Casual 9 en de instellingenwijzigingen

Reactiescore
28
@Glassface Ik ben erkentelijk in het feit dat een eindstrijd spektakel op zou kunnen leveren, maar als je spreekt over een prematuur einde erken je in feite toch dat de wereld feitelijk al gewonnen is? Het is prematuur omdat het eerder is dan men had gepland (en dus werd vermeden), niet prematuur omdat niet aan de voorwaarden wordt voldaan.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
@Glassface Ik ben erkentelijk in het feit dat een eindstrijd spektakel op zou kunnen leveren, maar als je spreekt over een prematuur einde erken je in feite toch dat de wereld feitelijk al gewonnen is? Het is prematuur omdat het eerder is dan men had gepland (en dus werd vermeden), niet prematuur omdat niet aan de voorwaarden wordt voldaan.

De (1e) wereldoorlog is gewonnen, maar de wereld niet. Dat is een significant verschil. Zoals je zelf al zegt is er nog niet aan de vooraf gestelde voorwaarden voldaan waardoor de wereld dus ook nog niet gesloten zou moeten worden. Binnen de gestelde limieten van het spel (slechts 42% dominantie) hebben wij recht op de bewegingsvrijheid om een eindstrijd te faciliteren.

Het feit dat een samenwerkingsverband machtig genoeg is om te voorkomen dat een ander er met de overwinning vandoor gaat maakt in mijn ogen immers dat deze wereld inderdaad gespeeld is, ondanks dat dus niet aan de exacte overwinningsvoorwaarden is voldaan.Niet geheel onbelangrijk is dat dit verband onder de huidige instellingen een legitieme overwinning zou binnenhalen (lees: ze voldoen aan de overwinningsvoorwaarden) - dat zij voornemens waren om het daarna nog onderling uit te vechten is hard gezegd niet het probleem van de community.

En om ook hier nog op te reageren: wij hebben onszelf in de positie gespeeld om deze onderlinge strijd op te kunnen zetten. Dankzij een succesvol bondgenootschap hebben we de grootste tegenpartij weten te buigen, maar dat betekent niet dat dat het einde van de wereld is. Er worden talloze assumpties gemaakt dat het hebben van een bondgenootschap gelijkstaat aan een oneindig samenwerkingsverband of toekomstige fusie. Elk bondgenootschap wordt onder bepaalde voorwaarden gevormd en zoals je hier kan lezen worden onze voorwaarden door zowel leden van ~LAB~ als leden van Fire beaamd. Het punt dat je maakt over dat het "niet het probleem van de community is" slaat overigens kant noch wal. Niemand verplicht je op deze wereld te spelen en je te onderwerpen aan andere spelers of stammen. De "community" heeft er helemaal geen last van dat de speelwereld beschikbaar blijft. Als je het niet naar je zin hebt kun je onder instellingen je account op grijs zetten om zodoende je geluk op een nieuwe wereld te beproeven.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
469
Even mijn feedback

1 De plotse mededeling
Ineens deze namiddag kwam de pm die iedereen heeft gelezen. Deze pm kwam onverwacht en zonder contact met de spelers.
Een paar opmerkingen hierover

- Volgens mij mochten de leiders van stam eerst via support eens benaderd worden. (tip naar later, zoals gebeurd op casual 1)​
Hierbij kon de leiding al gereageerd hebben dat ze nog een eindstrijd gingen houden al dan niet en daar eventueel verhoging van het dominatiepercentage aanvragen daar ze eerst de vijand willen edelen. Of verdere informatie vragen, zelf de stamleden op hoogte kunnen brengen, dingen bespreken...​
- Zelfs al zou je de wereld vervroegd sluiten, vind ik niet dat de vlaggenfarm hiervoor gedeactiveerd moet worden. Die paar weken gaan hun nut ook even voorbij. Maak dan even als support duidelijk dat de focus moet liggen op wereld sluiten en niet vlaggen farmen.
- Mensjes, de wereld sluit niet over 4 dagen ;) stammen sluiten enkel.​
Is nochtans een logische beslissing om vlaggenfarmen na een bepaalde tijd te deactiveren om het onnodig openlaten, wat hier tevens niet gebeurd, tegen te werken. Iedereen die hier antwoord die ook daadwerkelijk groeit op de wereld, zullen niks geven om de vlaggen en willen gewoon nog even de wereld uit spelen


