Classic 25 - Voorstel

Reactiescore
973
Klassieke wereld


  • Snelheid:
    - Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400 % (4)
    - Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (1)
    - Productiefactor: 17.500/u op gs 30.

  • Spelsysteem:
    - Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
    - Ridder/Standbeeld: Ja
    - Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): Nee
    - Bonusdorpen: Nee
  • - Barbarendorpen: 0,2 per speler
    - Kerk en geloof: Nee
    - Burgerwacht: Nee
    - Awards: Ja
    - Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee tot 2.500 punten
    - Edelmanproductie: Pakketjes duur herbouwen
    - Technologieën: 3 tech systeem
    - Beginnersbescherming: 2 dagen
    - Beginnersbescherming ratio: Gedeactiveerd
    - Moraal: Gedeactiveerd
  • Instellingen:
    - Nachtmodus: van 01:00 tot 08:00 uur
    - Startdirectie kiezen: Mogelijk (minder gezeik met acc's preregistreren bij een premade, boosten gebeurt toch via uitnodigen (helaas).
    - Aanvalstiming: 50 ms
    - Minimum troepen per aanval: 7% van de dorpspunten
    - Edelmannen looplimiet: 15 velden
    - Ledenlimiet stam: 5

  • Extra (Anders dan anders):
    - OS buiten de stam: Uit, je kan pas support binnen de stam sturen als je 12 uur lid bent. (ontvangen kan wel) Waarden onder de dag zijn niet mogelijk, vanaf 25/9 is het dus 1 dag!
    - Haul: Limited haul, 50k stijgend 20M
    - Een edelman verlaagt de toestemming met 35.
    -
    Aantal dorpen: Je start met 1 dorp (26 punten)
    - Boerderijlimiet: 2.000 eenheden per boerderijlevel worden ondersteunt
    -
    Aantal mogelijke vakantievervangingen: 1 (Je kan dus slechts 1 account gelijktijdig in vakantievervanging beheren).


  • Overwinningsvoorwaarden:
    - Overwinningsvoorwaarden: 20% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk bij genoeg steun. Wanneer een stam met minder dan 3% afstand van de rank 1 stam staat in de laatste 10 dagen, kan deze stam een verlenging aanvragen die geaccepteerd moet worden zonder goedkeuring van de rank 1 stam. De Verlenging zal een 3% stijging van het percentage zijn waarop de rank 1 stam op dat moment staat. Dit kan meer dan 1x worden aangevraagd indien later de wereld alsnog niet beslist is.
  • Premium-Functies:
    - Premium Account: Geactiveerd
    - Account Manager: Geactiveerd
    - Farm-Assistent: Geactiveerd
    - Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
    - Direct afbouwen: Gedeactiveerd
    - Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
    - +20% productie: Gedeactiveerd
    - Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
973
Volgens mij paar weken, niet?

Huidige classic heeft wel erg lang "doorgesudderd" (stalemate bij gebrek aan een overduidelijke winnende stam) om zo maar te zeggen, lijkt me dus handig om vooral in deze quaraintaine tijd met de NL avondklok niet te lang te wachten op een nieuwe classic. @Duckje
 
Reactiescore
141
De #1- en #2-stam wilden geen eindstrijd door de ontstane samenwerking in het begin van de classic. De wereld heeft dus inderdaad te lang geduurd zonder enig doel, zelfs met de toegepaste verlaging van het dominantie percentage van 25% naar 20%.

Ik ben het ermee eens om de nieuwe classic sneller te laten starten gezien de huidige omstandigheden in Nederland (en ook België gok ik even).
De instellingen zoals voorgesteld lijken me prima.
 
Reactiescore
139
Denk dat de huidige classic vooral zolang heeft geduurd door het belachelijk grote aantal barbarendorpen. Hierdoor was het in een actieve oorlogsperiode lastig om er percentages bij te edelen, gezien er net zohard barbaren werden geedeld.
 
Reactiescore
1.094
Dat klinkt als iets wat al een aantal keer eerder is gebeurd
 
Reactiescore
1.019
Uitkijktoren een idee? Aangezien het anders de zoveelste spam to win wereld word
 
Reactiescore
973
Fakelimiet omhoog een betere optie dan, toren maakt deffen echt te easy dat zelfs Laurens goed kan deffen.
 
