Calm: The Untold Story

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Geachte lezers, ter ere van mijn 8000e post op het algemeen forum krijgen jullie hieronder een verhaaltje te lezen over Calm. Zaken die je niet wist, zaken die je verkeerd beoordeeld hebt, mogelijks sappige details en ongetwijfeld zaken die je totaal niet boeien. Ondanks de titel zal het vooral geschreven zijn vanuit het oog- en standpunt van het account NOOT NOOT waarop ikzelf speel. De nodige zelfverheerlijking zal zeker in deze post verweven zitten maar dat is dan ook mijn handelsmerk. De uitleg omtrent de acties van het account InactiveAsAlways zullen ook aanbod komen. Een goede reden waarom hier een apart topic voor moest worden geopend is er niet maar ik zou mezelf niet zijn mocht ik niet wat aandacht opeisen. Ik reken/hoop erop dat Rebecca en Mike met hun kansloze discussies hier wegblijven. Voor de geïnteresseerden, dit verhaaltje is door mezelf opgesteld en zonder goedkeuring gepost aangezien ik als kleine rebel af en toe gewoon mijn goesting doe :cool:. In ieder geval veel leesplezier!




77373_large

We beginnen het verhaal bij de oprichting van Calm. In die tijd bevond ons account zich in de stam War, samen met een grote meerderheid van de huidige Calm leden. Gezien de concurrentie van de andere stammen, Karma, Nada, Time etc., keken we naar mogelijkheid om onze stam nog iets steviger op de kaart te zetten. De toenmalige leiding van War nam contact op met Concept of Failure en na een hoop over en weer gestuur waar we niet veel van gezien hebben bleken we ineens te gaan fuseren. Dat was voor ons niet zo een probleem, het was misschien niet al te goed geregeld maar het was tenminste vooruitgang. Net voor War overstapte naar Calm verlieten daar enkele spelers de stam, de Bonnie & Clyde VS Concept of Failure historie die gekend is en dus niet verder moet worden uitgelegd. Vreemd vonden we dat maar goed, er was ondertussen afsproken over te stappen dus deden we dit. De eerste dagen in Calm waren een grote teleurstelling. Op een welkomtopic na was er niets te zien op het forum, de stam leek niet aan elkaar te hangen etc. De skypechat die we maakten was gewoon de War chat aangezien er van onze nieuwe stamgenoten niemand actief skype gebruikte. In die chat begonnen al af en toe vragen op te komen over of het wel slim was om de overstap te hebben gemaakt. Op dat punt hebben wij van NOOT NOOT net zoals we in War deden een beetje alles proberen op gang trekken. Na een kritiekvolle forumpost leerden we uiteindelijk kennen wie onze leiders waren. Naast Dave van Concept of Failure bleken ook de spelers van StrangeButTrue? leiding te zijn, de situatie omtrent het vertrek van die paar spelers werd uitgelegd,... . Er kwam hier en daar wat meer reactie op het forum en ook de skypechat werd aangevuld door enkel spelers, al waren ze er amper. Maar er liep nog steeds een hoop niet goed en sommige leden begonnen te/bleven twijfelen.

Nada en Time waren net Snurk! geworden en er waren overal accounts met potentie die achterbleven. Voor ons account moest een moeilijke keuze gemaakt worden, de keuze tussen 2 accounts die voor de stam een enorme opsteker waren en de daarbij komende aanpassing van edelrichting, eentje die ons account niet ten goede ging komen. Achteraf is gebleken dat we onszelf wat overschat hadden en die aanpassing niet zo gemakkelijk was, wat ook de ondermaatse prestaties verklaard van ons account. Maar gezien de prima accounts die we erbij wonnen is die spijt toch voor het overgrote deel weg. We hebben dus uiteindelijk ingestemd met het idee in de hoop als toekomstige leiding het goede voorbeeld te geven en te tonen dat je altijd moet rekening houden met het stambelang. Dit was ook de tijd dat er in Snurk! werd beseft dat ze een laten we zeggen uitdagend cluster hadden gevormd. Zo werd het account Naevius meermaals benaderd om de overstap te maken naar Snurk, iets wat deze niet zag zitten en al zeker niet zonder enkele vriendenaccounts. Na enkele gesprekken waren we het eens dat we gewoon in Calm gingen blijven en er zelf het beste van gingen maken. Ook van InactiveAsAlays kreeg ik privégesprekken, we zitten namelijk nog steeds in een situatie waar de stam geen hecht blok is en de oude Calm leden amper communiceerden met de War spelers. Zo werden wij het aanspreekpunt van die laatste groep in verband met stamzaken. In de gesprekken met IAA bleek dat deze weinig vertrouwen had in Calm maar dat hij nergens de intentie toonde om er iets van te maken. Het ging altijd direct over het overstappen naar stammen zoals Snurk en/of Ontdek naargelang welke stam er het sterkte voorstond op dat moment. Ideeën die ik hem meermaals heb uit zijn hoofd gepraat, of dat echt gelukt is durf ik niet te beweren maar hij zweeg toch weer even 7 dagen alvorens het nogmaals op te gooien.

