Cluster Contest Stemtopic

Wie heeft het beste cluster?

  • DIJKINGS (Friend)

    Stemmen: 1 2,4%
  • Ryspredator (PHX)

    Stemmen: 2 4,9%
  • MrSorry (Done!)

    Stemmen: 1 2,4%
  • 13LaD3R (Done!)

    Stemmen: 6 14,6%
  • Arcanistnoob (Done!)

    Stemmen: 1 2,4%
  • Nutcase71 (PHX)

    Stemmen: 1 2,4%
  • rensonio (~R~H~)

    Stemmen: 0 0,0%
  • kevintje80 (~R~H~)

    Stemmen: 1 2,4%
  • Ren ren (ICE)

    Stemmen: 18 43,9%
  • John the (Dutcher)

    Stemmen: 10 24,4%

  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
en wat zou je zeggen als ik straks op de pvv stemt, terwijl de pvda `beter` is?
 

DeletedUser

Guest
AW: Cluster Contest Stemtopic

Je stemt op een politieke partij juist omdat die partij het beste je agenda vertegenwoordigt. Iemand met een hoog inkomen en een groot vermogen stemt daarom niet op de SP. Het is wat dat betreft juist essentie te stemmen op de partij die jou het meeste voordeel verschaft.

Je voorbeeld heeft hier dus niets mee te maken, aangezien dat hier de essentie niet is.
 

DeletedUser

Guest
haha, waar gaat het dan om? wie de beste cluster heeft tog?
waarom werd er dan een stemming gehouden?

het is een cluster contest,

contest
con` test («Frans) het -woord contesten betwisting; geschil


maar je blijft tog maar door gaan, ook al is er meerdere malen gezegd dat sommige leden inderdaad op een eigen stamlid gestemt hebben, omdat ze de manier van praten van ren ren hekelen, dat is tog wat je wil horen? waarom blijf je dan zo doorzeuren?
 

DeletedUser

Guest
Re: AW: Re: AW: Re: Cluster Contest Stemtopic

Hij heeft een aantal posts geleden nog gezegd dat jullie waarschijnlijk ook stemmen hadden, maar niet zoveel

Vandaar dat hij het ook niet verwacht.

Vrees dat ik niet alle voorgaande posts heb gelezen voordat ik reageerde. Maar zal dat volgende keer doen ;)


Dat de stemming voor de nummer 2 en 3 positie niet geheel eerlijk verlopen is, in zijn ogen.
Weet ik, maar ik probeer te begrijpen waarom hij zich daar zoveel van aantrekt als ren ren nog steeds veruit de gene is die wint. dit zegende wil ik benadrukken dat ik mijzelf niet bewust ben van een oneerlijke stemming!

Was het idioot commentaar, of was het een forumgebruiker die het krom vond dat de mod!!! van een forum de regels niet naleefde?
Geen idee wat het was. Maar zelfs als regels niet helemaal nageleefd werden vond ik dat hij eerder de beleefdheid/fatsoen moest opbrengen om gewoon welkom, of hallo te zeggen i.p.v. dat hij er zo'n bid deal van maakte.

Juist wel, als je mensen verbetert, weten ze dat ze het fout hebben gedaan (gezien dit besef vaak genoeg ontbreekt) en kunnen ze er in het vervolg beter op letten. Dus die persoon leert er beter Nederlands van. Waar zie jij dat als nadeel?

En dat kun je inderdaad niet verwachten, maar daarom helpt Oze die mensen juist door aan te geven wat ze fout doen ...

Ik vind het een nadeel omdat het verbeteren van iemand terwijl je ze wel begrijpt niet echt de bedoeling is van dit forum. Als hij het wilt doen, prima. Maar ik stoor me er wel aan ;)


Ik vermoed dat 13lad3r en jij geen of vrijwel geen stemmen zouden hebben gekregen, als vriendjespolitiek compleet afwezig geweest zou zijn. Laten we wel eerlijk zijn, er is min of meer een overeenstemming in de definitie van wat men het beste cluster noemt. "Het" beste cluster heeft geen losse clusters, heeft een duidelijke grenslijn waarbinnen slechts de eigen dorpen zijn te vinden en de gemiddeld onderlinge afstand tussen de dorpen is zo klein mogelijk, wat bijvoorbeeld het geval is bij een perfecte cirkel. Groeimogelijkheden zou men ook kunnen beschouwen als een positief punt. Ik veronderstel dat men het over het algemeen wat dit betreft met mij eens is, vandaar "overeenstemming".