Reactiescore
1.094
Hoezo spam wereld, zolang je geen goudmunten doet en of een insane hoge productie (met farmen) en een redelijk fakelimiet instelt (4% al genoeg i guess) dan is het prima

Sowieso scheelt weer 1 dorp vanaf de start hebben heel erg
 
Reactiescore
277
Fakelimiet omhoog een betere optie dan, toren maakt deffen echt te easy dat zelfs Laurens goed kan deffen.

Zijn nu wel al 2 classics achter elkaar met heel hoge fake limieten. misschien weer leuk om dan nu classic te doen met iets lager fake limiet?
 
Reactiescore
277
Klassieke wereld


  • Snelheid:
    - Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400 % (4)
    - Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (1)
    - Productiefactor: 22.000/u op gs 30.

  • Spelsysteem:
    - Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
    - Ridder/Standbeeld: Ja
    - Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): Nee
    - Bonusdorpen: Nee
  • - Barbarendorpen: 1 per speler
    - Kerk en geloof: Nee
    - Burgerwacht: Nee
    - Awards: Ja
    - Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee tot 3.000 punten
    - Edelmanproductie: Pakketjes duur herbouwen
    - Technologieën: 3 tech systeem
    - Beginnersbescherming: 2 dagen
    - Beginnersbescherming ratio: Gedeactiveerd
    - Moraal: Gedeactiveerd
  • Instellingen:
    - Nachtmodus: van 00:00 tot 08:00 uur
    - Startdirectie kiezen: Mogelijk (minder gezeik met acc's preregistreren bij een premade, boosten gebeurt toch via uitnodigen (helaas).
    - Aanvalstiming: 75ms
    - Minimum troepen per aanval: 4% van de dorpspunten
    - Edelmannen looplimiet: 14 velden
    - Ledenlimiet stam: 4

  • Extra (Anders dan anders):
    - OS buiten de stam: Aan
    - Haul: no haul
    - Een edelman verlaagt de toestemming met 35.
    -
    Aantal dorpen: Je start met 2 dorpen (26 punten)
    - Boerderijlimiet: 2.000 eenheden per boerderijlevel worden ondersteunt
    -
    Aantal mogelijke vakantievervangingen: 1 (Je kan dus slechts 1 account gelijktijdig in vakantievervanging beheren).


  • Overwinningsvoorwaarden:
    - Overwinningsvoorwaarden: 20% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk bij genoeg steun. Wanneer een stam met minder dan 3% afstand van de rank 1 stam staat in de laatste 10 dagen, kan deze stam een verlenging aanvragen die geaccepteerd moet worden zonder goedkeuring van de rank 1 stam. De Verlenging zal een 3% stijging van het percentage zijn waarop de rank 1 stam op dat moment staat. Dit kan meer dan 1x worden aangevraagd indien later de wereld alsnog niet beslist is.
  • Premium-Functies:
    - Premium Account: Geactiveerd
    - Account Manager: Geactiveerd
    - Farm-Assistent: Geactiveerd
    - Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
    - Direct afbouwen: Gedeactiveerd
    - Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
    - +20% productie: Gedeactiveerd
    - Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Zijn nu wel al 2 classics achter elkaar met heel hoge fake limieten. misschien weer leuk om dan nu classic te doen met iets lager fake limiet?

Zou dan limited haul wel weghalen, om edelspam te voorkomen, en fakelimiet miss op 4% ofzo?

- Haul: Limited haul, 30k stijgend 10M
- Een edelman verlaagt de toestemming m


No way dat een classic met 22k productie nog een limited haul krijgt op snelheid 4 en dan ook nog 2 dorpen start en barbs die meegroeien tot 3k.

Ik zou eerder voor dat van howlin kiezen, maar dan met aanzienlijk minder barbarendorpen, en lager fakelimiet, 4% is zat om die absolute spam al eruit te halen. En misschien iets grotere edelloop range
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
277
Zou dan limited haul wel weghalen, om edelspam te voorkomen, en fakelimiet miss op 4% ofzo?




