Classic 24 - Stemming

Reactiescore
2.490
Beste spelers,

Zoals reeds in de aankondiging staat zijn er 2 instellingen die ik graag gebruik voor deze klassieke wereld.

Optie 1: Bevelen kunnen NIET geannuleerd worden
Optie 2: De aankomsttijd van bevelen wordt willekeurig gewijzigd met maximaal 2 seconden.

Om je stem uit te brengen kan je in-game naar instellingen -> Rondvragen (Enquêtes) gaan en daar je stem uitbrengen!

Alvast bedankt voor je stem.

Feedback over de instellingen (en de stemming) is natuurlijk hieronder welkom.
 
Reactiescore
1.140
Hmm opzich interessante settings.
Echter lijken er nu wel heel veel opties te komen tegen edel spamm terwijl 1 wel genoeg is imo :tongue:

Je hebt Nu Duur herbouwen, Toren, 10% fakelimiet en eventueel dus Niet annuleren wat me vooral een setting lijkt om edel spamm tegen te gaan maar dan heb je ook hele seconden dus is dat weer niet echt een ding.

Bevelen daar vallen ondersteuningen ook onder of kunnen die wel nog geannuleerd worden?

Opzich lijkt me optie 2 in combinatie met hele seconden nog wel acceptabel aan de andere kant is classic altijd een wereld geweest waar geluk zo min mogelijk aan bod kwam maar ik denk dat hier nog wel mee te leven valt.

Hoe werkt dit echter voor treintjes via die ingame tool worden verstuurd worden die dan in zijn geheel tot max 2 seconden random of wordt elke aanval van die trein dan random?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Volgens mij was die random timer al een keer eerder gebruikt en niet heel geweldig ontvangen toen, als een van de weinige
Enquete staat overigens nog niet online IG
 
Reactiescore
2.490
Volgens mij was die random timer al een keer eerder gebruikt en niet heel geweldig ontvangen toen, als een van de weinige
Enquete staat overigens nog niet online IG

Enquête is enkel op classic zichtbaar.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Mijn ervaring op speedrondes waar de random aankomsttijden is dat het grappig en bewonderenswaardig is voor 5 minuten dat TW dit kan. En voor de rest is het een grote frustrerende zaak. Voor mij is het spelen en rekenen met tijden een zeer groot deel van Tribalwars, natuurlijk vanuit het speeders aspect. Verder ga ik niet stemmen aangezien ik toch maar 1 week zal spelen en ik dus niet echt iets te zoeken heb in settings bepalen
 
Reactiescore
983
Zitten toch wel enorm vreemde instellingen tussen, amai.

Ben niet van plan om te starten maar na enkele classics meegedraaid te hebben moet ik zeggen dat de keuze voor een uitkijktoren op een classic toch wel heel speciaal is maar wel eens interessant kan zijn.

Waarom je in hemelsnaam kiest voor een uitkijktoren én een fake limiet van 10% is mij wel een groot vraagteken.

Over de stemming: Ik probeer me in te beelden in welke gevallen die random verandering van aankomsttijd erg handig kan zijn maar kan dat maar moeilijk bedenken. Kan me niet inbeelden dat er veel mensen dat een goede instelling zouden vinden. Het niet kunnen cancelen van bevelen zou dan wel weer een leuke instelling kunnen zijn, maar kan me inbeelden dat ook veel mensen daar niet blij mee zijn.
 
Reactiescore
1.094
In de aankondigingspost wordt verwezen naar het gesloten discussietopic van cl22.

