Classic 25 - Voorstel

Reactiescore
510

Ledenlimiet 6 beetje hoog met 17%? Ondanks het 30 dagen vasthouden. Denk dan beter % iets hoger en minder lang vasthouden. Iedereen is tegenwoordig al wel klaar maar als de voorwaarden behaald zijn.
45.000 ondersteunen met boer 30 vind ik ook wel wat laag bij volle seconden, met fakelimiet 2% ga je dan weer 1c spam krijgen en is de aanvaller zwaar in het voordeel lijkt mij?

@Duckje

Start klessik. Instellingen Howlin.

Nice. Good talk.
Sluit ik me bij aan!
 
Reactiescore
974
Huidige classic heeft wel erg lang "doorgesudderd" (stalemate bij gebrek aan een overduidelijke winnende stam) om zo maar te zeggen, lijkt me dus handig om vooral in deze quaraintaine tijd met de NL avondklok niet te lang te wachten op een nieuwe classic. @Duckje
@Duckje ?
 
Reactiescore
22
Classic 24 is inmiddels gesloten en niet meer benaderbaar. Tijd voor de nieuwe XD
 
Reactiescore
22
- Edelmanproductie: Duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-26
Duur herbouwen icm met 4 edels in een trein is wel pittig.

- Overwinningsvoorwaarden: 17%, 30 dagen vasthouden.
- Tribelock: Geactiveerd zodra een stam 12% van de wereld bezit
Dit is ook zeer laag voor een stam met 6 leden. Wordt dan een ultra korte wereld.

Boerderijlimiet: Per level van de boerderij worden 1.500 eenheden ondersteund.
Dit betekent 45k pop bij boer lvl 30. Dan is de aanvaller zwaar in het voordeel.
 
Reactiescore
22
Klassieke wereld


  • Snelheid:
    - Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400 % (4)
    - Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (1)
    - Productiefactor: 17.500/u op gs 30.

  • Spelsysteem:
    - Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
    - Ridder/Standbeeld: Ja
    - Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): Nee
    - Bonusdorpen: Nee
  • - Barbarendorpen: 0,2 per speler
    - Kerk en geloof: Nee
    - Burgerwacht: Nee
    - Awards: Ja
    - Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee tot 2.500 punten
    - Edelmanproductie: Pakketjes duur herbouwen
    - Technologieën: 3 tech systeem
    - Beginnersbescherming: 2 dagen
    - Beginnersbescherming ratio: Gedeactiveerd
    - Moraal: Gedeactiveerd
  • Instellingen:
    - Nachtmodus: van 01:00 tot 08:00 uur
    - Startdirectie kiezen: Mogelijk (minder gezeik met acc's preregistreren bij een premade, boosten gebeurt toch via uitnodigen (helaas).
    - Aanvalstiming: 50 ms
    - Minimum troepen per aanval: 7% van de dorpspunten
    - Edelmannen looplimiet: 15 velden
    - Ledenlimiet stam: 5

  • Extra (Anders dan anders):
    - OS buiten de stam: Uit, je kan pas support binnen de stam sturen als je 12 uur lid bent. (ontvangen kan wel) Waarden onder de dag zijn niet mogelijk, vanaf 25/9 is het dus 1 dag!
    - Haul: Limited haul, 50k stijgend 20M
    - Een edelman verlaagt de toestemming met 35.
    -
    Aantal dorpen: Je start met 1 dorp (26 punten)
    - Boerderijlimiet: 2.000 eenheden per boerderijlevel worden ondersteunt
    -
    Aantal mogelijke vakantievervangingen: 1 (Je kan dus slechts 1 account gelijktijdig in vakantievervanging beheren).


  • Overwinningsvoorwaarden:
    - Overwinningsvoorwaarden: 20% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk bij genoeg steun. Wanneer een stam met minder dan 3% afstand van de rank 1 stam staat in de laatste 10 dagen, kan deze stam een verlenging aanvragen die geaccepteerd moet worden zonder goedkeuring van de rank 1 stam. De Verlenging zal een 3% stijging van het percentage zijn waarop de rank 1 stam op dat moment staat. Dit kan meer dan 1x worden aangevraagd indien later de wereld alsnog niet beslist is.
  • Premium-Functies:
    - Premium Account: Geactiveerd
    - Account Manager: Geactiveerd
    - Farm-Assistent: Geactiveerd
    - Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
    - Direct afbouwen: Gedeactiveerd
    - Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
    - +20% productie: Gedeactiveerd
    - Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
Lijken met prima instellingen. Wellicht de nachtbonus te vervroegen naar 00:00 uur. Misschien ledenlimiet verhogen naar 6 of 7 en dan ook de dominantie verhogen naar 25%. Verder uitnodigende instellingen. We merken al 2 classics dat het mede door de instellingen dat het minder spelers trekt.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Zou de variable nachtbonus zoals op .net geen optie zijn? Lijkt me heerlijk
 
Reactiescore
1.094
45k boer limiet is niks mis mee.
Was w5 niet nog lager? op 40 of 42k ofzo?
 
Reactiescore
974
45k boer limiet is niks mis mee.
Was w5 niet nog lager? op 40 of 42k ofzo?

36k, maar was verreweg de laagste die tw heeft gezien. Met secondes ook wel erg zware instellingen, 2 clears en een trein met clear is dan genoeg om een dorp binnen te hebben. Dat in combinatie van een veel snellere wereld dan w5, is wel echt een extreme try hard wereld als je bij de partij hoort die meer in de verdedigende rol zit. 45K was op cl8 en cl14, was ook wel erg intensief dat na 1 clear je al je stack moest dodgen. Cl8 prima te doen met milli, cl14 lijkt me wel echt redelijk kut om kwantitatief in het nadeel te staan tegenover je vijanden.

Buiten of het te doen of niet is..
Ben normaal wel redelijk pro seconde werelden, maar laatste 2 werelden waren al seconde classics. Buiten dat is het een instelling die normaal gesproken wel iets minder populair ligt bij de simpele zielen als @DragonShield3, en naar verhoor is er deze tijd wel redelijk animo voor een classic vanuit spelers die de classic wel is willen uitproberen. Aldus de wat meer gematigde klassieke instellingen met milli, iets hoger boerlimiet, limited haul en de 1 dorp start.

Zou de variable nachtbonus zoals op .net geen optie zijn? Lijkt me heerlijk

Denk dat nachters dan wel een vrij groot voordeel hebben tegenover de rest (niet nachters).
 
Reactiescore
1.094
Ik zou sws niet seconden wereld doen nee.
 
Reactiescore
660
Liefst MS. Ik wil uiteindelijk die bot ook echt wel eens proberen. Word ik eindelijk part of the family. :biggrin:
 
Reactiescore
660
Ik kan goed barbaren edelen.
 
Reactiescore
1.094
is dat nu ook al niet een aantal keer achter elkaar geweest?
 
Bovenaan