Brainstorm topic mentorsysteem speedwereld

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Misschien is het toch interessant om hier al een opstart aan te geven. Gezien het huidige speedniveau lijkt het me interessant om met dit mentor systeem enerzijds nieuw bloed aan te trekken en anderzijds het spelniveau van de spelers die op dit moment al spelen iets op te krikken. De bedoeling zou zijn om het algemeen niveau, met name het starten op rondes (niveau 0,1, 2 en eventueel 3) te verduidelijken en te verbeteren. Zo kunnnen spelers evolueren naar een status van "sub-topper".

Ik stel voor dat we in dit topic vooral bespreken hoe zo'n mentorsysteem het best wordt aangepakt. Spelers die geïnteresseerd zijn om als mentor naar voor te treden zou ik dus graag hun visie vragen, deze moet absoluut niet dezelfde zijn als de mijne of die van iemand anders. Hoe meer ideeën en creativiteit hoe meer kans om tot een ideaal systeem te komen. Naast de mentoren zou ik graag ook van de spelers die interesse hebben om een mentor te krijgen horen hoe zij het liefst willen leren spelen. Het leren starten kan namelijk van saaie startrondes tot actieve en spannende speedronden gevarieerd worden. Uiteraard is het hoofddoel van de ronde bijleren, beter starten en is het dus niet de bedoeling om te winnen door anders te spelen dan door de mentoren bedoeld. Tot zover deze inleiding, ik zal alvast mijn voorstel (versie1) doen, ik hoor graag feedback en eigen visies en meningen van mijn collega speeders. Graag zou ik wel vragen de reacties onderbouwt op te zetten, compact en duidelijk geschreven, een simpele "ik doe mee", of "ik ben akkoord" dragen weinig bij tot de discussie, daarvoor zijn er de vind ik leuk knoppen enzovoort.

Mentorsysteem speedwereld: Versie 1

Fase 1: Mentoren zoeken:

Alles staat of valt met de mentoren uiteraard, hiervoor zou ik beroep doen op alle spelers die de start doorhebben, de meeste spelers weten wel of ze hiertoe behoren. De bedoeling is dat deze mentoren samen overleggen en daaruit besluiten wat en hoe de spelers zullen aangeleerd krijgen en worden. Op die manier is het voor de nieuwe speeders duidelijk dat de mentor zelf niet uitmaakt, iedereen krijgt min of meer hetzelfde aangeleerd. Al zal elke mentor daarnaast wel wat specifieke tips hebben voor zijn leerlingen, wat weer wat diversiteit in tactieken brengt. Dit is natuurlijk ook belangrijk. Dus er zal in 1e instantie een algemene speedguide voor de verschillende startniveaus geschreven worden. Deze zullen basic zijn en dus niet de beste situaties, hou daar rekening mee als mentor wat haalbaar is en niet haalbaar, de guide moet voor nieuwe spelers duidelijk zijn en uitvoerbaar. In uitbreiding op de speedguides zou ik gebruik willen maken om ook zaken zoals backtimen en cancelsnipen kort toe te lichten. Al deze bovengenoemde zaken zouden dan op een nieuw subforum van die speedfora moeten komen, en toegankelijk zijn voor alle forumlezers. In uitbreiding hierop en indien iemand daar meer kennis en skills mee heeft als ikzelf lijkt het me ook interessant als de mentoren met een gratis screenrecord software enkele van hun starts recorden. Dan zouden we bijvoorbeeld een youtube kanaal kunnen opzetten met enkele niveau 0,1,2 starts van verschillende mentoren. zo kunnen spelers die niet aan speedguides lezen zijn op een andere manier ook zien hoe het moet.


Concrete taken van de mentor:
- Overleggen om tot een basic speedguide te komen
- Aanwezig zijn op geplande momenten
- 1 of 2 leerlingen begeleiden geduren de het mentorsysteem (afhankelijk van de opkomst)
- Communicatie met leerlingen via skype of discord
- Eventueel screenrecord van speedstart maken.

