Casual 9 en de instellingenwijzigingen

Reactiescore
1.363
Mijn reactie was een antwoord op opmerking over deffen meer niet.


3 maanden geleden stopte de TBA/Legion/Wolf met de actieve strijd waarmee jullie team gewonnen had.
42% voor winst was toen ook bekend, dus alle tijd voor jullie om na te denken over de vraag wat daarna.

@Duckje
Van cas 8 herinner ik mij dat bij het ingrijpen er 2 weken werd ingesteld voor de overwinning, corrigeer mij als ik dat fout heb.
Een paar dagen is wel erg kort gezien dat spelers nog grondstoffenpakketten hebben, productieboosts hebben lopen etc. en een deel speelt nog actief dus iets langer om nog vlaggen te farmen lijkt mij wel redelijk. Dus nog 2-4 weken vlaggen farmen en daarna is het over met de pret.
Daarna:
Optie 1 Niets wijzigen behalve vlaggen farmen.
Optie 2 De genoemde wijzigingen
Optie 3 Grijp de leiding LAB & Fire bij de kladden en vraag wat ze echt willen.
Als ze echt willen knokken, prima stel een hogere overwinningslimiet in en kijk of de casual weer tot leven komt zonder farmers.
Waarom zo negatief kerel?
Gun je ons niks ofzo?
 
Reactiescore
4
Leuk 2 reacties met 0 inhoud
Hoezo ben ik negatief?
" verliezende kant moet hun verlies nemen " lmao dat is volop gedaan en dan wordt er geklaagd over niet deffen maak een keuze wat jullie willen.
Voor jullie is voorstel 3 toch prima?
 
Reactiescore
5
Op verzoek van Duckje dan ook mijn mening even:

1. Bij TW was het altijd: regels zijn regels, en die liggen vast en er valt niet over te praten. Wat er nu gebeurt, het veranderen van de regels terwijl het spelletje nog speelt, vind ik dan ook erg laag. Het minste dat TW kan doen is zo'n wijziging eerste te bespreken met de spelers, en eventueel via een enquete er over laten meestemmen.

2. Dat het vlaggenfarmen wordt afgeschaft vind ik prima. Maar dat wordt gedaan door edels te bouwen en weer af te breken, dus alleen de vlag-beloning daarvoor hoeft afgeschaft te worden. Vlaggen voor bijvoorbeeld de dagelijkse Awards en de in-game spelletjes kunnen wat mij betreft gewoon blijven.
Met het afschaffen van het vlaggenfarmen zullen alleen de acieve spelers overblijven, wat de wereld alleen maar boeiender maakt.

3. Wat mij betreft heeft een eindstrijd tussen Lab en Fire de potentie voor veel vuurwerk. Maar die 42% is natuurlijk belachelijk laag: Lab kan gewoon de wereld afsluiten door 1 of 2 spelers te recruiten. Dus zet dat op een normale 60 of 70% ofzo. Dan hoeven Lab en Fire niet kunstmatig met accounts te gaan schuiven om te voorkomen dat de wereld prematuur eindigt.

Er zijn misschien nog maar 75 actieve spelers op deze Casual, maar die hebben veel tijd en moeite in hun account geinvesteerd. En de nodige PP uitgegeven aan PA, AM, en andere kosten. Het lijkt me niet meer dan terecht dat TW deze wereld naar een mooi einde begeleid, en niet opeens afkapt.

ik ben het met nr 2 zeker eens
zou het zonde vinden als deze wereld zo zou worden af gesloten
 
Reactiescore
28
Jij en je casualclubje zijn de grootste oorzaak van dit probleem he. Daarnaast vind het het vrij schrijnend dat iedereen van de verslagen kant hier een beetje zuur komt doen en ieder account van betekenis hier aangeeft nog graag verder te willen.

Begrijp ik nu goed dat je eigenlijk bedoelt te zeggen dat het feit dat hij (en een aantal spelers) de wereld nog puur gebruiken om vlaggen te farmen, en dus niet actief spelen, de reden is dat er wordt ingegrepen? Want als dat zo is, is het toch ook tamelijk raar dat we hen ongestuurd hun gang laten gaan?
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Begrijp ik nu goed dat je eigenlijk bedoelt te zeggen dat het feit dat hij (en een aantal spelers) de wereld nog puur gebruiken om vlaggen te farmen, en dus niet actief spelen, de reden is dat er wordt ingegrepen? Want als dat zo is, is het toch ook tamelijk raar dat we hen ongestuurd hun gang laten gaan?

Doelde meer op het feit dat Parci aanstuurde op de Casual als beginnerswereld zijnde, terwijl hij en een x-aantal andere accounts steevast iedere Casual weer in groten getale starten met als resultaat dat nieuwere/onbekendere spelers daar altijd tegenop moeten zien te boksen.

Maar om op je bericht in te gaan: de beslissing komt nogal uit de lucht vallen, maar aangezien het niet meer kunnen verdienen van vlaggen specifiek wordt benoemd in de PM van TW denk ik dat er wel een vorm van correlatie is. En ja, ik ben het ermee eens dat die spelers weggespeeld moeten worden. Zelf heb ik dat ook gedaan bij mijn buren, maar de accounts die nu nog vlaggen farmen liggen aan de andere kant van de map.
 