Bewust van het feit dat er verandering moest komen, wouden we slagen met Calm besloten Jarl en ik om de leiding op ons te nemen. Dave van Concept of Failure zou ons daarbij assisteren, met andere woorden we hadden 3 leiders, voor het eerste de 2 groepen samen vertegenwoordigd. Alles begon goed te lopen, we hebben veel zaken proberen regelen als leiding zijnde. De phalanx clusters werden opgebouwd na een leuke discussie en veel puzzelwerk bij de edellijnen. Kortom de stam stond zeer stevig. Naevius had zich ondertussen mooi op rang 1 vastgezet, weliswaar met interns maar dorpen zijn dorpen en dan wordt er als stam niet geklaagd om de rang 1 in de stam te hebben. De evoluties van de andere stammen werden nauwlettend in de gaten gehouden. IAA blokkeerde nog een mogelijke recruit, Shakedown8, deze sneed zijn hele edellijn af en werd daarom begrijpelijk afgewezen. Uiteindelijk werd er voor de optie fusie gekozen aangezien die speler in Calm wou spelen, dit creëerde natuurlijk een groot front met snurk speler La Kouchov Obarkarchov. Gezien de kwaliteiten van die laatste besloten we als leiding een extra oogje in het zeil te houden aangezien IAA het enige en direct grote front kreeg van de stam. Dit verhaal wordt even onderbroken om chronologisch te kunnen blijven.

Aan de andere kant van het cluster was het edelen van de stam Alone zeer gemakkelijk verlopen, waarna die stam uiteindelijk viel. Doppler Effect besloot zonder afspraken met zijn stamleden snel zijn eigen hachje te redden en over te stappen naar Ontdek. De 2e maal in het verloop van wereld 50 dat we gouden kansen in de schoot geworpen krijgen van andere stamveranderingen waar in onze ogen niet goed was over nagedacht. Na enkele uren overleg kregen Contradistinctions & Bonnie and Clyde een invite voor Calm. De ingesloten en kersverse Ontdekspeler Doppler zou ons eerste target worden voor een stammassa. De organisatie nam ik op me, met een account of 7-8 gingen we aanvallen. Zoals het plan was werden er geen edels in de eerste wave gestuurd om te zien wat hij zou doen. Uiterst komisch was dan ook zijn verklaring op het AF dat we faalden omdat we geen dorp hadden gepakt de eerste dag. In de daarop volgende dagen werd er prima samengewerkt tussen alle spelers. Zowel zij die gingen edelen als de accounts die de ondertussen inactieve StrangeButTrue vv opnamen om mee te helpen. Zoals verwacht werden er een hoop fouten gemaakt gezien het de eerste keer was. Fronttreinen die te vroeg en niet voorzichtig genoeg gestuurd werden, vv regels die ineens acties in het honderd lieten lopen etc. Maar de grote reden dat Doppler nog bestaat was Ontdek die ineens onderuit ging. Verhalen over de ban van JMJsniper en de stop van Derpina bereikten onze stam waarna er daar sommige spelers begrijpelijk daarop werd gefocust. Was een jammere samenloop van omstandigheden waardoor de massa niet is geëindigd met het wegspelen van Doppler. Wat we wel hadden bereikt was een topstam waar de leden elkaar ondertussen kenden, vertrouwden en zeer gul clears doneerden voor het stambelang. Ik had gehoopt dat we op dat niveau konden blijven draaien en het leiding geven enkel nog ene formaliteit was maar helaas, zoals alle mooie verhaaltjes duurde deze ook niet lang.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
We bevinden ons weer aan het oostfront van Calm. Als leiding moet je,wat toekomstvisie hebben en dus heb ik, na overleg met Jarl die ook leiding deed en Wouter die de spelers op La kouchov kent, beginnen twijfelen of IAA dat front aankon. Zelf koos ik liever voor het onderschatten van IAA dan het overschatten met rampzalige gevolgen tot mogelijks gevolg. Zulke zaken schoten natuurlijk direct in het verkeerde keelgat van Patrick. We hebben toch maar oplossingen gezocht zodat IAA zijn edelrichting en groeimogelijkheden kon behouden en we als stam op een veilig pad zouden lopen. Zo hebben we een voorstel gedaan om een speler tussen Naevius en IAA te laten opkomen, wat weer prima phalanx clusters ging geven. Nadat hij 20x nee schreeuwde in de privé chat besloot ik het open te leggen als discussie voor de hele stam. Zijn directe reactie was het gepikeerde "Jammer dat je dit weer moet aanhalen" alsof het al besloten was. Wegens weinig steun van de andere leden hebben we hem maar zijn gang laten doen nadat hij ons ervan had verzekerd dat zowel ervaring als activiteit aanwezig waren. Dan komt er opeens de ideale mogelijkheid, La Kouchov wil naar Calm komen. Sluit perfect op de Phalanx cluster aan, heeft de nodige ervaring en zou de key geweest zijn om snurk te laten vallen. Maar zoals zovele keren eerder was Patrick het er niet mee eens, er volgt een stemming waarin de uitslag gelijk verdeeld was. Velen hadden echter geluisterd naar IAA in het gedacht dat die wel wist waar ie over sprak. Nu zag ik onlangs dat zelfs die stemming werd beïnvloed door onze goede vriend. Hij had PM's rondgestuurd naar sommige leden van de stam om hen te overtuigen nee te stemmen. De argumenten die Patrick gaf waarom La Kouchov niet welkom was, waren onder andere een persoonlijke ruzie uit de start waar hij zelf niets meer van wist dan dat hij ze niet kon uitstaan. En dat hij vond dat iedereen maar moest blijven bij de stam waarbij ze gestart waren. Zeer gewaagde woorden aangezien ik die hem heb gestuurd toen hij me kwam overtuigen op skype om samen met hem naar Snurk over te stappen toen de leiding in Calm het nog liet afweten (Zie hierboven). Dat was voor mij echt de druppel aangezien hij moraalheertje speelt als een hypocriet.

