Captcha

Reactiescore
1.367
Vraagje, waarom krijg ik om het uur spelen een captcha?

Begint vrij irritant te worden...
 

DeletedUser17472

Guest
De botprotectie is bedoeld om 'bots' die op dit spel actief zouden kunnen zijn, lastig te vallen en hun werking te verstoren.

Door de botprotectie in te zetten, kan de bot niet meer verder spelen. Op deze manier blijft het spel eerlijk voor iedereen.

Mijn excuses voor het ongemak, maar dit zal dus niet veranderen.
 
Reactiescore
1.367
@Duckje @Poo.

De botprotectie is bedoeld om 'bots' die op dit spel actief zouden kunnen zijn, lastig te vallen en hun werking te verstoren.

Door de botprotectie in te zetten, kan de bot niet meer verder spelen. Op deze manier blijft het spel eerlijk voor iedereen.

Mijn excuses voor het ongemak, maar dit zal dus niet veranderen.


Ik snap de werking ervan en ook het nut, maar tegenwoordig krijg ik constant zon geval met plaatjes, wat mij 10-20 seconden kost. Eerst had ik steeds zon ding wat je enkel hoeft aan te klikken, dat was niet heel erg.
 
Reactiescore
1.367
Waarom bij google? Het is geïmplementeerd door innogames die daarmee, niet door mij. Lijkt mij dat ik dan ook niets met Google te maken heb maar met innogames die weer met Google te maken heeft.
 

DeletedUser17472

Guest
Innogames gebruikt de recaptcha van google. Het behoort dus google toe. Vandaar dat je dus ook bij hen moet zijn als het niet functioneert en de plaatjes te moeilijk zijn. Wij kunnen daar niets aan veranderen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Voor zo ver ik kan lezen klaagt RA over de hoeveelheid van verschijnen en het feit dat het steeds regelmatiger om een volledige bot check gaat en niet over de snelle versie.. en dus niet over hetgene dat google levert, wat het ontwerp, de controle en de plaatjes zijn.

Ik kan verkeerd zijn, maar ik zou het vreemd vinden als google voor iedereen zou bepalen waar, wanneer en hoe vaak die captcha moet verschijnen. Zelfs de moeilijkheidgraad (volledig of simpel) lijkt me iets dat elke gebruiker (hier innogames) kan bepalen.

Meer concreet:
- Indien de captcha gewoon op elke pagina wordt toegevoegd en google bepaald wanneer die open springt, hoe die open springt etc dan heb ik niks gezegd
- Indien innogames bepaald wanneer en hoe die open springt (bv door te gaan kijken hoe veel acties een speler heeft uitgevoerd afgelopen tijd) en daarop beroep door bij google om de check uit te voeren dan is deze klacht / vraag wel degelijk correct gericht naar innogames en staat google hier los van

Aangezien de captcha aanzienlijk vaker voorkomt wanneer je actief farmt / aanvalt of vele acties uitvoert en het mij niet mogelijk lijkt dat google daarop inspeelt ben ik er redelijk zeker van dat het hier om puntje 2 gaat. Correct me if i am wrong.
 
Reactiescore
1.468
Ik denk dat fam doelde op de moeilijkheidsgraad en niet op de frequentie van verschijnen ;)

Hoewel ik niet weet naar welke criteria de ReCaptcha kijkt (misschien kunnen @Duckje en @Poo. daar meer over zeggen als dit niet te gevoelig ligt?) kan ik mij voorstellen dat het vaker voorkomt bij intensieve farmsessies. Ik weet van bij mij zelf dat ik het vooral had in de FA, Dan is het wel gruwelijk irritant, maar ergens wel logisch aangezien vaak op de zelfde knop klikken typisch bot-gedrag zou kunnen zijn.

De moeilijkheidsgraad is altijd een vervelend dingetje, het kan wel aan een aantal factoren liggen, wellicht dat je een adblocker of ghostery gebruikt? Die zouden roet in het eten kunnen gooien. Zie ook:
https://support.google.com/recaptcha/?hl=en
Kopje
"Not seeing the checkbox and want an easier challenge?"
 

DeletedUser17472

Guest
Op zijn eerste vraag had ik inderdaad al eerder gereageerd, maar er werd verder gevraagd, waarna ik ook weer reageerde. Niet al mijn antwoorden slaan dus op zijn eerste vraag.
 