Sta eens in de schoen van TW-team (Duckje/inno?).
Zo een pm is ergens begrijpelijk.
- Er werden veel vlaggen gefarmd
- Vibezor bijna 2,5% uit de stam en wordt daarna niet aangevallen
- West (Little Panda, Parci, m.v.d.t) werd ook lange tijd niet aangevallen

- ...
1) De meeste accounts die vlaggen farmen zijn van het groepje TBA leden wat niet bij fire mocht toen ze de wereld aan het verliezen waren dus maar gewoon opgaven, rest van de fire/lab accounts farmd geen vlaggen en edelt gewoon door (op eigen tempo weliswaar)

2) Dus omdat een account word gekickt moet hij meteen worden weg gespeeld? mooie logica is dat.

3) je noemt nu 3 accounts, "west" en daar rond concludeer je dat het volkomen normaal is om de wereld op slot te gooien? Noord, oost en zuid edelen gewoon nog en daar word zelfs gedefd (ja TBA, deffen is iets als je niet uitlogd bij incs en daadwerkelijk moeite wil doen op een wereld)

De vraag is nu hoe moet worden omgegaan met deze beslissing. Bij aanvang van deze server is gecommuniceerd onder welke voorwaarden een overwinning behaald zou kunnen worden. Eenieder die zich daar comfortabel bij voelde heeft een account kunnen openen, en wie zich niet geroepen voelde om deel te nemen deed dat vanzelfsprekend niet. In feite zijn we dus een overeenkomst aangegaan, en het nu eenzijdig wijzigen van de instellingen druist wat dat betreft behoorlijk in tegen het contractenrecht. Het is op zijn minst niet chic om de spelers daarin niet te consulteren.

Dit is niet waar, de overwinning voorwaarden zijn bij de laatste range verbreding pas opgesteld, dit laat ook al zien dat je werkelijk geen idee hebt waar je over spreekt.



Het feit dat een samenwerkingsverband machtig genoeg is om te voorkomen dat een ander er met de overwinning vandoor gaat maakt in mijn ogen immers dat deze wereld inderdaad gespeeld is, ondanks dat dus niet aan de exacte overwinningsvoorwaarden is voldaan.Niet geheel onbelangrijk is dat dit verband onder de huidige instellingen een legitieme overwinning zou binnenhalen (lees: ze voldoen aan de overwinningsvoorwaarden) - dat zij voornemens waren om het daarna nog onderling uit te vechten is hard gezegd niet het probleem van de community.

Nogmaals, je hebt werkelijk geen flauw idee waar je over spreekt. komt regelmatig voor dat bondgenoten, allianties in het leven worden geroepen om een gezamenlijke vijand tot de knieën de dwingen. als je met deze logica werelden gaat sluiten kan je mid-game als genoeg werelden sluiten en kan daarbij de ingame bondgenoot functie meteen de prullenbak in.


Waar in mijn ogen te snel aan voorbij wordt gegaan is dat het blokkeren van stamwisselingen geenszins inhoudt dat de wereld eindigt. Mochten ~LAB~ en Fire daadwerkelijk van plan zijn (geweest) om het onderling uit te vechten, dan kan dat nog steeds - bovendien biedt dit actieve spelers van buiten die stammen wellicht de mogelijkheid om toch nog deel uit te maken van de overwinning, iets dat nu nog veel werd tegengehouden. Anderzijds kunnen de twee stammen ook fuseren, en dan zijn we volgende week klaar - wat onder deze omstandigheden overigens niet direct wil zeggen dat de wereld onnodig gerekt is, al valt voor die gedachte natuurlijk wel het een en ander te zeggen.

Het ding is niet dat het niet kan, maar niet erg realistisch. als een account buiten Fire of lab nu op delete gaat omdat hij niet meer kan vlaggen farmen heeft LAB automatisch gewonnen omdat de overwinning voorwaarden zo achterlijk laag liggen. dit is ook al meerdere keren hier in dit forum vermeld maar goed.


Altijd fijn als er beslissingen/opmerkingen worden gemaakt door mensen met letterlijk 0 kennis van de wereld zonder ook maar enig research.
 
