grommende Tijgers :D

11. Boxem

iChronic :cool:

nl42

12. Magic/RoftheS

His Noodly Appendage

Een rimaccount met een verleden!

De eerste 'veelbelovende' stam hier in de omgeving was Agri. In die stam kwamen we samen met een aantal andere (top)spelers die nu nog wel enige bekendheid genieten. Helaas bleek de leiding inactief en zorgde Doutzen Kroes (de speler, niet het model) voor de val van Agri.

Rush werd daarna opgericht door Doutzen (waar Doutzen zelf al snel weer uit was). Fishermansfriend en Estateroami hadden toen al besloten dat dit niet hun stam ging worden en gingen door in een nieuwe stam Vitae. Agri (met 'toppers' in het noorden) werd daardoor uiteindelijk verdeeld in Vitae (in het oosten) en Rush (in het westen) met 2 uitzonderingen: Say What in het oosten die in Rush zat en Nostalgic die in Vitae zat in het westen.

Rush bleek toekomst te bieden voor His Noodly Appendage, waarna wij de stam dus joinde. Helaas bleken Vitae en Rush niet samen te kunnen leven en een oorlog ontstond. Ondertussen zijn er verschillende accounts van zowel Vitae als Rush weggespeeld en is duidelijk dat de oorlog nog lang niet beslist is. Op het moment heeft His Noodly Appendage een mooi groot front waardoor er veel edelruimte beschikbaar is. Met de eerste nieuwe inc. van Vitae op de teller is het snel duidelijk of het team en het cluster opgewassen is tegen het dichte front van Vitae. Dat het een leuke strijd mag worden!

Let op! Onderstaand kaartje is een geupdate kaartje van His Noodly Appendage. De inzending van het forumaccount Magic toont de stamgenoot A Different Life die inmiddels op delete is gegaan.
attachment.php


In bovenstaand kaartje lijkt Rush wel een beetje Alaska, een stukje Canada en nog een paar staten van de VS :p

Frontspelers Vitae zijn van boven naar beneden en van links naar rechts: This Noob Is On Fire, The Shadow lord, Minato Namikaze, Savior Of The North en Dont Ask Me. Het ene overgebleven dorpje links in het cluster (rood) is van Nostalgic en net buiten het cluster rood links is het overgebleven dorpje van Narwhals


13. Ennio

fa762cecf05b041289c0b63592dab3f5.png



Bij blauw zit ook mijn MB :)

14. Roald97

f0d57fd2f3.png

15. vetrix

Het cluster van Digital Love. met in het donkerblauw Vitae, lichtblauw onze mb safina en in het rood onze vijand Vestri.
urw985uks0h.png


Originaliteitsprijs: Een korte schets over het ontstaan van ons cluster.

We zijn gestart in het mooie rustieke continent 55. Een van onze eerste overnames was Shipper 53, we hadden de zeelucht te pakken en gingen verder met een aanval op de stam Cruise. De tijd van die stam was snel gepasseerd en onze aandacht werd gevestigd op de stam Time. In tussentijd werden we creatiever en openden we de aanval op Van Gogh. Momenteel focussen we ons volop op PatatSpeciaal die momenteel in de puree zit.

Momenteel heeft ons cluster de vorm van een baksteen die aan het vallen is van de Burj Khalifa. We hopen dat deze nog sneller naar beneden valt en we het cluster van Vestri doormidden splijten net zoals Mozes de Rode Zee spleet. De baksteen heeft genoeg safezone zodat we ons kunnen focussen op een front die perfect is qua grootte.




 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Deelnemers (vervolg):

16. Jokersbrain

attachment.php


Acc TheUltimateFighter zijn begin ligging was helemaal rechtsboven. Door de uitstekende ligging in de toenmalige rim waren de farm inkomsten meteen behoorlijk goed. Ook onze concurrenten stelde weinig voor waardoor wij relatief makkelijke dorpen zonder al teveel troepen verlies konden binnenhalen. Wat zorgde voor een nog betere groei ten opzichte van andere. Doordat wij in het zuiden van de stam lagen en wij met edelrichtingen werkten was onze groeirichting naar onder. Wat je ook fel ziet aan het cluster als je weet dat wij helemaal rechtsboven zijn begonnen.

Eens ons cluster wat vorm maakte en er in de verre buurt ook geen degelijke concurrentie was maakte wij een jump van +-30 uur ver helemaal links beneden. Waar wij veel kritiek op kregen omdat het onverdedigbaar was en te risicovol. Maar niemand kende natuurlijk onze concurrentie. Onze jump nog meer in de rim die ondertussen al flink was opgeschoven hadden wij gemaakt om daar ook alle farm inkomsten te gaan halen zodat de groei nog beter was. Wij zijn daar ook een cluster beginnen maken met de doelstelling later deze 2 aan elkaar te verbinden. Wat wij ook gedaan hebben waardoor wij 1 groot cluster kregen.

Ondertussen hebben wij wel een grote vijandstam onder ons genaamd Seau. die rood staat gemarkeerd. Bij deze een korte inleiding over de ligging en vorm van ons cluster.

17. mywayorthehardway

25614e0b62.png

17440_large


Srekamjiaar:

Ons account is een account dat vanaf de eerste speeldag meedraait. Een account dat snel is doorgegroeid en momenteel in de top meedraait van de wereld. Veel defensieve tegenslagen kent het account niet, met 1 echte serieuze massa op de teller gehad te hebben is dat het wel zo'n beetje, ondanks de moeilijke ligging tegen welgeteld 5 spelers van Vestri aan geen dorpen verloren. Nu moet ik wel toegeven dat deze massa slecht was uitgevoerd met treintjes die tot wel 8 uur liepen was het verdedigen niet super moeilijk.