Deleted User - 24028

Guest
Dus volgens jullie bepaald google volledig zelf of je gewoon op het vinkje moet drukken of je er 1 met foto's krijgt ? Dit wordt niet "aangevraagd" op de moment door innogames ?

Want voor zo ver ik heb gezien bij mijzelf krijg je meestal de simpele versie als je een korte tijd er voor reeds een volledige versie hebt ingevuld. Gezien dat per speler zou moeten is dat iets dat google technisch volgens mij niet kan bepalen ?

Daarbij is zijn eerste vraag niet echt beantwoord :$
 

DeletedUser17472

Guest
Vraagje, waarom krijg ik om het uur spelen een captcha?

Begint vrij irritant te worden...

De botprotectie is bedoeld om 'bots' die op dit spel actief zouden kunnen zijn, lastig te vallen en hun werking te verstoren.

Door de botprotectie in te zetten, kan de bot niet meer verder spelen. Op deze manier blijft het spel eerlijk voor iedereen.

Mijn excuses voor het ongemak, maar dit zal dus niet veranderen.

Iemand die dus veel handelingen doet zal de botprotectie eerder krijgen omdat gedacht wordt dat hij een bot is. Lijkt me logisch.

Dus volgens jullie bepaald google volledig zelf of je gewoon op het vinkje moet drukken of je er 1 met foto's krijgt ? Dit wordt niet "aangevraagd" op de moment door innogames ?

Want voor zo ver ik heb gezien bij mijzelf krijg je meestal de simpele versie als je een korte tijd er voor reeds een volledige versie hebt ingevuld. Gezien dat per speler zou moeten is dat iets dat google technisch volgens mij niet kan bepalen ?

Daarbij is zijn eerste vraag niet echt beantwoord :$

Ik heb het even voor je opgezocht, maar google bepaalt inderdaad of je een vinkje moet zetten of dat je foto's krijgt. Je kunt het nalezen op de volgende pagina:
https://tweakers.net/nieuws/100037/recaptcha-schrapt-overtypen-tekens-voor-meeste-gebruikers.html
 
Reactiescore
1.468
Alles word sws aan de Google kant gechecked. Ik heb hem zelf alleen maar in forms geïmplementeerd, niet op de manier zoals inno hem heeft geïmplementeerd, ik ga er overigens vanuit dat inno bepaald hoe vaak je hem krijgt. De moeilijkheidsgraad word zo ver ik weet door Google bepaald, maar ik heb niet voldoende inzicht in de diepe krochten van het innogames backend om daar 100% uitsluitsel in te geven ;)

Mis ik nu een vraag of is je andere vraag hier mee ook beantwoord @warre ?

Edit: aangezien het IP adres ook word meegewogen kan het zijn dat je bij een nieuwe lease van IP adres eentje met een iets mindere reputatie treft of via NAT op 4g werkt ofzo, waardoor je een hogere moeilijkheidsgraad zou kunnen krijgen.
 
Reactiescore
1.140
Ik denk dat fam doelde op de moeilijkheidsgraad en niet op de frequentie van verschijnen ;)

Hoewel ik niet weet naar welke criteria de ReCaptcha kijkt (misschien kunnen @Duckje en @Poo. daar meer over zeggen als dit niet te gevoelig ligt?) kan ik mij voorstellen dat het vaker voorkomt bij intensieve farmsessies. Ik weet van bij mij zelf dat ik het vooral had in de FA, Dan is het wel gruwelijk irritant, maar ergens wel logisch aangezien vaak op de zelfde knop klikken typisch bot-gedrag zou kunnen zijn.

De moeilijkheidsgraad is altijd een vervelend dingetje, het kan wel aan een aantal factoren liggen, wellicht dat je een adblocker of ghostery gebruikt? Die zouden roet in het eten kunnen gooien. Zie ook:
https://support.google.com/recaptcha/?hl=en
Kopje
"Not seeing the checkbox and want an easier challenge?"
Ik weet iig dat als je bijna geen scripts gebruikt (zoals ik doe) je eigenlijk nooit de uitgebreide versie krijgt met de plaatjes. Ik heb die denk ik afgelopen 2 jaar 1 of 2x gehad terwijl ik in bepaalde periodes over 10k farms per dag er uit stuurde, dus door farmen alleen komt het niet.
 

