Classic 23 voorstel

Deleted User - 487694086

Guest
Zieke instellingen, alleen niet echt fan van dat randomizen. Zorgt voor een enorme luck factor er bij.
 
Reactiescore
2.489
Voordat een instelling gevraagd wordt die door spelers niet/half begrepen wordt even wat info over de slaapmodus:

Tijdens de slaapmodus staat je account volledig stil:

  • Je kunt niet meer met je account op de speedwereld inloggen.
  • Je kunt niet meer aangevallen of overgenomen (geëdeld) worden.
  • Je kan wel nog ondersteuning ontvangen van andere spelers.
  • Je grondstofproductie staat stil.
  • De wachtlijsten voor gebouwen en eenheden staan ook stil.
Laat ik bij voorbaat starten dat we dit nog niet gebruikt hebben op een langdurige classic wereld. Hoe dan ook, we hebben de volgende configuratieopties:

  • Niet actief / Actief / Actief buiten als je als speler aan de overwinningsvoorwaarden voldoet
    • Niet zeker of dit ook werkt indien een stam de overwinningsvoorwaarden heeft ;)
  • Wachttijd: Tijd in minuten op voorhand dat je de slaapmodus moet instellen:
    • Zo kan je bv. niet vlak voor een binnenkomende aanval de slaapmodus activeren
  • Minimale slaaptijd: Minimumduur in uren dat je moet slapen
  • Maximale slaaptijd: Maximumduur in uren dat je moet slapen
  • Minimale tijd wakker: Hoe lang je minimaal wakker moet zijn
  • Maximale tijd wakker: Hoe lang je maximaal wakker mag zijn
  • Waarschuwingstijd: Hoe lang op voorhand je als speler een melding krijgt dat je slaapmodus zal starten.

Aangezien dit op spelersniveau besloten wordt is het onmogelijk dit vast te leggen tijdens vaste uren. Als we even de volgende instellingen nemen:

  • Minimale slaaptijd: 7 uur
  • Maximale slaaptijd: 7 uur
  • Minimale tijd wakker: 16 uur
  • Maximale tijd wakker: 16 uur

Speler A start de wereld om 11:00, Als gevolg hiervan MOET hij in slaapmodus gaan 03:00 snachts -> 10:00
Speler B start de wereld om 13:00, als gevolg hiervan MOET hij in slaapmodus gaan om 05:00 snachts -> 12:00

Als je de verdere stappen volgt zal je dus steeds later naar bed kunnen.

In een realistisch scenario zou je dus met variabele factoren moeten werken om ervoor te zorgen dat je echt je nachtrust kan nemen; aansluitend zal dus de slaapmodus voor iedereen elke dag verschillen. (Tot zelfs spelers die snachts actief zijn en overdag slapen).

We kunnen het dus zeker een keertje testen maar ik weet niet of het het gewenste resultaat geeft.
 
Reactiescore
298
Voordat een instelling gevraagd wordt die door spelers niet/half begrepen wordt even wat info over de slaapmodus:

Tijdens de slaapmodus staat je account volledig stil:

  • Je kunt niet meer met je account op de speedwereld inloggen.
  • Je kunt niet meer aangevallen of overgenomen (geëdeld) worden.
  • Je kan wel nog ondersteuning ontvangen van andere spelers.
  • Je grondstofproductie staat stil.
  • De wachtlijsten voor gebouwen en eenheden staan ook stil.
Laat ik bij voorbaat starten dat we dit nog niet gebruikt hebben op een langdurige classic wereld. Hoe dan ook, we hebben de volgende configuratieopties:

  • Niet actief / Actief / Actief buiten als je als speler aan de overwinningsvoorwaarden voldoet
    • Niet zeker of dit ook werkt indien een stam de overwinningsvoorwaarden heeft ;)
  • Wachttijd: Tijd in minuten op voorhand dat je de slaapmodus moet instellen:
    • Zo kan je bv. niet vlak voor een binnenkomende aanval de slaapmodus activeren
  • Minimale slaaptijd: Minimumduur in uren dat je moet slapen
  • Maximale slaaptijd: Maximumduur in uren dat je moet slapen
  • Minimale tijd wakker: Hoe lang je minimaal wakker moet zijn
  • Maximale tijd wakker: Hoe lang je maximaal wakker mag zijn
  • Waarschuwingstijd: Hoe lang op voorhand je als speler een melding krijgt dat je slaapmodus zal starten.