Fase 2: Leerlingen zoeken:

Ook leerlingen zijn cruciaal om een mentorsysteem te laten werken. We kunnen hier wat tijd en moeite steken in een idee maar er moet natuurlijk interesse zijn ook. Hiervoor zullen we het algemeen forum en de in game message dienst van het tw team nodig hebben. Een mooie tekst ontwikkelen die spelers moet overtuigen om te komen speeden en het direct goed te doen. Natuurlijk, hoe een mooier concept we kunnen aanbieden hoe meer interesse er zal komen. Ook een premiumprijs zou interesse kunnen wekken net zoals de garantie dat spelers op deze mentorrondes gratis premium account en farmassistant kunnen krijgen. Deze premiumpunten zouden dan ofwel van gulle speedfans moeten komen of van het tw team, indien zij daar 'budget'voor hebben (@ropiloot11) . Leerlingen zouden zich dan via het forum kunnen inschrijven, hun skype of discord gegevens achterlaten waarna deze verdeeld worden over de mentoren.

Concrete taken van de leerling:
- interesse hebben, speedguides lezen
- luisteren naar mentor, het heeft geen zin om je eigen gameplay te spelen, die kan je later nog ontwikkelen
- aanwezig zijn op geplande momenten
- Communicatie via skype/discord

Fase 3: Het coachen zelf:

In de veronderstelling dat er genoeg mentoren en leerlingen gevonden worden kan dit project van start gaan. Als grote fan van de leuze "al doende leert men" zal het dus de bedoeling zijn enkele rondes te spelen. Leerlingen worden door hun mentoren aangezet om de speedguide van het bepaalde startniveau door te nemen op voorhand, en beantwoorden vragen enzovoort. Kort voor de ronde worden nog eens de cruciale punten van een start overlopen waarna de leerlingen aan hun ronde kunnen beginnen.

De makkelijkste manier om te coachen is als je ziet wat je leerling doet, dus indien mogelijk zou screenshare via discord/skype interessant zijn, en in een call zitten om makkelijk uitleg te geven zou ideaal zijn. Natuurlijk zijn er altijd spelers die niet zo'n fan zijn van call enzovoort dus misschien kunnen we dit bij het inschrijven ook polsen van spelers, tot waar ze bereid zijn te gaan. Mocht screenshare niet werken of geen optie zijn dan is er een ander alternatief nodig. Momenteel heb ik hier nog geen duidelijk gedacht van. Ik vraag me af of het mentorsysteem op speedwerelden werkt en snel genoeg update, evenals of je naast gebouwen ook troepen en de opslagtoestand kan zien. Indien dit zou is zou mits enkele testen dit zeker een optie zijn. Misschien weten de speedmods dit (@ropiloot11, @famdecibel)?

Fase 4: De rondes zelf:

Aangezien de bedoeling is om de start te verbeteren speelt enkel het eerste uur een belangrijke rol. Natuurlijk is er niets leuk aan je dorp en troepen opbouwen en dan weer uitloggen dus hebben we speedrondes nodig die zowel het leerproces als het plezier stimuleren. Ik heb zelf al enkele ideeën en hoop dat andere spelers hier ook hun creativiteit inzetten om voorstellen te doen. De rondes zouden een uur tot anderhalfuur lang moeten zijn, zodat iedereen daar zeker de tijd voor heeft. Langere rondes maken planningen minder makkelijk.

Ronde 1: Boostdorp rush

Alle spelers starten op de ronde en hebben een beginnersbescherming gedurende de hele ronde. Ze kunnen echter wel barbarendorpen edelen. Mijn idee is om op de map een aantal boostdorpen te plaatsen (met eerlijke looptijden voor iedereen, max 2 minuten). Deze boostdorpen bevatten 2500 speer 2500 zwaard (of iets minder, zal getest moeten worden). De bedoeling is dus dat spelers zo goed mogelijk starten met de begeleiding van de mentor en de speedguides. De ronde stopt wanneer een speler 2 dorpen heeft (of de ronde wordt uitgespeeld maar de mentoren houden bij in welke volgorde spelers hun 2e dorp hebben overgenomen). Zo is er ondanks de beginnersbescherming toch een zekere spanningsfactor en overwinningsmogelijkheid. Ik denk dat dit een leuk systeem is en zal als mentor zou ik zo'n ronde graag eens spelen, lijkt me een verrijking tot de rondes die we tot nu toe kennen. Voordat mensen de mini details gaan bekritiseren, recappen is niet toegestaan, zal niet lukken door de bescherming, mochten 2 spelers tegelijkertijd op hetzelfde dorp lopen wint degene die het dorp het eerst heeft veroverd, de 2e speler moet dan een nieuw boostdorp zoeken. Mentoren zullen hierbij scheidsrechter spelen. En uiteraard het edelen van de gewone barbarendorpen is niet toegestaan, mentoren vermelden dat aan hun leerlingen en wie niet luistert zal mogelijks een "straf" krijgen, rnde uitgesloten worden of iets dergelijks. De bedoeling is dat de rondes worden gespeeld zoals ze bedoeld zijn.