Definities zijn definities. Meningen kunnen alsnog verschillen, en daarom kunnen andere mensen met minder mooiere clusters alsnog stemmen krijgen. Alhoewel het mij idd niks zou verbazen als de meeste mensen het daarmee eens zijn.


Als ik eerlijk ben, vind ik het daarom een beetje raar dat er ook prijzen beschikbaar gesteld zijn voor de tweede en derde plaats (en dat zou ik ook hebben gevonden als het andere spelers waren op die plekken of als ren ren niet meedeed). Immers, men kan slechts één stem uitbrengen en indien men die stem zo objectief mogelijk bepaalt, zal over het algemeen één winnaar uit de bus komen. De uitzondering is hier natuurlijk wanneer twee personen een even goed cluster hebben.

Moet zeggen dat ik zelf ook wat verbaasd was dat er een tweede en derde prijs was. Maar weet wel dat ik meedeed met de gedachte dat ik de eerste prijs zou kunnen winnen. Dit natuurlijk totdat ren ren zich inschreef :p Ik kende zijn cluster toen nog niet zo goed.

De reden dat ik "zeur", heeft ermee te maken dat het onderwerp van mijn commentaar kennelijk hun typische eigenschap toont. Ik sta op het punt te vragen wat dit moet voorstellen; de voortzetting van Done!'s leugenachtige profilering? Want blijkbaar is Done! hier de enige die grootschalig met die vriendjespolitiek aan de slag gaat. Soldier, wescha en jij hebben dit inmiddels beaamd. De andere stammen schijnen nauwelijks op zichzelf te stemmen. En de stemmen van ren ren komen ook ergens vandaan; nauwelijks uit Ice - Ice heeft voor zover ik weet slechts drie spelers met een AF-account.

Dus als ik het goed begrijp ben je er inderdaad op uit om Done! te schilderen als een leugenachtig iets? Als dit inderdaad het geval is, waarom dan? Als ik vragen mag? Omdat we oorlog hebben, omdat voorgaande discussies tussen ons niet zo lekker liepen? Of wat? Daarnaast is het niet met zekerheid te zeggen dat het uitsluitend Done! leden zijn die alleen op mij en 13 hebben gestemd.

Daarnaast wil ik duidelijk maken dat ik helemaal niks heb beaamd. Ik heb slechts gezegd dat ik bij voorkeur een Done! lid op een Done! lid zie stemmen aangezien ik vond dat Ren ren zich op een wat arrogante manier inschreef. Of dit beschouwd kan worden als vriendjes politiek weet ik niet helemaal, maar dat was in ieder geval niet me bedoeling.

Verder heeft Soldier volgens mij gezegd dat hij het ren ren niet gunt, en daarom op het tweede beste cluster heeft gestemd. En niet omdat hij perse wilt dat een Done! lid wint. Als ik niet het tweede beste cluster had, was het vast iemand anders geweest.

En wescha probeert je denk ik alleen maar het concept 'Meningsverschillen' uit te leggen, wat hier makkelijk van toepassing kan zijn.

En dit kan ik weer opschrijven in de lijst van een hoop gerotzooi van Done! van de afgelopen maanden. Sinds de breuk tussen onze stammen is het een en ander verschenen over Done! Het enige wat je over Ice kunt claimen is "dat we zeuren". Maar kennelijk hebben we erg veel rechtvaardiging om te zeuren. De enige verdediging die ik uit Done! hoor, gaat geenszins tegen de claims over Done!, die graaf en ik beweerd hebben, in, maar komt er slechts op neer dat wij 'altijd zeuren'. Nou, helaas pindakaas, maar dat zijn geen argumenten.

Als ik zeg dat jullie 'zeuren', dan gebruik ik dat ook helemaal niet als argument voor iets. Ik probeer alleen te begrijpen waarom je er zo'n big deal van maakt. Als ik in jouw situatie zou zitten dan zou ik deze hele discussie echt markeren als iets totaal onbelangrijks.