Reactiescore
470
Misschien een groot aandeel idk, maar toch niet alleen bij ons? Je wil het hier precies op TBA en Whunt steken. Echt een lachertje.
Iedereen in Lab en Fire farmt blijkbaar geen vlaggen en hebben 3 maand munten geslagen (diep nadenkend...). Dan heb je toch al edels van 4-5maand. 400-500 edels minstens door zo lage muntkosten, nauwelijks weerstand.
Je hebt makkelijk 5-10 edels per dag bij.
Letterlijk elk account zit op een berg edels of heeft de afgelopen maanden goed door geedeld. Maar je snapt er volgens mij werkelijk helemaal niks van. op een trage wereld zo als deze zijn edels nooit het probleem, wel de bouwtijd van je clears die 10(!) dagen ofzo nodig hebben om terug vol te geraken. in combinatie dat elke tegenstander verschrikkelijk defensief speelt.

je kan wel 10 edels per dorp gaan gooien maar als je het nier gecleard krijgt heb je er niks aan. dus op sommige plekken is er nog weerstand genoeg.

Dat wij de handdoek in de ring hebben gegooid om de strijd op te geven wil niet zeggen dat we onze accounts meteen op grijs moeten zetten. Wij hebben het recht onze grondstoffen te benuttigen zoals jullie doen en hierbij dus vlaggen te farmen. Dat wij 3 maand geen incs krijgen is alleen maar mooi meegenomen.
Heeft er niemand eens een paar rondjes vlaggen gefarmd, geloof je toch zelf ook niet?
Hebben ze hun clears optimaal benut gedurende deze 3 maand?
Ze hebben niet perfect stilgestaan, maar optimaal benut zijn ze ook nog niet.
De belangrijkste fronten die bijna geen tot geen weerstand bieden gaan jullie niet edelen.

Jullie kunnen hiervoor redenen hebben om nog niet te beginnen edelen (Fire laten inlopen op ~LAB~?)

Niemand die zegt dat jullie niet mogen vlaggen farmen maar het valt wel op dat diegenen die al maanden aan het vlaggen farmen zijn, nadat ze de wereld hebben opgegeven. hadden beter net zo initiatief getoond IG ipv hier een beetje te steigeren.

En joh, meeste geven niks om vlaggen en willen gewoon spelen. ik zelf heb idd 0 vlaggen gefarmd en zo zijn er nog wel meer binnen Fire.
En clears optimaal benut? wat is dat dan? je gaat toch niet alles meteen laten lopen. kan toch perfect dat je een weekje geen tijd hebt dus even een weekje alles laat stil staan.

Het is ook aan de fronters zelf om actie te ondernemen, als ze dat niet willen of even geen tijd/zin hebben dat kan perfect. maar op andere fronten word nog steeds gewoon druk gezet



Er kunnen meerdere redenen zijn waarom iemand uit de stam gaat, maar TW kan dit opvatten als wereldverlenging.

Dan moeten ze misschien eens contact leggen met iemand die daadwerkelijk de wereld speelt en in des betreffende stammen zit?


Komt er nou eindstrijd of niet?
Komt wel zeker een eindstrijd maar momenteel is die gewoon niet realistisch met het lage percentage.
Zo als ik daarvoor al zei, als er een account, bv een parci, op delete gaat dan heeft lab automatisch gewonnen. dus dit is gewoon niet wenselijk voor een eindstrijd.

Normaal niet nee, 42% is best laag.
Als je al op voorhand weet dat je eerst TBA en Wpack/Whunt weg wil edelen vooraleer je eindstrijd doet, dan kon je er toch al naar handelen? Even support indienen dominatie te verhogen + reden waarom.
Het is ook niet dat je exact deze situatie nog eens gaat hebben.
Had ik bij jullie gezeten en wist van deze eindstrijd had ik al lang support ingediend.

Dit is toch de omgekeerde wereld? we hadden het systeem ook zo kunnen abusen zodat we het percentage kunstmatig omhoog hadden gebracht maar dat hebben we niet gedaan omdat we gewoon het spelletje willen spelen.
Nu zouden wij dus een support moeten gaan maken voor een wereld wie nog niet gedaan is omdat we wel degelijk een strijd willen?

Vandaag geeft Pedik in dezelfde Discord nog aan dat er momenteel geen “beginner waarvoor Casuals bedoeld zijn” nog op Cas9 zitten. Daar zeg je het eigenlijk zelf al, het Casual doel is voltooid.
Als je graag alleen end-game speelt (waar alle range's weg zijn), zou je denk ik beter eens naar normale werelden kunnen kijken. Want de aanvalsbeperkingen is juist waar de Casual o.a. om draait en deze uniek maakt. Om eerst uitgebreid 100% dominantie te gaan veroveren om vervolgens eens te gaan kijken hoe je dat gaat verdelen lijkt mij het Casual doel ver voorbij geschoten.