Ronde 2: 5.000 punten startronde

Eerste speler met 5.000 punten (of meer wint) hoewel dit de standaard troepenbouw niet stimuleert (enkel lc) is het toch interessant om ook een beetje spanning te steken in het slim opbouwen van een dorp. Zo het besef krijgen van hoe cruciaal het hoofdgebouw is op speedrondes om bouwtijden te reduceren of het moment waarop je beslist te farmen. Dat zijn zaken die je leert van veel te spelen. Misschien zijn er hier nog uitbreidingen nodig om de ronde uitdagender te maken en het troepen bouwen meer te integreren maar voorlopig heb ik geen ideeën.

Ronde 3: De farmronde

De prestaties worden geactiveerd, de winnaars zijn de spelers die op bepaalde tijdstippen in bezit zijn van de rover van de dag award, bijvoorbeeld 20, 30 en 40 minuten na de start. Hier zal dus ook niet gevochten worden, maar door spelers een zicht te geven op hoeveel ze farmen in vergelijking met de beste farmer (dat is wat die rover van de dag award doet) creëer je het besef hoe cruciaal farmen is en wanneer je eraan moet beginnen. Ook ga ik hiervan gebruik maken om de awards standaard te activeren op rondes, het zou moeten mogelijk zijn en het maakt het speeden zoveel aangenamer.

Ronde 4: Finale rondes

Eens de start een paar keer geoefend is kan er dan wat echte rondes zoals we die nu kennen georganiseerd worden, waarbij voor elk startniveau eens bepaald wordt wie de beste starters zijn en of ze nu ook met hun aangeleerde start in staat zijn concurrenten te veroveren. Ver uitgewerkt is dit idee niet maar er kan bevoorbeeld een soort prijs beloofd worden aan de leerling die de ronde wint en uiteraard de mentor krijgt dan ook op een of andere manier een kleine prijs, vermelding etc zodat mentoren ook iets hebben om elkaar te proberen overtreffen.



Afsluiter:

Voorlopig ga ik mijn post hierbij laten, ik hoop dat andere speedhelden hdit project mee willen dragen en verder doorzetten, zelf ben ik van 3 tot 25 juli op reis dus zal ik hier niet bij kunnen zijn. Het zou leuk zijn mocht er genoeg interesse zijn dat er begin augustus kan gestart worden met rondes plannen, kijken wanneer wie kan enzovoort.

Ik hoop dat er genoeg mentoren zich aanbieden en dat e daarna veel interesse krijgen, mogelijke mentoren @Kulta Lakko , @Peutertje @Korjakskaja Sopka @driesbiljart en nog een hoop spelers die hier en daar verschijnen. Ook nog eens aan het tw team vragen om na te gaan of de voorstellen van rondes die in dit topic gebeuren mogelijk zijn of welke alternatieven er zijn tot bepaalde voorstellen.

Met vriendelijke groeten,
Tim010, speedmentor
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Het is nog rustig hier, zie ik. Maar niet gevreesd, ik zal de komende weken de leiding nemen over dit iniatief, als Tim er zoals vermeld niet zal zijn.

Allereerst nodig ik iedereen die dit leest en nog geen forumaccount heeft aangemaakt, er eentje aan te maken. Dit is nodig om hier berichten te plaatsen, en je dus aan te kunnen melden. Registreren kan ergens rechtsonderin de pagina. Na het aanmaken van je account kan je je aanmelden voor dit mentorprogramma door hieronder even een bericht te plaatsen met je interesse, en geef graag even je Skype- of Discord-naam. Dan zal ik contact met je opnemen.

