Clustercontest of all Casuals

Ga je meedoen?


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Enquête gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
2.478
qg7z1b70bxzz.png

Beste Casualspeler,

Hierbij presenteer ik met trots de Clustercontest van alle Casual! Wie heeft het meest functionele en best gelegen cluster. Wie mag zichzelf na deze wedstrijd uitroepen tot de eigenaar van het beste cluster van héél Casual? We zullen het de komende weken gaan zien! Aangezien het evenwicht van de clusters op verschilt, gaat de presentatie zwaar wegen. Meer informatie zien jullie in de beoordeling.

Hoe kun je inschrijven?

Voor een succesvolle deelname dien je een kaartje te maken waarop jouw cluster goed zichtbaar is. Dit kaartje moet aan enkele eisen voldoen;

- Het moet gemaakt worden via deze site voor casual 1 (klik)
- Het moet gemaakt worden via deze site voor casual 4 (klik)
- Het moet gemaakt worden via deze site voor casual 5 (klik)
- Het moet gemaakt worden via deze site voor casual 6 (klik)
- Op het kaartje moet je eigen cluster (in het geel), de cluster van je eigen stam (in het blauw) en je (directe) vijandelijke stam (in het rood) weergeven. Het markeren van andere spelers/stammen is toegestaan, maar niet verplicht!
- Vermeld de namen van de spelers/stammen die je op je kaart markeert.
- Je dient het 'inzoom niveau' op 400% te zetten en daarbij moet je ervoor zorgen dat je eigen cluster in zijn geheel zichtbaar is.
- Je dient de optie 'Alleen gemarkeerde' aan te vinken en de daarbij horende achtergrondkleur op zwart te houden.
- Je accountnaam dient vermeld te staan in je inzending.
- Vermeld ook de Casualswereld waar je actief bent in de inzending.
- Naast de originele tekening(presentatie) van jouw cluster, verwachten wij ook een screenshot in een spoiler van jullie cluster(zonder tekening).​

Aangezien dit een contest wordt waar vier werelden deel aan kunnen nemen splitten we dit topic in twee delen. Een discussietopic (klik) en het inzendingentopic (dit topic). In het inzendingentopic horen enkel inzendingen. All het andere, feedback, vragen en opmerkingen mogen in het discussietopic. Hier zullen wij streng modden zodat het overzichtelijk wordt. We verwijderen geen posten, maar verplaatsen ze wel. Dus geliefd om het in één keer in het goede topic te plaatsen.

Beoordeling

Bij een correcte inzending worden de inzendingen op de volgende punten beoordeeld: Compactheid, vorm/ligging, Verhouding safe/front, farmruimte, toekomstperspectief en originaliteit van de presentatie. In totaal zijn er 100 punten voor de juryleden te verdelen. Hierboven op is elke stem bij de enquête ook een punt waard. De inzending met de meeste punten wint.

Ik zoom nog even in op de originaliteit, aangezien je daarmee veruit de meeste punten kunt halen. Je kan deze punten krijgen door middel van een leuk verhaal/uitleg rondom jouw inzending te typen en een kunstwerk (paintskill) van jouw cluster te maken. Inspiratie kan je onderranden in de volgende contesten opdoen. Clustercontest W53 (klik) en Clustercontest W60 (klik)

Bij de beoordeling geven wij geen uitleg, deze kan wel opgevraagd worden. Weet dat alle juryleden een eigen perspectief op een cluster hebben en dat enkel het gemiddelde zal worden vertoond.

In de volgende spoiler staat vermeld hoeveel punten je kunt verdienen per onderdeel

ko8bkalsuzbwd.png

Ook bij deze contest zal er gebruikt worden gemaakt van een enquête die vijf dagen open zal staan. Elke stem die je krijgt staat gelijk aan 1 punt, deze punten wordt bovenop de jurybeoordeling geteld.

De Prijzen

De prijzen zullen voorlopig als volgt zijn:

- 1e prijs: 1000 premium punten!
- 2e prijs: 850 premium punten!
- 3e prijs: 600 premium punten!
- 4e prijs: 350 premium punten!
- 5e prijs: 200 premium punten!

- Originaliteitsprijs: 800 premium punten!

- Compactheid: 250 premium punten!
- Vorm/ligging: 250 premium punten!
- Verhouding safe/front: 250 premium punten!
- Toekomst perspectief: 250 premium punten!

- Troostprijs: 200 premium punten!
(dus laatste plaats)

De Jury

De jury zal bestaan uit circa 5 spelers, die niet actief zijn op Casual. Lees je dit nu toevallig en ben je geen Casual-speler, maar vind je het wel leuk om iets bij te dragen aan deze contest? Stuur dan even een PM naar mij (The Minion). De jury krijgt van mij het bestand in de bijlage opgestuurd om deze in te kunnen vullen.
De inhoud van dit bestand geeft tevens de beoordeling critica weer van deze contest.