Reactiescore
42
@Glassface Ik ben erkentelijk in het feit dat een eindstrijd spektakel op zou kunnen leveren, maar als je spreekt over een prematuur einde erken je in feite toch dat de wereld feitelijk al gewonnen is? Het is prematuur omdat het eerder is dan men had gepland (en dus werd vermeden), niet prematuur omdat niet aan de voorwaarden wordt voldaan.
Ik denk toch dat je even de betekenis van prematuur moet opzoeken. Een normaal einde is dat de laatste 2 grote stammen het uitvechten, en dat 1 stam wint en de ander de nederlaag toegeeft. Het is prematuur (=voortijdig) wanneer een wereld eindigt voordat die eindstrijd beslecht is.
Wanneer het vlaggenfarmen uitgeschakeld wordt, bestaat er kans dat enkele spelers dan maar hun account op grijs zetten, en dat daardoor Lab ineens 42% van de dorpen in handen heeft, en poef: wereld afgelopen. Het afschaffen van het vlaggenfarmen zal dus gecombineerd moeten worden met een verhoging van het winstpercentage. Op de meeste normale werelden is dat 80%, maar mag van mij ook 70% worden.
Ik heb nog nooit een wereld gezien met zo'n laag overwinningspercentage: 42% is echt absurd laag.

Dus mijn verzoek aan de TW mods:
- Afschaffen vlag-beloning voor het produceren van een edel
- Verhogen wereld dominantie percentage tot 70%
 
Reactiescore
4
Gaap
Fire & Lab "Wij willen nog tegen elkaar knokken" en "het overwinningspercentage is te laag"
Jullie hebben alle tijd gehad om met een voorstel richting TW leiding te komen.
@Geurzeepje in CAS 8 zijn de instelling tussentijds veranderd.

@NachtFritz
Na de stab van erik en het onder de voet lopen van lancel was deze wereld gespeeld.
Te weinig activiteit en daarmee kans om iets te doen
et Murus Magnificum en McCaramac zijn op grijs gegaan.
I Like Tequila en Parci zijn ook gestopt en waarschijnlijk vlaggen farmen
Hoe verwacht je dat een speler dan nog zinvol kan verdedigen en daar de motivatie voor kan opbrengen?
Alleen TBA zou vlaggen farmen, sure

Dus nogmaals gefeliciteerd jullie team heeft gewonnen koop een taart en vier het.
Wil je dat niet laat dan echt zien dat fire en lab niet kunnen wachten om elkaar na de strot te vliegen maar dat jullie je al 3 maanden inhouden.
Als je het niet erg vindt ga ik nu graag even vlaggen farmen om één of andere reden kom ik daar nooit aan toe.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Gaap
Fire & Lab "Wij willen nog tegen elkaar knokken" en "het overwinningspercentage is te laag"
Jullie hebben alle tijd gehad om met een voorstel richting TW leiding te komen.
@Geurzeepje in CAS 8 zijn de instelling tussentijds veranderd.

@NachtFritz
Na de stab van erik en het onder de voet lopen van lancel was deze wereld gespeeld.
Te weinig activiteit en daarmee kans om iets te doen
et Murus Magnificum en McCaramac zijn op grijs gegaan.
I Like Tequila en Parci zijn ook gestopt en waarschijnlijk vlaggen farmen
Hoe verwacht je dat een speler dan nog zinvol kan verdedigen en daar de motivatie voor kan opbrengen?
Alleen TBA zou vlaggen farmen, sure

Dus nogmaals gefeliciteerd jullie team heeft gewonnen koop een taart en vier het.
Wil je dat niet laat dan echt zien dat fire en lab niet kunnen wachten om elkaar na de strot te vliegen maar dat jullie je al 3 maanden inhouden.
Als je het niet erg vindt ga ik nu graag even vlaggen farmen om één of andere reden kom ik daar nooit aan toe.

Wij zijn helemaal geen voorstel verschuldigd richting het TW-team? Zij hebben niets te maken met in-game spelverloop. Wij hebben het recht om binnen de maatstaven van de overwinningsvoorwaarden zelf beslissingen te maken.
 
Reactiescore
469
Gaap
Fire & Lab "Wij willen nog tegen elkaar knokken" en "het overwinningspercentage is te laag"
Jullie hebben alle tijd gehad om met een voorstel richting TW leiding te komen.
@Geurzeepje in CAS 8 zijn de instelling tussentijds veranderd.

