1. Voordat je kan participeren op het forum dien je je eerst te registreren.

Druk hier om je te registreren!
    Ontzet Notitie

[Geen Bug] Bug Uitkijktoren

Discussie in 'Bugs, Fouten & Serverproblemen' gestart door warre, 1. mrt 2018.

Deel Deze Pagina

1. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Middag,

Bij de uitleg van de uitkijktoren staat het volgende:
    Nu heb ik vandaag iets vreemds mee gemaakt. Ik heb 2 BB dorpen geedelt waar al aanvallen op liepen van andere spelers voor ik ze edelde.
    Bij het eerste dorp kreeg ik het volgende te zien:
    (note: dat edelicoontje staat er alleen omdat die getagd is als Edel en heeft niks met de toren te maken)

Dit is opzich al vreemd want de bevelen die onderweg waren naar daar liepen op dat moment door 1 van mijn torens. Dus ik ging er van uit dat bij het edelen van een dorp de toren niet zou werken.

Groot was de verbazing dat bij een 2de dorp dat ik veroverde ik dit te zien kreeg:

Dit waren even goed aanvallen die al liepen en werden wel gezien door de torens.

Het enige verschil tussen deze 2 dorpen die wij overnamen is dat bij de eerste hij niet in een toren gebied lag en bij de 2de wel. Maar gezien het bij een toren (in tegenstelling tot een kerk) dus niet uitmaakt of hij er in ligt zou dit geen verschil mogen opleveren. De aanvallen bij het eerste dorp hadden dus ook gewoon door de toren aangegeven moeten zijn lijkt me.

Warre

2. famdecibel

famdecibel Tribal Wars Team Game Mod

Lid geworden:
    26. jul 2008
    Leuk Bevonden:
    704
    Als de aanvallen, op het moment dat je het dorp overneemt, al liepen, zullen je torens de aanvallen niet zien als hij buiten je torenratio ligt. Dit is altijd al geweest. Dit is geen bug.

3. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Zou goed kunnen dat het altijd al geweest is, het is echter totaal niet logisch. Hoezo zou de man die ik veel betaal om in mijn uitkijktoren dag en nacht te staan net die troepen niet kunnen zien ondanks dat ze binnen zijn gezichtsveld vallen ?

4. famdecibel

Lid geworden:
    26. jul 2008
    Leuk Bevonden:
    704
    Omdat de aanval al liep voordat het dorp in je bezit was. Dat moment telt.

5. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Maar dat is ook het geval bij de 2de en daar zijn ze wel getagt... Welk moment telt nu ? Het moment dat ik het dorp over neem ? Het moment dat de aanval verstuurd wordt ?

6. famdecibel

Lid geworden:
    26. jul 2008
    Leuk Bevonden:
    704
    Maar daar was al een toren op het moment van versturen, dus wel degelijk een verschil.

7. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Dan heb je wat ik schreef verkeerd begrepen. Er zijn geen torens bijgekomen gedurende heel de periode.

Als dus het moment van versturen telde dan geld voor beiden dat de torens er reeds stonden en dat de aanvallen er door zijn gegaan.

Het enige verschil is dat het ene dorp dat ik nam NIET in een toren gebied ligt en het andere WEL. Dat zou volgens de uitleg niet mogen uitmaken want het gaat er om of een aanval door een toren gebied reist of niet.

8. famdecibel

Lid geworden:
    26. jul 2008
    Leuk Bevonden:
    704
    Dan zul je wat duidelijker moeten zijn in je vraagstelling. Ik heb begrepen dat er de eerste keer geen toren was en de tweede er al wel een toren stond in op moment van versturen.

9. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Jah weet niet hoe ik dat met woorden duidelijker kan zeggen :s Snap dat het ingewikkeld is hoor... Misschien helpt een tekeningetje:

Dus ik edel dorp 1 (die dus niet in mijn toren radius ligt) en er zijn reeds aanvallen onderweg, de X op de lijn van de aanval duid aan waar de aanval is op het moment dat ik dorp 1 edel. Binnen 1 van mijn uitkijktorens, dus je zou denken die is zichtbaar ? Neen ik kreeg geen info.

Ik edel dorp 2, aanval ook onderweg (zie X) en krijg dit keer wel info. Verschil met de andere is dat het dorp dat ik edelde binnen een toren radius ligt dit keer.

PS: vergeef me men tekentalent :D

EDIT:

Wow wacht, nu zijn die aanvallen die eerder niet getagt waren (die 3 laatste van de eerdere screen met dat edeltje naast) wel aangeduid. Zeeeeeeer vreemd want het dorp waaruit die aanvallen vertrokken ligt in mijn toren gebied (niet zoals op men hand tekeningetje dus :x) en had dus onmiddelijk gespot moeten zijn. Op die eerste screen is ook nergens een oogje te zien, wat wilt zeggen dat die niet binnen radius zou gaan komen normaal.