Ook een dubbele aanmaning aan de frontspelers om deff aan de stam te vragen werd door IAA genegeerd. Ze beweerden dat ze het aankonden, hun front stond met hun mobiele deff gestackt en zwaar onderstacked ook. Bij de eerste fakes van Kouchov ging die dan ook privé aan mij vragen om deff. Iets wat zowel Wouter als ik zeer onbeschoft vonden gezien het vele werk dat we erin staken zulke situaties te vermijden. Het gevolg van die fakes van La Kouchov was pure paniek bij IAA die dus als een bange baby ging deff aanvragen, toen ik hem aansprak waarom die niet zijn front op voorhand had laten stacken door de stam was het antwoord 'ik verwachte geen aanvallen'. Ik kreeg dus bevestiging van de terechte onderschatting en begon dus 'agressiever' (eerder gebiedender) suggesties te geven over wat hij wel en niet moest doen. Die aanvallen van La Kouchov zorgden er ook voor dat IAA vijf dagen voor zijn eigen georganiseerde massa de aanval inzette. Iets wat ik hem alweer had afgeraden. Resultaat, voordat stamleden hun bevelen nog maar konden sturen had IAA al 25% van zijn frontclears doodgelopen, ik zag rotslechte timingen met 18 seconden gaps tussen clear en edel. Het was gewoon één grote noobactie. Ik besloot een laatste poging te wagen, Patrick nogmaals confronteren met de feiten. Hij werd gedwongen toe te geven dat hij fout zat en in het vervolg naar stambelang te handelen, het resultaat was de plotse leave. Het was een soort privé ruzie tussen Patrick en mezelf, alleen zag die niet in dat ik in naam van de stam praatte, hij vatte alles op als haat van 1 speler op een ander. Uiteindelijk ben ik dus degene die hem uit de stam heb gepusht maar na deze uitleg had de rest van Calm er het volledige begrip voor. En daarmee is de kous af.

Het account en de strategische ligging zijn natuurlijk een jammer verlies voor Calm, een stap terug waar we nog voor moeten kijken hoe we dat gefikst krijgen. Maar dat de spelers zelf uit Calm zijn is alleen maar goed voor de stam. Zijn daden zullen/hebben trouwens grote gevolgen gehad op het verder verloop van de wereld. Indien La Kouchov de overstap had kunnen maken was maar de vraag in hoeverre Rhei ging opgericht worden etc, vergeet hem dus niet te bedanken. Verder wil ik wel duidelijk stellen dat Patrick een sympathieke kerel is, en zolang het nog ieder voor zich was, kwam ik er echt goed mee overeen. Helaas heeft hij de houding van een stervoetballer die liever zonder team voetbalt.




Vele groetjes vanuit Calm, solli's sturen mag altijd maar dat hoeft enkel als je w50 wil winnen ;)
 

DeletedUser74552

Guest
Mooi geschreven Tim en bedankt voor de beknopte uitleg.
Jammer dat jullie als leiding zijnde niet eerder hebben ingegrepen dan had het er nu misschien totaal anders voorgestaan.
Voor de rest lijkt me Patrick een prima knul als hij niet in mijn stam zit, ik er niet mee hoef te communiceren en hij valt binnen een week. :rolleyes:
 

DeletedUser69389

Guest
Treurig figuur die Patrick, aast alleen maar op interns. Het was voor hem wel een optie dat wij als spelers in Calm zouden komen, maar niet met het account, want hij had iets tegen het account.... Maar tegen ons als speler had hij niets.... Wanneer je hem daarmee confronteerde dan was dat opeens niet zo.