@NachtFritz
Na de stab van erik en het onder de voet lopen van lancel was deze wereld gespeeld.
Te weinig activiteit en daarmee kans om iets te doen
et Murus Magnificum en McCaramac zijn op grijs gegaan.
I Like Tequila en Parci zijn ook gestopt en waarschijnlijk vlaggen farmen
Hoe verwacht je dat een speler dan nog zinvol kan verdedigen en daar de motivatie voor kan opbrengen?
Alleen TBA zou vlaggen farmen, sure

Dus nogmaals gefeliciteerd jullie team heeft gewonnen koop een taart en vier het.
Wil je dat niet laat dan echt zien dat fire en lab niet kunnen wachten om elkaar na de strot te vliegen maar dat jullie je al 3 maanden inhouden.
Als je het niet erg vindt ga ik nu graag even vlaggen farmen om één of andere reden kom ik daar nooit aan toe.
Sinds wanneer is het stoppen van je stamleden en jou eigen motivatie een relevante factor?
Wij willen fire VS lab zo als dat afgesproken was in het begin, dat jij het niet meer leuk vind is ons probleem niet.
 
Reactiescore
3
Ik begrijp eigenlijk eerlijk gezegd het probleem niet. De wereld moet stoppen omdat er teveel vlaggen gefarmd wordt? Dan kunnen jullie toch de instelling wijzigen zoals @Glassface zegt? Geen vlag meer bij het produceren van een edelman... Sowieso is zelfs dat doel al lang voorbijgestreefd, want er zijn bepaalde spelers die al maanden vlaggen aan het farmen zijn... Wie weet hoeveel vlaggen bepaalde spelers al hebben verzameld... Maar laat verder gewoon de spelers die willen en wel actief zijn nog verder strijden tot er een deftige winst is... Zo moeilijk is dat toch niet...
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Wat me trouwens nog te binnen schiet: een tribelock met overwinningsvoorwaarde van 42% spelersdorpen geeft ons überhaupt 0.0% kans om een eindstrijd op te zetten. Je komt in een situatie waarbij een extern account, in dit geval ParciTerminator, in zijn eentje het wereldeinde in gang zou kunnen zetten door zijn account op grijs te zetten. Dat zou echt een gigantische blamage zijn.
 
Reactiescore
1.363
Lijkt me logisch dat een spelleiding kan ingrijpen, een voetbal wedstrijd speel je toch ook niet zonder scheidsrechter?
Dit zijn maatregelen die genomen worden om tijd-rekken te voorkomen. Dat is vaker op Casuals gebeurd niks nieuws.
Er word veel gereageerd dat mensen denken dat maandag de wereld eindigt, dat is niet zo, enkel 2 maatregelen die het langdurige rekken wat nu gebeurd proberen tot een halt te roepen.

Blijkbaar waren jullie altijd al van plan om LAB v.s. Fire te doen, dan veranderd er eigenlijk niet zoveel. Misschien zoals glassface aangeeft de dominantie voorwaarde iets omhoog doen, 70-80% lijkt me wel wat veel want dan is de wereld in 2023 nog open maar dat moet Duckje maar uitzoeken. Ben erg benieuwd wanneer jullie elkaar de oorlog verklaren!
Zonder die tribe-lock krijg je nou eenmaal wat Pedik hier zegt, accounts eruit zetten om wereld te rekken. Is eerder gebeurd, zal vaker gebeuren.

Tenzij hier word aangegeven dat werelden rekken helemaal niet erg is, weet niet wat het beleid van Innogames daarop is.
Maar als er nergens in de regels te vinden is dat dat niet mag, dan zou ik zeggen laat ze lekker doorgaan.

P.S. Ik reageer alleen nogmaals omdat ons op Cas10 word gevraagd hier te reageren anders 'zou dit ook wel eens op Cas10 kunnen gebeuren'!! Maar ik heb daar helemaal geen problemen mee, ik zie het als een positief iets, spelleiding mag van mij veel vaker ingrijpen waar ze nodig achten. Liefst wel enigszins in overleg (wat hier dus niet is gebeurd).
Met alle respect, maar wat loop jij weer dom te praten man. Wij willen gewoon n mooie voorbereiding doen voor een eindstrijd tegen lab, heeft tijd nodig. Niets stond stil of watdan ook. Vind ik echt dom gepraat. W78 is echt 4 maanden stil geweest, niets van gezegd. w71 bijna een jaar?? En wss omdat lui hebben geklaagd (sws dat innoexcuus vind ik echt zware bs, gewoon n dom wegschuifexcuus van seppetje, omdat hij geen fouten toe wilt geven. ) het dicht moet en in 1x ook die vlaggen weg moet halen?? Vind ik zware bs, ga gewoon normaal door en verander nada. Ook gewoon vlaggen met edels maken, dom gelul. Wij fixen het zelf wel. Hebben geen "zetje" nodig. We proberen tot op de dag van vandaag nog steeds terrein te pakken. Alleen door die lage snelheid duurt t alleen lang. Wat moet je anders met je gsjes als je op jouw clears wacht weer vol te worden als je 800+ edels hebt? En als je tegen pure deftanks speelt die goed kunnen deffen.. Dan duurt t lang xd. Hopelijk zo goed beantwoord.
 