No way dat een classic met 22k productie nog een limited haul krijgt op snelheid 4 en dan ook nog 2 dorpen start en barbs die meegroeien tot 3k.

Ik zou eerder voor dat van howlin kiezen, maar dan met aanzienlijk minder barbarendorpen, en lager fakelimiet, 4% is zat om die absolute spam al eruit te halen

Yes heb je punt. Heb t aangepast naar no haul denk dat het dan prima instellingen zijn.

Ik ben zoals je al zegt ook wel voorstander van minder bbs weet niet wat beetje normaal is? Maar deze cl was echt een barbarenzee en dat wordt snel saai.
 
Reactiescore
141
Denk dat de huidige classic vooral zolang heeft geduurd door het belachelijk grote aantal barbarendorpen. Hierdoor was het in een actieve oorlogsperiode lastig om er percentages bij te edelen, gezien er net zohard barbaren werden geedeld.

Heb je absoluut gelijk in. Daarnaast groeiden kleine spelers als kool met al die barbarendorpen (even los van het feit dat je die spelers natuurlijk zelf klein moet zien te houden). Minder barbarendorpen lijkt me dan zeker wel een goede instelling.

We hebben deze classic een fakelimiet van 10% gehad. Die mag in mijn ogen wel lager komen te liggen, rond de 3-4%. De deffer leek ook in het voordeel deze wereld, met name vanwege het niet kunnen sturen van ondersteuning buiten de stam en de volle seconden wat het toch wel makkelijker maakte als je al enigszins actief was. Daarnaast weinig tot geen spam vanwege de hoge fakelimiet en het duur herbouwen van edels, wat er ook voor zorgde dat offers voorzichtiger te werk gingen met massa's en accounts dan ook moeilijker te breken waren. Ik zou daar persoonlijk meer balans in zoeken, het was nu dus vrij gunstig voor de deffer. De kerk vond ik zelf wel een leuke verandering, zorgt er ook voor dat je beter moet nadenken hoe je edelt.

Stamlimiet van vijf was daarentegen wel tof om mee te spelen. Enige wat wel gebeurde was dat er kliekjes ontstonden van meerdere stammen die elkaar gingen helpen (zelf ook aan meegedaan). Dit zal je ook niet kunnen voorkomen ben ik bang, welke stamlimiet je ook hanteert.

No haul vond ik wel even lekker om niet continu bezig te moeten zijn met farmen. Dit ging prima gepaard met de hoge grondstoffenproductie. Ik zie hier boven 22.000 grondstoffen per uur staan op level 30, dat is in mijn ogen wel té hoog. 17.600 is meer dan genoeg. Verder hadden we techlevels 10, dit voegde in mijn ogen vrijwel niks meer toe nadat de early-game eindigde. 3-levelsysteem is tactischer en dan ook interessanter denk ik.

Dit is hoe ik de afgelopen classic ervaren heb, hopelijk geeft het wat input voor instellingen voor de komende wereld.

@6legolas6 @polo master @Initium Novum @Casa de Papel @OmfgGoCry
Heren, misschien hebben jullie nog wat input?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
973
We hebben deze classic een fakelimiet van 10% gehad. Die mag in mijn ogen wel lager komen te liggen, rond de 3-4%. De deffer leek ook in het voordeel deze wereld, met name vanwege het niet kunnen sturen van ondersteuning buiten de stam en de volle seconden wat het toch wel makkelijker maakte als je al enigszins actief was. Daarnaast weinig tot geen spam vanwege de hoge fakelimiet en het duur herbouwen van edels, wat er ook voor zorgde dat offers voorzichtiger te werk gingen met massa's en accounts dan ook moeilijker te breken waren. Ik zou daar persoonlijk meer balans in zoeken, het was nu dus vrij gunstig voor de deffer. De kerk vond ik zelf wel een leuke verandering, zorgt er ook voor dat je beter moet nadenken hoe je edelt.

Deffer in het voordeel door secondes? Lijkt me sterk. Een milliseconden wereld kan ik solo overleven, een seconde wereld is dat niet te doen.