Aangezien dit op spelersniveau besloten wordt is het onmogelijk dit vast te leggen tijdens vaste uren. Als we even de volgende instellingen nemen:

  • Minimale slaaptijd: 7 uur
  • Maximale slaaptijd: 7 uur
  • Minimale tijd wakker: 16 uur
  • Maximale tijd wakker: 16 uur

Speler A start de wereld om 11:00, Als gevolg hiervan MOET hij in slaapmodus gaan 03:00 snachts -> 10:00
Speler B start de wereld om 13:00, als gevolg hiervan MOET hij in slaapmodus gaan om 05:00 snachts -> 12:00

Als je de verdere stappen volgt zal je dus steeds later naar bed kunnen.

In een realistisch scenario zou je dus met variabele factoren moeten werken om ervoor te zorgen dat je echt je nachtrust kan nemen; aansluitend zal dus de slaapmodus voor iedereen elke dag verschillen. (Tot zelfs spelers die snachts actief zijn en overdag slapen).

We kunnen het dus zeker een keertje testen maar ik weet niet of het het gewenste resultaat geeft.

Is natuurijk waardeloos als iedere speler een ander tijdspanne kan selecteren voor de slaapmodus. Is het niet mogelijk om een vaste servertijd te nemen waarop slaapmodus ingaat? Bv 02:00-06:00?
 
Reactiescore
298
Zieke instellingen, alleen niet echt fan van dat randomizen. Zorgt voor een enorme luck factor er bij.
Ja geluk gaat dan wel een grote rol spelen, dus ben niet geheel van overtuigd. Maar lijkt me zeker eens leuk om uit te testen. Mss cl3 spelers die ervaringen kunnen delen van hoe de spelervaring ervan was?
 
Reactiescore
2.489
Is natuurijk waardeloos als iedere speler een ander tijdspanne kan selecteren voor de slaapmodus. Is het niet mogelijk om een vaste servertijd te nemen waarop slaapmodus ingaat? Bv 02:00-06:00?

Ik maak een post om precies uit te leggen hoe het systeem werkt, dan lijkt het me niet zo dat het in eens anders gaat werken dan wat ik (letterlijk 10 minuten geleden) gepost heb ...

Dus, het antwoord op jouw vraag is neen. Het lange antwoord kan je in mijn post 10 minuten geleden zien.
 
Reactiescore
298
Ik maak een post om precies uit te leggen hoe het systeem werkt, dan lijkt het me niet zo dat het in eens anders gaat werken dan wat ik (letterlijk 10 minuten geleden) gepost heb ...

Dus, het antwoord op jouw vraag is neen. Het lange antwoord kan je in mijn post 10 minuten geleden zien.
Helder, dank
 

Deleted User - 487694086

Guest
Ja geluk gaat dan wel een grote rol spelen, dus ben niet geheel van overtuigd. Maar lijkt me zeker eens leuk om uit te testen. Mss cl3 spelers die ervaringen kunnen delen van hoe de spelervaring ervan was?
Om het dan iets interessanter te maken is het miss een idee om 300 ms tussen de aanvallen te doen, zodat volle sec treinen altijd in 2 secs aankomen, brengt weer wat met zich mee. Weet niet of het mogelijk is de ms in te stellen op een volle sec wereld @Duckje ?
 
Reactiescore
2.489
Om het dan iets interessanter te maken is het miss een idee om 300 ms tussen de aanvallen te doen, zodat volle sec treinen altijd in 2 secs aankomen, brengt weer wat met zich mee. Weet niet of het mogelijk is de ms in te stellen op een volle sec wereld @Duckje ?
Het is of volle seconden of milliseconden, geen combinatie van beide ...
 

Deleted User - 487694086

Guest
Het is of volle seconden of milliseconden, geen combinatie van beide ...
Dat snap ik, maar volle sec heeft ook wel eens dat je trein in 2 seconde wordt gestuurd, er is een gap namelijk zover ik weet tussen de seconde die men niet kan zien. Dus of dat verlengd kan worden?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.157
Slaapmodus overdag aub
 
Reactiescore
89
Klassieke wereld


  • Snelheid:
    - Bouwen: Grondstoffen productie 15.000 op lvl 30 (Geen idee van de percentages)
    - Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200% (Mag ook anders, maakt mij niet veel uit)

  • Spelsysteem:
    - Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
    - Ridder/Standbeeld: Nee
    - Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): Nee
    - Bonusdorpen: Ja
    - Kerk en geloof: Ja
    - Burgerwacht: Gedeactiveerd
    - Awards: Ja --> dag awards zijn altijd leuk toch?
    - Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee tot 2.000 punten
    - Edelmanproductie: Pakketjes duur herbouwen
    - Technologieën: 3 tech systeem
    - Beginnersbescherming: 2 dagen
    - Beginnersbescherming ratio: Gedeactiveerd
    - Moraal: Gedeactiveerd