En welk gerotzooi precies? Verwijs je hier naar alle voorgaande discussies? Over al het bekvechten over het wel of niet gestacked staan van onze fronten (wat naar mijn mening nog steeds een vrij relatief begrip is) toen jullie je eerste aanvalsactie pleegden? Of over het feit dat jullie met een stel dorpjes voorstaan in deze oorlog? Of over al dat geruzie waar jullie wel of niet jullie ondersteuning vandaan haalden?

Je kan er hooguit uit halen dat Done! geen geweldige advocaten in de stam heeft zitten die zich ook laten horen op het AF om Done! dan zogenaamd te verdedigen in al die ellendige discussies die jij ren ren of graaf aan het licht weten te brengen, of heb ik dat mis?. Daar wil ik ook even bij zeggen dat jij die dingen naar mijn mening ietwat te serieus neemt.

Laten zien dat je iets niet bent? Dat is een contradictie.

Mooi woord, contradictie. Maar als ren ren niet arrogant wilt overkomen, kom dan ook niet arrogant over.

Graafs commentaar was geenszins idioot, mijns inziens. De zaken waar hij bezwaar op had, verdienden volgens mij ook dat bezwaar. Er werd bijvoorbeeld hypocriet gedrag en veelvuldige spam geproduceerd door een kersverse moderator en dat kan best commentaar verdienen. Wederom het enige dat ertegenin kan worden gebracht (oh excuus dat suggereert dat ik over een tegenargument spreek) erover gezegd kan worden, is dat graaf ergens commentaar over heeft.

Ik vond slechts dat Graaf wat onaardig deed tegenover een nieuwe mod. Als Ulquiorra-Schiffer echt zo over de scheef ging kon hij het ook wat vriendelijker melden, of, beter nog, het even benadrukken in een privé bericht.

Enneuh.. dat verbeteren van spelling komt nauwelijks voor, want dan zou ik in ieder bericht dat ik quote, vreselijk veel moeten gaan aanpassen. Dus als je zoiets over mij beweert, doe dit dan met voorbeelden. Ik heb je laatst eens gequotet waarin ik grote verbeterde door grootte.. sja ik moest zelf driemaal de zin lezen voordat ik doorhad wat je bedoelde.

Ja klopt idd :p Je verbeterd niet constant mensen. Ik kon me het alleen zo goed herinneren dat je wescha ooit een keer verbeterde, en toen kwam er een hele discussie over op het forum. Ergens in het praattopic ging het toen over de clusters van Pipozozo en ren ren volgens mij.

Veel lees plezier. Haha :p
 

DeletedUser

Guest
AW: Re: Cluster Contest Stemtopic

haha, waar gaat het dan om? wie de beste cluster heeft tog?
waarom werd er dan een stemming gehouden?

het is een cluster contest,

contest
con` test («Frans) het -woord contesten betwisting; geschil


maar je blijft tog maar door gaan, ook al is er meerdere malen gezegd dat sommige leden inderdaad op een eigen stamlid gestemt hebben, omdat ze de manier van praten van ren ren hekelen, dat is tog wat je wil horen? waarom blijf je dan zo doorzeuren?

Contest betekent wedstrijd in het engels; blijkbaar is het een hype te verengelsen, daarom spreekt men nu ook oa over topics, PM's en quoten - geen idee hoe je erbij komt en wat je wil zeggen ermee. De wedstrijd gaat over wie het beste cluster heeft volgens mij en niet over wie men het meeste mag. Wat je met die bewering doet, moet je zelf weten.

Sindsdien heb ik te horen gekregen hoe vreselijk stout het is van mij om te zeuren; allicht ga ik daar op in. Ik heb de goedpraterij gelezen dat men liever stemt op degenen die ze mogen dan op degene die volgens de essentie van de wedstrijd zouden moeten winnen en daar ging ik op in aangezien dat in reactie was op wat ik origineel schreef. Tja.. en dan ben jij er nog wat wat domme oneliners, compleet irrelevante zaken en rare uit-de-context-voorbeelden, van een soort die ik van jou de laatste weken vaker zag verschijnen. Ik kan moeilijk concreet bedenken wat je er precies mee wil vertellen; de ene keer spreek je ervan dat mensen wel eens een meningverschil hebben, de andere keer over niet ertoe doende politieke partijen en nu weer over wat contest in het Frans betekent. En ik was zo vriendelijk op je te reageren, aangezien je de indruk wekt er een punt mee te willen maken.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb eigenlijk verkeerd gestemd...
Bij nader inzien vind ik nl toch die van mrSorry het mooist...
23qxzd2.png