Aanvaller is altijd in het voordeel op tw, wat jij beschrijft van dat aanvallers voorzichtiger moesten aanvallen in plaats van doelloos te spammen lijkt me juist iets om aan te raden. Te vaak in het huidig tw dat mensen gewoon doelloos hun aanvallen eruit gooiden zonder enige strategie. Het aanmoedigingen om na te denken bij elke aanval beveel ik ten zeerste aan.

Zou niet weten waarom je een lager fakelimiet wil hebben buiten gewoon kwantitatief een speler te overbelasten met fake aanvallen, aldus geen kwalitatieve skills toont om je tegenstander neer te halen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
141
Deffer in het voordeel door secondes? Lijkt me sterk. Een milliseconden wereld kan ik solo overleven, een seconde wereld is dat niet te doen.

Als je online was als deffer zijnde kon je alles makkelijk tussenstacken door de volle seconden, je kon geen snipe missen namelijk. Dus ja, voordeel voor de deffer in mijn ogen als je degelijke activiteit had op je account. Als je die niet hebt, dan ben je natuurlijk de zak, want je kan niet achteraf herstellen zoals op een ms-wereld. Is dus inherent aan de activiteit op je account, wat ik al aangaf in mijn vorige post.

Aanvaller is altijd in het voordeel op tw, wat jij beschrijft van dat aanvallers voorzichtiger moesten aanvallen in plaats van doelloos te spammen lijkt me juist iets om aan te raden. Te vaak in het huidig tw dat mensen gewoon doelloos hun aanvallen eruit gooiden zonder enige strategie. Het aanmoedigingen om na te denken bij elke aanval beveel ik ten zeerste aan.

Zou niet weten waarom je een lager fakelimiet wil hebben buiten gewoon kwantitatief een speler te overbelasten met fake aanvallen, aldus geen kwalitatieve skills toont om je tegenstander neer te halen.

Juist doordat je volle seconden had en kon tussenstacken als je gewoon online was, had er wat meer spam in gemogen om het moeilijker te maken qua fakes/clears. Dit houdt direct verband met de hoogte van de fakelimiet. Naar mijn mening dus niet de juiste balans tussen deffen en offen de afgelopen classic, instellingen die elkaar tegenspraken. Kwalitatief misschien niet interessant, kwantitatief wel.

Volle seconden maakten het in mijn ogen voor de offer ook moeilijker om kwalitatief iets neer te zetten, aangezien wie het eerst aankomt, het eerst maalt. Komt nog bij dat alles voorspelbaar was, er moesten een x-aantal clears op een dorp gegooid worden om de stack te breken, dus je kon altijd wel ongeveer bepalen waar de edels zouden komen, zeker gezien het feit dat als je op één seconde timede, ze nooit tussendoor konden opduiken.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Deffer in het voordeel door secondes? Lijkt me sterk. Een milliseconden wereld kan ik solo overleven, een seconde wereld is dat niet te doen.
Als je online was als deffer zijnde kon je alles makkelijk tussenstacken door de volle seconden, je kon geen snipe missen namelijk. Dus ja, voordeel voor de deffer in mijn ogen als je degelijke activiteit had op je account. Als je die niet hebt, dan ben je natuurlijk de zak, want je kan niet achteraf herstellen zoals op een ms-wereld. Is dus inherent aan de activiteit op je account, wat ik al aangaf in mijn vorige post.
Met de manier waarop Howlin zijn statement verwoord verwacht ik dat hij een overmachtssituatie tegen zichzelf bedoelt. Als je een overmachtssituatie tegen hebt op een secondewereld kun je niet alles gaan tussenstacken, daar heb je gewoonweg de troepen niet voor. Op een mswereld hoef je in principe alleen te reageren op edels en kost het snipen relatief veel minder dan secondewereld, daar je vaak niet gelijk de edel zult pakken met een tussenstack.
 