Om maar nog niet te spreken over de hooghartige toon van meneer. Treurig voor Calm dat ze met zulke idioten opgescheept zaten/zijn. Ik weet er helaas alles van af over hoe kut dat soort spelers kunnen zijn.
 

DeletedUser77130

Guest
77373_large

We beginnen het verhaal bij de oprichting van Calm. In die tijd bevond ons account zich in de stam War, samen met een grote meerderheid van de huidige Calm leden. Gezien de concurrentie van de andere stammen, Karma, Nada, Time etc., keken we naar mogelijkheid om onze stam nog iets steviger op de kaart te zetten. De toenmalige leiding van War nam contact op met Concept of Failure en na een hoop over en weer gestuur waar we niet veel van gezien hebben bleken we ineens te gaan fuseren. Dat was voor ons niet zo een probleem, het was misschien niet al te goed geregeld maar het was tenminste vooruitgang. Net voor War overstapte naar Calm verlieten daar enkele spelers de stam, de Bonnie & Clyde VS Concept of Failure historie die gekend is en dus niet verder moet worden uitgelegd. Vreemd vonden we dat maar goed, er was ondertussen afsproken over te stappen dus deden we dit. De eerste dagen in Calm waren een grote teleurstelling. Op een welkomtopic na was er niets te zien op het forum, de stam leek niet aan elkaar te hangen etc. De skypechat die we maakten was gewoon de War chat aangezien er van onze nieuwe stamgenoten niemand actief skype gebruikte. In die chat begonnen al af en toe vragen op te komen over of het wel slim was om de overstap te hebben gemaakt. Op dat punt hebben wij van NOOT NOOT net zoals we in War deden een beetje alles proberen op gang trekken. Na een kritiekvolle forumpost leerden we uiteindelijk kennen wie onze leiders waren. Naast Dave van Concept of Failure bleken ook de spelers van StrangeButTrue? leiding te zijn, de situatie omtrent het vertrek van die paar spelers werd uitgelegd,... . Er kwam hier en daar wat meer reactie op het forum en ook de skypechat werd aangevuld door enkel spelers, al waren ze er amper. Maar er liep nog steeds een hoop niet goed en sommige leden begonnen te/bleven twijfelen.

Spelers van .Warcore hebben een vrij grote en uitgebreide PM én forumpost gehad over de gang van zaken 48 uur van tevoren. In die 48 uur hebben Y en ik de puntjes die nog bijgeschaaft moesten worden (edellijnen, communicatie) uitgezet. Dat de communicatie daarna niet werd opgepakt in Calm is niet mijn probleem meer. Ik heb weken achtereenvolgens alleen de leiding van .Warcore op mij moeten nemen (soms tot 4 uur per dag) om de boel aan de praat te krijgen en houden en vroeg om medeleiders, maar kreeg non response. Inmiddels ging het account van Y en mij er aan onderdoor, had ik vrijwel geen tijd meer voor accountonderhoud of het plannen/coördineren van akties en kreeg ik eerder een schop na dan complimenten vanwege de organisatie van bepaalde spelers. Ik zet hier geen namen om de spelers niet in diskrediet te brengen, maar er is toen genoeg over gezegd.

Toen heb ik besloten de fusie nog netjes te regelen en uit te zetten en was het aan de spelers in de nieuwe stam het stokje op te pakken. Na de fusie hebben Y en ik besloten te kappen op W50. Enerzijds omdat we geen stamleiding meer waren/hoefden te zijn. Anderzijds omdat ons account door de oprichtersrol in .Warcore er aan onderdoor is gegaan. Als je het had willen fixen had je de leiding in Calm vakkundig op je moeten nemen en moeten weten wie. wat, wanneer wil.

Patrick is een type speler die het eerst uit wil zoeken en daarna kijkt of het lukt of wat de schade is daar moet je bovenop zitten qua frontstacks. Dat heb ik in .Warcore al gezegd: Zorg ervoor dat de def vanuit de buffer of midbuffer komt op het front, dan rest de tegenstander niks anders dan zijn off/edels te verliezen en kun je lachend er door komen met de juiste offensieve inzet. Alle schuld op één speler schuiven is fout, je moet weten wat er speelt, bij wie de troepen niet goed staan. Als je verwacht dat een front éénmaal goed staat, terwijl het account een beperkt aantal dorpen, beperkt aantal def en een groot front heeft, maar er nog geen stamdef naartoe is gegaan of er geen 24/7-bemanning doordeweeks of in het weekend (vv?) is, is er werk aan de winkel.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik wou niet op je kap zitten met mijn stukje over de overstap van War naar Calm hoor. Ik kan me gewoon nog goed die gesprekken op skype herinneren waarin er werd gevraagd wat nu net de bedoeling was. Volgens mij hadden wij ons trouwens in War al aangeboden als leiding of althans gewoon gehandeld als leiding zonder de officiële titel. Het was de beginsituatie, sommige accounts kennen elkaar niet en dan is het ook logisch dat er nog miscommunicaties en kleine ruzietjes zijn. Maar ondertussen zitten we in een fase waar dat niet meer het geval is of zou moeten zijn.