Er zitten toch nog genoeg spelers op casual9 die op een normale wereld niet mee zouden kunnen, qua activiteit en ook een beetje skill. nochtans hebben ze zich op cas9 toch getoond. (ik heb alle respect naar de heren en dames van fire/lab<3) dus dit is klinkklare onzin.

Dus een wereld voor beginners, die een stukje trager is etc zou niet de ideale leer omgeving zijn om iemand zijn/haar 1e end game mee te laten maken?
Maar goed als we nu gaan vinden dat een end game op een casual overbodig is zouden ze dan ook niet beter kunnen zorgen dat je geen andere spelers kan aanvallen, dan hoeven spelers zo als jij ook niet meteen te runnen of gezellig -100 gaan.

Het doel van een casual is al lang voorbij geschoten omdat het zelfde groepje casual pro's alle werelden steeds starten en het verzieken voor de doelgroep waarvoor een casual daadwerkelijk is bedoeld.
Trouwens als dat de aanvalsranges weg zijn is het gewoon een normale wereld, op normale werelden worden ook fronten hervormd voor een goede eindstrijd etc.
 
Laatst bewerkt:

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Omdat ik gisteravond andere dingen te doen had reageerde ik alleen op het stuk waarin je direct naar mij refereerde, maar nu ik er nog eens nuchter naar kijk:

Nee jij begrijpt de metafoor niet.
Jullie rekken tijd en daardoor krijg je deze maatregelen, gele kaart om in voetbaltermen te blijven.

Aangezien je graag wil dat je mening in dit verhaal ondanks je externe positie serieus wordt genomen en je graag refereert naar ons, zou ik je erop willen wijzen dat wij wel dorpen edelen en jij je al 5 maanden schuldig maakt aan het 'gele-kaartvergrijp' waar je ons van beticht. Hoeveel vlagjes heb je al? Zag je laatst nog klagen dat er 'slechts' 32767 nieuwe vlaggen weergegeven konden worden?
NumVkUp.png

Tevens is het er ook in de Tribal Wars NL #casual Discord al wel eens over gegaan, dat deze maatregelen eerder op Casual zijn gebruikt bij het rekken van Casuals (letterlijk de vorige Casual), dus je had er vanaf kunnen weten, maar kan begrijpen dat niet iedereen in de Discord zit of alles leest, of op de hoogte is van voorgaande Casuals.

Ook rekening gehouden met een scenario waarin niet iedereen als ervaren speler opnieuw elke beginnerswereld joint? Ik heb geen idee wat er zich op voorgaande Casuals heeft afgespeeld en daarbij refereer ik graag naar een later deel van je post, waarin je zegt dat
''ja maar op andere werelden mag het wel!!''
een kulargument is. Beetje hypocriet van je dat je zelf wel andere werelden aanhaalt om een punt te maken, maar dat in tegengestelde richting maar flauwekul vindt.

Dat jullie de wereld 'leuk' willen afsluiten begrijp ik (en kan ook met deze maatregelen),
maar om nou een alliantie met 141,1 miljoen punten v.s. TBA 12,7 miljoen punten (allemaal vlaggen farmers) en Wolfpack 14,8 miljoen punten (onduidelijk hoeveel vlaggen farmers) een strijd te noemen?

Ik weet niet of je expres of per ongeluk selectief de berichtgeving in dit topic aan het lezen bent, maar er is meermaals aangegeven dat de strijd tegen jullie allang gespeeld is maar dat dat niet direct wereldbepalend is? Ik weet dat voor jou een BG gelijkstaat aan een toekomstige fusiepartner om niet per ongeluk alsnog de wereld te verliezen door te moeten strijden maar daar denken wij op Cas9 duidelijk anders over. Een strijd van 141m tegen 20m (jij bent net zo goed nog TBA!) is inderdaad niet leuk, vandaar dat wij ook de ruimte willen krijgen om binnen onze stammen wat op te zetten.

Blijkbaar is inderdaad opgevallen dat er veel vlaggen farmers zijn anders zouden ze deze maatregel niet nemen, hetzelfde voor het rekken van de wereld, is ook prima te onderbouwen als je de statistieken in duikt.

Ga je de hand nog in eigen boezem steken of doe je net alsof je zelf niet een van de grootste oorzaken van deze mogelijke statistiek bent? 5 maanden onafgebroken vlaggen farmen en nu we eindelijk in de buurt van je komen of je voor jezelf vindt dat al die tienduizenden vlaggen er wel eens genoeg zijn, mag de wereld wel dicht. Beetje een jammerlijke en egoïstische mindset.

:redface:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
37
In wezen begrijp ik beide kanten van het verhaal.
Er moet iets gebeuren om de activiteit op te beuren in casual.

Echter hoe het gebracht is door onze vriend duckje verdient het geen schoonheid prijs.
Dit had wat tactischer/beter/slimmer aangepakt kunnen worden.
Laat ik hier niet te lang bij stil staan dit is al gezegd.