Kijk goed (en met wat fantasie) en je ziet een vrouw op haar knieen achterover leunend. xD
 

DeletedUser

Guest
AW: Re: AW: Re: AW: Re: Cluster Contest Stemtopic

Definities zijn definities. Meningen kunnen alsnog verschillen, en daarom kunnen andere mensen met minder mooiere clusters alsnog stemmen krijgen. Alhoewel het mij idd niks zou verbazen als de meeste mensen het daarmee eens zijn.
Dat klopt en ik heb dat reeds tweemaal geschreven als het mogelijke alternatief voor de beweerde vriendjespolitiek. Maarrrr.... ik had eveneens verzocht om de melding van zo'n mening van iemand van buiten Done, om te kijken of er echt mensen zijn die hebben gestemd op een ander cluster dan dat van ren ren, maar vooralsnog heeft niemand zich gemeld. Natuurlijk kunnen er mensen zijn in Done die jouw cluster mooier vinden dan dat van ren ren, maar ook dat betwijfel ik. Jouw cluster is helemaal niet slecht, alleen verliest het puntjes ten opzichte van ren ren vanwege een minder strakke grenslijn (blauwe dorpjes binnen geel gebied en vica versa) plus dat losse groepje dorpen. Dus vermoed ik dat (vrijwel) iedereen die alle clusters objectief beschouwt, op ren ren zou stemmen. Dan spreek ik dus over 90-100% van de stemmen; en dat verschilt nogal van de huidige 40%.

Dus als ik het goed begrijp ben je er inderdaad op uit om Done! te schilderen als een leugenachtig iets? Als dit inderdaad het geval is, waarom dan? Als ik vragen mag? Omdat we oorlog hebben, omdat voorgaande discussies tussen ons niet zo lekker liepen? Of wat? Daarnaast is het niet met zekerheid te zeggen dat het uitsluitend Done! leden zijn die alleen op mij en 13 hebben gestemd.

Als ik zeg dat jullie 'zeuren', dan gebruik ik dat ook helemaal niet als argument voor iets. Ik probeer alleen te begrijpen waarom je er zo'n big deal van maakt. Als ik in jouw situatie zou zitten dan zou ik deze hele discussie echt markeren als iets totaal onbelangrijks.

En welk gerotzooi precies? Verwijs je hier naar alle voorgaande discussies? Over al het bekvechten over het wel of niet gestacked staan van onze fronten (wat naar mijn mening nog steeds een vrij relatief begrip is) toen jullie je eerste aanvalsactie pleegden? Of over het feit dat jullie met een stel dorpjes voorstaan in deze oorlog? Of over al dat geruzie waar jullie wel of niet jullie ondersteuning vandaan haalden?

Je kan er hooguit uit halen dat Done! geen geweldige advocaten in de stam heeft zitten die zich ook laten horen op het AF om Done! dan zogenaamd te verdedigen in al die ellendige discussies die jij ren ren of graaf aan het licht weten te brengen, of heb ik dat mis?. Daar wil ik ook even bij zeggen dat jij die dingen naar mijn mening ietwat te serieus neemt.
Nee ik bedoelde dat die voortzetting heeft te maken met een en ander dat reeds is voorgevallen. Dan heb ik het over de smoes om het bondgenootschap te verbreken, over het ontkennen dat er preventief gestackt was, dat plotseling vier man was gesprongen naar de grens met graaf, vlak na het beeindigen van het bondgenootschap met vijandige bedoelingen of het hele gedoe omtrent het zogenaamd niet mogen aanvallen als we een oorlogsverklaring meesturen met onze legers, bijvoorbeeld. Dus die voortzetting werd dan door Done! zelf veroorzaakt, aangezien vriendjespolitiek meestal niet voorzien is van het label 'positief' en bovendien las ik hier en daar een suggestieve ontkenning hiervan.

Daarnaast wil ik duidelijk maken dat ik helemaal niks heb beaamd.
Ook al is ren ren de beste, je kan niet verwachten dat hij alle stemmen krijgt, en de rest nul stemmen.
Ik vind dat je hier toch enigszins toegeeft dat er sprake was van vriendjespolitiek. (Immers, als ren rens cluster het beste is, kun je wel verwachten dat iedereen op dat cluster stemt, mits vriendjespolitiek is uitgebannen.)