Die hele laatste paragraaf over Patrick is wel een beetje overbodig. Als je met enige aandacht hebt gelezen dan zie je dat de hele situatie is ontstaan door het feit dat Patrick geen hulp van de stam wou accepteren tot het te laat was. Ik heb enorm veel ruzies gehad met Patrick, zelfs over zaken zoals het feit dat hij deff moest aanvragen. Hij was zelfs te koppig om dat te doen. Zijn ego was gewoon zo groot dat het tevergeefs was. Ik heb hem gewoon gevraagd zich als een stamspeler op te stellen en dat lukte niet. Uiteindelijk verliet hij de stam. Ik heb genoeg geprobeerd. Hier kan je me echt niet de schuld van geven.
 

DeletedUser77130

Guest
Ik wou niet op je kap zitten met mijn stukje over de overstap van War naar Calm hoor. Ik kan me gewoon nog goed die gesprekken op skype herinneren waarin er werd gevraagd wat nu net de bedoeling was. Volgens mij hadden wij ons trouwens in War al aangeboden als leiding of althans gewoon gehandeld als leiding zonder de officiële titel. Het was de beginsituatie, sommige accounts kennen elkaar niet en dan is het ook logisch dat er nog miscommunicaties en kleine ruzietjes zijn. Maar ondertussen zitten we in een fase waar dat niet meer het geval is of zou moeten zijn.

Die hele laatste paragraaf over Patrick is wel een beetje overbodig. Als je met enige aandacht hebt gelezen dan zie je dat de hele situatie is ontstaan door het feit dat Patrick geen hulp van de stam wou accepteren tot het te laat was. Ik heb enorm veel ruzies gehad met Patrick, zelfs over zaken zoals het feit dat hij deff moest aanvragen. Hij was zelfs te koppig om dat te doen. Zijn ego was gewoon zo groot dat het tevergeefs was. Ik heb hem gewoon gevraagd zich als een stamspeler op te stellen en dat lukte niet. Uiteindelijk verliet hij de stam. Ik heb genoeg geprobeerd. Hier kan je me echt niet de schuld van geven.

La Kouchov had aangenomen moeten worden. IAA had zich moeten schikken met zijn te grote front. Er zijn altijd mogelijkheden om nieuw front of een werkbaar front te creëren voor een account met een al te groot front, mits de juiste aansturing gegeven wordt.

Niet gestackte dorpen of verkeerd gestackte dorpen (killen van mobiele def) zijn killing. Zeker wanneer bekend is dat het account er niet goed voor staat en je dat via via en in directe wijze kunt aflezen zorgt ervoor dat je daar als stamleiding strak op moet zitten (desnoods vv draaien of preventief opvragen over de gehele breedte van de stam of op cruciale plaatsen). Reflectie is echt van belang om ervoor te zorgen dat de boel blijft draaien.
 

DeletedUser74552

Guest
Niet gestackte dorpen of verkeerd gestackte dorpen (killen van mobiele def) zijn killing. Zeker wanneer bekend is dat het account er niet goed voor staat en je dat via via en in directe wijze kunt aflezen zorgt ervoor dat je daar als stamleiding strak op moet zitten (desnoods vv draaien of preventief opvragen over de gehele breedte van de stam of op cruciale plaatsen). Reflectie is echt van belang om ervoor te zorgen dat de boel blijft draaien.

Wil je hier mee zeggen dat jij vind dat als een account deff weigert, je als leidig daar boven op moet zetten en dat toch moet sturen ?
Ik ben even het spoor bijster hier. Alles wat je hierboven suggereert dat de leiding van Calm had moeten doen, wouden ze doen maar is weerlegd vanwege Patrick.
Of heeft Tim er dingen uit gelaten ? Tenzij ze hebben aangegeven te leiden met de harde hand ben je machteloos tegen de democratie. Lijkt mij dan.
 

DeletedUser71227

Guest
Nee Tim heeft er niks uit gelaten. Vanuit de stam is er meerdere malen verzocht om def lijsten te posten zodat we os kunnen sturen maar werd of telkens uitgesteld of gezegd dat het niet nodig was.
 

DeletedUser77130

Guest
Wil je hier mee zeggen dat jij vind dat als een account deff weigert, je als leidig daar boven op moet zetten en dat toch moet sturen ?
Ik ben even het spoor bijster hier. Alles wat je hierboven suggereert dat de leiding van Calm had moeten doen, wouden ze doen maar is weerlegd vanwege Patrick.
Of heeft Tim er dingen uit gelaten ? Tenzij ze hebben aangegeven te leiden met de harde hand ben je machteloos tegen de democratie. Lijkt mij dan.