Alleen lijkt het erna op vingerwijzen in mijn ogen.
Ik ben op vakantie en heb geen zin/nog motivatie om alle post mbt er bij te halen.
Ook ik ben as we speak aan het vlaggen farmen en kan onder de menigte geschaard worden.
Kom er open voor uit mijn dorpen heten immers al 3 maanden vlag farm paradijs.
Let wel dat dit enkel is ontstaan door de verloren slag tba/legion/wolf vs fire/lab/te.

Immers zakte de activiteit in elkaar in noordwest waardoor dit gehele continent lijkt/leek te vlaggen farmen.
Vriend/nog vijand heb ik grootschalig niets zien ondernemen in noordwest. Dit is geen verwijt maar een constatering.
Ik zelf behoor wederom tot dit groepje, ook ik heb niks ondernomen..
Waarom ik niks ondernomen heb is vanwege het feit dat mijn buren factor 10x zo groot zijn.
Zonder goesting uit het kamp is een actie vanuit mijn acc verwaarloosbaar en een druppel op de gloeiende plaat.

Als bovengenoemde in geruild was voor activiteit hadden we met z'n alle niet in deze situatie gezeten.
Dus zou ik willen voorstellen aan de community om hand in eigen boezem te steken, en te kijken wat wij als individu gedaan hebben en wat we nog kunnen veranderen.

Waarbij ik wel even met nadruk wil benoemen dat het gedurende 3 maanden in zuidoost wel actief lijkt en beweging te volgen was.
In dit continent lijkt een 2 strijd aankomende tussen Fire en lab, vergeef me als ik nu buiten de lijn kleur.
Hiervoor mijn waardering, en betreur het dan ook dat TW crew alles over 1kant scheert.

Als slot vind ik de stelling in general vlag farm stil leggen not done.
Waarom hoor ik je denken, dit gezien de beleid voering niet transparant is.
Voer deze regel in op alle werelden en ik ben om.
Maar niet de ene wereld wel en de andere niet.
Daarmee voorkomt men eindeloze discussie.

Dit gezegd hebbende ga ik lekker met een cocktail op me strandbedje liggen.
Ik lees wel waar dit schip gestrand is.

Met vriendelijke groet,
Habitum.
 
Reactiescore
4
Komt wel zeker een eindstrijd maar momenteel is die gewoon niet realistisch met het lage percentage.
Zo als ik daarvoor al zei, als er een account, bv een parci, op delete gaat dan heeft lab automatisch gewonnen. dus dit is gewoon niet wenselijk voor een eindstrijd.

Dit is toch de omgekeerde wereld? we hadden het systeem ook zo kunnen abusen zodat we het percentage kunstmatig omhoog hadden gebracht maar dat hebben we niet gedaan omdat we gewoon het spelletje willen spelen.
Nu zouden wij dus een support moeten gaan maken voor een wereld wie nog niet gedaan is omdat we wel degelijk een strijd willen?

Er komt dus een eindstrijd maar die is NU niet realistisch en je wilt zelf geen support aanvragen. "was will das weib?"

@Duckje ik heb nog steeds op meerdere van mijn vragen zoals waarom het zo kort dag is (4 dagen) en de vraag van veel spelers waarom hier wel ingrijpen?
Cas 8, wat meer vergelijkbaar was, kregen spelers langer de tijd.
Normale werelden worden alle schaamteloze vertoningen toegestaan zoals W71 waar meerdere keren een speler na 13 dagen de stam verliet voor een uurtje om niet te winnen dit roept wel vragen op.
Voor de rest is deze wereld zoals gezegd redelijk dood met 3-6 massa's in 3 maanden waarvan 3 die naam echt verdienen.
Voor de rest hoeveel man hebben hier geregeerd? 10, 12?

Ik wacht ook nog op de onderbouwde stelling van FIRE/LAB wat jullie willen (behalve pedik optie 4) hoor ik weinig van jullie.
 
Reactiescore
1.363
Er komt dus een eindstrijd maar die is NU niet realistisch en je wilt zelf geen support aanvragen. "was will das weib?"

@Duckje ik heb nog steeds op meerdere van mijn vragen zoals waarom het zo kort dag is (4 dagen) en de vraag van veel spelers waarom hier wel ingrijpen?
Cas 8, wat meer vergelijkbaar was, kregen spelers langer de tijd.
Normale werelden worden alle schaamteloze vertoningen toegestaan zoals W71 waar meerdere keren een speler na 13 dagen de stam verliet voor een uurtje om niet te winnen dit roept wel vragen op.
Voor de rest is deze wereld zoals gezegd redelijk dood met 3-6 massa's in 3 maanden waarvan 3 die naam echt verdienen.
Voor de rest hoeveel man hebben hier geregeerd? 10, 12?