Jurylid 1: The Minion
Jurylid 2: Hopefull
Jurylid 3:
Jurylid 4:
Jurylid 5:

Sponsoring

Vind je dit een leuk initiatief en wil je graag ook jouw steentje bijdragen? Dan kun je dit doen in de vorm van een donatie! Je kunt een zelfgekozen aantal premium punten overmaken naar het account The Minion (mijn account, waarmee ik uiteindelijk de prijzen uit zal reiken) en dan zal ik daarmee de prijzen verhogen.

Ik hoop dat er genoeg donaties gedaan komen, zodat de prijzenpot verhoogd en misschien zelfs uitgebreid kan worden.


Huidige sponsoren

TWNL: 1000 premium punten
The Minion: 1000 premium punten
Poo: 2000 premium punten
Hopeful: 500 premium punten
Sc Beast: 500 premium punten
Bedankt voor de bijdrages!

Tot Slot

Ik hoop dat er voldoende animo is hiervoor. Niet iedereen leest dit topic en ik zou jullie daarom ook willen verzoeken om jullie stamgenoten, die niet aanwezig zijn op het AF, ook in te lichten over deze wedstrijd. Zo schrijven zich misschien nog meer mensen in en dat maakt het allemaal alleen maar leuker!

Alvast bedankt voor jullie deelname en succes met het winnen van deze wedstrijd!

Uiterlijke Inzendingsdatum: Zondag 22 april 23:59 (14 dagen van nu)
Uitslagen volgen daarna zo spoedig mogelijk.
 

Bijlagen

  • Beoordeling.PNG
    Beoordeling.PNG
    6,2 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.478
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.478
Gereserveerd; uitslag
 
Reactiescore
2.478
Een huishoudelijke mededeling: Vermeld jij je IG-name niet in de inzending dan wordt jouw inzending niet beoordeeld.​
 
Reactiescore
592
Eindelijk tijd om wat te knutselen, dus hier de inzending van account .Ethereal van casual 5 !:p

Cluster met en zonder tekening:



Donkerblauw = Stam
Lichtblauw= Directe BG
Rood= vijand, combinatie van 882 en 'opleidingsstam' T-B

Sinds ik het zag, heb ik er niks anders meer in kunnen zien dan een schedel met een kroon op z'n hoofd :rolleyes:

Nu wat over het cluster.

Ondanks dat er een paar kleine gaatjes in zitten, ben ik best tevreden over de compactheid van het cluster. Dit met het oog op een casualwereld waarbij de 120% regel nogsteeds in effect is. Willekeurig het cluster opschonen heeft er dus nog niet in gezeten :oops:

Ik ben deze stam een hele tijd terug gejoind, toen het er nog lang niet zo bij lag. Inmiddels is er vrij veel veranderd kwa clusters en stammen, en ben ik langzamerhand een beetje ingesloten geraakt tussen m'n stamgenoten. Over 1 maand begint de range echter per maand met 10% toe te nemen, dus in dat opzicht denk ik dat er wel ruimte gaat komen om mij een directe weg naar het front te kunnen bieden.

Ik ben aanzienlijk later begonnen dan de meeste op deze wereld, en ook met een lege inventaris. Maar door de rimligging en goede farmmogelijkheden heb ik mij vrij snel de ranglijst op gewerkt. Jammer dat er nu geen bb's meer bij komen:p

Dat was het wel zo'n beetje denk ik.

Ciao !
.Ethereal
 

DeletedUser79374

Guest
Hey,

Hier is mijn (RedHotChiliPeppers) ongeloofelijk indrukwekkende cluster. Vorig jaar ben ik op Casual 2 gestopt met 10,7m punten. Enkele weken geleden ben ik opnieuw beginnen spelen op casual 6, helaas is hier nog niet zo veel te zien.

Mijn cluster is enorm compact, elk dorp ligt naast elkaar wat het versturen van troepen en grondstoffen enorm vergemakkelijkt.
nlp6

Hier is de zelfde cluster maar dan ingezoomd:
nlp6

Potentiële uitbreidingsmogelijkheden (in het rood):
0IVyv4G.png

Met vriendelijke groeten,
RedHotChiliPeppers
 

DeletedUser41892

Guest
robben401 hier,

Cluster zonder tekening.
cluster.png


Rood = vijand, combinatie van 882 en 'opleidingsstam' T-B


Cluster met tekening
clustertekening.png

Zoals je kan zien ben ik duidelijk een teken talent en zie je hier ongetwijfeld ook een bliksem schicht die de grond in slaat en een klein wolkje

Een niet al te mooi cluster geef ik toe, maar omwille van de 120% regel kan ik nog niet veel anders. Zit ondertussen wel erg ingesloten door mijn stam, maar als de regel wat uitbreidt heb ik wel wat mogelijkheden.
 