Meerdere scenario's mogelijk:
Als een speler weigert voor een accountcheck of frontstackcheck, in dit geval, dan moet je doordrammen (soft way/hard way) tot je die wel krijgt. Zeker in het geval van een cruciale frontpositie.

Als de speler dan nog weigert zich voor de stam in te zetten en dan eigenlijk de volledige leiding/stambelang negeert kun je:
- Besluiten de speler geen stamdef te laten krijgen (is een diplomatieke speelkaart);
- Besluiten de speler geen beslissingsrecht te geven over zijn frontgebied. De speler luistert niet, wil geen hulp die wordt aangeboden, dan moet die ook niet ouwehoeren over de invulling van zijn riskantere front. In dat geval zou La Kouchov kunnen worden aangenomen, zou IAA in de stam blijven zitten of leaven, maar dan weet je iig dat de stam door kan draaien op een goede of soms zelfs betere basis;
- Besluiten de speler te kicken (dat gebeurd in sommige stammen, is hier niet nodig).
 

DeletedUser74552

Guest
Meerdere scenario's mogelijk:
Als een speler weigert voor een accountcheck of frontstackcheck, in dit geval, dan moet je doordrammen (soft way/hard way) tot je die wel krijgt. Zeker in het geval van een cruciale frontpositie.

Als de speler dan nog weigert zich voor de stam in te zetten en dan eigenlijk de volledige leiding/stambelang negeert kun je:
- Besluiten de speler geen stamdef te laten krijgen (is een diplomatieke speelkaart);
- Besluiten de speler geen beslissingsrecht te geven over zijn frontgebied. De speler luistert niet, wil geen hulp die wordt aangeboden, dan moet die ook niet ouwehoeren over de invulling van zijn riskantere front. In dat geval zou La Kouchov kunnen worden aangenomen, zou IAA in de stam blijven zitten of leaven, maar dan weet je iig dat de stam door kan draaien op een goede of soms zelfs betere basis;
- Besluiten de speler te kicken (dat gebeurd in sommige stammen, is hier niet nodig).

Heb ik verkeerd gelezen of is dat wat er is gebeurd ?
Hoe dan ook zoals jij het beschrijft is wel heel zwart en wit. Waar je geen rekening mee houd is dat spelers mensen zijn en loze beloftes maken, emotie's hebben en op andere spelers in praten.
Ik ben het met je eens dat je in deze kwestie je hard had moeten maken als leiding zijnde maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Sowieso hoe kan er tegen het rekruten van La Kouchov worden gestemd ? Welk stelletje badeenden hebben nee gestemd :p.
 

DeletedUser77130

Guest
Heb ik verkeerd gelezen of is dat wat er is gebeurd ?
Hoe dan ook zoals jij het beschrijft is wel heel zwart en wit. Waar je geen rekening mee houd is dat spelers mensen zijn en loze beloftes maken, emotie's hebben en op andere spelers in praten.
Ik ben het met je eens dat je in deze kwestie je hard had moeten maken als leiding zijnde maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Sowieso hoe kan er tegen het rekruten van La Kouchov worden gestemd ? Welk stelletje badeenden hebben nee gestemd :p.

Een scenario-analyse hoe ik het van buitenaf met wat intel links en rechtsom lees:

- In eerste instantie zou La Kouchov kunnen joinen mits IAA dat accepteerd. IAA heeft een shitfront, weigert stamhulp, maakt zijn positie onmogelijk zonder stamhulp die hij pas last minute aanvraagt (too little too late).

In Calm was bekend bij meerdere spelers, en leiding, dat het front breed was, weinig buff beschikbaar op IAA. Dan kun je lief vragen om defverzoeken of 1:1 de vraag stellen: Hey man, def nodig, zo ja, hoeveel? Of op de harde manier: Accountcheck de boel op orde te brengen.

Is het dan handig als stamoprichter een mening al van tevoren te formuleren en te ventileren naar stamleden over het niet rekruteren van La Kouchov omdat je bang bent te veel leden te hebben, terwijl andere stammen op het punt staan samen te gaan werken? Je schiet jezelf volledig in de voet, maakt de stam Calm diplomatiek verzwakter en verliest de kwantitatieve voorsprong waar zo hard aan gewerkt is. Dat is geen tactische maar strategische blunder.

---

Rekruut afgewezen (dom, dom, dom), andere rekruuts afgewezen (dom, dom, dom) en een frontaccount wat zich niet wil laten helpen krijgt alle bewegingsvrijheid i.p.v. dat rechtuit gezegd wodt wat er moet gebeuren.

Zou dit in .Warcore gebeurd zijn had ik IAA verwijdert uit mijn stam en gekeken naar hoe de stam wel opgebouwd moest worden. Je accepteert of directe hulp of je pakt jouw biezen en gaat jouw heil ergens anders zoeken. Niet én een gebied claimen wat je niet kunt behouden én een account met een groot front shitty neerzetten/achterlaten én nog eens bewegingsvrijheid krijgen het interne beleid te bepalen.

