Chess vs Ufo/Intern oorlog Topic

Reactiescore
685
Welkom op het oorlogstopic van Chess vs UFO, Inter Fc W66.


Breaking News

Vanaf 03-05 woedt er ook een oorlog tussen Chess en Intern. Aangezien we vermoeden/weten dat UFO en Intern samenwerken is het nu dus Chess vs Ufo, Intern.




9f06dc3d9a74669be691b94080090e1a Chess Eigenschap.png

vs

Ufo..png





Inleiding.

Al sinds vele weken/maanden wordt er gesproken over de verschillende stammen die er zijn op deze wereld. Na meningen discussies, verwijten op het AF is er dan ook IG oorlog uitgebroken tussen de nummer 2 en 3 stammen op dit moment van deze wereld. De UFO's tegen de schakers, oftewel UFO(2) vs Chess (3e) . Aan de hand van dit topic zullen we deze oorlog hier bijhouden zodat iedereen kan meegenieten van de mooie strijd die we hier hopelijk geleverd gaan zien worden.


Kaart.

Groen = Chess
Blauw = UFO
LichtBlauw= Intern Fc

Kaart Vijanden.png


Stammen- biografie

dit idee heb ik gejat van @Roald97. Maar ik vond het wel een leuke toevoeging. Zo komen we ook een beetje achter de achtergrond van deze 2 stammen.

Geschreven door @jokersbrain

Ontstaan Chess (Outclass your opponent)

d74052cfe31f09892d3d8e14fbeadbed.png

Ik (Interdictum.) wou altijd nog eens met Cederic (*Suicide Consultant) op een wereld samen spelen. We leerde elkaar op w23 kennen als vijanden eerst maar werden al snel friends en stamgenoten, dat was het begin van een erg lange samenwerking, want na jaren w23 aan elkaars zijde strijden, ook samen op w42 gestart, samen op w51 gestart met amper onderbrekingen tussen de werelden in. Die laatste wereld kregen we te maken met het 1c spam gehalte wat weinig met tw te maken heeft dus besloten we ooit nog eens een keertje een wereld te starten met uitkijktoren wat w66 zou worden.

In de tussentijd was ik w62 aan het spelen (begonnen op een eigen account (Apog) samen met Nicolas, beide gestopt geweest maanden en toen gaan bijspringen op account ChuChu. Na een korte succesvolle samenwerking op dat account en de wereld op dat moment nog niet officieel maar toch al met enige zekerheid beslist was na het uiteenvallen van enkele accounts van de tegenstrever was deze wereld wel gespeeld. W66 werd aangekondigd en ik zag de uitkijktoren in de instellingen staan en besloot al snel Cederic die al maanden geen TW speelde aan te spreken dat het moment daar was! ChuChu wou ook wel nog een laatste keer starten op een nieuwe wereld en vroeg of ik met hun wou meedoen, enkel kwam Nicolas vragen of we gingen starten want ik had hem tijden terug al gezegd we wel weer samen zouden doen als ik nog eens zou starten. Zo tot het idee gekomen om met deze 3 accounts dan maar samen te starten als in een mini premade.

Wereld begon en besloten ons via het inventaris pakketje onze dorpen nog te verplaatsen binnen de 24 uur geloof ik vanaf de start. Hadden 24 uur de tijd om te kijken in te schatten welke windrichting het beste zou zijn om goed te starten en zo samen de start door te komen op weg naar een leuke wereld. We zagen vooral zuid enkele interessante namen verspreid liggen en noord amper iets dat serieus genomen kon worden. Dus het zou sws noord worden en uiteindelijk werd het dan noord-west. De 3 accounts zette het item in om zich te verplaatsen en lagen allemaal goed dicht bij elkaar (iets te dicht) maar we mochten niet klagen. Nu maanden na datum wel een goede keuze geweest in het noorden te beginnen omdat je anders een NEO/Chess gemengde stam had gekregen die zouden strijden in het zuiden tegen elkaar (veel mooie accounts al zouden sneuvelen in de start wegens teveel concurrentie) en de winnaar in het zuiden zou uiteindelijk niets treffen om tegen te strijden in het noorden wat een heel saaie wereld zou geven op een knalstart na.

Het was in eerste instantie niet de bedoeling om met de 3 accounts een stam te beginnen maar letterlijk in heel het noorden c44 en c45 geen deftige stam te vinden, daarmee al snel tot de conclusie gekomen zelf wat op te richten met zen 3'n.

