Casuals - Inventaris meenemen?

DeletedUser78605

Guest
Idee is doorgestuurd, echter moet je niet verwachten dat dergelijke zaken zo snel mogelijk ingevoerd worden. Dit is een balans afwegen waarin spelers toch kunnen spelen (en leren) zonder daarvoor volledig opnieuw te moeten beginnen.
Kun je mij uitleggen, dat toen er op het AF van casual 5, een post kwam over oneerlijk spel, dat de mods het wel via een mededeling rond hebben gestuurd om onze mening te vragen in het topic. Maar dat er nooit ook maar 1 mod op heeft gereageerd?

Op casual 5 was het al totaal uit de hand gelopen (geloof op cas 2 al tbh, maar daar heb ik geen weet van) en nu is dit de volgende wereld die gewoon kapot gaat door mensen die komen met een volle inventaris. Is er dan ook niemand die dacht na casual 5 van goh, misschien hebbben de spelers gelijk? Misschien geeft dit de meer ervaren een veeeeel te groot vordeel? Of zitten jullie echt werkelijk enkel achterover en gooien een beetje met events vlak voor de volgende casual aan komt?
 
Reactiescore
179
Idee is doorgestuurd, echter moet je niet verwachten dat dergelijke zaken zo snel mogelijk ingevoerd worden. Dit is een balans afwegen waarin spelers toch kunnen spelen (en leren) zonder daarvoor volledig opnieuw te moeten beginnen.

Oke top dat het is doorgestuurd, ik hoop dat het daarmee weer wat normaler wordt:).
Nee ik snap dat je ze niet helemaal opnieuw wil laten we beginnen.

Daarom zou ik voorstellen:
- Gewoon dorp laten meenemen.
- Geef iedere speler een welkomstpakket zodat ze toch iets in hun inventaris hebben.
- En de troepen 300 bijl en 200 Lc lijkt mij zeker prima.
 
Reactiescore
127
Ik ben wel van mening dat er meer barbaren dorpen per speler moeten komen. Op dit moment zijn er veels te weinig.
 

DeletedUser70435

Guest
Idee is doorgestuurd, echter moet je niet verwachten dat dergelijke zaken zo snel mogelijk ingevoerd worden. Dit is een balans afwegen waarin spelers toch kunnen spelen (en leren) zonder daarvoor volledig opnieuw te moeten beginnen.
Prima dat het nu is doorgestuurd, maae waarom is er niks veranderd n.a.v. Casual 5? Ik neem aan dat jullie ook hebben gezien dat het daar al volledig fout ging wat betreft inventaris meenemen. Zo niet moeten jullie eens wat dichterbij de community gaan staan. Ik kan niet begrijpen dat het niet bij jullie is opgekomen om wat te veranderen. Vervolgens zeg je nu wel dat het voor casual spelers moet zijn. Ergens gaat het fout, en dat is duidelijk bij jullie inzicht in het spel.
 
Reactiescore
2.490
Kun je mij uitleggen, dat toen er op het AF van casual 5, een post kwam over oneerlijk spel, dat de mods het wel via een mededeling rond hebben gestuurd om onze mening te vragen in het topic. Maar dat er nooit ook maar 1 mod op heeft gereageerd?

Op casual 5 was het al totaal uit de hand gelopen (geloof op cas 2 al tbh, maar daar heb ik geen weet van) en nu is dit de volgende wereld die gewoon kapot gaat door mensen die komen met een volle inventaris. Is er dan ook niemand die dacht na casual 5 van goh, misschien hebbben de spelers gelijk? Misschien geeft dit de meer ervaren een veeeeel te groot vordeel? Of zitten jullie echt werkelijk enkel achterover en gooien een beetje met events vlak voor de volgende casual aan komt?

Ideeën (en verbeteringen) doorvoeren op spellen als Tribal Wars duurt een tijdje, net zoals het niet overdragen van goudmunten helaas ook een paar casuals geduurd heeft. Op basis van jullie feedback is het idee opgestuurd ter verbetering.

Zoals ik hierboven al zei is het altijd een balans vinden tussen:
  • Eerlijk spel
  • Nieuwkomers niet laten stoppen (bedoeling casual).
één van de core aspecten van Tribal Wars (het opnieuw moeten beginnen ;)) is juist ook hetgene waardoor spelers het snelst stoppen. Dit wordt tegengegaan door de Casual (en het opnieuw opbouwen wordt versneld door items/inventaris. Echter is het probleem niet per se dat de gehele inventaris meegaat maar dat er van dit systeem misbruikt gemaakt wordt (eveneens de methode waarin accounts getransferred worden, dan op delete gaan om snel edelvoer te zijn).

Aan de basis hiervan liggen (mijn inziens) meer ervaren spelers die het net niet halen op normale werelden en dan met dit soort tactieken een normaal casual wereld willen gaan domineren.

De uiteindelijke oplossing van dit probleem hoeft dan niet per se het 'niet meenemen' van inventaris te zijn maar eventueel andere wijzigingen aan het Casual systeem.

Denk eraan, wat je ook doet spelers vinden er allicht wel een weg omheen. (BV. Edelvoer door accounts op delete te zetten meteen na aankomst op Casual). (<--In dit specifieke geval bestaat er ook al een verbeteringsaanvraag).
 