Ik wacht ook nog op de onderbouwde stelling van FIRE/LAB wat jullie willen (behalve pedik optie 4) hoor ik weinig van jullie.
Wat boeien die opties nou weer. Moet dat een statement zijn of regel? Wie maakt dat nou dan tot een waarheid? Waarom die aanpassingen? Gewoon laten zo als t is. Vlaggen gewoon laten, echt het domste idee ever om dat te verbieden. Mensen zijn nu gewoon verplicht om zo te gaan denken, logisch dat gedwongen ideeën wat raarder klinken, omdat je t liefst gewoon door wilt gaan ipv zo dom te discussiëren? Tuurlijk was het iets minder actief de afgelopen tijd. In de zomer gaan normale mensen er vaker op uit en laten ze tw liggen. Wat gewoon voltrekt logisch is in mijn mening. Wij als lab/fire hadden al n plan gewoon bedacht om de wereld te spelen op onze eigen manier. We willen gewoon eerst wat lui wegknallen (oa jou, wat moeilijk gaat, omdat jij n deftank bent + goeie deffer) voordat we tot een mogelijke eindstrijd gaan houden. Of gewoon dan de wereld gaan sluiten. Zien wij dan wel, hoeft geen duckje aan te pas te komen vind ik ;). Dus nog meer klachten? Be my guest.
 
Reactiescore
32
Ik vertoef niet vaak op het forum omdat discussiëren over een fictief spelletje net dat stapje te ver is. Maar goed , m'n stam had het me gevraagd.

Seppe is de community manager. Als we al onze hersencellen even laten samenwerken zien we daar 2 woorden in. Community en manager. Laten we even 1 van de taken van zo een manager ten tonele spreiden : " A Community Manager ensures that customers on social media platforms are being nurtured and responded to."

Dus , om het even simpel te houden : werden we voor de beslissing genomen werd gevraagd naar onze mening ? Voelen we ons gehoord als casual 9 spelers ? Het collectieve antwoord is neen. En ja , een verliezer van TBA zal zeggen : het was jouw schuld dat je niet sneller aan vlaggen farmen deed en ja , een speler die hier niks mee te maken heeft zal zijn mening over alles dat beweegt hier ook willen ventileren omdat z'n stem in het echt misschien niet gehoord wordt.

Maar hey , all jokes aside , laten we nu eens gewoon samenzitten met Seppe als spelers van casual 9 zijnde en laten we dit onder z'n alleen uitpraten en zoeken naar een oplossing. Als verliezer van c9 wil je gewoon uiteraard zo snel mogelijk stoppen , als winnaar wil je gewoon doorgaan op de euforie die er is.

En dat is gewoon op elke wereld zo. Dus Seppe , laten we gewoon komaf maken met die tijdslimiet die als een zwaard van Damocles boven ons hoofd is gehangen en laten we met z'n allen ( de bespelers van casual 9 ) rond een ronde tafel ergens gaan zitten.

Ps : niet bij mij , de mijne is vierkant.

Dank en hopelijk tot nooit meer want ik haat het om te discussiëren over een spelletje :D

Jarno
 
Reactiescore
697
Eerst een algemenere opmerking voor de citaatjes, over één kam scheren, heb het van mezelf daarstraks ook opgemerkt in een post dat er een stukje "ze" staat en ik het op enkele spelers bedoel. Sjaak zijn statement over een TBA speler ga ik even niet mee akkoord, want dat zou ik zelf nooit durven denken.
Ga ook niet selectief lezen of reageren a.u.b. Dat gevoel krijg ik soms een beetje.

Ik ga het even zo verwoorden al weet ik dat het niet klopt:
"Ha een verliezende TBA speler, die gunnen het ons niet. Die zijn akkoord met de instellingwijzigingen omdat ze al maanden vlaggen farmen"
NEE!
Ik sta ook niet achter de wijzigingen die worden doorgevoerd en voornamelijk de manier waarop.
Er werd geëdeld, er werd vooruitgang geboekt door beide partijen LAB/Fire. Ik geef alleen maar mogelijke redenen waarom inno kan denken dat de wereld wordt verlengd en ik probeer de reacties af te breken van de personen die inno/Duckje alleen maar door het slijk willen halen en dan bedoel ik voornamelijk Duckje, want hij doet echt wel moeite voor ons. Er zijn genoeg andere slechte (en goede) ontwikkelingen die tw besloten heeft te maken, maar ondanks dat zitten we hier nog.
En als je vind dat ik dan poep spreek, dan heb je maar pech.

@NachtFritz Heb weer een hoop citaatjes van je ;)

Letterlijk elk account zit op een berg edels of heeft de afgelopen maanden goed door geedeld. Maar je snapt er volgens mij werkelijk helemaal niks van. op een trage wereld zo als deze zijn edels nooit het probleem, wel de bouwtijd van je clears die 10(!) dagen ofzo nodig hebben om terug vol te geraken. in combinatie dat elke tegenstander verschrikkelijk defensief speelt.

je kan wel 10 edels per dorp gaan gooien maar als je het nier gecleard krijgt heb je er niks aan. dus op sommige plekken is er nog weerstand genoeg.
Ik doelde eerder een beetje op west, zelf had ik ook eerst slechts 100-150 edels, dus had LAB de handdoek in de ring gegooid, dan was wouter001 bvb al lang weg, maar dit kon ook evt nog een maandje of 2 duren en dan zijn er daaronder nog andere spelers, maar goed We gaan ons punt voorbij, er werd geëdeld op de wereld en de wereld lag niet stil. Geen reden voor deze wijziging dus


Dan moeten ze misschien eens contact leggen met iemand die daadwerkelijk de wereld speelt en in des betreffende stammen zit?
Idd, maar dit gebeurde niet. Nu moeten wij op deze niet leuke manier er over klagen.