  • Instellingen:
    - Nachtbonus: van 01:00 tot 09:00 uur --> Na feedback van @Duckje besloten dit aan te passen. Lijkt me niet wenselijk op een wereld die ~2 maanden draait. De inmiddels redelijk gebruikelijke 8u gap genomen, alleen deze naar 09:00 aangepast.
    - Startdirectie kiezen: Niet mogelijk.
    - Aanvalstiming: 50 MS
    - Minimum troepen per aanval: 8% van de dorpspunten
    - Edelmannen looplimiet: 15 velden
    - Ledenlimiet stam: 4

  • Extra (Anders dan anders):
    - OS buiten de stam: Aan, (of aangepast naar idee van @Big Bang. ) ik vind dat deze regel weer eens aan mag staan. Maakt het voor de verdediger moeilijker aan het front ipv RECAP OK. Maakt het mogelijk moeilijker tegen stammen die def stammen als back up gebruiken, echter hebben we ook gezien dat def stammen worden gebruikt als het niet mogelijk is om OS buiten de stam te sturen: leaven en def stam joinen wat 2 classics geleden gebeurde.
    - Haul: Limited Haul, maakt het starten iets interessanter, wanneer is het precies rendabel om troepen te maken en te farmen? Reken het uit :) Haul moet niet te hoog zijn, zoek een leuk startbedrag idc.
    - Een edelman verlaagt de toestemming met 25 - 26.
    Gewoon treinen boys, lekker man
    - Aantal dorpen: Je start met 2 dorpen (26 punten) BB per speler: 2, dus voor elk spelersdorp 1 BB dorp
    - Boerderijlimiet: 2.000 eenheden per boerderijlevel worden ondersteunt, gewoon 3 def erin en niet moeilijk doen met 2,7 of 3,5 defjes
    -
    Aantal mogelijke vakantievervangingen: 1 (Je kan dus slechts 1 account gelijktijdig in vakantievervanging beheren).


  • Overwinningsvoorwaarden:
    - Overwinningsvoorwaarden: 25% voor 14 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk. Wanneer een stam met minder dan 5% afstand van de rank 1 stam staat in de laatste 10 dagen, kan deze stam een verlenging aanvragen die geaccepteerd moet worden zonder goedkeuring van de rank 1 stam. De Verlenging zal een 4% stijging van het percentage zijn waarop de rank 1 stam op dat moment staat. Dit kan meer dan 1x worden aangevraagd indien later de wereld alsnog niet beslist is. -> leuke instelling @.Howlin , neem hem graag over
  • Premium-Functies:
    - Premium Account: Geactiveerd
    - Account Manager: Geactiveerd
    - Farm-Assistent: Geactiveerd
    - Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
    - Direct afbouwen: Gedeactiveerd
    - Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
    - +20% productie: Gedeactiveerd
    - Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd

Dit is mijn idee voor een wat alternatieve classic. Start met 2 dorpen voor grotere wereld + stukje tactiek. Grondstofproductie 15.000 of vergelijkbaar dit betekent een iets tragere classic tov vorige classic. Lijkt me ook wel welkom door de quarantaine wereld. Ridder + items uit wat ik vind dat zelf gewoon helemaal niks maar als anderen het een leuke toevoeging vinden mag die ook aan staan, maakt mij niet super veel uit.

Ondersteuning buiten de stam sturen vind ik wel interessant om eens te herinvoeren. OS buiten de stam mag wel weer eens aan staan wat mij betreft. Vind het echt irritant wanneer accounts 70-80% def spelen en als je erdoor komt nog een lading recap edels klaar hebben staan. Geeft de aanvaller een extra optie door OS achter zijn edels te timen. Of dit fake of echte OS is mag de verdedigende partij uitzoeken :)

Mijn voorstel aangepast: na uitleg van Duckje lijkt mij de slaapmodus op een classic niet haalbaar.
 
