Casual 5 eerlijk spel?

DeletedUser78501

Guest
hallo mede spelers

ik wil graag jullie mening hier over hebben

ik ben van Casual2 naar Casual5 gegaan
op Casual 2 ben ik 13 m geweest en heb mij tot 1 m terug laten edelen en ben een tijdje grondstof pakketjes verzameld door edels te maken en dan de edel kost halvering van 50% grondstoffen boost aan te zetten dit heeft mij 2100 pakketjes opgeleverd en heb bedacht laat ik eens kijken hoe ver ik kom op Casual 5

zelf ben ik er eigenlijk van geschrokken wat voor voordeel je hebt als je je spullen uit je inventaris mee mag nemen

ik ben een uurtje of 3 bezig geweest en dit is het resultaat na 3 dagen spelen


Let vooral op deze punten in de foto
edels (ook gebouw tijd)
vlag boost
beginners bescherming

peroondelijk vind ik het bizar dat je dit na 3 dagen al kan hebben en vind het ook niet eerlijk tegen over alle andere spelers die niet deze spullen mee hebben kunnen nemen

ik heb voor 60 edels minimaal aan grondstoffen staan in mijn inventaris dit uit 2130 pakketjes

maar ik had 8x die boost om die pakketjes te krijgen en een 1m acc met 1200 edels is dus manekijk 5000 van die pakketten mee te krijgen dus makelijk gezegt dikke 100 edels die je kan hebben als je er een paar euro en tijd tegen aan gooit

met andere woorden als je geen goed acc hebt gehad op een wereld is c5 gewoon geen uitkomst wegens spelers die laat komen toch 3x sneller hoog zijn en je dus weer edel voer bent

ik wil vooral weten wat jullie er nu van vinden dat tribalwars mensen eigenlijk voor trekt op c5


met vriendelijke groet
Roy
 

DeletedUser77892

Guest
Ik vind mee vallen eerlijk gezegd.
Ik speel op Alexandrakos. samen met mijn medespeler. Wij zijn zonder inventaris binnen gekomen en zonder vlaggen op het account en wij hebben door zeer actief farmen onzelf nu toch op rang 28 geplaatst, en zelfs even kort in de top 25 gestaan.
Ja het klopt dat je met die inventaris een voordeel hebt, maar met hard werk kan je zonder ook heel ver komen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser78605

Guest
Wij zijn ook zonder spullen gekomen op cas5, staan nu mooi een rank 7, wij wisten in het begin niet dat je alles mee kon nemen. Anders had het wel iets anders geweest.

Maar ik vind het idd niet eerlijk. Deze werelden zijn officieel gemaakt voor de mindere spelers te laten oefenen, en nu geven ze dus een optie aan spelers die al hoog hebben gespeeld ergens, om hier nogmaals in de top mee te draaien.
 
Reactiescore
323
Wij zijn ook zonder spullen gekomen op cas5, staan nu mooi een rank 7, wij wisten in het begin niet dat je alles mee kon nemen. Anders had het wel iets anders geweest.

Maar ik vind het idd niet eerlijk. Deze werelden zijn officieel gemaakt voor de mindere spelers te laten oefenen, en nu geven ze dus een optie aan spelers die al hoog hebben gespeeld ergens, om hier nogmaals in de top mee te draaien.
Aan de andere kant, voor mindere spelers is het dan ook weer minder werk om ongeveer hetzelfde aantal punten te krijgen als ze eerst hadden. Als je een mooi inventarisje vol hebt verzameld op bijv. W58, met allemaal edelitems, dan is het toch zonde dat je ze niet mee mag nemen? En juist de mindere spelers worden geedeld.

En vergeet niet, eerlijkheid bestaat niet op tw. De een heeft veel geld te besteden, de ander heeft weer skills, een ander kan scripts maken. Het spel zal nooit eerlijk worden.
 

DeletedUser16343

Guest
Gelukkig komen er meer spelers van cas 2 met 800% gs pakketen en 21.000 20k 25k 25k pakketen ;) have fun
 

DeletedUser78605

Guest
Aan de andere kant, voor mindere spelers is het dan ook weer minder werk om ongeveer hetzelfde aantal punten te krijgen als ze eerst hadden. Als je een mooi inventarisje vol hebt verzameld op bijv. W58, met allemaal edelitems, dan is het toch zonde dat je ze niet mee mag nemen? En juist de mindere spelers worden geedeld.