Calm doet er goed aan haar fouten te accepteren, reflecteren en een plan op te zetten hoe het wel moet, want in 1,5e week tijd is er meer kapotgemaakt dan nodig zou moeten zijn.
 

DeletedUser3435

Guest
Dus om het verhaal kort samen te vatten: Calm draait zo slecht dat jij uiteindelijk de laatste optie en redder was als leider? Ik heb nochtans andere dingen gehoord, je zou jezelf niet al te veel lof mogen toeschrijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74552

Guest
Een scenario-analyse hoe ik het van buitenaf met wat intel links en rechtsom lees:

- In eerste instantie zou La Kouchov kunnen joinen mits IAA dat accepteerd. IAA heeft een shitfront, weigert stamhulp, maakt zijn positie onmogelijk zonder stamhulp die hij pas last minute aanvraagt (too little too late).

In Calm was bekend bij meerdere spelers, en leiding, dat het front breed was, weinig buff beschikbaar op IAA. Dan kun je lief vragen om defverzoeken of 1:1 de vraag stellen: Hey man, def nodig, zo ja, hoeveel? Of op de harde manier: Accountcheck de boel op orde te brengen.

Is het dan handig als stamoprichter een mening al van tevoren te formuleren en te ventileren naar stamleden over het niet rekruteren van La Kouchov omdat je bang bent te veel leden te hebben, terwijl andere stammen op het punt staan samen te gaan werken? Je schiet jezelf volledig in de voet, maakt de stam Calm diplomatiek verzwakter en verliest de kwantitatieve voorsprong waar zo hard aan gewerkt is. Dat is geen tactische maar strategische blunder.

---

Rekruut afgewezen (dom, dom, dom), andere rekruuts afgewezen (dom, dom, dom) en een frontaccount wat zich niet wil laten helpen krijgt alle bewegingsvrijheid i.p.v. dat rechtuit gezegd wodt wat er moet gebeuren.

Zou dit in .Warcore gebeurd zijn had ik IAA verwijdert uit mijn stam en gekeken naar hoe de stam wel opgebouwd moest worden. Je accepteert of directe hulp of je pakt jouw biezen en gaat jouw heil ergens anders zoeken. Niet én een gebied claimen wat je niet kunt behouden én een account met een groot front shitty neerzetten/achterlaten én nog eens bewegingsvrijheid krijgen het interne beleid te bepalen.

Calm doet er goed aan haar fouten te accepteren, reflecteren en een plan op te zetten hoe het wel moet, want in 1,5e week tijd is er meer kapotgemaakt dan nodig zou moeten zijn.

Kijk dat de stamleiding hier het stokje heeft laten vallen is mij wel duidelijk.
Ondanks de mooi geschreven post van Tim had hij natuurlijk gewoon in moeten grijpen. IAA had bij partij 1 dwarsliggen al een waarschuwing moeten krijgen.
Wat ik ook niet begrijp is dat hij aangaf geen stamdeff nodig te hebben omdat hij het wel aan kon.
Al ben je beste speler op TW met zo'n front is het niet meer dan logisch dat te pre stacken. Sterker nog ik durf hier het account amateuristisch te noemen omdat ze dat niet gedaan hebben met zo'n front.
Het blijft een strategisch oorlogs spelletje, sommige mensen blijken dat te vergeten.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Dus om het verhaal kort samen te vatten: Calm draait zo slecht dat jij uiteindelijk de laatste optie en redder was als leider? Ik heb nochtans andere dingen gehoord, je zou jezelf niet al te veel lof mogen toeschrijven.

Verkeerd gelezen, Calm draaide prima, de poging de laatste speler in stamverband te laten denken heeft alleen een averechts effect gehad waardoor we een stapje achteruit zijn gezet.

Kijk dat de stamleiding hier het stokje heeft laten vallen is mij wel duidelijk.
Ondanks de mooi geschreven post van Tim had hij natuurlijk gewoon in moeten grijpen. IAA had bij partij 1 dwarsliggen al een waarschuwing moeten krijgen.
Wat ik ook niet begrijp is dat hij aangaf geen stamdeff nodig te hebben omdat hij het wel aan kon.
Al ben je beste speler op TW met zo'n front is het niet meer dan logisch dat te pre stacken. Sterker nog ik durf hier het account amateuristisch te noemen omdat ze dat niet gedaan hebben met zo'n front.
Het blijft een strategisch oorlogs spelletje, sommige mensen blijken dat te vergeten.

