Classic 26: Feedback op instellingen

Reactiescore
2.490
Reactiescore
1.019
interessante classic voor spelers die normaal enkel normale werelden spelen wegens de relatief normale speed, boerlimiet en pakketjes. Spelers die altijd al eens een wereld zonder premiummarkt hebben willen spelen maar een normale classic is dit perfect.

De boerlimiet vind ik wel redelijk laag, dit betekent dat je er niet eens 2 defjes in krijgt wat betekent dat als je een massa krijgt constant met 2 clears je frontdorpen open liggen. Dit maakt het deffen wel een uitdaging voor mensen die dat leuk vinden, maar het maakt het ook wel intensief voor mensen die dat niet gewend zijn en eig het beste functioneren op een normale wereldspeed. ook is het edellooplimiet relatief hoog, maar dat zou denk ik niet zon probleem moeten zijn aangezien mensen toch erg voorzichtig met de edels moeten omspringen omdat ze zo duur zijn.
 
Reactiescore
742
De boerlimiet vind ik wel redelijk laag, dit betekent dat je er niet eens 2 defjes in krijgt wat betekent dat als je een massa krijgt constant met 2 clears je frontdorpen open liggen. Dit maakt het deffen wel een uitdaging voor mensen die dat leuk vinden,

wereld is toch gedaan voordat er redelijke fronten/fights komen net zoals vorige classic
 
Reactiescore
22
Lekker een wereldje zonder stacks spelen XD. Echt iets voor jou @PTXgamer ;)
 
Reactiescore
864
Wel lekkere instellingen denk ik, benieuwd hoe dit daadwerkelijk in de praktijk zich gaat voortdoen. Ben vooral een fan van de dure pakketjes waarmee edelspam aangepakt wordt!
 
Reactiescore
1.037
De boerlimiet vind ik wel redelijk laag, dit betekent dat je er niet eens 2 defjes in krijgt wat betekent dat als je een massa krijgt constant met 2 clears je frontdorpen open liggen. Dit maakt het deffen wel een uitdaging voor mensen die dat leuk vinden, maar het maakt het ook wel intensief voor mensen die dat niet gewend zijn en eig het beste functioneren op een normale wereldspeed.
Alsof jij daar wat van merkt.

Duurde de vorige classic te kort ofzo haha
 
Reactiescore
983
Interessante instellingen wel!

Zowel hogere kostprijs pakketjes als lagere productiefactor vind ik wel wat vreemd maar ben vooral benieuwd wat voor grote rol die ts verlaging gaat spelen, zeker early game. Denk dat er deze classic nóg meer nagedacht gaat moeten worden door aanvallers.
 
Reactiescore
298
De instellingen zijn redelijk classic met een kleine twist in oa pakketprijzen en startdorpen
Zou het toch wel een flinke twist willen noemen, t is wel weer wat anders.

Ben overall niet heel enthousiast. Aanvallen is een hel aangezien je met normaal treinen 33% kans hebt jezelf over te edelen en je maar 3 edels per dag krijgt. Deffen wordt nog meer een hel met looptijden 250% en een historisch laag boerlimiet van 30k. Ideaal dus voor internen en fuseren. En zoals iemand op Skype vandaag al zei, wordt dit vooral een heel trage wereld.

Als ik dan toch een suggestie mag doen voor wat meer balans:
- unit speed naar 1,5
- toestemming 30-33
- boerlimiet naar 40k


Edit: overigens wel enthousiast over nachtbonus 01:00-09:00 en def bonus 400%
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.140
Denk dat die looptijd juist wel een leuke toevoeging is.
Toestemming wel zeker eens dat 30-33 of wat mij betreft 34-35 stuk beter zou zijn.
boer limiet is zeker aan de lage kant maar ook daar heb ik zo iets voor een keertje wel leuk om uit te proberen al ben ik het eens dat deffe een hel gaat zijn.
 
Reactiescore
864
Voor degene die willen starten, stuur mij even een berichtje!
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Ik weet niet zo goed wat ik er van vind eigenlijk, het geeft me in ieder geval geen "classic vibe" bij het lezen. Daarentegen wel een hoop instellingen die voor interessante situaties kunnen zorgen. Wat mij betreft zou de GS productie omhoog mogen en zou het een nohaul mogen worden. De verhoging van de pakket prijzen begrijp ik ook niet volledig. Interessant in ieder geval, bij een mooie aanbieding ben ik mogelijk wel geïnteresseerd om te starten.