Mijn bericht aan de potentiële mentoren - en daarmee bedoel ik iedereen die van zichzelf weet dat hij aardig kan spelen en beginnende spelers op een hoger niveau kan krijgen - doe mee aan dit mentorprogramma. Het kost even wat tijd en moeite, maar zie het als een investering in de toekomst. Het is algemeen bekend dat speedrondes op dit moment saai en makkelijk zijn, dus besteed die paar uur die je anders aan het spelen van zo'n saaie ronde zou besteden, liever aan het opleiden van een andere speler. Dit kan zich in de toekomst gaan uitbetalen. En geloof me, die nieuwelingen leren sneller dan je denkt. Op het moment dat zo'n nieuwe speler het aardig onder de knieën heeft, kun je hem (ik ga er vanuit dat er geen vrouwen aan dit mentorprogramma zullen meedoen) weer loslaten. Vanaf dat moment is zo'n nieuwe speler goed genoeg om op eigen benen te staan en zoekt hij zijn eigen weg. Meld je gerust aan, ook als je denkt niet al teveel tijd hiervoor te hebben. Alle beetjes helpen en het is volledig vrijblijvend, als je toch geen tijd blijkt te hebben kan je er gewoon mee stoppen.


Wat feedback aan Tim's voorstellen betreft:

Spelers die geïnteresseerd zijn om als mentor naar voor te treden zou ik dus graag hun visie vragen, deze moet absoluut niet dezelfde zijn als de mijne of die van iemand anders. Hoe meer ideeën en creativiteit hoe meer kans om tot een ideaal systeem te komen.

Mee eens, iedereen heeft weer een andere kijk op de situatie. Zou dus leuk zijn om van andere pro-speeders nog wat creatiefs te horen, hoeft niet uitgebreid te zijn overigens.

De bedoeling is dat deze mentoren samen overleggen en daaruit besluiten wat en hoe de spelers zullen aangeleerd krijgen en worden. Op die manier is het voor de nieuwe speeders duidelijk dat de mentor zelf niet uitmaakt, iedereen krijgt min of meer hetzelfde aangeleerd.

Voor mijn part is het geen vereiste om met alle mentoren op één lijn te zitten wat betreft de leerstof. Ik zie wel wat in het koppelen van het aantal beginnende speeders met een mentor, en dat de gevormde duo's in principe de rit uitzitten. De mentor mag zijn eigen draai geven aan het leerproces, dit om de motivatie voor de mentoren ook zo hoog mogelijk te houden. De leerlingen dienen geen voorkeur te hebben voor een bepaalde leertactiek en mogen al dankbaar zijn dat ze iets aangeleerd krijgen.

Dus er zal in 1e instantie een algemene speedguide voor de verschillende startniveaus geschreven worden. Deze zullen basic zijn en dus niet de beste situaties, hou daar rekening mee als mentor wat haalbaar is en niet haalbaar, de guide moet voor nieuwe spelers duidelijk zijn en uitvoerbaar

Ik zal de komende dagen de speedguides schrijven, toegankelijk en overzichtelijk, met screenshots ter visualisatie.

Al deze bovengenoemde zaken zouden dan op een nieuw subforum van die speedfora moeten komen, en toegankelijk zijn voor alle forumlezers.
Hiervoor zullen we het algemeen forum en de in game message dienst van het tw team nodig hebben. Een mooie tekst ontwikkelen die spelers moet overtuigen om te komen speeden en het direct goed te doen.

Inderdaad is goede promotie een vereiste om dit tot een succes te laten worden. Graag een mededeling naar alle spelers op alle werelden, met daarin onder andere een link naar dit forum, instructies hoe een account op dit forum aan te maken en linkjes naar de speedguides waar de spelers zich alvast aan kunnen onderdompelen. Verder graag tijdelijk een bericht onderaan de homepagina. Dat subforum moet er ook zeker komen. Ik zal mijn geschreven guides eerst in dit topic neerzetten, maar een subforum is overzichtelijker.

