Classic 26 discussie topic

Reactiescore
188
Ja maar meeste scripts zijn verboden straks. Hele seconde werelden is een te grote loterij aan het begin van een wereld.
Dan kan je gewoon een trein sturen op iemand die "goed" is met een clear ervoor van een ander en je bent kansloos omdat je hem niet kan snipen
 
Reactiescore
22
Daarmee is toch gelijk te zien dat de goeie onder ons overblijven? Wellicht een combi met dubbel dorp waarbij het wel kan.
 
Reactiescore
108
Geen farmen en geen ms ben ik het niet helemaal mee eens, want dat zijn juist twee dingen die de goede spelers van de top spelers scheidt. Meer barbs in combinatie met een farmlimiet heeft al genoeg impact op dat verschil.

Starten met meerdere dorpen lijkt me wel een strategische uitdaging! Ik weet alleen wel van speedwerelden dat de ligging van je 2e/3e dorp vaak heel erg kan verschillen. Soms liggen ze heel ver uit elkaar en soms naast elkaar. In een speedwereld is dat vaak geen supergroot probleem, maar op een classic of normale wereld kan dat heel nadelig zijn. Daarnaast kan je niet herstarten als je begint met meerdere dorpen. Dus als dit inderdaad een instelling wordt waar mee gespeeld kan worden zou ik wel graag willen voorstellen dat het dev. team een nieuwe manier maakt voor het spawnen van je dorpen.

Wat betreft die ms ben ik het inderdaad niet mee eens (maar het is een voorkeur uiteraard). Spelen in een secondewereld wordt flink onderschat vind ik. Er komt veel meer tactiek bij kijken dan op het eerste oog. Da tis wel wat later in het spel.

Qua farmen is het een keuze inderdaad. Heeft niet mijn voorkeur maar snap dat andere spelers dat anders zien. Ik vind het kunnen farmen meer iets voor normale werelden in plaats van classic.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
No haul
Ms
Lagere snelheid vind ik niet perse slecht, dan hoef ik geen shit edelspam wereld meer te deffen?
15 techsysteem
7/8 leden per stam
35/40% dominantie
Os buiten stam uit
Boosten verboden (dan kan flex dus niet starten)

Het blijft een utopie tho.
 
Reactiescore
188
Daarmee is toch gelijk te zien dat de goeie onder ons overblijven? Wellicht een combi met dubbel dorp waarbij het wel kan.

JA maar het motiveert juist daarmee nog meer om met boost accounts te starten. Want dan is deff hebben helemaal cruciaal.
We moeten een systeem bedenken waar dat niet mogelijk is.

Voordeel van 2 dorpen starten, dan kan je ook niet naar elkaar relocaten.
 
Reactiescore
22

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
Hoger is kut want dan heb je die full def accounts in de rim. Lage stamlimiet is dikke prima. Anders krijg je zulke taferelen als pepper momenteel doet, front maar uitstellen tot je safe groot genoeg is om het aan te kunnen.. daar is natuurlijk geen bal aan en is een gigantische poesjestactiek.
 
Reactiescore
1.037
Je verhaal over de ms ben ik zeker niet met je eens. Tegenwoordig kan iedereen (met scripts) timen en csnipen. Dit gaat niet op een seconde wereld, waarbij het veel belangrijker is wanneer je je (bijl)clears zo kort mogelijk voor je edels stuurt, zodat de snipe geen effect heeft. Of op welke clear zet je je snipe, zodat erna niet nog clears komen. Hierbij moet je zorgen dat je clears altijd eerder lopen dan je edels. Hierdoor heb je veel meer front off nodig, dan de huidige wereld waarin je gewoon safe clears kan pleuren en je edels erachter timen.
Heb gister gehoord dat op dezelfde ms aankomen random wordt wat er als eerste aankomt, lijkt me dat dit dan ook geldt voor sec werelden dus lijkt me puur een loterij

E: Wel geinig dat niemand graag met kerk speelt zo te zien
 
Reactiescore
108
No haul
Ms
Lagere snelheid vind ik niet perse slecht, dan hoef ik geen shit edelspam wereld meer te deffen?
15 techsysteem
7/8 leden per stam
35/40% dominantie
Os buiten stam uit
Boosten verboden (dan kan flex dus niet starten)

Het blijft een utopie tho.

Wat ik een enorme toevoeging vindt op deze classic tov vorige classic is het mogen versturen van os aan spelers buiten de stam (uiteraard terugkeer wanneer het dorp niet binnen de stam is). Leuk element waardoor het meer loont om aan te vallen.
 
Reactiescore
180
No haul
Ms
Lagere snelheid vind ik niet perse slecht, dan hoef ik geen shit edelspam wereld meer te deffen?
15 techsysteem
7/8 leden per stam
35/40% dominantie
Os buiten stam uit
Boosten verboden (dan kan flex dus niet starten)

Het blijft een utopie tho.

waar je niet logt moet je niet deffen <3
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
O ja dat is wel een goede inderdaad. Ik speel deze classic niet dus ik heb geen idee of dat mogelijk is :p. Verder wel een goede instelling.
 
Reactiescore
108
Heb gister gehoord dat op dezelfde ms aankomen random wordt wat er als eerste aankomt, lijkt me dat dit dan ook geldt voor sec werelden dus lijkt me puur een loterij

E: Wel geinig dat niemand graag met kerk speelt zo te zien

Dat is niet correct. Bij een seconde wereld gaat het in volgorde van vertrektijd.
 
Reactiescore
139
Heb gister gehoord dat op dezelfde ms aankomen random wordt wat er als eerste aankomt, lijkt me dat dit dan ook geldt voor sec werelden dus lijkt me puur een loterij

E: Wel geinig dat niemand graag met kerk speelt zo te zien

Lars je hebt zoveel secondenwereld gespeeld en je weet nog steeds niet hoe het werkt?
 
Reactiescore
473
Dat is niet correct. Bij een seconde wereld gaat het in volgorde van vertrektijd.
Seconde werelden zijn geen kunst, is gewoon puur op activiteit. Als je kwartiertje aan het eten bent en 2 minuten te laat terug keert moet je al overschakelen naar recappen etc
 
Reactiescore
22
Seconde werelden zijn geen kunst, is gewoon puur op activiteit. Als je kwartiertje aan het eten bent en 2 minuten te laat terug keert moet je al overschakelen naar recappen etc
Moet je ook niet gaan eten, wanneer je edels kan verwachten hè
 
Reactiescore
1.037
Lars je hebt zoveel secondenwereld gespeeld en je weet nog steeds niet hoe het werkt?
Tis wat je spelen noemt hè! Daarnaast is dat van dezelfde ms ook nog niet zo lang als ik het goed begrepen heb en komt dat doordat de attack ID's nu random zijn.
Seconde wereld geldt de regel wat je als 1e stuurt komt als 1e aan geloof ik
Zo was het wel altijd ja, totdat de attack ID's random werden.
 
Reactiescore
473
Moet je ook niet gaan eten, wanneer je edels kan verwachten hè
Beetje een scheve redenering vind je niet?
Eerst zeg je dat een seconde wereld de goede spelers van de rest onderscheid en nu kom je aan dat je maar gewoon actief moet zijn?

Een actieve deffer op een seconde wereld met een beetje inzicht in het spel heeft een voordeel tov de aanvaller.
 
Bovenaan