Dit is toch de omgekeerde wereld? we hadden het systeem ook zo kunnen abusen zodat we het percentage kunstmatig omhoog hadden gebracht maar dat hebben we niet gedaan omdat we gewoon het spelletje willen spelen.
Nu zouden wij dus een support moeten gaan maken voor een wereld wie nog niet gedaan is omdat we wel degelijk een strijd willen?
Euhm ja...
Heb het al een aantal keer gezien --> vragen voor dominatieverhoging

Maar nu komt het neer op dit.
Jullie wouden niet kunstmatig dominatie verhogen door stamwissels (begrijpelijk)
Wouden dan ook geen moeite doen om dominatieverhoging (Is in principe niet nodig)
We willen eerst nog gezamelijk onze vijand volledig wegspelen
We willen nadat de vijand weg is een eindstrijd tussen de tijdelijke BG's.

Sorry, maar dit gaat toch niet? Hoe kan je nu aan al deze puntjes voldoen met slechts 42% dominatie? Mensen uit de stam gooien? Hen verliezen prestiege en stamvoordelen. Dan moet je keuzes maken (geen eindstrijd, stamwissels...) of toch even support maken.

Een tribal lock (waar ik al niet mee akkoord ben) maakt stamwissels onmogelijk, dus de opties die overblijven is geen eindstrijd of verhoogde dominatie.
En voor verhoogde dominatie moet je moeite doen (net zoals bij deffen xD) anders ist sluiten zonder eindstrijd.


Het doel van een casual is al lang voorbij geschoten omdat het zelfde groepje casual pro's alle werelden steeds starten en het verzieken voor de doelgroep waarvoor een casual daadwerkelijk is bedoeld.
Mensen met minder tijd of beginnen spelers. Heeft Bram laatst nog geciteerd. Ik weet het, ik verziek ook het spel voor kleintjes, maar voor jezelf ga je het ook niet verzieken en er zijn spelers met minder tijd en ik ook ben zo iemand die desondanks nog moeite en tijd willen vrijmaken om het aangenamer te maken voor de tweede partij, maar ook voor ons willen wij het natuurlijk wat aangenamer als het kan.

Komt wel zeker een eindstrijd maar momenteel is die gewoon niet realistisch met het lage percentage.
Zo als ik daarvoor al zei, als er een account, bv een parci, op delete gaat dan heeft lab automatisch gewonnen. dus dit is gewoon niet wenselijk voor een eindstrijd.
Moge de beste winnen en @ParciTerminator pls geen delete

Ook rekening gehouden met een scenario waarin niet iedereen als ervaren speler opnieuw elke beginnerswereld joint? Ik heb geen idee wat er zich op voorgaande Casuals heeft afgespeeld en daarbij refereer ik graag naar een later deel van je post, waarin je zegt dat
Er is dan geen enkele speler binnen heel Fire en LAB die afweet dat er werelden geweest zijn met verhoogde dominatie? Heeft Roshi of Buurman niet op cas8 gespeeld?

Wat boeien die opties nou weer. Moet dat een statement zijn of regel? Wie maakt dat nou dan tot een waarheid? Waarom die aanpassingen? Gewoon laten zo als t is. Vlaggen gewoon laten, echt het domste idee ever om dat te verbieden. Mensen zijn nu gewoon verplicht om zo te gaan denken, logisch dat gedwongen ideeën wat raarder klinken, omdat je t liefst gewoon door wilt gaan ipv zo dom te discussiëren? Tuurlijk was het iets minder actief de afgelopen tijd. In de zomer gaan normale mensen er vaker op uit en laten ze tw liggen. Wat gewoon voltrekt logisch is in mijn mening. Wij als lab/fire hadden al n plan gewoon bedacht om de wereld te spelen op onze eigen manier. We willen gewoon eerst wat lui wegknallen (oa jou, wat moeilijk gaat, omdat jij n deftank bent + goeie deffer) voordat we tot een mogelijke eindstrijd gaan houden. Of gewoon dan de wereld gaan sluiten. Zien wij dan wel, hoeft geen duckje aan te pas te komen vind ik ;). Dus nog meer klachten? Be my guest.
Eigenlijk helemaal akkoord, maar zoals eerder al gezegd door ons compleet weg te spelen behaalt een partij (LAB) +42% gaat moeilijk :confused:
 
Reactiescore
2.489
Beste spelers,

Ik dank jullie graag voor jullie feedback. In de loop van vandaag heb ik een aantal gesprekken gevoerd met InnoGames en daarin heb ik jullie argumenten en constructieve feedback meegenomen.

In ieder geval erkennen we graag dat de genomen stappen vorige week te snel en te kortdag kwamen. Daarom is besloten de wijzigingen ook uit te stellen.