Verder vind ik 10% fakelimiet en uitkijktoren vrij nutteloos

Had zelf graag weer een 1 dorpen start gezien, zeker met zo'n bizarre hoeveelheid barbarendorpen per speler die gespawnd worden. Vroeger was 0,2 per speler normaal, nu zitten we op 3 per speler.......
Krijg je weer dat die endgame zo bizar lang duurt omdat je tot het absolute einde nog accounts op de wereld kunnen beginnen, en er dan 3 extra barbarendorpen spawnen die binnen 5 tellen worden opgeedeld door een of andere random rimnoob, en zo het % verlaagd wordt omdat het aantal actieve dorpen opeens met 3 vergroot wordt. Lekker op zo'n pakketjes wereld waarbij edels vet duur zijn. Ben je echt 5 jaar bezig.
Kan edelhalvering optie niet vanaf het moment dat tribelock ingaat ook ingesteld worden? Dan gaat die endgame tenminste beetje sneller. En anders barbarendorpen edelen uitzetten vanaf 20% of die 10 dagen dominatie vasthouden?

Staat overigens nergens vermeld tot hoever deze barbarendorpen groeien, 500 1k 2k 3k punten?

Absoluut geen fan van de combinatie kerk en uitkijk. Ik bedoel voor beiden zou het een eerste keer zijn, dus breng ze eerst los van elkaar zou ik zeggen en ja dus die 10% fakelimiet, wat heb je dan aan zo'n toren. Vond 7% op de vorige cl al vrij veel. Zullen dus veel meer grote bevelen worden gestuurd door 10% fakelimiet, krijg je een random timer of niet te cancellen aanval, nice.

Lekkere recap war wereld omdat c-snipe en mits aanvallen niet gecancelled kunnen worden c-dodge niet kan, met dure pakketjes en jezusveel barbarendorpen. Klinkt als een eeuwigheid dat het gaat duren
Net als cl23 weer volle seconden.

Meh geen fan

EDIT:
Probleem wat cl23 vond ik ook had, is dat er maar beperkt werd aangevallen over de hele wereld. Het was echt een pure intern wereld. Wat deze instellingen doen, is dus het internen nog extremer promoten. Omdat je dus steeds meer beperkt wordt in je aanvallende mogelijkheden (random timer, of niet te cancellen def bevelen en off bevelen, lagere gs productie, uitkijktoren en kerk en hogere boer limiet). Ik denk dat dit echt een ontiegelijk trage wereld gaat worden ondanks dat de snelheid best ok is.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Reden waarom dit op cl23 wel werkte is omdat je een boerlimiet had van 52k. Dus 3 a 4 clears en je was er door.
Nu zit je op 60, en dat scheelt behoorlijk. Kan je veel meer/beter tussenstacken dan bij 52k. En er komen amper fakes, alles is te zien, en zolang al je dorpen binnen kerk liggen is het ook nog eens prima.

Je hoeft niet te snipen, er zal geen edelspam zijn, dus je moet als aanvaller zo extreem tactisch te werk gaan, dat een beetje verdediger zo een aanval kan afslaan.
Ik zou dit voor geen goud spelen.

Je bent ook niet meer gelimiteerd aan 3 level systeem. Dus je kan lekker sp/zw gaan spelen. Je gaat hier nooit iets fatsoenlijks kunnen doen als aanvaller op deze wereld. Defensief lekker barblen is the way to win, of de kerken en uitkijktorens wegkatapulteren. Nou dan pas ik hoor.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.094
Ja dat is leuk, maar het voegt niks toe, dus het weghalen of laten staan heeft in die zin weinig nut als je toch al met 10% fakelimiet speelt

Ik zou zelf eerder 4 of 5% fakelimiet doen, en ik ben nog steeds een voorstander van edelhalvering op het moment dat de tribelock ingaat.

Blijven namelijk nog steeds redelijk slome settings voornamelijk nadelig voor de aanvaller, randomized timer of bevelen niet cancelbaar. Hoog fakelimiet, dure edels met lagere productie tov vorige cl, hogere boer limiet tov vorige. Geen tech beperking.
 