Reactiescore
693
Volgens mij zijn mijn punten en eigen mening niet duidelijk voor je @NachtFritz
1. De plotse pm ben ik ook niet echt mee akkoord.
2. Jullie willen de wereld gewoon uitspelen? Zonder eindstrijd is de wereld al gespeeld, Fire en LAB twee verschillende stammen is dan gewoon wereld onnodig verlengen. Kwam er wel eindstrijd dan is dit een droevige gebeurtenis en dan gaat de wereld wellicht nog langer open gehouden worden en indien mogelijk kan de dominatie verhoogd worden zodat jullie deze eindstrijd nog kunnen houden.
Maar hoe ik het zie en dat is dan puntje 3 van mij. Dat zijn mijn aannames en de aannames die TW-team, Duckje en innogames en andere spelers ook kunnen maken.
Wat ik zeg is dat er volgens mij al geen eindstrijd meer ging aankomen. Dit dan door #casual chat.
Andere aannames kunnen op basis van IG activiteiten
- 'overtollig' vlaggen farmen
- toevallig 6 - 6 leden in beide stammen (#casual)
- vibezor uit de stam (weet ik veel waarom?)
- stilliggend west
TW moet dan ook maar even raden met een natte vinger wat er gebeurt ofzo?


Is nochtans een logische beslissing om vlaggenfarmen na een bepaalde tijd te deactiveren om het onnodig openlaten, wat hier tevens niet gebeurd, tegen te werken. Iedereen die hier antwoord die ook daadwerkelijk groeit op de wereld, zullen niks geven om de vlaggen en willen gewoon nog even de wereld uit spelen
Wat ik daar zeg dat vet stukje is mijn mening. Ik vind niet dat het uitschakelen van het farmen van vlaggen noodzakelijk is om de wereld verder te laten vorderen tot het einde. Ik weet van de meesten niet of er binnen LAB of Fire vlaggen werden verzameld.
Maar inno/TW kan dit ?wel zien. Als zij merken dat de wereld niet vordert door het verzamelen van vlaggen onder andere en willen daar iets aan doen en doen dit op deze manier dan ga ik hier niet mee akkoord daar er nog andere mogelijkheden zijn. (lees bijvoorbeeld west die onze dorpen gaat edelen.)
Want dan kunnen wij niet meer vlaggen verzamelen en weten we zeker dat wouter001, glassface, capper en wie ligt er nog die regio niet overtollig vlaggen farmen. Jullie focus ligt dan op edelen en niet vlaggen farmen.
Zuid, oost en (noord) was er al meer vooruitgang. Nu spreek ik juni/juli


De stukjes 1) 2) 3) zijn uit mijn paragraaf 3 die aannames zijn van mij en mogelijks ook TW. Stukken waarbij ook discussie mogelijk is.
1) De meeste accounts die vlaggen farmen zijn van het groepje TBA leden wat niet bij fire mocht toen ze de wereld aan het verliezen waren dus maar gewoon opgaven, rest van de fire/lab accounts farmd geen vlaggen en edelt gewoon door (op eigen tempo weliswaar)
Misschien een groot aandeel idk, maar toch niet alleen bij ons? Je wil het hier precies op TBA en Whunt steken. Echt een lachertje.
Iedereen in Lab en Fire farmt blijkbaar geen vlaggen en hebben 3 maand munten geslagen (diep nadenkend...). Dan heb je toch al edels van 4-5maand. 400-500 edels minstens door zo lage muntkosten, nauwelijks weerstand.
Je hebt makkelijk 5-10 edels per dag bij.