Ik vraag me af of het mentorsysteem op speedwerelden werkt en snel genoeg update, evenals of je naast gebouwen ook troepen en de opslagtoestand kan zien. Indien dit zou is zou mits enkele testen dit zeker een optie zijn. Misschien weten de speedmods dit (@ropiloot11, @famdecibel)?

Hier hoor ik ook graag gauw over. Ingame is immers het meest toegankelijke voor de beginnende spelers, screenshare via Skype of Discord - wanneer mogelijk - kan een te hoge drempel zijn voor sommigen. Ik zal eens even kijken of screenshare via een van bovengenoemde platformen mogelijk is. Dat lijkt mij uiteindelijk ook de meest efficiënte methode.

Wat de rondes zelf betreft vind ik vooral de boostronde interessant, echter zal hiervoor wel een moderator online voor moeten zijn. Prestaties zoals genoemd graag invoeren op alle rondes, dit geeft een extra zetje in de rug van nieuwe spelers. Vergelijken met anderen schept een extra competitie-element. En behaalde prestaties komen in een pop-up rechtsonderin tijdens de ronde, ook leuk voor de nieuwe spelers. Om zelf nog even rondes aan de opties toe te voegen:

Ronde 5: Scenarioronde

Iets bereiken en dit een bepaalde periode vasthouden om de ronde te winnen. Bijvoorbeeld, als eerste 2 dorpen behalen en dit 30 minuten vasthouden. Zo zijn er nog wel veel meer opties, gewoon even kijken wat uitdagend én haalbaar is.

Ronde 6: ODA ronde

Aanvallen is leuker dan verdedigen en daarom zou je ook een ronde kunnen doen waarbij je de overwinningsvoorwaarde op een bepaald aantal ODA stelt. Als het technisch mogelijk is, zou het een aanrader zijn om de ronde te beëindigen bij het behalen van dat aantal ODA, zoals bij startrondes gebeurt bij het behalen van een bepaald aantal punten.
 
Reactiescore
2.062
Ik zou ook wel willen helpen als mentor
 
Reactiescore
133
Ik ben ook bereid om een steen bij te dragen bij dit project. Het is tijd dat we het tij gaan keren en de speedserver weer interessant worden voor nieuwe spelers. Ik zou graag mee willen brainstormen hoe we dit kunnen bereiken. Ik heb zonet rond gepmed en kwam tot de conclusie dat spelers wel willen leren maar dat ze niet bewust zijn van het speedforum en van bestaande guides. Ik heb ze doorverwezen naar het speed forum en ik hoop dat ze hier de guides kunnen vinden die destijds door thijs zijn geschreven kunnen lezen. Ik heb de links gedeeld. Ik zou vanaf volgende week woensdag meer tijd over hebben om het project proberen te helpen waarnodig.
 

DeletedUser79332

Guest
Dan ben ik misschien wel bereid om eens een poging te wagen om te speeden. Heb het nog nooit gedaan.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Dan ben ik misschien wel bereid om eens een poging te wagen om te speeden. Heb het nog nooit gedaan.

Het is een aanrader, ik durf trouwens beweren dat ik door het speeden enorm veel beter ben geworden in de normale werelden op vlak van beslissingen maken met troepen, het cancelsnipen op laatste seconde enz. Tis zeker eens een verrijking en eens het niveau weer naar een bepaald niveau komt is de competitiviteit echt een aangename sfeer om in tw te spelen.
 

DeletedUser76681

Guest
Klinkt nochtans niet slecht,

Zelf ook nog nooit een speedwereld gespeeld maar ik denk zelfs voor spelers die pas nieuw zijn dat dit een extra waarde kan zijn en je zo sneller tricks onder de knie krijgt dan op een gewone wereld.

Gezien ik toch merk dat op gewone werelden het mentor systeem niet gebruikt word zoals het hoort. (Met name dan voor spelers die dit nog niet gespeeld hebben, en dus extra begeleid meot worden.)

Dus het kan voor deze spelers echt wel een hulp zijn. Maar ook voor spelers die al enkele jaren/werelden spelen en nog steeds de helft niet snappen of niet geholpen worden.