Reactiescore
141
Met de manier waarop Howlin zijn statement verwoord verwacht ik dat hij een overmachtssituatie tegen zichzelf bedoelt. Als je een overmachtssituatie tegen hebt op een secondewereld kun je niet alles gaan tussenstacken, daar heb je gewoonweg de troepen niet voor. Op een mswereld hoef je in principe alleen te reageren op edels en kost het snipen relatief veel minder dan secondewereld, daar je vaak niet gelijk de edel zult pakken met een tussenstack.

Daar ben ik het mee eens, je kan selectiever werken op een ms-wereld en in theorie is het ook makkelijker deffen. Ik heb dit alleen niet zo ervaren op de afgelopen classic. Je timet en het is raak wat het voor mijn gevoel makkelijker maakte om edels voor te zijn en af te slaan. Er was te weinig mogelijk op offensief vlak om de voorspelbaarheid eruit te halen met deze instellingen. Dit is hoe ik het ervaren heb, het is geen exacte wetenschap, laat ik dat voorop stellen.
 
Reactiescore
108
Opzich heb ik de instellingen als positief ervaren.

- Kerken voegen niet extreem veel toe, aangezien er toch wel een ongeschreven regel is dat je niet met kata's gooit, althans een enkele keer gebeurd.
- Boerlimiet vond ik op 60k (l30 boer) goed staan. Hoger zou ik hem zeker niet doen.
- 5 stamleden vond ik zelf weinig maar heeft waarschijnlijk wel het gewenste effect opgeleverd. Al krijg je dan meer bg's.

Dit zou je op kunnen lossen door wereldwinst van classic op je spelersprofiel te krijgen. Dan gaan stammen die bondgenoot zijn maar officieel niet winnen waarschijnlijk meer doen voor de winst en krijg je welicht 1 vs 1 vs 1 of zelfs 1 vs 1 vs 1 vs 1 ipv 1 vs 1.
 
Reactiescore
973
Als je online was als deffer zijnde kon je alles makkelijk tussenstacken door de volle seconden, je kon geen snipe missen namelijk. Dus ja, voordeel voor de deffer in mijn ogen als je degelijke activiteit had op je account. Als je die niet hebt, dan ben je natuurlijk de zak, want je kan niet achteraf herstellen zoals op een ms-wereld. Is dus inherent aan de activiteit op je account, wat ik al aangaf in mijn vorige post.

Dat probleem heb je dus niet in mijn wereld met MS, dus snap niet helemaal waarom je voor een lager fakelimiet zit te vragen. Buiten dat ook niet geheel eens. als je slim je account indeelt en aanvalt is er amper kans op een optimale tussenstack. Buiten dat kost tussenstacken buitengewoon veel, dus het klinkt meer alsof je praat vanuit een positie waarin je verreweg deff genoeg had. Deffen op seconde werelden is erg duur, en normaal gesproken zit je al beste stam toch tegen een overgroot gedeelte van de rest van de wereld te strijden. Dan secondes is toch een zware handicap in tegenstelling tot millisecondes.



Juist doordat je volle seconden had en kon tussenstacken als je gewoon online was, had er wat meer spam in gemogen om het moeilijker te maken qua fakes/clears. Dit houdt direct verband met de hoogte van de fakelimiet. Naar mijn mening dus niet de juiste balans tussen deffen en offen de afgelopen classic, instellingen die elkaar tegenspraken. Kwalitatief misschien niet interessant, kwantitatief wel.

Volle seconden maakten het in mijn ogen voor de offer ook moeilijker om kwalitatief iets neer te zetten, aangezien wie het eerst aankomt, het eerst maalt. Komt nog bij dat alles voorspelbaar was, er moesten een x-aantal clears op een dorp gegooid worden om de stack te breken, dus je kon altijd wel ongeveer bepalen waar de edels zouden komen, zeker gezien het feit dat als je op één seconde timede, ze nooit tussendoor konden opduiken.

