Capaciteit premiumbeurs

Reactiescore
0
Ik had een vraag ivm de capaciteit van de premiumbeurs. Online vind ik terug dat de capaciteit telkens een beetje toeneemt als er een transactie gedaan wordt.
Ik heb ook een post gevonden waarin staat dat de premiumbeurs de voorraad en capaciteit s'nachts een beetje verdeelt met de aanliggende continenten, om te grote verschillen te vermijden.

In C55 merken we dat de capaciteit van de beurs de laatste tijd sterk aan het zakken is. Waarschijnlijk is dit in de andere continenten hetzelfde. Dit resulteert in een lagere maximumprijs voor je premiumpunten. Waar we vorige week soms nog 2000 grondstoffen konden krijgen voor 1 punt, zie ik de prijs nu niet meer boven de 1300 gaan.

Op zich kan ik dat begrijpen. Het lijkt er op dat er heel wat nieuwe continenten bevolkt worden, waardoor er dus ook nieuwe premiumbeurzen opgestart worden. Als deze inderdaad s'nachts capaciteit en grondstoffen wegtrekken van de aangrenzende continenten, kan het inderdaad voorkomen dat de beurzen in de wereld (of van een continent) een dip krijgen in capaciteit en dus ook in prijzen. Je zou echter verwachten dat de capaciteit door de dag heen dan weer een beetje toeneemt, en s'nachts eventueel weer verder daalt, maar ik merk dat de capaciteit ook tijdens de dag verder is gedaald.

Welk principe mis ik hier, of wat is er aan de hand?

Reactiescore
1.239
Hij update niet alleen tijdens de nacht dit gebeurt zeker elke 6 uur maar kan zelfs nog vaker zijn.
Persoonlijk zou ik het logischer vinden als nieuwe continenten beginnen met een gemiddelde beurs capaciteit van de al bestaande continenten.
Want wat er nu gebeurd slaat eigenlijk niet echt ergens op.

Laatst bewerkt:
Bovenaan