Reactiescore
1.139
Klassieke wereld


  • Snelheid:
    - Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400%
    - Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 200%

  • Spelsysteem:
    - Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
    - Ridder/Standbeeld: Ja, normale items
    - Ridderitems (en nieuwe ridderfeatures): Normale items
    - Bonusdorpen: Ja
    - Kerk en geloof: Ja
    - Burgerwacht: Gedeactiveerd
    - Awards: Ja
    - Verlaten dorpen (en barbarendorpen): groeien mee tot 3.500 punten
    - Edelmanproductie: Pakketjes duur herbouwen
    - Technologieën: 3 tech systeem
    - Beginnersbescherming: 2 dagen
    - Beginnersbescherming ratio: Gedeactiveerd
    - Moraal: Gedeactiveerd

  • Instellingen:
    - Nachtmodus: van 01:00 tot 08:00 uur
    - Startdirectie kiezen: Niet mogelijk.
    - Aanvalstiming: Volle secondes
    - Minimum troepen per aanval: 7% van de dorpspunten
    - Edelmannen looplimiet: 15 velden
    - Ledenlimiet stam: 3

  • Extra (Anders dan anders):
    - OS buiten de stam: Uit, je kan pas support binnen de stam sturen als je 12 uur lid bent. (ontvangen kan wel) Waarden onder de dag zijn niet mogelijk, vanaf 25/9 is het dus 1 dag!
    - Haul: No Haul
    - Een edelman verlaagt de toestemming met 35 - 36.
    Dit betekent dus dat je met 3 edels een dorp kan overnemen
    - Aantal dorpen: Je start met 3 dorpen (26 punten) eveneens starten er 2 barbarendorpen.
    - Boerderijlimiet: 2.000 eenheden per boerderijlevel worden ondersteunt
    -
    Aantal mogelijke vakantievervangingen: 1 (Je kan dus slechts 1 account gelijktijdig in vakantievervanging beheren).


  • Overwinningsvoorwaarden:
    - Overwinningsvoorwaarden: 20% voor 10 dagen behouden, optie tot eerder sluiten/edelhalvering blijft mogelijk. Wanneer een stam met minder dan 5% afstand van de rank 1 stam staat in de laatste 10 dagen, kan deze stam een verlenging aanvragen die geaccepteerd moet worden zonder goedkeuring van de rank 1 stam. De Verlenging zal een 4% stijging van het percentage zijn waarop de rank 1 stam op dat moment staat. Dit kan meer dan 1x worden aangevraagt indien later de wereld alsnog niet beslist is.
  • Premium-Functies:
    - Premium Account: Geactiveerd
    - Account Manager: Geactiveerd
    - Farm-Assistent: Geactiveerd
    - Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
    - Direct afbouwen: Gedeactiveerd
    - Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
    - +20% productie: Gedeactiveerd
    - Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd

Iets alternatievere classic.. Secondes, boerlimiet, ridder+ridderitems, 3 dorpen start, boog, 3 tech, stamlimiet van 3 leden, awards. Snap dat kerk niet heel gewild is, maar tis een vrij gebalanceerde instelling en heb het eigenlijk nog nooit gezien op een classic tot nu toe.

Voor wie wil, kan ook zelf een voorstel maken of bovenstaand verbeteren/aanpassen.

Enige dingen die ik graag anders zou zien zijn de snelheid 500% (Productie op level 30 24.000 per uur)

En Ridder items zou ik eigenlijk wel nieuwe items willen zien als dit mogelijk is. Ik weet het niet echt "klassiek" maar vind die ridders 1 van de weinige echt goeie nieuwe functies die echt een nieuwe tactiek/strategie toevoegen.

Verder vind ik kerken ook wel echt leuk om te hebben dus zou inderdaad leuk zijn dat is een keer te zien op classic. :)
 
Reactiescore
89
Enige dingen die ik graag anders zou zien zijn de snelheid 500% (Productie op level 30 24.000 per uur)

En Ridder items zou ik eigenlijk wel nieuwe items willen zien als dit mogelijk is. Ik weet het niet echt "klassiek" maar vind die ridders 1 van de weinige echt goeie nieuwe functies die echt een nieuwe tactiek/strategie toevoegen.

Verder vind ik kerken ook wel echt leuk om te hebben dus zou inderdaad leuk zijn dat is een keer te zien op classic. :)

Dan krijg je 2 classic werelden naast elkaar die erg snel zijn he
 
Reactiescore
973
Quarantaine classic is extra snel door de al half uitgebouwde dorpen, goudmunten edel spam en een nog hogere snelheid. Je zou deze classic dan iets minder snel hoeven te maken. Imo is de 400%/200% gewoon neutraal en prima voor een klassieke wereld, sneller maken dan normaal hoeft dan niet echt.
 
Reactiescore
2.303
Ah ja ik zal altijd pleiten voor een snelle classic omdat dat mijn voorkeur heeft.

T'is niet omdat je een snellere classic speelt dat je sneller kan weglopen he jurrien...
 
Bovenaan