Kan het zijn dat het een fout is die door TW is rechtgezet automatisch ? Als in dat dit soort dingen maar om de x tijd gecontrolleerd worden ?

Laatst bewerkt: 1. mrt 2018
  10. famdecibel

Lid geworden:
    26. jul 2008
    Leuk Bevonden:
    704
    Ja maar dat is nu juist het verschil. Het dorp dat je edelt ligt op moment van versturen al in jouw uitzichttoren zichtveld. Bij de eerste aanval doet hij dat niet. Hij detecteert dus alle aanvallen die op dorpen die op het moment van versturen al onder je uitkijktoren vallen. Komt de aanval na het binnenhalen van dat dorp, dan zie je de aanval wel, anders niet.

11. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    HEb dit net 10 keer gelezen en snap niet wat je zegt. Kan je dat verduidelijken ? Evacuatie tekeningetje zoals ik deed ?

12. famdecibel

Lid geworden:
    26. jul 2008
    Leuk Bevonden:
    704
    Je ziet toch wel dat op jouw tekeningetje dat eerste dorp buiten je wachttoren ligt? Dat is nu net het probleem.

13. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Waar het dorp zelf ligt maakt niet uit. Zie uitleg over uitkijktoren. Enige wat belangrijk is is of een aanval door een uitkijktoren passeert ja of nee.

14. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Avond,

Had vandaag weer een voorval dat me opviel dat hier mee te maken had dus wou nog eens horen of dit echt zo hoort te zijn...

Vandaag werd er een dorp van mij geedelt, 30 minuten nadat ik het verloor heb ik het gerecapt, er kwam een incoming op die snel zou aankomen en de toren gaf niet aan wat het was (bleek edel te zijn). Dat dorp ligt gewoon in mijn toren bereik dus wat dat betreft had ik het gewoon moeten kunnen zien... De enige reden waarom ik het niet zag was omdat de aanval niet verstuurd is toen het dorp van mij was maar toen het dorp van die andere speler was.

Kortom: of iemand een aanval te zien krijgt via de toren wordt bepaald op het moment van versturen en niet herbekeken als er een dorp van eigenaar veranderd.

Is het de bedoeling dat het zo werkt ? Snap ergens nog wel dat technisch dit eenvoudiger is maar logisch is het totaal niet....

15. famdecibel

Lid geworden:
    26. jul 2008
    Leuk Bevonden:
    704
    Helaas klopt het wat je zegt. Het dorp moet op het moment van versturen van de aanval, in jouw bezit zijn, anders ziet jouw toren de aanval niet aankomen. Dit wordt niet herbekeken als het van eigenaar verandert.

16. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Jah dat had ik al door :D Maar de logica zegt dat dat op niks trekt. Want waarom zou een uitkijktoren geen manschappen kunnen zien lopen in zijn kijk radius op een ander moment ?

Het gaat dus puur om een technisch iets dat niet goed (bewust of onbewust) is uitgevoerd. Kan dit dan niet als bug worden opgestuurd ?

tim19 vindt dit leuk.
  17. tim19

tim19

Lid geworden:
    8. jun 2011
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik ben het met Warre eens, het is onzin dat je het dorp moet hebben op het moment dat de aanval verstuurd wordt. Dit is ook niet het geval bij een kerk zover ik weet ;)

18. warre

warre

Lid geworden:
    19. feb 2008
    Leuk Bevonden:
    152
    Haha afgelopen week heb ik gezien dat deze bug (jaja is wel een bug in mijn ogen) ook andersom werkt. Mijn MB kreeg incomings, ik nam zijn dorpen over, en na het overnemen kreeg ik dus de incomings. De inc waren bij mijn Mb nog niet zichtbaar geweest (nog niet in range van zijn toren) maar toen ze in de range van ZIJN toren kwamen werden ze bij mij zichtbaar...

Pure laksheid van innogames toen ze dit hebben ingevoerd, het is namelijk veel simpeler om gewoon bij het versturen te bepalen wanneer die zichtbaar moet worden dan regelmatiger dit terug te herbekijken. Jammer dat wanneer ze een nieuw gebouw invoeren ze het niet eens deftig doen :(

Nu vraag ik mij eigenlijk ook wel iets af dat nog eens getest moet worden. Want als er bepaald wordt bij het versturen wanneer die zichtbaar wordt, stel je krijgt een inc op je toren dorp en je hebt toren lvl 3 en je bouwt die uit tot lvl 20 voor die aanval aankomt. Krijg je dan de inc te zien pas vanaf hij de lvl 3 radius binnen is of toch al eerder ? (maw wordt er wel rekening gehouden met upgraden van toren)