In termen van 'motivatie' is het zo dat werelden doorlopend geëvalueerd worden. Indien we merken dat werelden te lang (onnodig) doorlopen of dat werelden kunstmatig verlengd worden krijg ik als Community Manager een melding om op te treden. Soms is dit een direct verzoek met wat er moet wijzigen en soms is dit een 'zoek zelf een oplossing'.

Reeds sinds wereld 5 zijn er werelden die we een kleine duw in de richting geven omdat het nodig is / omdat het werelden artificieel uitgesteld worden.We doen dit ook om de wereld een stimulans te geven om te blijven spelen.

In termen van 'methodologie' durft deze wel eens te verschillen. We hebben reeds (en ook op .Nl) gebruik gemaakt van de volgende methoden:
  • Sluiten stammen
  • Herstarten deactiveren
  • Goudmunten/pakketprijs verlagen
  • Vlaggen deactiveren
  • Spelers bewust vragen om het eindspel in gang te zetten.
  • Actief communiceren dat wij de wereld op tijdstip X of Y zullen sluiten.

Veelal beseffen spelers dit ook en zorgen ze zelf voor een wereldeinde. Het kan tevens ook gerust zijn dat jullie het perspectief hebben dat we heel wat werelden overgeslagen hebben en waarom hier beginnen. Ik kan je verzekeren dat dit niet de eerste wereld is waar we stappen nemen.

Voor Casual 9 is het duidelijk dat deze wijziging nog iets te vroeg gekomen is en te kortdag gecommuniceerd is en daarom is ook beslist om uit te stellen. Helaas spreek ik niet van 'afstel', maar ik denk wel dat het uitstellen van de beslissing voldoende ruimte geeft om de nodige diplomatieke beslissingen te maken en je optimaal voor te bereiden op het eindspel.


Op 2 november 2021 zullen de volgende instellingen wijzigen:
  • De stammen zullen gesloten worden. (join & leave)
  • Dominantiepercentage zal verhoogd worden naar 51%
  • Vlaggen worden gedeactiveerd
Ik geef graag ook nog een motivatie welke wijziging waarom plaatsvinden

Sluiting Stammen:
De stammen sluiten is een goede manier om artificieel verlengen van een wereld tegen te gaan. Op deze manier voorkomen we dat 'vlak voor' het behalen van het dominantiepercentage een speler uit de stam gaat.

Dominantiepercentage verhogen (51%)
Het verhogen van het dominantiepercentage zal ervoor zorgen dat er nog een redelijke kans op een eindstrijd is (gelijkaardig aan een normale wereld). Het is echter wel zo dat een echte eindstrijd LAB / Fire nooit haalbaar zou zijn.met 38% en 30% dominantie betekent dit dat 32% nog in handen is van de rest van de wereld. Bij het stoppen / barbaar gaan van deze spelers stijgt automatisch het dominantiepercentage mee en komt het nodige percentage sneller dan je denkt.

Om dit te omzeilen zou het dominantiepercentage naar 90% moeten en dat is voor een elke wereld veel te veel.

Mijn CM advies zou zijn om de wereld op te delen in 3 (ipv 2) stammen en zo te vechten voor het einde van de wereld.

Deactiveren van vlaggen
Het 'farmen' van vlaggen is iets dat ik persoonlijk zou classificeren onder boosten, ook al is het een door het spel aangeboden functionaliteit.Als je op deze manier het spelletje speelt ben je eigenlijk niet de wereld aan het spelen zoals het hoort (Tribal Wars). Nu kan ik als CM dit niet verbieden maar ijver ik er wel voor dat het op een gegeven moment ook kan ophouden. Dit is simpel te regelen door vlaggen te deactiveren.

Let wel op: dit betekent dat het gehele vlaggensysteem gedeactiveerd wordt voor de wereld.

Algemeen
Als Community Manager geloof ik streng in het feit dat werelden gespeeld / gemaakt worden door zijn spelers.Je hebt als speler een bijzonder invloed op het wereldverloop. Een goed voorbeeld daarvan is de ongeschreven kata-regel. Elke wereld is daarin uniek.Deze wijzigingen zijn bedoeld om de wereldeen stimulans te geven, dit betekent niet dat op 2 november de wereld gespeeld zal zijn maar wel dat jullie actief gestimuleerd worden het spel te spelen.

Tribal Wars is een 'oorlogspelletje', waar het overnemen van dorpen en vechten tegen een vijand de bedoeling is. Dit is niet Tribal Hugs.

De wijzigingen zijn definitief, feedback is en blijft welkom maar aan de beslissing zal niets gewijzigd worden.

Duckje
Community Manager TribalWars.nl
 
Reactiescore
42
Vraagje: gaat het dominantie percentage al meteen van 42% naar 51% of gaat dat ook pas 2 november in?
Want nu ParciTerminator op delete gegaan is zit Lab al op 39,7%.
 
Reactiescore
2.489
Dominantie is reeds nu al verhoogd.
 