Ik vond slechts dat Graaf wat onaardig deed tegenover een nieuwe mod. Als Ulquiorra-Schiffer echt zo over de scheef ging kon hij het ook wat vriendelijker melden, of, beter nog, het even benadrukken in een privé bericht.
Ik geloof dat dit ook deels is gebeurd. Het zal ook met de frustratie te maken hebben gehad, aangezien er sprake was van discriminatie (zijn - hoewel satirische - voorsteltopic werd bijvoorbeeld verwijderd en hij kreeg waarschuwingen voor regels die de kersverse mod zelf overtrad). Graafzaken zijn graafzaken; die vertegenwoordigen geen Ice-zaken, net zo min als ik Ice op het AF vertegenwoordig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
haha john het heeft geen zin, je kunt hem niet uitleggen dat iedereen een mening heeft,
je beschuldigd mij dat ik niet lees wat iemand hier zegt, zelf doe je het ook zo.

en al die andere dingen die ik aanhaal is om jou iets duidelijk te maken, maar ben er nu wel achter dat je een bord voor je kop hebt en van niemand iets aaneemt.

wees gewoon blij dat ren ren wint.
 

DeletedUser

Guest
Re: AW: Re: AW: Re: AW: Re: Cluster Contest Stemtopic

Ik vind dat je hier toch enigszins toegeeft dat er sprake was van vriendjespolitiek. (Immers, als ren rens cluster het beste is, kun je wel verwachten dat iedereen op dat cluster stemt, mits vriendjespolitiek is uitgebannen.)

Oei, moet ik het dan zo zeggen. Ook al heeft ren ren -per definitie- het beste cluster, kan je niet verwachten dat hij alle stemmen krijgt. ?
 

DeletedUser

Guest
AW: Re: AW: Re: AW: Re: AW: Re: Cluster Contest Stemtopic

Oei, moet ik het dan zo zeggen. Ook al heeft ren ren -per definitie- het beste cluster, kan je niet verwachten dat hij alle stemmen krijgt. ?

Het impliceert dat er dus een agenda bestaat om niet op ren ren te stemmen, ondanks dat hij duidelijk de winnaar zou moeten zijn volgens de essentie van de wedstrijd. En dan kun je zelf invullen wat die agenda is.
 

DeletedUser

Guest
Re: AW: Re: AW: Re: AW: Re: AW: Re: Cluster Contest Stemtopic

Het impliceert dat er dus een agenda bestaat om niet op ren ren te stemmen, ondanks dat hij duidelijk de winnaar zou moeten zijn volgens de essentie van de wedstrijd. En dan kun je zelf invullen wat die agenda is.

Geen idee? Dat er ondanks bepaalde definities toch altijd verschillende meningen zijn?
En daarnaast is ren ren ook duidelijk de winnaar.
 

DeletedUser

Guest
AW: Cluster Contest Stemtopic

Je denkt dat minder dan de helft van de stemmers serieus meent dat ren rens cluster het beste is? Dat gaat er bij mij niet in; het alternatief is de agenda die niets met de essentie van de wedstrijd te maken heeft....
 

DeletedUser

Guest
Nou oze, ik zal je wel serieus vertellen, dat het uit de grond van mijn hart me echt een Gods Ganze worst zal wezen ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb eigenlijk verkeerd gestemd...
Bij nader inzien vind ik nl toch die van mrSorry het mooist...
23qxzd2.png

Kijk goed (en met wat fantasie) en je ziet een vrouw op haar knieen achterover leunend. xD

Hahaha, ik zie het er toch echt niet in :(
Maar ik zal zo verder gaan edelen dat het beter te zien wordt. :p
 

DeletedUser

Guest
Om haar kont wat beter te vormen, zal je ook wat dorpen moeten afstaan. :D
 

DeletedUser58654

Guest
Er hebben totaal 41 spelers gestemt.

de nummer 1 is Ren ren (ICE) met 18 stemmen of 43,90%
de nummer 2 is John The Butcher met 10 stemmen of 24,39%
de nummer 3 is 13LaD3R (Done!) met 6 stemmen of 14,63%

Gefeliciteerd Ren Ren met het winnen van de contest, de PA word z.s.m opgestuurd!

De rest van harte bedankt voor het meedoen en stemmen!
 
Bovenaan