Mee eens ja, maar achteraf gezien is dat altijd makkelijker, we waren het enige account dat openlijk aangaf het niet te vertrouwen. Meeste accounts hebben IAA gewoon op hun woord geloofd dat ze het aankonden. Dan kan ik moeilijk een dictatorpositie gaan innemen en hem eruit gooien, zeker aangezien ik ook maar voortging op mijn eigen vermoeden dat hij het niet ging aankunnen. Een goede oplossing is er volgens mij niet in deze situatie, je doet altijd wel iets mis, enkel de mentaliteit van IAA proberen aanpassen was de juiste oplossing. Ik heb alleen de koppigheid van IAA onderschat.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser74552

Guest
Mee eens ja, maar achteraf gezien is dat altijd makkelijker, we waren het enige account dat openlijk aangaf het niet te vertrouwen. Meeste accounts hebben IAA gewoon op hun woord geloofd dat ze het aankonden. Dan kan ik moeilijk een dictatorpositie gaan innemen en hem eruit gooien, zeker aangezien ik ook maar voortging op mijn eigen vermoeden dat hij het niet ging aankunnen. Een goede oplossing is er volgens mij niet in deze situatie, je doet altijd wel iets mis, enkel de mentaliteit van IAA proberen aanpassen was de juiste oplossing. Ik heb alleen de koppigheid van IAA onderschat.

Zeker weten. Achteraf praten is altijd makkelijk daarom dat ik ook aan @Lord Ghost Whisperer aangeef dat het niet zo zwart wit is als hij het hier afschildert.
In ieder geval een duidelijk verhaal. Op naar de volgende stap voor Calm Timmie. Je bent in ieder geval van IAA af.
 

DeletedUser77130

Guest
Kijk dat de stamleiding hier het stokje heeft laten vallen is mij wel duidelijk.
Ondanks de mooi geschreven post van Tim had hij natuurlijk gewoon in moeten grijpen. IAA had bij partij 1 dwarsliggen al een waarschuwing moeten krijgen.
Wat ik ook niet begrijp is dat hij aangaf geen stamdeff nodig te hebben omdat hij het wel aan kon.
Al ben je beste speler op TW met zo'n front is het niet meer dan logisch dat te pre stacken. Sterker nog ik durf hier het account amateuristisch te noemen omdat ze dat niet gedaan hebben met zo'n front.
Het blijft een strategisch oorlogs spelletje, sommige mensen blijken dat te vergeten.

Exact waar ik op doel. Tof dat je het zo opneemt. :)


Dus om het verhaal kort samen te vatten: Calm draait zo slecht dat jij uiteindelijk de laatste optie en redder was als leider? Ik heb nochtans andere dingen gehoord, je zou jezelf niet al te veel lof mogen toeschrijven.

Als je nou eens niet zo veel onzin zou verkondigen maar met feiten zou komen hadden we een discussie. Ik wil geen oprichter zijn, maar hier zijn zo veel structuurfouten gemaakt met IAA, dat het zonde is ze niet te benoemen.
 

DeletedUser3435

Guest
Als je nou eens niet zo veel onzin zou verkondigen maar met feiten zou komen hadden we een discussie. Ik wil geen oprichter zijn, maar hier zijn zo veel structuurfouten gemaakt met IAA, dat het zonde is ze niet te benoemen.
Ik had het niet eens tegen jou dus je hoeft je niet zo belangrijk te voelen. Aangezien het uit Calm zelf komt lijken het mij wel feiten, ik kreeg te horen dat hij zich veel te veel lof toeschrijft. Bovendien is er niet eens een discussie aangezien het merendeel wat hier staat al bekend was en bijzonder betekenisloos is, gezien het feit dat Calm allesbehalve een stabiele stam is.
 

DeletedUser77130

Guest
Ik had het niet eens tegen jou dus je hoeft je niet zo belangrijk te voelen. Aangezien het uit Calm zelf komt lijken het mij wel feiten, ik kreeg te horen dat hij zich veel te veel lof toeschrijft. Bovendien is er niet eens een discussie aangezien het merendeel wat hier staat al bekend was en bijzonder betekenisloos is, gezien het feit dat Calm allesbehalve een stabiele stam is.

1. Zet een aanhef op quotecopy bij wie je aanschrijft als leider/lender of last resort;
2. Broninformatie van één bron geeft een beeld, maar om het waargetrouw te maken heb je een andere bron nodig het te onderschrijven;
3. De discussie is niet bijzonder betekenisloos. Calm is bezig achter de schermen met een grote schoonmaak nu de stam wakker is en er niet alleen wat van wil maken maar ook kan maken. Succes @tim010. :)

Zeker weten. Achteraf praten is altijd makkelijk daarom dat ik ook aan @Lord Ghost Whisperer aangeef dat het niet zo zwart wit is als hij het hier afschildert.
In ieder geval een duidelijk verhaal. Op naar de volgende stap voor Calm Timmie. Je bent in ieder geval van IAA af.

Een andere aanpak was effectiever geweest voor de stamrust en structuur. Ik hoor zojuist dat CoF op het punt staat af te treden/afgetreden is als oprichter van Calm? Dat zegt mij genoeg over de hele situatie.
 
Bovenaan