Gevolgd door een 3 accounts dominantie in de start, 3 accounts die samen zijn begonnen en besloten ook samen in de rankings te blijven, zie hier enkele voorbeelden:

9c45447e01d0079aad687da8da7f7c61.png


a82447118796e1304aeff36c14618a4d.png

fdf89c3087901b1d828793909c10dc0e.png


De basis was gelegd van een prille 3 mans stam, niet veel later kwam account Circus erbij die wat mij betreft nog bij de 4 core accounts behoord van de stam. De stam (Chess) bleef zichzelf opbouwen tot waar deze nu staat, namelijk opweg naar een finale/eindstrijd tegen NEO. Daarin zal moeten blijken welke stam zijn opponent kan outclassen met als inzet de wereldwinst ;)

De basis was gelegd van een prille 3 mans stam, niet veel later kwam account Circus erbij die wat mij betreft nog bij de 4 core accounts behoord van de stam. De stam (Chess) bleef zichzelf opbouwen tot waar deze nu staat, namelijk opweg naar een finale/eindstrijd tegen NEO. Daarin zal moeten blijken welke stam zijn opponent kan outclassen met als inzet de wereldwinst ;)

UFO heeft geen interesse om hieraan deel te nemen

Moet nog geregeld worden



Reden van de oorlog?


Het was een mooie dinsdagmiddag (16-04-2019) toen er besloten werd om te gaan blitzen vanuit Chess op UFO. er werd een soort van plan opgesteld en zondagavond (21-04-2019) was het dan zover om de eerste aanvallen op ufo eruit te gaan gooien. Van deze aanval was ufo natuurlijk niet gediend en hebben ze op 22-04-2019 om 05:07 de oorlog verklaard aan Chess.



Wat is er tot nu toe allemaal al gebeurd?.

Aangezien de oorlog al 5 dagen aan de gang is en er toch het een en ander al is gebeurt, hier toch een samenvatting van de gebeurtenissen van de afgelopen 5 dagen.

zoals er in de inleiding al gezegt is, is CircusOfInsanity (chess) begonnen met een blitz op Jaimyangel (ufo) die maandagochtend (22-04-2019) aankwam. Resultaten qua dorpen winst waren er niet. Wel zijn er erg veel troepen gesloopt als je naar de verhouding van de aanvaller tegenover de verdediger kijkt.
Is er dan slecht verdedigt? Ik denk dat het wel beter kon ja. Maar waarom heeft Chess dan geen dorpen gepakt?. Achteraf gezien hadden we de edels net even wat anders aan moeten laten aan komen denk ik. Maarja achteraf is makkelijk praten weten we inmiddels allemaal al.



6dcd1007578bc5a55f46873563c2a842   Stijging.png 049cdf1a9da9eaf707a9f183bcbda57b stiging yaim.png

Met deze aanval heeft (Circus) ongeveer 1,3 miljoen aan troepen verslagen van Jaimyangel. (UFO)
Jaimyangel heeft op zijn buurt 1,6 miljoen aan troepen verslagen van Circus.

Dit is in verhouding bijna 1 op 1, wat dus betekend dat na deze wave UFO er slechter uit is gekomen dan Chess. Aangezien dit ook nog eens eigen deff is geweest van Jaimyangel.


Tegenactie Ufo

Na onze actie op ufo heeft ufo heel slim besloten om 1a2 dagen later een tegenaanval te gaan doen op Chess en hebben ze waarschijnlijk de hulp ingeroepen van Gal om hetzelfde te gaan doen op de westkant van chess. Targets waren CirusOfInsanity, Solar Eclipse en Lonewalker. Je kan dus gerust spreken van een serieuze massa op verschillende fronten van Chess.
De eerste aanvallen kwamen binnen op dinsdagmiddag/avond (23-04-2019) en de aankomst was woensdagochtend.
Deze aanval was redelijk goed opgesteld en was ook netjes getimed om 8 uur.


De teller liep bij alle 3 op aan de vooravond, en de maatregelen werden genomen.

Woensdagochtend: de dag van de waarheid voor chess. zouden Ufo en Gal het lukken om Chess een klap toe te dienen?
Iedereen zat startklaar die ochtend om te kijken hoe deze aanval ging verlopen. Het was alleen nog een kwestie van aftellen tot alles aankwam.

Het resultaat

VVVVVV.png

Solar Eclips en Lonewalker hebben alles kunnen afslaan en 2 dorpen werden er verloren bij Circus, waarna ze alle 2 ook weer gerecapt zijn.

426eb718d76ea0bb1e7fe970525cc089   deff chess.png ce9a1b0001c1bef665f15b86af2a2867   aanval ufo.png 5314baef943dd44d7e3a7ea553f44aba  galll.png

Zoals je kan zien heeft Chess veel tegenstanders verslagen in verhouding tegenover Ufo en Int. Wat betekend dat Ufo en Int. heel opzichtig aanviel of dat Chess goed is in het inschatten van een aanval. Als we een balans van dit moment moeten opmaken komt Chess als beste uit de bus. Maar aangezien UFO en Int. meer dorpen hebben trekt dat het balans weer gelijk.

Al met al was dit een leuke eerste slag(je) tussen beide stammen. En is het wachten welke partij de eerste echte klap kan toedienen. Wie er dan als winnaar uit mag komen dat zal de toekomst uitwijzen.
We wensen beide stammen veel succes toe met deze oorlog.
Maak er wat moois van.