Deleted User - 24028

Guest
Iemand die dus veel handelingen doet zal de botprotectie eerder krijgen omdat gedacht wordt dat hij een bot is. Lijkt me logisch.
Ja dat is logisch idd. Maar dat is geen antwoord op een vraag die hier gesteld wordt :D Zoals RA het schrijft heeft die nu vaker de bot bescherming dan vroeger, en hij zal even actief spelen neem ik aan want anders zou het hem niet zo opvallen. Denk dus dat die meer wilt weten of er iets veranderd is... (waar natuurlijk geen antwoord op gaat komen ma bon)

Ik heb het even voor je opgezocht, maar google bepaalt inderdaad of je een vinkje moet zetten of dat je foto's krijgt. Je kunt het nalezen op de volgende pagina:
https://tweakers.net/nieuws/100037/recaptcha-schrapt-overtypen-tekens-voor-meeste-gebruikers.html
Kan aan mij liggen maar ik zie nergens in die post staan dat google beslist wat je krijgt ?

Alles word sws aan de Google kant gechecked. Ik heb hem zelf alleen maar in forms geïmplementeerd, niet op de manier zoals inno hem heeft geïmplementeerd, ik ga er overigens vanuit dat inno bepaald hoe vaak je hem krijgt. De moeilijkheidsgraad word zo ver ik weet door Google bepaald, maar ik heb niet voldoende inzicht in de diepe krochten van het innogames backend om daar 100% uitsluitsel in te geven ;)
Allright. Dus de frequentie wordt bepaald door inno, op basis van wat ? Is er iets veranderd de laatste tijd waardoor je nu meer krijgt ? Wat heeft er invloed op ? ...

Mis ik nu een vraag of is je andere vraag hier mee ook beantwoord @warre ?
Nou voor mij persoonlijk moet er niet echt iets beantwoord worden hoor :D Maar vond de antwoorden hier nogal afwijkend van het onderwerp en daar werd de vraag steller niks wijzer van dus hoop met wat meer concrete vragen toch antwoorden te lezen naar waar de topic opener op zoek is. En nja gewoon mijn natuurlijke interesse in API zaken ofc hehe

Edit: aangezien het IP adres ook word meegewogen kan het zijn dat je bij een nieuwe lease van IP adres eentje met een iets mindere reputatie treft of via NAT op 4g werkt ofzo, waardoor je een hogere moeilijkheidsgraad zou kunnen krijgen.
Dat is optioneel in de API, geen zekerheid dus dat inno daar mee werkt, maar lijkt me wel logisch als ze het wel zouden doen.

Ik weet iig dat als je bijna geen scripts gebruikt (zoals ik doe) je eigenlijk nooit de uitgebreide versie krijgt met de plaatjes. Ik heb die denk ik afgelopen 2 jaar 1 of 2x gehad terwijl ik in bepaalde periodes over 10k farms per dag er uit stuurde, dus door farmen alleen komt het niet.
Dat is zeker mogelijk. Scripts versnellen het spel (ook farmen), sneller = meer acties, meer acties = controles volgen sneller. Zelf al zou je een bot check standaard doen om de 1000 acties bv, dan zal die bij een script gebruiker sneller komen dan bij iemand die dat niet gebruikt. Maar zal even goed sneller komen bij iemand die heel de dag op zen accie wat tikt dan bij iemand die gewoon naar zen scherm staart tot TW een pop-up geeft dat er inc / Pm / bericht is en dan kijkt :D

Neem aan dat de bepaling van wanneer er een bot bescherming komt wel iets geavanceerder is dan gewoon om de 1k acties. Al weten we dat niet zeker, want inno kennende hebben ze het zo simpel ingesteld en toch niemand die het weet :p
 
Reactiescore
1.140
Dat is zeker mogelijk. Scripts versnellen het spel (ook farmen), sneller = meer acties, meer acties = controles volgen sneller. Zelf al zou je een bot check standaard doen om de 1000 acties bv, dan zal die bij een script gebruiker sneller komen dan bij iemand die dat niet gebruikt. Maar zal even goed sneller komen bij iemand die heel de dag op zen accie wat tikt dan bij iemand die gewoon naar zen scherm staart tot TW een pop-up geeft dat er inc / Pm / bericht is en dan kijkt :D

Neem aan dat de bepaling van wanneer er een bot bescherming komt wel iets geavanceerder is dan gewoon om de 1k acties. Al weten we dat niet zeker, want inno kennende hebben ze het zo simpel ingesteld en toch niemand die het weet :p