Dan ben je geen serieuze tegenstander op een classic tegen gekomen. Cl6 had ik een tegenstander die gewoon paar clears + edels in enkele minuten tijd short range op een dorp timede constant bij massa's. Had je je account niet op orde en reageerde je een minuut niet, was je het dorp kwijt. Als je tegen een goeie tegenstander speelt, is secondes een stuk lastiger dan milli. Milli kan je altijd een full deff plaatsen tussen de edels, secondes ben je gewoon fucked als je te laat bent. Als een goeie tegenstander tegen je hebt, dat zoals ik je hoor je nooit hebt gehad, ben je de sjaak als je niet snel genoeg anticipeert.
 
Reactiescore
141
Dat probleem heb je dus niet in mijn wereld met MS, dus snap niet helemaal waarom je voor een lager fakelimiet zit te vragen. Buiten dat ook niet geheel eens. als je slim je account indeelt en aanvalt is er amper kans op een optimale tussenstack. Buiten dat kost tussenstacken buitengewoon veel, dus het klinkt meer alsof je praat vanuit een positie waarin je verreweg deff genoeg had. Deffen op seconde werelden is erg duur, en normaal gesproken zit je al beste stam toch tegen een overgroot gedeelte van de rest van de wereld te strijden. Dan secondes is toch een zware handicap in tegenstelling tot millisecondes.

Ook hier heb ik al op gereageerd: lager fakelimiet om meer afleiding te kunnen creëren, nu was alles vrij voorspelbaar. En hierbij heb ik het over een kwantitatief onderdeel, niet kwalitatief (al eerder aangegeven). Verder is het praktisch onmogelijk om geen tijd te laten tussen het versturen van de aanvallen zonder dat de deffer daarop kan reageren. Dus je geeft jezelf het antwoord ook al: activiteit. Ongeacht het tijdstip dat de aanvaller begint met sturen, je zal er moeten zijn. Deffen is inderdaad niet goedkoop, maar neemt niet weg dat je op een gegeven moment dorpen kent e.d. waarop je je tussenstacks kan aanpassen indien nodig. Er zijn genoeg manieren om daarmee te spelen als deffer zijnde.

Dan ben je geen serieuze tegenstander op een classic tegen gekomen. Cl6 had ik een tegenstander die gewoon paar clears + edels in enkele minuten tijd short range op een dorp timede constant bij massa's. Had je je account niet op orde en reageerde je een minuut niet, was je het dorp kwijt. Als je tegen een goeie tegenstander speelt, is secondes een stuk lastiger dan milli. Milli kan je altijd een full deff plaatsen tussen de edels, secondes ben je gewoon fucked als je te laat bent. Als een goeie tegenstander tegen je hebt, dat zoals ik je hoor je nooit hebt gehad, ben je de sjaak als je niet snel genoeg anticipeert.

Ik heb wat jij hier aangeeft meerdere keren moeten deffen, zowel bij mij zelf als via VV. Ook hier geef je jezelf het antwoord: activiteit. Hetgeen wat ik elke post weer bestempel als de cruciale factor om goed te kunnen deffen. Het ultieme scenario dat altijd alle looptijden goed uitkomen, is bijna onhaalbaar, dus er ontstaat altijd wel een gap waardoor je kan reageren. Tussenstacken, stack dodgen, restack zetten, recap + restack, uitrekenen vanuit welke radius de edels kunnen komen etc. etc. Wat ik uit jouw berichten met name lees, is het niet hebben van genoeg activiteit en de boel moeten herstellen op een later tijdstip. Dat kan natuurlijk voorkomen en dan is een ms-wereld in het voordeel van de deffer (ook al aangegeven in een andere post dat ik het daarmee eens ben).

Ik vind het wel apart te noemen dat je een dergelijke aanname doet, puur omdat ik mijn mening niet deel met de jouwe. Je ziet mij ook geen dergelijke uitspraken doen, dus laat dat soort uitspraken lekker achterwege en reageer gewoon inhoudelijk, kom je veel verder mee. Want ook hier geef je jezelf weer het antwoord: activiteit.

We zullen het niet met elkaar eens worden en dat is verder ook niet erg. Ik lees bij jou telkens dat de offer wel zijn zaken op orde heeft en de deffer niet (zie cursief). Ik zeg daarentegen dat de deffer het ook gewoon in orde kan hebben door actief te spelen, vooruit te denken en te voorspellen.
 
Bovenaan