Edit: stamlimiet 7, please don't
 
Reactiescore
1.140
Ik weet niet zo goed wat ik er van vind eigenlijk, het geeft me in ieder geval geen "classic vibe" bij het lezen. Daarentegen wel een hoop instellingen die voor interessante situaties kunnen zorgen. Wat mij betreft zou de GS productie omhoog mogen en zou het een nohaul mogen worden. De verhoging van de pakket prijzen begrijp ik ook niet volledig. Interessant in ieder geval, bij een mooie aanbieding ben ik mogelijk wel geïnteresseerd om te starten.

Edit: stamlimiet 7, please don't

Wel eens zelf ook liever lagere leden limiet hogere snelheid en no haul.

Echter denk ik dat aardig wat van de settings bewust zo zijn gekozen.

Iets lagere snelheid om ook wat meer niet classic spelers het is te laten uitproberen.
Daarbij ook gelijk een wat hoger leden limiet anders duurt de wereld zo lang. Daar boven op hoger leden limiet past ook beter bij de doelgroep van niet classic spelers.

Daarnaast een erg lage boer limiet = lastig voor verdedigende partij.

Ongunstige toestemming daling is denk ik zelfs bewust classic staat er om bekend deze geluksfactor meestal weg te nemen.
Echter is het hier met 26% kans op een over edel een bewuste penalty voor de aanvallende partij.
Kies je voor deze kans om je zelf over te edelen of ga je je aanval in 2 fases opzetten waardoor de verdediger meer mogelijkheden krijgt.

Daarnaast lagere productie en duurdere pakketjes ook een penalty voor aanvallers als counter voor de lage boer limiet.


Dus ja ik denk dat veel settings net even als minder prettig ervaren kunnen worden maar dat ze zeker wel te verklaren zijn en voor een interessante classic kunnen zorgen.
 
Reactiescore
298
Denk dat die looptijd juist wel een leuke toevoeging is
Vooral in het voordeel van een aanvaller.

Toestemming wel zeker eens dat 30-33 of wat mij betreft 34-35 stuk beter zou zijn.
Treinen met 3 edels zal enkel verhoudingen nog meer in t voordeel vd aanvaller maken.

boer limiet is zeker aan de lage kant maar ook daar heb ik zo iets voor een keertje wel leuk om uit te proberen al ben ik het eens dat deffe een hel gaat zijn.
Dit is echt absurd laag, vooral icm rest vd instellingen. Na 1 clear def je al te duur, dus blijft enkel snipen over. Laat daar nou net een script voor zijn waardoor iedere boerenlul z'n edels en snipes op 10-20ms kan timen. Wordt vooral een wereld geschikt voor interners en scriptnerds.

Probleem is juist dat classics lang stammen na 1 massa al breken, omdat deffen schijnbaar te moeilijk is. De huidige instellingen zijn nog veel meer dan normaal in t voordeel van een aanvaller, kan je wel ongv voorspellen wat er gaat gebeuren.
 
Reactiescore
864
Vooral in het voordeel van een aanvaller.


Treinen met 3 edels zal enkel verhoudingen nog meer in t voordeel vd aanvaller maken.


Dit is echt absurd laag, vooral icm rest vd instellingen. Na 1 clear def je al te duur, dus blijft enkel snipen over. Laat daar nou net een script voor zijn waardoor iedere boerenlul z'n edels en snipes op 10-20ms kan timen. Wordt vooral een wereld geschikt voor interners en scriptnerds.

Probleem is juist dat classics lang stammen na 1 massa al breken, omdat deffen schijnbaar te moeilijk is. De huidige instellingen zijn nog veel meer dan normaal in t voordeel van een aanvaller, kan je wel ongv voorspellen wat er gaat gebeuren.

- Hoezo is de looptijd in het voordeel van de aanvaller als deze langer is? Zie juist meer mogelijkheden voor een verdediger op het gebied van anticiperen bijvoorbeeld.
- Een trein met 3 edels welke 30/35 TS omlaag halen is voor mij niet garantie genoeg dat ik het dorp pak, de kans is groter dat je met 3 edels bv. een dorp niet pakt dan wel. Persoonlijk stuur ik gewoon alsnog treintjes met 4 edels hoor.
 
Bovenaan