Nah het is niet dat ik niet om de haverklap een bot bescherming krijg maar meer dat ik niet die ene krijg met plaatjes.
Dus wat ik daar uit concludeer is dat je waarschijnlijk een bepaalde verdachte handeling moet uitvoeren alvorens je zo'n geavanceerde bot check krijg.
Nu zou het wel handig zijn als wij wisten wat zo'n verdachte handeling is zodat we dat kunnen voorkomen (als het bijvoorbeeld 1 bepaalde script combi is of zo).
Maar ik snap dat ze dat misschien niet kunnen geven omdat illegale scripts het dan ook kunnen omzeilen.
 

DeletedUser17472

Guest
Kan aan mij liggen maar ik zie nergens in die post staan dat google beslist wat je krijgt ?
Ik zal het voor je neerzetten hier, het staat er echt in.
Websites die de reCaptcha-dienst van Google gebruiken om captcha's aan nieuwe gebruikers te serveren, kunnen er binnenkort voor kiezen om een variant op de captcha te gebruiken waarbij in de meeste gevallen geen code hoeft te worden overgetikt.

In plaats daarvan moeten gebruikers op een knop klikken waarmee ze aangeven geen robot te zijn. Vervolgens wordt onder meer op basis van de interactie met de knop bepaald of de gebruiker inderdaad een mens van vlees en bloed en geen geautomatiseerd script is, schrijft Google, dat reCaptcha in 2009 kocht. Ook het ip-adres wordt meegewogen. Kan de risico-analyse niet betrouwbaar voorspellen of het inderdaad om een mens gaat, dan kan een gebruiker in sommige gevallen alsnog worden gedwongen om zijn menselijkheid te bewijzen.

En een stukje verder:
Als gebruikers moeten bewijzen dat ze geen bot zijn, hoeven ze niet altijd meer een code over te typen: Google experimenteert met andere manieren om dat mogelijk te maken, bijvoorbeeld door in een verzameling van negen afbeeldingen alle plaatjes met een kat aan te klikken.
 

Deleted User - 24028

Guest
Nah het is niet dat ik niet om de haverklap een bot bescherming krijg maar meer dat ik niet die ene krijg met plaatjes.
Dus wat ik daar uit concludeer is dat je waarschijnlijk een bepaalde verdachte handeling moet uitvoeren alvorens je zo'n geavanceerde bot check krijg.
Nu zou het wel handig zijn als wij wisten wat zo'n verdachte handeling is zodat we dat kunnen voorkomen (als het bijvoorbeeld 1 bepaalde script combi is of zo).
Maar ik snap dat ze dat misschien niet kunnen geven omdat illegale scripts het dan ook kunnen omzeilen.
Verdachte handelingen of wederom gewoon snelheid. Daaraan is te zien of je scripts gebruikt en indien ja zal je misschien de andere check krijgen.

Dat laatste is idd een goede vraag. Maar gaan we geen antwoord op krijgen vrees ik.

Ik zal het voor je neerzetten hier, het staat er echt in.


En een stukje verder:
Wat een vreemde interpretatie van woorden heb jij wel niet. Dat is niet wat er staat hoor...
 
Reactiescore
1.367
Ja dat is logisch idd. Maar dat is geen antwoord op een vraag die hier gesteld wordt :D Zoals RA het schrijft heeft die nu vaker de bot bescherming dan vroeger, en hij zal even actief spelen neem ik aan want anders zou het hem niet zo opvallen. Denk dus dat die meer wilt weten of er iets veranderd is... (waar natuurlijk geen antwoord op gaat komen ma bon)

Ik speel zelfs minder dan vroeger, nu log ik 3x per dag om beetje edeltjes te sturen op PC en krijg ik ze 2x of 3x eentje met plaatjes. Paar weken terug kreeg ik er 1 per dag en dat was dan enkel de check, met hard farmen en 10k farms op sommige dagen, .
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik speel zelfs minder dan vroeger, nu log ik 3x per dag om beetje edeltjes te sturen op PC en krijg ik ze 2x of 3x eentje met plaatjes. Paar weken terug kreeg ik er 1 per dag en dat was dan enkel de check, met hard farmen en 10k farms op sommige dagen, .

Hoop dat je toch iets hebt aan de info die hier gegeven is.. Meer gaan we niet krijgen denk ik :D
 
Bovenaan