Dat wij de handdoek in de ring hebben gegooid om de strijd op te geven wil niet zeggen dat we onze accounts meteen op grijs moeten zetten. Wij hebben het recht onze grondstoffen te benuttigen zoals jullie doen en hierbij dus vlaggen te farmen. Dat wij 3 maand geen incs krijgen is alleen maar mooi meegenomen.
Heeft er niemand eens een paar rondjes vlaggen gefarmd, geloof je toch zelf ook niet?
Hebben ze hun clears optimaal benut gedurende deze 3 maand?
Ze hebben niet perfect stilgestaan, maar optimaal benut zijn ze ook nog niet.
De belangrijkste fronten die bijna geen tot geen weerstand bieden gaan jullie niet edelen.

Jullie kunnen hiervoor redenen hebben om nog niet te beginnen edelen (Fire laten inlopen op ~LAB~?)


2) Dus omdat een account word gekickt moet hij meteen worden weg gespeeld? mooie logica is dat.
Neen zeg ik niet, dat is mogelijkheid in de ogen van TW, volgens inno werd er op cas1 ook onnodig van stammen gewisseld, geïnternd om de wereld te verlengen. Daarbij zeggen jullie zelf nog dat het BG is. Weet ik veel waarom vibezor eruit is.

TBA!/Legion/W-Pack/W-Hunt vs kamp ~LAB~, Fire en TE.
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom iemand uit de stam gaat, maar TW kan dit opvatten als wereldverlenging.

3) je noemt nu 3 accounts, "west" en daar rond concludeer je dat het volkomen normaal is om de wereld op slot te gooien? Noord, oost en zuid edelen gewoon nog en daar word zelfs gedefd (ja TBA, deffen is iets als je niet uitlogd bij incs en daadwerkelijk moeite wil doen op een wereld)
Het is ook gewoon zo dat er noord, oost, zuid en west troepen bewegen.
Het is LAB + fire eindstrijd of niet?
Er kwam van hogerhand gewoon besluit dat er geen eindstrijd meer kwam. Dat is hetgeen wat je hier moet bespreken.

Het ding is niet dat het niet kan, maar niet erg realistisch. als een account buiten Fire of lab nu op delete gaat omdat hij niet meer kan vlaggen farmen heeft LAB automatisch gewonnen omdat de overwinning voorwaarden zo achterlijk laag liggen. dit is ook al meerdere keren hier in dit forum vermeld maar goed.
Komt er nou eindstrijd of niet?

Wij zijn helemaal geen voorstel verschuldigd richting het TW-team? Zij hebben niets te maken met in-game spelverloop. Wij hebben het recht om binnen de maatstaven van de overwinningsvoorwaarden zelf beslissingen te maken.
Normaal niet nee, 42% is best laag.
Als je al op voorhand weet dat je eerst TBA en Wpack/Whunt weg wil edelen vooraleer je eindstrijd doet, dan kon je er toch al naar handelen? Even support indienen dominatie te verhogen + reden waarom.
Het is ook niet dat je exact deze situatie nog eens gaat hebben.
Had ik bij jullie gezeten en wist van deze eindstrijd had ik al lang support ingediend.
 
Reactiescore
42
Lijkt me logisch dat een spelleiding kan ingrijpen, een voetbal wedstrijd speel je toch ook niet zonder scheidsrechter?
Dit zijn maatregelen die genomen worden om tijd-rekken te voorkomen. Dat is vaker op Casuals gebeurd niks nieuws.
Er word veel gereageerd dat mensen denken dat maandag de wereld eindigt, dat is niet zo, enkel 2 maatregelen die het langdurige rekken wat nu gebeurd proberen tot een halt te roepen.
Wat een onzin, zeg. Wanneer een voetbalwedstrijd niet meer boeiend is dan moet de scheidsrechter de regels maar aanpassen? Ineens mag dan de keeper niet meer de bal met de hand spelen ofzo? Of maar gewoon affluiten en tegen alle spelers zeggen dat ze maar een andere wedstrijd moeten opzoeken?

Natuurlijk kunnen de regels wel aangepast worden, maar alleen in overleg met de spelers, en met instemming van een meerderheid van de spelers.
Op andere werelden is soms vele, vele maanden niks gebeurd, en toen greep TW in. Maar op deze wereld wordt nog dagelijks strijd geleverd, dus waar praten we over?

Wil TW het vlaggenfarmen voorkomen? Schaf dan de vlag-beloning voor het produceren van een edel af.
Wil TW een leuke eindstrijd? Verhoog dan de dominantie vereiste zodat degenen die stoppen nadat ze geen vlaggen meer kunnen farmen niet het einde van de wereld activeren.
 