Huidige stand


69f3fb160211f010f3695024a3f5de04.png




Samenvatting van de hoogtepunten.
(Wordt bijgewerkt)

- 22-04-2019: UFO verklaard de oorlog aan Chess.
- 22-04-2019: Eerste blitz Chess op ufo (Geen noemenswaardig resultaat)
- 24-04-2019: Eerst Massa UFO en Gal op Chess (Geen noemenswaardige resultaat)
- 28-04-2019: ChuChu pakt een paar Cf's bij Ufo
- 03-05-2019: Chess verklaard de oorlog aan Intern Fc. Massa vanuit Chess op Intern Fc. (Geen resultaat)
-12-05-2019 tot 16-12-2019: Chess boekte eerste zege op ufo (22 dorpen veroverd)
 
Laatst bewerkt:

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Oe feestje. Zet hem op. Op een lange en uitdagende strijd
 

DeletedUser77113

Guest
Op een mooie strijd, ak heb ik wel een idee wie deze gaat winnen :)
 
Reactiescore
2.365
Succes, both. :)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
Reactiescore
685
Intern fc is niet belangrijk genoeg om in de titel van dit topic te komen :p

IG is daar geen oorlog aan verklaard. Maar aangezien ze toch al langer samenwerken met ufo moeten wij ze misschien binnenkort maar de oorlog verklaren. :)



Vergeef me, maar wat betekende dat ook alweer?

*Edit: Nee er is geen IGM uit gegaan
 
Reactiescore
685
De eerste update van de oorlog tussen Chess en UFO.


Zaterdag 27-04: Vandaag probeerde TheTrainGoesChuChu CF's te pakken bij ActionReaction. Met resultaat, Er werden 3 dorpen gepakt van de MB stam van Ufo. CirusOfInsanity probeerde hetzelfde te doen op UFO. Maar hier was er helaas geen resultaat.

Zondag 28-04: TheTrainGoesChuChu pakt nog meer clusterfucks van de MB stam van Ufo. Dit resulteert dat ze een 7 tal dorpen achter het front van ActionReaction hebben kunnen pakken


Kaartje van de dorpen die ChuChu heeft kunnen pakken.

Groen: Chess
Blauw: UFO.
LichtBlauw: AF (MB stam van UFU)
Zwart: TheTrainGoesChuChu

TheTrain Cf's.png


- Ufo probeerde na de geslaagde actie van ChuChu hetzelfde te doen op onze Mb stam, om zo ook een CF te pakken. Ditmaal was Trash Tier Player (Gelegen in het cluster van Circus) het target.
Pancake gooide wat fakes en Buizerd zou een dorp pakken. En zo kwamen er op 1 dorp 11 Full clears en 3 kleine clears aan met daarachter een treintje.
Zouden ze het lukken om een dorp te pakken?
Helaas, het dorp stond ondertussen al vol en alles liep dood.



Breaking News

Vanaf vandaag woedt er ook een oorlog tussen Chess en Intern. Aangezien we vermoeden/weten dat UFO en Intern samenwerken is het nu dus Chess vs Ufo, Intern.

Donderdag 02-05: We zouden met de stam een 'grote' massa doen op onze nieuwe vijand genaamd Intern. De hele stam werd ingezet met als doel om zo in het westen resultaat te boeken. Iedereen heeft netjes zijn bijdrage geleverd en was het afwachten op de dag van morgen.

Vrijdag 03-05: De belangrijke dag was dan aangebroken. Als het Chess zou lukken om Intern te laten doen kraken/Breken dan zou dat mooi zijn voor de spelers ten westen van Chess. Die kunnen dan immers even goed doorstoten richting het zuiden.

De Fake/Clears/Edels liepen in volle draf naar de vijand toe. Ze waren bloeddorstig en het vertrouwen groeide. Nog even en ze zouden aankomen bij de vijand. In de verte zagen ze de torens al opdoemen. De bijlen werden te voorschijn gehaald en ze rende met de grootste oerkreten naar de vijand toe..........................
Maar? Wat?.... Waren ze in een hinderlaag gelopen? De vijandelijke steden waren helemaal vol met soldaten van de koning van intern. Dit zouden ze nooit kunnen winnen. Maar met al hun trots en eer bleven ze tot de laatste man toe vechten in naam van Chess. Het was een bloedbad voor de mannen van Chess en een paar verkennens dropen met hun laatste krachten af naar huis om hun Koning het slechte nieuws te vertellen over het slechte resultaat.

Is het nu wachten op wraak van Intern of gaat Chess een nieuwe poging wagen als ze weer voldoende soldaten opgeleid hebben?.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser79340

Guest
leuke post ik wacht de volgende aanval af ;)

kusjes...


(even nog ter duidelijkheid intern fc en ufo hebben geen bg/nap ofz)
 
Bovenaan