En vergeet niet, eerlijkheid bestaat niet op tw. De een heeft veel geld te besteden, de ander heeft weer skills, een ander kan scripts maken. Het spel zal nooit eerlijk worden.

Tuurlijk ben ik dit ook wel deels met je eens, maar wat TW had moeten doen, is een item limiet maken. Zeggen je mag maximaal een x aantal items mee nemen naar de casual. En het zelfde geld voor edels enzovoorts. Niet dat als we aan cas 6 beginnen, dat de top 20 enkel spelers zijn als wiranto, die na 3 weken een miljoen voorsprong hebben :p
 

DeletedUser78501

Guest
klopt leuk idee he

clasual 2 bestaat eigenlijk uit leden van wereld 6 en wereld 13
zelf ben ik daar niet gekomen met zo veel edels maar ja als 13m speler kun je echt niets beginnen tegen 120m spelers

en klopt ik heb ook veel GS paketjes van 10% om eerlijk te zijn te veel
als mijn berekeningen kloppen dan zal ik rond de 2m zitten als ik het goed besteed en dit binnen 2 maand tijd

ik vind dit gewoon oneerlijk tegen over andere mensen die wel vanaf begin tot eind hebben geknokt
dus denk dat ik na een maantje of wat mijn acc op del zet of een speler zoek die nog neit vel ervaring heb en hem het acc te geven

groet Roy
 

DeletedUser78811

Guest
Zelf enkele weken na de start van cas5 begonnen. Ben gewoon gestart met een 10k dorpje en een stuk of 10 items in de inventaris waarvan maar enkele gs pakketten. Speel meestal helemaal alleen (Soms helpt iemand me als het druk is). En toch sta ik in de top 25 van de wereld. Dus het is perfect mogelijk om het zonder te doen.

Spelers zoals Heer Wiranto hebben hier toch zelf ook niet veel fun aan? Alleen maar bb edelen en voor de rest niets.

Zou liever opteren voor 'enkele items meenemen' aangezien dat de kansen van iedereen ongeveer gelijk verdeeld.

Mvg, Chris P. Bacon
 

DeletedUser77892

Guest
Gelukkig komen er meer spelers van cas 2 met 800% gs pakketen en 21.000 20k 25k 25k pakketen ;) have fun
Ja die weten wel hoe ze een wereld moeten verpesten. zijn ze tegenwoordig zeer ervaren in.
 

DeletedUser78605

Guest
Ja die weten wel hoe ze een wereld moeten verpesten. zijn ze tegenwoordig zeer ervaren in.
Zij verpesten het niet hoor, tw verpest het zelf door dit toe te laten.. Dat mensen er gebruik van maken is jammer, maar niet tegen regels in. Kan enkel zeggen dat TW het steeds opnieuw voor zichzelf aan het verpesten zijn.
 

DeletedUser72874

Guest
Hier op de wereld gekomen met niks behalve ons 3,5k punten dorpje en nu rang 6. Desondanks vind ik het bullshit dat items gewoon meegenomen konden worden, dan begint de wereld al oneerlijk. Dat is geen haat op Wiranto of wie dan ook natuurlijk, die maken gewoon slim gebruik van de regels.
 

DeletedUser68843

Guest
Typisch dat er zo’n topic gemaakt wordt om over te discussieren :p

Ik denk dat de eerder moeten opteren van wat is het doen van een casual wereld?

En de vraag daarop, wordt het doel bereikt?

Het is vrij objectief gezien natuurlijk, ik ben nog maar pas opnieuw begonnen en kan al zeggen dat ik geen vlaggen had en geen items om mee te nemen. Het is echt gek hoe sommigen sneller groeien terwijl ik aan de rim lig en nog redelijk wat kan farmen.

Ik ben nu ook begonnen met het opsparen van items om eens aan de top te geraken in 1 van de komende casuals ..
 

DeletedUser65389

Guest
Dit spelletje was leuk op de eerste werelden. Waren ook enorm groot met veel spelers. W2,w5,...
Ik weet nog dat de kerk een nieuw gegeven was dat mij heeft ge mind fucked.

Ik vindt dit spel zowiezo te commercieel ingesteld nu. Ook de inventeris is gwn rommel. De vlaggen daarin tegen vind ik wel een mooi gegeven.

Voor spelers die gewoon zijn aan de inventaris zal dit wel reuze mevallen denk ik.
 

DeletedUser78501

Guest
13 m acc is met 3k pp investering een leuke vlaggen en grondstof farm

ik maak elke week dikke 1000 edels dus ook 1000 vlaggen en ook 1000 grondstof pakketjes omdat bij 1 spelletje je snel de goede spullen er voor kreeg

dus ook vlaggen worden verpest hier door
 

DeletedUser78605

Guest
Nu is het wachten op Duckje om z'n fout toe te geven, of wat ze in gedachte hadden door dit op deze manier te doen..
 

DeletedUser77712

Guest
Ha, een zeer interessant onderwerp, als je het mij zou vragen.

Ten eerste moet je gaan kijken, naar de fundering van een casual wereld. Waar staat de casual wereld voor?
Ik citeer: "De Casual biedt dus een tweede kans aan spelers die het spel nog moeten leren kennen, of die door hun drukke tijdsschema niet altijd voldoende tijd kunnen opbrengen voor Tribal Wars. Waar deze personen vroeger geen schijn van kans maakten in de wrede wereld van dit spel, krijgen ze nu de mogelijkheid om zich verder te ontplooien tot de elite van Tribal Wars (TW Wiki, s,d)"
Persoonlijk ga ik er van uit dat de meeste mensen hier eens zijn met dit citaat. Ikzelf ben nu co van een ander account, aangezien ikzelf niet genoeg tijd had om een eigen account te 'runnen'.

Ten tweede kijkt men naar het probleem zelf. Wat is nou het probleem? Zijn het de spelers die de grondstofpakketjes gebruiken? Antwoord hierop is nee. Het is legaal dat men een ongebruikelijk aantal pakketjes meeneemt/krijgt en deze vervolgens spendeert. Wat is dan de kern van het probleem? De kern zit hem vooral in het feit dat spelers geen ristrictie hebben in het aantal 'mee te nemen' pakketjes. Spelers maken hier helaas handig gebruik van.

Als derden, puur op basis van feiten, moet men kijken of het probleem de casual wereld aantast. Zoals hierboven al is aangegeven, is casual een wereld waar beginnende spelers het spel leren kennen op hun of haar eigen tempo. Geen tijdsschema's, helemaal niks!
Laten we zeggen, ik ben een beginnende speler. Ik heb net mijn dorpje op een normale wereld volledig uitgebouwd, maar helaas... Toch overgenomen door een betere speler. Veel goede moed stap ik de casual wereld in, een tweede kans ook wel. Buurman 'x' ligt dicht naast me en is diezelfde dag nog begonnen. Daarbij heeft buurman 'x' 3000 punten minder. Echter na een paar dagen zie ik dat mijn buurman 4 meer dorpen heeft. Dagen worden weken; weken maanden en uiteindelijk maanden weer jaren. Buurman 'x' leeft nog en blijkbaar heeft hij een aantal miljoen punten meer dan jijzelf. Alle barbarendorpen waren binnen de kortste keren overgenomen, waardoor je eigen farm inkomsten weg viel en edelpotentie de grond in werd geboord. Waarschijnlijk zal na de aanvalsblokkade je volledig overmeesterd worden en heb je uiteindelijk één ding geleerd. Dat je TW geen leuk spel vindt.

Dit kan zo maar voor komen. Een situatie die nog geen eens ondenkbaar is. Het ergste vind ik nog het volgende: "Beginnende spelers worden extra beschermd op de Casual wereld, opdat ook zij het spel op een positieve manier kunnen ontdekken." Ja, extra beschermd ja. Helaas niet van de spelers met talloze pakketjes, die hun of haar 'positieve' ervaring komen dwarsbomen.


Verder ben ik van mening dat je met voldoende 'farm' relatief hoog kan komen, met of zonder pakketjes.

Team FreddieCR
 

DeletedUser78605

Guest
Ik ben vooral zo blij met de reactie van het TW team.. Dit wekt echt veel vertrouwen voor een Casual 6 als die komt..
Laat het wel optijd weten svp, heb nog een account waar ik zo'n 1400 edels heb, zouden mooie pakketjes kunnen worden
 
Bovenaan