Reactiescore
1.363
Gewoon typisch dat ze zo puur bij casuals doen en niet bij normale werelden. Discriminatie zowat zouk zeggen.
 

Deleted User - 487938569

Guest
Gewoon typisch dat ze zo puur bij casuals doen en niet bij normale werelden. Discriminatie zowat zouk zeggen.

Dat vindt ik nu ook, waarom meerdere normale werelden die compleet gespeeld zijn (~80% al in handen) nog 9 maand open mogen blijven en alle acc vlaggen farmen, maar een casual waar nog degelijk strijd gevoerd wordt tegen spelers al worden beslist door innogames. Daarbij is het vlaggen farm probleem door innogames zelf gecreëerd en daar moeten ze eens wat aan doen, maar niet midden in een wereld in eens zoon beslissing maken.
 

DeletedUser84257

Guest
Zet vlaggen gwn uit als dat het probleem is, niemand die wil meedoen aan de oorlog wil ook nog vlaggen farmen...
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Vandaag geeft Pedik in dezelfde Discord nog aan dat er momenteel geen “beginner waarvoor Casuals bedoeld zijn” nog op Cas9 zitten. Daar zeg je het eigenlijk zelf al, het Casual doel is voltooid.

Jij en je casualclubje zijn de grootste oorzaak van dit probleem he. Daarnaast vind het het vrij schrijnend dat iedereen van de verslagen kant hier een beetje zuur komt doen en ieder account van betekenis hier aangeeft nog graag verder te willen.
 
Reactiescore
4
Sinds wanneer is het stoppen van je stamleden en jou eigen motivatie een relevante factor?
Wij willen fire VS lab zo als dat afgesproken was in het begin, dat jij het niet meer leuk vind is ons probleem niet.
Mijn reactie was een antwoord op opmerking over deffen meer niet.

Jij en je casualclubje zijn de grootste oorzaak van dit probleem he. Daarnaast vind het het vrij schrijnend dat iedereen van de verslagen kant hier een beetje zuur komt doen en ieder account van betekenis hier aangeeft nog graag verder te willen.
3 maanden geleden stopte de TBA/Legion/Wolf met de actieve strijd waarmee jullie team gewonnen had.
42% voor winst was toen ook bekend, dus alle tijd voor jullie om na te denken over de vraag wat daarna.

@Duckje
Van cas 8 herinner ik mij dat bij het ingrijpen er 2 weken werd ingesteld voor de overwinning, corrigeer mij als ik dat fout heb.
Een paar dagen is wel erg kort gezien dat spelers nog grondstoffenpakketten hebben, productieboosts hebben lopen etc. en een deel speelt nog actief dus iets langer om nog vlaggen te farmen lijkt mij wel redelijk. Dus nog 2-4 weken vlaggen farmen en daarna is het over met de pret.
Daarna:
Optie 1 Niets wijzigen behalve vlaggen farmen.
Optie 2 De genoemde wijzigingen
Optie 3 Grijp de leiding LAB & Fire bij de kladden en vraag wat ze echt willen.
Als ze echt willen knokken, prima stel een hogere overwinningslimiet in en kijk of de casual weer tot leven komt zonder farmers.
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Mijn reactie was een antwoord op opmerking over deffen meer niet.


3 maanden geleden stopte de TBA/Legion/Wolf met de actieve strijd waarmee jullie team gewonnen had.
42% voor winst was toen ook bekend, dus alle tijd voor jullie om na te denken over de vraag wat daarna.

@Duckje
Van cas 8 herinner ik mij dat bij het ingrijpen er 2 weken werd ingesteld voor de overwinning, corrigeer mij als ik dat fout heb.
Een paar dagen is wel erg kort gezien dat spelers nog grondstoffenpakketten hebben, productieboosts hebben lopen etc. en een deel speelt nog actief dus iets langer om nog vlaggen te farmen lijkt mij wel redelijk. Dus nog 2-4 weken vlaggen farmen en daarna is het over met de pret.
Daarna:
Optie 1 Niets wijzigen behalve vlaggen farmen.
Optie 2 De genoemde wijzigingen
Optie 3 Grijp de leiding LAB & Fire bij de kladden en vraag wat ze echt willen.
Als ze echt willen knokken, prima stel een hogere overwinningslimiet in en kijk of de casual weer tot leven komt zonder farmers.

Optie 4 Niks wijzigen en de verliezende kant moet hun verlies nemen
 
Bovenaan