Candidates Chess

Reactiescore
102
Indrukwekkend machtsvertoon van Nepo.
Hopelijk heeft hij zijn zenuwen dit jaar wat beter onder controle tegen Carlsen, dan kan het een mooie kraker worden.
 
Reactiescore
3.536
Indrukwekkend machtsvertoon van Nepo.
Hopelijk heeft hij zijn zenuwen dit jaar wat beter onder controle tegen Carlsen, dan kan het een mooie kraker worden.

Nepo steekt inderdaad boven de rest uit. Het is jammer dat hij zo ineen stortte tegen Magnus. Maar hij lijkt mentaal veel sterker nu. Hopelijk zien we nog eens een Magnus vs Nepo dus.

Nog 2 games te gaan, als Nepo hiervan niet verliest is hij de winnaar van de candidates:

 
Reactiescore
102
Heel vreemd en slecht voor het imago van de sport dat Nakamura hier niet eens geprobeerd heeft om van Nepo te winnen en hem daarmee dus eventueel nog te achterhalen.

Ik vond Nakamura een sympathieke speler maar dat is hiermee ook wel klaar.
 
Reactiescore
3.536
Heel vreemd en slecht voor het imago van de sport dat Nakamura hier niet eens geprobeerd heeft om van Nepo te winnen en hem daarmee dus eventueel nog te achterhalen.

Ik vond Nakamura een sympathieke speler maar dat is hiermee ook wel klaar.

Is blijkbaar wel heel moeilijk om met zwart iets te forceren op dat level. Dan breng je uzelf in een erg slechte positie om te hopen je er nog beter gaat uitkomen. Snap de teleurstelling wel.
 
Reactiescore
545
Heel vreemd en slecht voor het imago van de sport dat Nakamura hier niet eens geprobeerd heeft om van Nepo te winnen en hem daarmee dus eventueel nog te achterhalen.

Ik vond Nakamura een sympathieke speler maar dat is hiermee ook wel klaar.
je vergeet dat hij voor de tweede plek speelt,
aangezien deze wrs ook kans geeft op duel voor wereldtitel.


dan ga je echt niet je kansen op 2de plek vergooien met zwart tegen een nepo in topvorm.
 
Reactiescore
102
Nakamura heeft de deksel op zijn neus gekregen gelukkig en is pas 4de geëindigd.
Ding Liren ook wel een terechte nummer 2 denk ik.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat Carlsen gewoon gaat spelen hoor.
 
Reactiescore
3.536
Nakamura heeft de deksel op zijn neus gekregen gelukkig en is pas 4de geëindigd.
Ding Liren ook wel een terechte nummer 2 denk ik.
Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat Carlsen gewoon gaat spelen hoor.

Eens, ik denk dat Magnus ook gaat spelen. Liefst had ik Ding vs Magnus gezien maar een Nepo in deze vorm tegen Magnus is ook prima, op voorwaarde hij deze vorm ook kan behouden.
 
Reactiescore
3.536
De huidige wereldkampioen Magnus Carlsen heeft laten weten hij NIET zal spelen voor de opkomende world cup match.

Wat betekent dat winnaar Nepo en runner-up Ding elkaar zullen bekampen in een 1 v 1 om uit te maken wie de nieuwe wereldkampioen schaken zal worden.
 
Bovenaan