Reactiescore
42
Na een paar dagen er over nagedacht te hebben, en de mening bij een aantal stamgenoten gehoord te hebben, wil ik hier toch nog even op reageren.

Allereerst de noodzaak van ingrijpen. Ik denk dat we redelijk overtuigend hebben aangetoond dat die noodzaak er gewoon niet is. Er wordt nog steeds volop strijd geleverd, en de wereld wordt niet onnodig gerekt. Natuurlijk, er zijn een aantal accounts die alleen maar vlaggen farmen, maar met een eenvoudige maatregel (geen vlagbeloning bij het aanmaken van een edel) is dat zo te verhelpen.

Maar dan wordt ook meteen het overwinnings-percentage op 51% gezet? Waarom? Op andere werelden wordt het toch ook niet zo laag gezet? Waarom moet een actieve wereld op zo'n manier geforceerd naar een einde gedwongen worden? En om te voorkomen dat een actieve wereld toch dat dominantie-percentage omzeilt wordt er dan ook maar meteen een tribe-lock op gezet.

Over 2 weken is mijn account absoluut nog niet klaar voor een strijd met Fire. Teveel kleine spelers moeten nog opgeruimd worden, teveel barbjes (hartelijk dank Parci, maar niet heus) moeten nog veroverd en uitgebouwd worden. Pas over 6-10 weken zou er een eindstrijd kunnen komen, niet over 2 weken. En dat geldt voor de meeste spelers die ik gesproken heb. Ik zie dan ook geen mogelijkheid voor Lab en Fire om nu al een eindstrijd op te zetten. De kans is dus groot dat we gaan loten welke 12 leden op 1 november in de winnende stam mogen zitten, en dan is 8 november de wereld afgelopen. Weer een wereld met een onbevredigend einde, helaas.

De vraag blijft: Waarom niet gewoon die vlaggenbeloning bij het aanmaken van een edel deactiveren, en het dominantie-percentage op 60+ % zetten, en kijk gewoon eens hoe de wereld zich gaat ontwikkelen zodra het vlaggen-farmen uitgeschakeld is. Gaan die farmers dan maar stoppen? Of gaan ze toch proberen om weer actief te gaan spelen om op die manier spelplezier terug te krijgen, en vlaggen te verzamelen voor aanvallen, deffen, etc.? Wanneer de wereld inactief wordt kun je als Community Manager toch alsnog ingrijpen wanneer dat nodig is?
 
Reactiescore
5
Na een paar dagen er over nagedacht te hebben, en de mening bij een aantal stamgenoten gehoord te hebben, wil ik hier toch nog even op reageren.

Allereerst de noodzaak van ingrijpen. Ik denk dat we redelijk overtuigend hebben aangetoond dat die noodzaak er gewoon niet is. Er wordt nog steeds volop strijd geleverd, en de wereld wordt niet onnodig gerekt. Natuurlijk, er zijn een aantal accounts die alleen maar vlaggen farmen, maar met een eenvoudige maatregel (geen vlagbeloning bij het aanmaken van een edel) is dat zo te verhelpen.

Maar dan wordt ook meteen het overwinnings-percentage op 51% gezet? Waarom? Op andere werelden wordt het toch ook niet zo laag gezet? Waarom moet een actieve wereld op zo'n manier geforceerd naar een einde gedwongen worden? En om te voorkomen dat een actieve wereld toch dat dominantie-percentage omzeilt wordt er dan ook maar meteen een tribe-lock op gezet.

Over 2 weken is mijn account absoluut nog niet klaar voor een strijd met Fire. Teveel kleine spelers moeten nog opgeruimd worden, teveel barbjes (hartelijk dank Parci, maar niet heus) moeten nog veroverd en uitgebouwd worden. Pas over 6-10 weken zou er een eindstrijd kunnen komen, niet over 2 weken. En dat geldt voor de meeste spelers die ik gesproken heb. Ik zie dan ook geen mogelijkheid voor Lab en Fire om nu al een eindstrijd op te zetten. De kans is dus groot dat we gaan loten welke 12 leden op 1 november in de winnende stam mogen zitten, en dan is 8 november de wereld afgelopen. Weer een wereld met een onbevredigend einde, helaas.

De vraag blijft: Waarom niet gewoon die vlaggenbeloning bij het aanmaken van een edel deactiveren, en het dominantie-percentage op 60+ % zetten, en kijk gewoon eens hoe de wereld zich gaat ontwikkelen zodra het vlaggen-farmen uitgeschakeld is. Gaan die farmers dan maar stoppen? Of gaan ze toch proberen om weer actief te gaan spelen om op die manier spelplezier terug te krijgen, en vlaggen te verzamelen voor aanvallen, deffen, etc.? Wanneer de wereld inactief wordt kun je als Community Manager toch alsnog ingrijpen wanneer dat nodig is?

ik heb dit ook in mijn stam overlegd
en zoals u dat verwoord zo denken wij der ook over
mvg
 
Reactiescore
1.363
Laat die vlaggen gewoon met rust en pas 0 aan.
En kick desnoods de pure vlaggenfarmers die echt al maanden niets doen. Klaar :)
 
Bovenaan