De offensieve kant van ons account ligt een stuk interessanter, vanaf vrijwel het begin van de wereld stonden wij offensief ingesteld. Al vrij snel liepen wij samen met Pathos11 te bashen op 2 leden van CaNo die toen ook volledig weggespeeld werden. Vervolgens was Cereal Killer de volgende grote target, samen met een goed gecoördineerde massa werd deze speler al snel naar 0 punten gebracht zonder al te veel moeite. Met de recente overwinningen op Lord Silvester waar we een 30 tal dorpen hebben gepakt is het cluster nu zoals te zien is in bovenstaand cluster.

Ons cluster is erg klein en compact vergeleken andere leden uit de top 10. De meeste spelers hebben ondertussen al een lang uitgerekt cluster, waar wij nog een mooi compact "rond" cluster hebben. Met 5 verschillende leden van Vestri tegen ons aan helpt dit wel. Een vrij eenvoudig te verdedigen account waarmee snel deff verschoven kan worden als het nodig is.

Na het wegspelen van de laatste grote niet Vestri-account (Lord Silvester) zal onze focus vanaf nu op Vestri komen te liggen. Wij hopen hier uiteraard goede boekingen op te maken tijdens de massa's die nog zullen gaan volgen.

~ Thomas

18. Vanquisher.

Aceshigh

nl42


Credits naar rik :p

19. black dead53

Ancient Tomahawk.
ax3ezvmywyp.png

Account Ancient Tomahawk.
Front met 3 spelers van Vestri: Magnus Principe, Nydareb & nog eventje birgitte1
lichtblauw zijn MB's :)

20. Kragtwijk

call911

nl42
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
206
Hierbij presenteer ik met trots het W42-Clustercontest! Wie heeft het meest functionele en best gelegen cluster en wie mag zichzelf na deze wedstrijd uitroepen tot de eigenaar van het prachtigste cluster van héél W42 en ontvangt daarbij ook nog een fantastische prijzen? We zullen het de komende weken gaan zien!

- Op het kaartje moet je alleen je eigen cluster (in het geel) en het cluster van je eigen stam (in het blauw) weergeven. Het markeren van andere spelers/stammen is verboden!

Een leuk initiatief, een dergelijk iets hebben we al eerder gezien binnen Wereld 42 meen ik.
Wel vind ik het hoogst opmerkelijk dat je geen andere stammen/vijanden mag markeren.
Dit lijkt mij juist een van de essentieelste onderdelen om een cluster überhaupt te beoordelen.

Dan doel ik bijvoorbeeld op wat u zelf aangeeft in uw inleiding:
Wie heeft het meest functionele en best gelegen cluster
Dit lijken mij toch wel onderdelen die totáál anders liggen met een vijand erbij en toch van wezenlijk belang zijn.

Nogmaals een leuk initiatief, maar om deze reden pas ik helaas.
Er wordt naar mijn mening een beeld geschept dat niet geheel 'terecht' is doordat een van de belangrijkste beoordelingspunten van een cluster wordt weggecijferd.
 
Reactiescore
7.918
nl42


Als ik mijn broek naar beneden doe, dan zie ik daar ongeveer hetzelfde als ons cluster.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser74005

Guest
Ik zal het wel even aanpassen. Vorige editie was dat juist een eis van mensen, maar dat was een wereld met veel 'geheime' bg's en naps.
 
Reactiescore
206
Als de rest het daarmee eens is natuurlijk :)
Mij lijkt het een stuk logischer dit op te nemen in plaats van buiten beschouwing te laten.

In dat geval zal de inzending van ons zeker komen!

Hartelijk dank, ook voor het oppakken van dit initiatief.
 

DeletedUser74005

Guest
Als de rest het daarmee eens is natuurlijk :)
Mij lijkt het een stuk logischer dit op te nemen in plaats van buiten beschouwing te laten.

In dat geval zal de inzending van ons zeker komen!

Hartelijk dank, ook voor het oppakken van dit initiatief.

Geen probleem. Was een zeer terechte opmerking van je en denk dat de meeste mensen het er ook wel mee eens zullen zijn ;)
 
Reactiescore
30
.Deathstroke

nl42


:cool:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser74005

Guest
Let erop dat er dankzij een sponsoring een originaliteitsprijs bijgekomen is! Laat je fantasie dus de vrije loop en vertel ons, waar jij je cluster op vindt lijken! :)
 
Reactiescore
499
The Shadow Lord
Clustercontest W42 2.png

Weet niet precies hoe ik hem groter krijg.
 

DeletedUser67467

Guest
A noble cause

vjl474dsbbz.png

Wat meer info:

Zoals je kunt zien hebben wij twee aparte clusters. Ons linker cluster ligt volledig safe en heeft geen front meer. Dit is het cluster waar alles begonnen is voor mij op wereld 42. Twee maanden geleden hadden we heel de rim veilig gesteld en zat er niks anders op dan te gaan jumpen. Ons rechter cluster voorzag ons weer van een groeirichting dus konden we weer verder gaan edelen. Nu hebben we daar een front met Vestri.
 
Reactiescore
1.367
Sander speelt al w42!
 

DeletedUser73696

Guest
Wat is er met Afroplayer gebeurd, dat was jouw accountje :mad:
 

DeletedUser67467

Guest
Nog even wat aanpassingen ivm de vijand op de kaart :
qbejcqequvj.png
 
Bovenaan