Laatst bewerkt:

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Als ik 't goed begrijp kun je dus clears krijgen, daar deffjes achter willen zetten (zoals je doet op een secondenwereld) en een kans van 20% hebben dat je troepen daadwerkelijk op de juiste seconde terecht komen? Ik weet dat 't vanuit aanvallend perspectief dezelfde kans is, maar vanuit daar kun je gewoonweg een andere seconde pakken.
Ik zou persoonlijk nooit op een wereld als deze starten, dat randomizen en niet kunnen annuleren haalt zo enorm veel skill weg en laat deffen neerkomen op het geluk dat jouw aanval toevallig wel exact op de seconde komt waarop je klikt. Ik weet dat ik al triggered word als de TS een keertje van 21 naar 1 gaat, denk dat ik bij het deffen van een massa hier rustig mn laptop uit het raam zou smijten (@Dutchgangster kzou deze wereld niet spelen als ik jou was).
 
Reactiescore
1.094
Opzich vind ik 10% fake op hele seconden wel echt wat toevoegen tho.
Voorkomt wel echt dat er echt fakes gebruikt zullen worden.

Of dat het beter gaat maken is natuurlijk maar de vraag maar voor een keertje lijkt me dat wel interessant.

Speelden afgelopen cl al met 7% op volle seconden, zelfde edelsettings en zelfs lager boerlimiet, en 3 level tech systeem ipv 10 zoals nu. Nu is er ook nog eens lagere gs productie
Err, de wereld was een grote internfest. Nu wordt het alleen maar extremer gemaakt.
 
Reactiescore
2.039
Als ik 't goed begrijp kun je dus clears krijgen, daar deffjes achter willen zetten (zoals je doet op een secondenwereld) en een kans van 20% hebben dat je troepen daadwerkelijk op de juiste seconde terecht komen? Ik weet dat 't vanuit aanvallend perspectief dezelfde kans is, maar vanuit daar kun je gewoonweg een andere seconde pakken.
Ik zou persoonlijk nooit op een wereld als deze starten, dat randomizen en niet kunnen annuleren haalt zo enorm veel skill weg en laat deffen neerkomen op het geluk dat jouw aanval toevallig wel exact op de seconde komt waarop je klikt. Ik weet dat ik al triggered word als de TS een keertje van 21 naar 1 gaat, denk dat ik bij het deffen van een massa hier rustig mn laptop uit het raam zou smijten (@Dutchgangster kzou deze wereld niet spelen als ik jou was).
CL3 had deze settings ook, vrij offensief ingestelde wereld wordt het dan
 
Reactiescore
1.094
CL3 had deze settings ook, vrij offensief ingestelde wereld wordt het dan

Ja hallo, maar dat was een goudmunten wereld, weliswaar geen boerlimiet. Maar wel vrij farmen... En slechts 2% fakelimiet

Dit is een no haul pakketjes wereld, met slechts 17k gs productie en 10% fakelimiet.

Als je het vergelijkt met de best passieve vorige classic die zelfde edelsettings, 7% fakelimiet en 19k gs productie had. Dan wordt dit dus nog extremer. Dus nog passiever. Ik zou deze wereld ook goudmunten maken, heb je tenminste nog een beetje offensief wat je overhoud ja. Anders wordt dit echt niks.
 
Reactiescore
1.140
Ja hallo, maar dat was een goudmunten wereld, weliswaar geen boerlimiet. Maar wel vrij farmen... En slechts 2% fakelimiet

Dit is een no haul pakketjes wereld, met slechts 17k gs productie en 10% fakelimiet.

Als je het vergelijkt met de best passieve vorige classic die zelfde edelsettings, 7% fakelimiet en 19k gs productie had. Dan wordt dit dus nog extremer. Dus nog passiever. Ik zou deze wereld ook goudmunten maken, heb je tenminste nog een beetje offensief wat je overhoud ja. Anders wordt dit echt niks.

Wel eens opzich met al deze settings die deffe in de hand spelen zou goudmunten wel volstaan.

Bevelen daar vallen ondersteuningen ook onder of kunnen die wel nog geannuleerd worden?

Voor optie 1 geld hier het zelfde als aanvallen neem ik aan?

Hoe werkt dit echter voor treintjes via die ingame tool worden verstuurd worden die dan in zijn geheel tot max 2 seconden random of wordt elke aanval van die trein dan random?

Maar deze ben ik wel echt benieuwd naar iemand die dit toevallig weet?
@Duckje
 
Bovenaan