Reactiescore
697
co-speler van Servaas De Bescheidene hier (Ik ben Mike: oorspronkelijk account: miketijger)

Kleine historie:
Nog niet zo heel lang geleden (mei vorig jaar) werd casual 5 geopend. Toen ik met dokusdegrote op w53 toch al 2 weken was gefuseerd, maar niet veel later een massa binnenkregen van een speler uit ANB die 20x groter was. We zijn dan begonnen met een uitgebouwd dorp op casual 5. Jammer genoeg had Peter geen zin en tijd meer en dacht ik opnieuw te beginnen met mijn eigen account. Ik weet niet meer welke reden ik had te stoppen. Maar toch gestopt om een of andere reden. Gewoonweg verslaafd en nu op Servaas De Bescheidene.
dokusdegrote: ongeveer 125k puntjes behaald
miketijger: meeste punten 628k
Nu met Servaas De Bescheiden: 3 Miljoen.

Klik op de foto's om ze groter te maken






Donkerblauw = stam (keta.)
Lichtblauw = alliantie
Rood = 882 en hun opleidingsstam T-B

De kansen zijn hier nog gelijk in mijn ogen. Beide partijen hebben nog kans om te winnen.
Zowel 882 en hun opleidingsstam kunnen winnen, maar ook in de alliantie zit potentiel.

Het account kan enkele kanten op.
We zijn momenteel in range van een vijand en zouden die graag willen aanvallen.
Verder zijn er enkele barbaren en binnenkort een internaccount waardoor we onze 2 clusters kunnen dichten en save liggen tov de vijand met een compact cluster zonder al te veel spelers die hierin liggen.

pp: account Servaas De Bescheidene

Groetjes,
Mike
 
Reactiescore
182
Naam account: Ghost-Warrior
Casual 5

1ef333942a95500b6d30d0281e64c189.png

4baf5a3ab72c5f79439fb987ba922f12.png

Donkerblauw: Stam 882
Geel: Ghost-Warrior
grijzig: BG stam T-B
Rood: Vijand Ket

Zoals te zien is heeft het account 2 clusters, met beide een aanzienlijk groot front. Maar wij van ghost-warrior gaan ervoor om de vijanden als visjes op te eten en daarbij zelf de grootste vis te worden. We zijn al goed opweg gezien de oorlogsstatistieken:
Zijde 1:
Spelers: Ghost-Warrior
Zijde 2:
Stammen: Ket

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames:

Kant 1: 457
Kant 2: 3,633
Verschil: 3,176

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 91
Kant 2: 5
Verschil: 86

chart


Puntentotaal van totale overnames:

Kant 1: 3,561,812
Kant 2: 27,111,845
Verschil: 23,550,033

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 878,622
Kant 2: 46,185
Verschil: 832,437

chart


Groetjes:D
Ps. De grijze dorpen onderin het linkercluster behoren mij toe. Het account van ket dat daar lag, was na een tijdje aanvallen/edelen uit range dus iemand anders moest de laatste dorpen opedelen. Binnenkort komen ze wel weer onze kant op.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
60
Naam Account: Lonely Ranger (ben ik dus niet, maar vind dat ie hier wel een plaatsje verdient)
Casual 1

0e3fcb1a33.png

2d03f05d72.png

7c7cb6bb53.png

Een grote cluster, volledig van de vijand veroverd. Tijdens deze enorme verovering laat hij zijn hoofdcluster internen, daarvan is enkel nog een groepje losse dorpen over. Dit alles doet ie als een speer, dit is namelijk in nog geen half jaar gebeurd met prachtige stats:
5c7b1d4aab.png

Inmiddels ligt hij alweer wat meer safe aangezien mensen boven en onder hem langzaam bijtrekken.
 
Reactiescore
2.478
De laatste dag
 

DeletedUser78605

Guest
4g0z6f.png
Klein tekstje erbij..
TW is te makkelijk tegenwoordig. Wij doen het zonder stam :cool:

2uy1vno.png
 

DeletedUser78180

Guest
Bokita, Casual 4
Rang: 4
punten: 13.6 mil.
90451037b1d61045a149c6d73bf0faf9.png

Mijn cluster doet mij denken aan zo een kleine trollen van vroeger met dat gekleurd haar :D
Maar deze is dan de iets meer samengedrukte en 'dikkere' versie ervan...
6a708fd1c3d8cf8223d9669d892a8efb.png

621108af254c963a196afb73d2d60da4.png

Terwijl ik Saphira volledig aan het overnemen ben, werken we samen met de stam om matthn nog te laten verdwijnen tegen einde van de wereld

Ik edelde naar de rim toe om een veilige zijde te hebben, nu nog enkel de andere helft van Saphira volledig overnemen om dit te dichten( met toestemming van Saphire).
Dan nog Matthn weg en kan ik NW uit edelen, maar tegen dan is de wereld waarschijnlijk al gewonnen door ons :D (dominantie 46% / 55%)
 
Reactiescore
2.478
9 deelnemers over 4 actieve casuals:(

Uitslag komt in de loop van volgende week
 
Reactiescore
2.478
De uitslag is bekend en aangezien ik me verveelde dus met Excel ging spelen krijgen jullie een mooi tabelletje te zien.

De winnaars zijn:
4101jfiq.png


mseqccdybmil.png

Ik wil de jury bedanken enals de deelnemers en de sponsoren. De pp krijgen jullie deze week. (zo niet poke)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan