Case Vanquisher.

Reactiescore
167
Lieve lezers,


Ik zou graag willen beginnen met vragen of jullie de volgende quote van de legendarische Peter Rudolf de Vries in je achterhoofd kan houden gedurende dit ‘artikel,’ alvast bedankt.
‘Als iets één keer gebeurt is dat een incident. Als het in korte tijd twee keer plaatsvindt is dat heel toevallig. Als het drie keer gebeurd is er sprake van een patroon en als een vierde geval vrijwel identiek is dan is dat ronduit verdacht.’

We bespreken het case by case. Zaak #1 is Unresolved. Deze speler heeft wel ODD erbij gekregen en dergelijke. Deze speler was online op het forum ‘geëngageerd in conversatie’ op tijden van overname. Dit kan in theorie bevestigd worden door het Tribalwars Team. Wél online op forum maar niet online om 10.00. Bovendien is er niets tegen ons gezegd qua inkomende aanvallen. Ik heb het dan niet eens gehad over de samenwerking van Unresolved en de stamgenoot van Vanquisher. Maar dat laat ik voor dit artikel in het midden.
Screenshot overnamen Unresolved: https://gyazo.com/69ea14237309d48884ed83f91fb42617


Hmm, een incident, kan gebeuren toch? Hierbij de introductie van zaak nummero #2. Sargon de Grote.

Deze speler heeft een baby-wave gehad van Vanquisher. tijdens de aanvallen op Unresolved. Hierin schreef Sargon dat hij al vanaf 6 uur actief was. De datum van de discord komen overeen met de baby-wave van de eerste dag. De andere 2 overnames waren gewoon dorpen die dermate slecht lagen en die lastig verdedigd konden worden.
Screenshot overnamen Sargon: https://gyazo.com/262e2df1f4836ee0e9f6d15209782d3d
Screenshot gesprek aankomst 03-04 Sargon: https://gyazo.com/dd9b62fe12a07f9392ee4ca3bfc4891f

Ik heb met Sargon de Grote contact gehad via discord over alternatieven, omdat hij zei dat hij amper deff meer over had, maar wel veel gesloopt had van Vanquisher. Hij had nog wel genoeg deff in zijn dorpen om gewoon te snipperen, hij had notabene (ondanks zijn kerkdorpen waren geëdeld), nog 102k ODD erbij gekregen. Hij kreeg immers enkel groene edels op dag 2 (04-04-2022). Sargon was dus in staat om de groene edels te snipperen én het aanbod stond dat ik gewoon kon vv’en voor hem vanaf 5/6 in de ochtend. Okay, het is duidelijk dat hij alle middelen in huis had om het uit te verdedigen.
Screenshot gesprek Sargon: https://gyazo.com/4b88ac2831dc9289c2948aa0443608e5

Maar één vraag blijft onbeantwoord, waarom is er niet verdedigd? Oh, huh? Wat is dit toch hieronder? Uh, een screenshot van de hoofdspeler van Vanquisher, Jurrien. Huh? Laten we even bekijken wat hierin staat, shall we?!

Screenshot gesprek tussen Sargon & Vanquisher: https://gyazo.com/f6503b5179c4b658a13ba51ad3f2ea45

Dit is een screenshot tussen het gesprek tussen Sargon de Grote en Jurrien. Een van de alternatieven die ik en Sargon besproken hadden op dag 1 van de massa (03-04) was dat hij bij mij op het account zou komen óf een hop naar het zuiden zou maken. Ik werk beide scenario’s even kort uit:

  • De speler van Sargon komt op mijn account. Ik lag al zuid sinds 23 maart (551|565). Dan is er sprake van simpelweg vies spel. Ons in de vijandelijke rim van Melt plaatsen om hen vervolgens aan te vallen vanuit twee kanten.
  • De hop naar het zuiden. Sluit optie 1, maar dan met twee accounts, niet uit. Maar, laten we niet speculeren en teruggaan naar de overnames. Waarom was Sargon de Grote niet helemaal weggeëdeld?! Waarom was er nog één dorp over. Ik heb met Sargon in de voice/call gezeten om te hoppen naar het zuiden toe als alternatief. Heel toevallig dat er de dag erna een tweede wave komt én nog toevalliger is dat er één dorpje overblijft. Die niet wordt gepakt. De troepen stonden gewoon in het dorp, zodat beide spelers OD kregen en het niet geassocieerd zou worden met boosten.
Screenshot gesprek 07-04 met Sargon: https://gyazo.com/92b025766473a6afe230d1a57ab90673


Hmm, ‘als iets één keer gebeurt is dat een incident. Als het in korte tijd twee keer plaatsvindt is dat heel toevallig.’ Gewoon simpel weg onder de noemer, TOEVALLIG plaatsen. Niets aan de hand zou je denken?

Dan gaan we door naar de volgende speler, zaak #3: Jordin98, hij was welbekend in onze stam als de sociale ppabuser, hoge motivatie en een fearless touch in zijn aanvallen. Met een stijging van 200k punten binnen één maand terwijl hij later is gestart. Deze speler is gepakt op 10 april. Er wordt beweerd dat Jordin98 offline was en niet groeide. Dat een speler niet in dorpen groeit elke dag betekent niet dat hij inactief is. Hij groeide wel in punten. Dit sluit de verdenkingen van een aanvalbare BAN uit. Waarom had hij de rest van de stammies niet gecontacteerd? Waarom is er niet gesnippert / niet verdedigd terwijl hij DUIDELIJK de skillset had om dit te doen. Ik wil het graag bij enkel de feiten houden. En hieronder het bewijs van de punten-claim die hierboven gedaan is. Weet je het nog? ‘Als het drie keer gebeurd is er sprake van een patroon.’

Puntenstijging van Jordin: https://gyazo.com/6236229fe107fda344eb9ca360fa0cb0
Verloren dorpen van Jordin: https://gyazo.com/474e9876d2cee2a808919fb4be7b2f39


Dan op naar zaak #4, Seduced by Lies, hierna genoemd ‘SBL.’ Twee dingen die opvallen aan deze zaak. Ten eerste is dat deze speler stamloos is. Eyyo gek dat kan toch gewoon joh dat iemand stamloos is. Maar laten we even onze schep oppakken, graaf je met met mee? Waarom heeft SBL 42 minuten voor aankomst van de massa, de stam verlaten? SBL heeft zelfstandig de stam verlaten, waardoor de ondersteuning die gestationeerd stonden terugliepen. Dit kan het Tribalwars Team bevestigen.

SBL stamleave 42 minuten voor aankomst: https://gyazo.com/c8883d6bf2116228cc13cdc02f4270de
SBL verloren dorpen 42 minuten na verlaten stam: https://gyazo.com/13cead954400ea206d69ad950f73f58d

Kortom, SBL was zich er 100% zeker van bewust dat de aanvallen liepen. Waarom is er niets gemeld bij zijn stamgenoten, maar heeft hij de stam verlaten?

Én als rank #10 van wereld 80 (wereldwinsten w39/w53/w57) kunnen ze echt wel snipen/blocken en fatsoenlijk deffen. Waarom is dit niet gebeurt? En zeg niet dat ze het niet aan zagen komen, die clears die men anderhalve dag van tevoren aan ziet komen. Er zijn nog andere verhalen die rondspoken, maar ik wil het bij de daadwerkelijke feiten houden.


Weet je nog wat onze legendarische Peter Rudolf de Vries zei? ‘Als een vierde geval vrijwel identiek is dan is dat ronduit verdacht.’ Alle vier de cases volgen eenzelfde storyline. Niet deffen én geen informatie verschaffen aan stamgenoten.

Oh, you think we are done, don`t ya?

Zaak nummero #5, martmart.

Overnames martmart: https://gyazo.com/0425dba959b82056cfa0149746ee823a

Zelfde verhaal hier, wel online, niet deffen. Slechts 100k odd erbij op +-50% moraal. Een stijging van 85k punten ter waarde van anderhalve gedoodde nukes. Onze legendarische Peter R. de Vries weet wel raad hiermee!


Dan ten slotte de InnoSmurf zaak. Ik vind eerlijk spel belangrijk. Ook de boost-regels moeten voor iedereen hetzelfde zijn. Ik wil hier één zaak kort bespreken voordat ik dit tegen de schijnwerpers werp op mijn eigen account. Hier wil ik kort onze geliefde Community Manager Duckje citeren:

‘In het kort kan je onthouden dat elke speler verantwoordelijk is voor zijn eigen overnames. Als 'gegeven' dorpen een merkbaar spelvoordeel opleveren voor een speler kan dit leiden tot een permanente uitsluiting uit de relevante spelwereld. Deze bans zullen uitgedeeld worden op alle betrokken accounts.’

Er is een account op W85 gebanned geraakt met de volgende motivatie:
‘Troepen laten staan in het dorp om ODD/ODA te boosten, verder dorpen afgestaan.’

Letterlijk wat er staat, troepen in het dorp laten staan om OD te boosten om vervolgens de dorpen af te staan. Dat is wat we keer (Unresolved) op keer (Sargon de Grote) op keer (Jordin98) op keer (SBL) op keer (martmart) zien. Er hoeft wellicht geen contact geweest te zijn, maar indien wel begeef je op het niveau van boosten. In sommige gevallen heb ik bewijs laten zien dat er wel contact is geweest tussen spelers. Dit contact kan er altijd geweest zijn, in welke vorm dan ook. Als je alle vijf de cases naast elkaar legt, ziet dat geen enkele speler defensieve acties uitgevoerd heeft of zijn stam geïnformeerd heeft, kun je je afvragen of dit nog echt toeval kan zijn. Ik werk al langer aan deze case en ik zag een duidelijk patroon. Hier heb ik mijn dorpen in het noord-cluster aangeboden om zo de manier van overname te ontdekken. Ik wilde weten op welke manier zij dorpen overnamen en het resultaat vergelijken met het bovenstaande patroon. Wel wil ik erbij zeggen dat ik de troepen express heb gedodged uit principe, omdat men anders de boost/overname kon verbergen, aangezien Vanquisher wel meegegaan is in het aanbod in plaats van afwijzen. Ik wilde grootse aandacht voor de manier waarop Vanquisher dorpen overneemt.

Gesprek tussen InnoSmurf en Vanquisher over manier van handelen:
1651160701431.png



Bij deze mijn POV omtrent dit allen. Tribalwars Team ga je werk doen. Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.228
Wtf is de logica achter overnames linken aan incapabele tw spelers? :p

Ken genoeg mensen die op 82 net hetzelfde deden en daar mocht boosten wel nog, hele dag pm's sturen en een grote mond opzetten maar geen enkele snipe zetten, geen def schuiven niets, dus beetje een belachelijke vergelijking toch?
 
Reactiescore
5.595
Iemand een ban willen aansmeren, dan heb je geen recht van spreken.

Screen Shot 2022-04-26 at 7.13.30 PM.png
Om vervolgens je dorpen leeg te zetten en vanquisher te reporten. TW team zou beter jou bannen voor deze smerige actie.

Feit dat jij blijft hameren op vanquisher zegt meer over jouw vaardigheid, ofja, eerder tekort aan vaardigheid.
 
Reactiescore
448
Haha ontzettend triesr dit. Eerst probeer je ons een ban aan te naaien door je troepen te dodgen en wanneer we dat geback upt hebben met support zodat je ons geen ban kon aansmeren ga je het op deze manier proberen. We hebben niemand geinternt en zijn niet geboost.
 
Reactiescore
1.139
Zaak 1 unresolved lijkt me toch duidelijk als die jonge hier een heel verhaal komt houden over dat hij gestabt is dat we die niet als boost gehad hebben? :rolleyes:

Baby wave sargon tijdens eerste massa slaat overigens ook nergens op ga tw stats maar terug af daar hebben we bijna al zijn def gesloopt.
Hij had zeker nog wel over maar meer dan snipe def was het niet daarna wave 2 was het dus ook een walk in the park.
Daarnaast dat je de screens door krijgt van Sargon en er niet meer bewijs is dan een mogelijke toekomstige samenwerking nadat hij tegen ons gezegd had dat hij zuid gaat jumpen omdat hij weinig vertrouwen heeft in de toekomst bij ons zegt ook genoeg lijkt me ;)

dan Jordin oprecht nooit contact gehad met die hele speler, ooit helemaal in de start van de wereld is een pm gestuurd of hij kon stoppen met pp spenden op de beurs om de koers te doen stijgen omdat hij hem solo heletijd op 64 hield meer niet ook geen discord of iets uitgewisseld.
Gewoon inactiviteit gespot getimde wave gegooid mja we kennen het resultaat hoorde later pas van jouw dat hij nog iets had laten horen op de dag zelf over incomings maar anders wist ik niet beter dan dat hij gewoon nooit meer gelogd was.

SBL tja ook hier gespot geen activiteit binnen zijn stam wisten ze dit ook waren ze er ook al mee bezig.
Waarom hij geleaved is vlak voor aankomst en niet gedeft heeft geen idee vraag het hem zelf als top speler op andere werelden zou hij vast wel bij iemand bekent zijn en kan die vast een verklaring geven heb hem zelf iig nog nooit gesproken.

MartMart speelde full off vraag me ook niet waarom maakt ook niet uit.
Hij stond al op de planning toen hij ons bericht stuurde dat als we zijn dorpen wilde pakken we maar moesten doen, niet op in gegaan en gewoon paar dagen later zoals al op de planning stond aangevallen en gecleard.

Dan jouw case je weet zelf ook dondersgoed dat je sws al op de planning stond jij komt bij ons zeuren dat we sneller moeten door pakken omdat je die edels voor je zuid cluster vrij wou hebben.
Mja prima zoals gezegd en gezien je liging ook logisch stond je sws al op de planning we hebben je nog gezegd dat je gewoon moest deffe maar dat wou je niet tja kun je ons dat kwalijk nemen dat jij onze troepen dodged?
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.310
het enige wat ik uit deze post wijs ben geworden is dat de R voor rudolf stond
 
Reactiescore
903
als je de context van een dm niet snapt, maar vervolgens wel een betoog gaat schrijven die zo dik uit de context gehaald word

#FlopPeeEnPee
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Tja, het is een opvallend patroon.

Ik zou hier nog het stukje van Traianus aan kunnen toevoegen.

1651089485949.png

Deze begon naar aanleiding van deze PM's. Hier bleek dat Traianus claimde dat er gesprekken waren met Vanquisher over het overnemen van drie dorpen in zijn lijn, immers lag de rest in de lijn van CBC. After all, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik kreeg hiervoor ook wat verdere informatie uitgereikt dat naast deze dorpen ook onderhandeld werd over Ingor en paar andere losse dorpen van zijn stam, die Vanquisher ook wilde hebben omdat die in zijn lijn lagen. Dit ging ook over discord.

1651089799254.png

Dit waren de veroveringen van Ingor, zal omgetwijfeld zonder weerstand zijn geweest (en misschien betrokken bij de deal?). Maargoed, kan dit niet confirmen.

En tot slot, de veroveringen van gisteren:

1651090158735.png

Mocht u zich afvragen, dit gaat inderdaad over de drie dorpen die Traianus bedoelde in de PM. Er kwam geen duidelijke ODD te pas ook.

Nu ja goed, niet alsof het stukje boosten in Melt nooit voorkwam, heck zelfs twee bans gekopt als stam. Het is in ieder geval niet helemaal eenzijdig aanwezig dan. Meer om de zekere hypocrisie aan te tonen dan.

Wat misschien wel een goede boodschap kan zijn: overnames kunnen soms op iets lijken maar het niet zien, in positieve en negatieve context betreft boostregels. Dat doet bij mij de vraag oprijzen of de boostregels wel meer opleveren dan het kost. Kijk naar alle commotie die ontstaat en de onzekerheid die het met zich meebrengt. De topspelers komen met of zonder boosts toch wel in de top, dan zou ik liever in ieder geval zekerheid zien in het spelen ipv al dit nattevingerwerk.
 
Reactiescore
903
Het is ook een patroon dat er 4 van de 6 accounts uit melt vv willen draaien op dat account?
 
Reactiescore
1.139
Traianus heb ik in discord ook al uitgelegd maar die kwam bij ons vragen of er niet iets te regelen was zodat hij het kon overleven
Op dat moment hadden wij al 2 stamgenoten van hem weg gespeeld en een 3e werd op dat moment weg gespeeld + enkele dorpen van de andere stamgenoten er tussen in.
Daarop heb ik gezegd dat hij voor een aanzienlijk deel buiten onze lijn lag op die 3 dorpen na.
Dus dat hij normaal gespaard zou blijven maar dat als ik al zijn def uit zijn andere dorpen weg moest knallen ik zijn andere dorpen ook zou pakken.
Waarop hij zei dit niet te gingen doen en me vroeg of hij dan nog even gebruik mocht maken van die 3 dorpen zodat hij de gs (was vb aan het draaien op dat moment) en de troepen nog kon gebruiken.
Prima voor mij had inmiddels aardig contact dus vertrouwde er op niet genaaid te worden.
Mja troepen waren idd ook goed gebruikt dorpen waren bijna leeg en def (restje) stond aan het front want ze hadden net massa gekopt daar dus idd weinig odd stijging maar niet gevraagd om leeg te zetten of iets gewoon aangegeven dat als ik er te veel troepen aan trof de rest van zijn cluster ook de sjaak was.
 
Reactiescore
438
Wtf is de logica achter overnames linken aan incapabele tw spelers? :p

Ken genoeg mensen die op 82 net hetzelfde deden en daar mocht boosten wel nog, hele dag pm's sturen en een grote mond opzetten maar geen enkele snipe zetten, geen def schuiven niets, dus beetje een belachelijke vergelijking toch?

Die Unresolved liep toch heel de tijd te klagen dat we zo hard groeiden op W82 en deed, naast VV afgeven, echt geen ene moer xD
 
Reactiescore
919
Tja, het is een opvallend patroon.

Ik zou hier nog het stukje van Traianus aan kunnen toevoegen.

Bekijk bijlage 32600

Deze begon naar aanleiding van deze PM's. Hier bleek dat Traianus claimde dat er gesprekken waren met Vanquisher over het overnemen van drie dorpen in zijn lijn, immers lag de rest in de lijn van CBC. After all, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Ik kreeg hiervoor ook wat verdere informatie uitgereikt dat naast deze dorpen ook onderhandeld werd over Ingor en paar andere losse dorpen van zijn stam, die Vanquisher ook wilde hebben omdat die in zijn lijn lagen. Dit ging ook over discord.

Bekijk bijlage 32601

Dit waren de veroveringen van Ingor, zal omgetwijfeld zonder weerstand zijn geweest (en misschien betrokken bij de deal?). Maargoed, kan dit niet confirmen.

En tot slot, de veroveringen van gisteren:

Bekijk bijlage 32602

Mocht u zich afvragen, dit gaat inderdaad over de drie dorpen die Traianus bedoelde in de PM. Er kwam geen duidelijke ODD te pas ook.

Nu ja goed, niet alsof het stukje boosten in Melt nooit voorkwam, heck zelfs twee bans gekopt als stam. Het is in ieder geval niet helemaal eenzijdig aanwezig dan. Meer om de zekere hypocrisie aan te tonen dan.

Wat misschien wel een goede boodschap kan zijn: overnames kunnen soms op iets lijken maar het niet zien, in positieve en negatieve context betreft boostregels. Dat doet bij mij de vraag oprijzen of de boostregels wel meer opleveren dan het kost. Kijk naar alle commotie die ontstaat en de onzekerheid die het met zich meebrengt. De topspelers komen met of zonder boosts toch wel in de top, dan zou ik liever in ieder geval zekerheid zien in het spelen ipv al dit nattevingerwerk.

Dat je de tijd hebt hier te reageren dacht dat je t veelste druk had met de hele wereld een pm sturen of vvkes draaien
 
Reactiescore
438
Haha ontzettend triesr dit. Eerst probeer je ons een ban aan te naaien door je troepen te dodgen en wanneer we dat geback upt hebben met support zodat je ons geen ban kon aansmeren ga je het op deze manier proberen. We hebben niemand geinternt en zijn niet geboost.

Ook gewoon echt iedereen zag het aankomen, het was zó fucking obvious dat het me nog steeds verbaasd dat ze het gedaan hebben.
Ik kan me goed voorstellen dat ze zelfs bij INNO er om hebben kunnen lachen xD
 
Reactiescore
2.368
ah it was fun while it lasted. ik ga uit eten @Qui Intus Diaboli dus zal geen valo meer zijn vanavond sorry
 
Reactiescore
676
Man man man denk niet dat ik iemand uit de community zo hard door de mand heb zien vallen als nu. Het enige verband wat ik hier zie is iets wat al werelden lang voor komt; mensen hebben geen zin om te deffen tegen een veel grotere speler die dan ook nog eens alle of een groot deel van je dorpen treint. Ze zien er dan geen perspectief in en vinden het de moeite niet meer waard. Ik denk dat er makkelijk screenshots van de discord van ICE of de spelerschat van Vanquisher terug te vinden zijn waarin ze de acties op deze spelers uitgebreid aan het voorbereiden zijn. Ik heb in ieder geval van Jordin met stomme verbazing allemaal bash rapportjes zien binnenkomen waaruit bleek dat deze speler niet eens de moeite had genomen om boosters aan te zetten. Is het dan de schuld van @Vanquisher. dat dit soort gasten niets van tegenstand geven?

De onkunde en de afgunst aan de Melt zijde is er weer vanaf te lezen hier doordat jullie geen deuk in een pakkie boter slaan zonder boosts en Vanq wel efficiënt en effectief speelt (met geluk ook aan de zijde). @Flexiicution je mag je gaan schamen voor je poging om Vanq ban aan te naaien trouwens.
 
Bovenaan