Classic 26 discussie topic

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
De eerste classic was ook met dit idee. Maar die duurde veel te lang op snelheid 1

Wat mij het meeste tegenstaat met seconde is het loterij effect erin. met MS haal je die eruit omdat 99,9% kan zien wanneer iets aankomt ipv random.
Bij hele seconde is dat dus compleet random blijkbaar. Dus dan kan je aanval nog zo goed zijn, maar als je edels als eerste aankomen doe je alles voor niks. Daarmee is je inzicht dus ook nutteloos
Op een secondenwereld geldt de regel 'eerst gestuurd komt als eerste aan'. Dit betekent dat de aanvallen allesbehalve random zijn.
 
Reactiescore
298
Wat mij het meeste tegenstaat met seconde is het loterij effect erin. met MS haal je die eruit omdat 99,9% kan zien wanneer iets aankomt ipv random.
Bij hele seconde is dat dus compleet random blijkbaar. Dus dan kan je aanval nog zo goed zijn, maar als je edels als eerste aankomen doe je alles voor niks. Daarmee is je inzicht dus ook nutteloos
Je kan beter je eerst inlezen en vooral niet naar Lars luisteren voor je je mening formuleert
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Iemand vertelde mij net dat deze dat deze regel niet meer geldt doordat attacker ID random is geworden
Attacker ID is al jaren random, maar de vorige classic werkte gewoon nog zoals ik net beschreef ;)
 
Reactiescore
108
Attacker ID is al jaren random, maar de vorige classic werkte gewoon nog zoals ik net beschreef ;)

Dat klopt. Was heel duidelijk en een leuk element. Bij gelijke looptijden en dezelfde seconde aankomst (ik heb het meegemaakt) wordt er gekeken naar ms maar zie je niet.

mocht het een seconde wereld worden ben ik ook benieuwd of de cancel Button weer verdwijnt. Klinkt als een eenvoudig iets maar is best een leuk spelelement als je je bevelen wel/niet kunt annuleren.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik heb met betrekking tot deze discussie nog wel een ander interessant discussiepuntje:
Is het voor een stam in een underdogpositie makkelijker opboksen tegen een overmacht op een secondenwereld of mswereld? Neem twee kwalitatief gelijkwaardige partijen in een endgame met 1000 dorpen tegenover 1500 dorpen

Persoonlijk denk ik dat een mswereld makkelijker is om tegen een overmacht op te boksen omdat je meer aspecten hebt bij het deffen. Een secondenwereld zorgt er dikwijls voor dat je duurder aan het deffen bent dan per se nodig, iets wat je je in een underdogpositie eigenlijk niet kunt veroorloven.
 
Reactiescore
108
Ik heb met betrekking tot deze discussie nog wel een ander interessant discussiepuntje:
Is het voor een stam in een underdogpositie makkelijker opboksen tegen een overmacht op een secondenwereld of mswereld? Neem twee kwalitatief gelijkwaardige partijen in een endgame met 1000 dorpen tegenover 1500 dorpen

Persoonlijk denk ik dat een mswereld makkelijker is om tegen een overmacht op te boksen omdat je meer aspecten hebt bij het deffen. Een secondenwereld zorgt er dikwijls voor dat je duurder aan het deffen bent dan per se nodig, iets wat je je in een underdogpositie eigenlijk niet kunt veroorloven.

goede vraag. Lastig te beantwoorden. Kan twee kanten op denk ik. Je kunt er denk ik vanuit gaan dat de stam nr. 1 waarschijnlijk meer time skills heeft en daardoor in het voordeel is met ms. Maar je kunt ook zeggen dat als je in ondertal bent maar wel goede time skills hebt je meer kans maakt.
 
Reactiescore
151
De eerste classic was ook met dit idee. Maar die duurde veel te lang op snelheid 1

Wat mij het meeste tegenstaat met seconde is het loterij effect erin. met MS haal je die eruit omdat 99,9% kan zien wanneer iets aankomt ipv random.
Bij hele seconde is dat dus compleet random blijkbaar. Dus dan kan je aanval nog zo goed zijn, maar als je edels als eerste aankomen doe je alles voor niks. Daarmee is je inzicht dus ook nutteloos

Met seconde is het gewoon op volgorde? Tenzij tw recent iets veranderd heeft. Maar 0 loterij effect dus.

Alleen vroeger werkte ms hetzelfde: als 2 aanvallen ofzo in 1 ms zaten kwamen ze op verzendvolgorde aan, tegenwoordig is dat laatste random.

Ik heb met betrekking tot deze discussie nog wel een ander interessant discussiepuntje:
Is het voor een stam in een underdogpositie makkelijker opboksen tegen een overmacht op een secondenwereld of mswereld? Neem twee kwalitatief gelijkwaardige partijen in een endgame met 1000 dorpen tegenover 1500 dorpen

Persoonlijk denk ik dat een mswereld makkelijker is om tegen een overmacht op te boksen omdat je meer aspecten hebt bij het deffen. Een secondenwereld zorgt er dikwijls voor dat je duurder aan het deffen bent dan per se nodig, iets wat je je in een underdogpositie eigenlijk niet kunt veroorloven.

Sowieso met een goede boerlimiet valt 1000 tegen 1500 dorpen prima te spelen. Denk wel uiteindelijk dat ms beter is omdat je kan snipen en kan recappen voor de os uit, op seconde moet je dan de os gaan bashen of alvast presnipes gooien en hopen dat iemand zn treintje achter de goede zet. Beide natuurlijk erg duur.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
goede vraag. Lastig te beantwoorden. Kan twee kanten op denk ik. Je kunt er denk ik vanuit gaan dat de stam nr. 1 waarschijnlijk meer time skills heeft en daardoor in het voordeel is met ms. Maar je kunt ook zeggen dat als je in ondertal bent maar wel goede time skills hebt je meer kans maakt.
Daarom benadrukte ik het feit dat de twee partijen kwalitatief gelijk zijn. Ik wilde graag op basis van de wereldinstellingen een discussie zien, niet op basis van skills van de twee partijen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Wellicht een idee om met tiendes van een milliseconde te werken cl26 aangezien mijn bot heel nauwkeurig staat en ik dit ten volle wil benutten?
 
Reactiescore
108
Daarom benadrukte ik het feit dat de twee partijen kwalitatief gelijk zijn. Ik wilde graag op basis van de wereldinstellingen een discussie zien, niet op basis van skills van de twee partijen.
Je hebt gelijk. Niet goed gelezen. Ik denk dat er heel veel variabelen invloed op hebben zoals ligging. Ik vind het lastig te zeggen. Situatie komt denk ik zelden voor.
 
Reactiescore
298
Sowieso met een goede boerlimiet valt 1000 tegen 1500 dorpen prima te spelen. Denk wel uiteindelijk dat ms beter is omdat je kan snipen en kan recappen voor de os uit, op seconde moet je dan de os gaan bashen of alvast presnipes gooien en hopen dat iemand zn treintje achter de goede zet. Beide natuurlijk erg duur.
kan me hier wel redelijk in vinden. Ms geeft je als je zwaar in ondertal bent wat meer opties qua deffen. Maar het verschil valt wel redelijk mee doordat je boerlimiet en dure edels hebt.
 
Reactiescore
660
Zijn timebots tegenwoordig al gelegaliseerd of worden ze nog steeds gewoon gedoogd? Ik vraag het voor een vriend.
 
Reactiescore
53
Bovenaan