Reactiescore
324
Prima dat het nu is doorgestuurd, maae waarom is er niks veranderd n.a.v. Casual 5? Ik neem aan dat jullie ook hebben gezien dat het daar al volledig fout ging wat betreft inventaris meenemen. Zo niet moeten jullie eens wat dichterbij de community gaan staan. Ik kan niet begrijpen dat het niet bij jullie is opgekomen om wat te veranderen. Vervolgens zeg je nu wel dat het voor casual spelers moet zijn. Ergens gaat het fout, en dat is duidelijk bij jullie inzicht in het spel.
Het ging fout op het moment dat de 'casual-overstap' werd ingevoerd. Nu kan iedereen overstappen, eerst kon dat alleen als je geedeld werd. Omdat je de overstap nu zelf kan maken, kan het meest optimale moment gekozen worden om over te stappen; einde van een wereld, vol inventaris; dorp van 10k, moment dat vrienden overstappen. Als het twteam terug wil naar het pure idee van een casual, zou er weer gestopt moeten worden met de casualoverstap. Dan maken alleen de noobs de overstap, en in enkele gevallen spelers die zich laten internen om op de casualwereld te gaan spelen. Op dit moment is het voor ervaren spelers (te) gemakkelijk om naar de casual te komen, en het is een makkelijk om dat als een wereldje erbij te spelen.
 
Reactiescore
2.490
Heb even het gehele gesprek in een apart discussietopic gezet. We horen graag jullie feedback (en zullen deze over de Feestdagen verzamelen en nadien naar InnoGames sturen.
 

DeletedUser72496

Guest
Oke top dat het is doorgestuurd, ik hoop dat het daarmee weer wat normaler wordt:).
Nee ik snap dat je ze niet helemaal opnieuw wil laten we beginnen.

Daarom zou ik voorstellen:
- Gewoon dorp laten meenemen.
- Geef iedere speler een welkomstpakket zodat ze toch iets in hun inventaris hebben.
- En de troepen 300 bijl en 200 Lc lijkt mij zeker prima.

Prima idee
 
Reactiescore
0
dit slaat toch nergens op
alles meenemen gs pakketten,skills en munten
er zal gewoon een totaal max aantal items mee mogen meenemen zodat ieder er baat bij heeft
wat heeft het voor zin als men 500 munten mee kunnen meenemen naar een wereld
De wereld is dus al gemaakt

waar is de casual dan eigenlijk voor gemaakt
 
Reactiescore
60
Inventaris is wel te compenseren, casual 1 kwamen mensen met duizenden edels meer en alsnog is dat nu een relatief evenwichtige wereld. Gezien de wisselingen van de laatste tijd is daar geen overduidelijke winnaar aan te wijzen.

Wat dat betreft kan de inventaris dus het verschil niet maken. Munten meenemen kan dat wel en dat moet dus niet toegestaan worden. Dorp moet uiteraard meegenomen worden, gewoon verder bouwen waar je laatste dorpje was gebleven.
 
Reactiescore
179
Ik vind het wel een prima plan, als er geen inventaris meegenomen mag worden. Maar geef iedere speler zoveel grondstofpakketten(welkomstpakket), zodat elke speler op Casual gelijke kansen heeft. Wat ik nu vooral heb voorbij zie komen op Cas1 t/m Cas5 dat er gewoon misbruik gemaakt wordt door de wat ervarende spelers wat Duckje al aangaf.

Ik zou vanavond als ik tijd heb wel mijn idee hier neer zetten wat er kan veranderen. :)
 
Reactiescore
425
Helemaal niks. Geen munten, geen inventaris, geen dorp.

De voorsprong die de ervaren spelers nu hebben slaat nergens op, als het een wereld voor de noobs zou moeten zijn...
 

DeletedUser72496

Guest
Inventaris is wel te compenseren, casual 1 kwamen mensen met duizenden edels meer en alsnog is dat nu een relatief evenwichtige wereld. Gezien de wisselingen van de laatste tijd is daar geen overduidelijke winnaar aan te wijzen.

Wat dat betreft kan de inventaris dus het verschil niet maken. Munten meenemen kan dat wel en dat moet dus niet toegestaan worden. Dorp moet uiteraard meegenomen worden, gewoon verder bouwen waar je laatste dorpje was gebleven.

Op C1 zoals Athenaes en Capper
 
Reactiescore
324
Inventaris is wel te compenseren, casual 1 kwamen mensen met duizenden edels meer en alsnog is dat nu een relatief evenwichtige wereld. Gezien de wisselingen van de laatste tijd is daar geen overduidelijke winnaar aan te wijzen.

Wat dat betreft kan de inventaris dus het verschil niet maken. Munten meenemen kan dat wel en dat moet dus niet toegestaan worden. Dorp moet uiteraard meegenomen worden, gewoon verder bouwen waar je laatste dorpje was gebleven.
Maar, met een inventaris kunnen er honderden edels geboost worden. Ik heb een account van 13 mil punten op cas3. Stel, ik heb 300 edels. Ik heb een stuk of wat flamboyante spraak items waardoor de kosten van een edelman voor de helft worden teruggegeven. Ik kan het zeker tot de 100+ edels boosten als ik een beetje zin en tijd daarvoor heb. 100 edels is in de startfase zeker een voorsprong, je zou maar naast iemand liggen met 100 edels, die alle bb's om jou heen wegedelt... ;) als noob is dat toch motiverend en ook weer een reden om ermee te stoppen.
 
Reactiescore
29
Wat denken jullie van een handicap systeem gebaseerd op prestaties, denk dat dit de meest eerlijke manier zou zijn mits realiseerbaar.
Hier van af laten hangen wat al dan niet meegenomen kan worden. Tis maar een idee.
 
Bovenaan