Ik ben wel voorstander, en wie weet voor mij een extraatje om toch eens een speed te proberen.
 

DeletedUser36193

Guest
Niet dat ikzelf nog speel, maar mensen die willen leren speeden kan ik maar één tip geven.
Zorg dat je 't van Tim010 leert dan win je altijd :p

En tim, knap dat je dat doet man. Heb het 10 jaar geleden (tijd van 2009-2010) ook gedaan.
Joachim (SpeedkingJ), Mike (Louder than boom) heb ik 't beide geleerd destijds.
Maar kan je niet meer vergelijken met speeden van nu, geen farmassist maar scripts.
Geen automatische treintjes man man, wat hebben ze tribalwars verpest zeg.

Maar goed, knap initiatief van jullie! Succes :)
 
Reactiescore
575
@tim010 Nogmaals bedankt voor je post. Zoals toegezegd zou ik nog terugkomen met een reactie op jouw post.

Ik denk dat het concept goed is uitgewerkt en zeker kans van slagen kan hebben. Voordat het concept wordt uitgerold en bekendgemaakt aan de community, is het wat mij betreft belangrijk dat er een goede basis ligt om spelers ook daadwerkelijk te kunnen begeleiden. Daarom zou ik willen voorstellen om eerst een aantal mentoren te verzamelen (sommigen hebben zich in dit topic al aangemeld) en vervolgens samen een plan van aanpak te maken. Het lijkt me dat dit het gemakkelijkst kan worden gedaan via Skype of Discord, dan mag je mij ook even toevoegen ;)

Als het plan van aanpak is uitgewerkt, kunnen we dan de spelers informeren over het concept en hen stimuleren om zich aan te melden. Qua tijdspad zou ik de zomer(vakantie) gebruiken om het concept verder uit te werken en dan augustus/september communiceren naar de community toe.
Ook een premiumprijs zou interesse kunnen wekken net zoals de garantie dat spelers op deze mentorrondes gratis premium account en farmassistant kunnen krijgen. Deze premiumpunten zouden dan ofwel van gulle speedfans moeten komen of van het tw team, indien zij daar 'budget'voor hebben (@ropiloot11).
Ik zal even overleggen of we vanuit het team hiervoor een bijdrage kunnen leveren. Anders heb ik zelf nog voldoende premium punten om in overleg beschikbaar te stellen.
Ik vraag me af of het mentorsysteem op speedwerelden werkt en snel genoeg update, evenals of je naast gebouwen ook troepen en de opslagtoestand kan zien. Indien dit zou is zou mits enkele testen dit zeker een optie zijn. Misschien weten de speedmods dit (@ropiloot11, @famdecibel)?
Het mentorsysteem op de speedwereld werkt op dezelfde manier als op de reguliere werelden. Dat houdt dus in dat een mentor en een speler door het systeem aan elkaar gekoppeld moeten worden en niet zelfstandig voor elkaar kunnen kiezen. Om gebruik te kunnen maken van het mentorsysteem moet je dus 'geluk' hebben dat het systeem de mentor en de leerling ook feitelijk aan elkaar koppelt.
Ronde 1: Boostdorp rush
Deze ronde kunnen we instellen. De boostdorpen zullen handmatig moeten worden geplaatst, maar dat is in principe geen probleem. Het is ook mogelijk om in te stellen dat een ronde automatisch (of na een bepaalde cooldown/hold periode) wordt beëindigd als een speler twee dorpen heeft bereikt.
Ronde 2: 5.000 punten startronde
Deze ronde kunnen we ook instellen. In principe is elk willekeurig puntenaantal mogelijk om in te stellen.
Ronde 3: De farmronde
Uit mijn hoofd worden de (dag)prestaties op vaste tijdstippen en niet real-time geüpdatet op de speedwereld? Ik zal de prestaties volgende week aanzetten tijdens de avondrondes en hoor graag even hoe vaak de prestaties worden geüpdatet.
Ronde 4: Finale rondes
Deze ronde kunnen we uiteraard ook instellen.
Ook nog eens aan het tw team vragen om na te gaan of de voorstellen van rondes die in dit topic gebeuren mogelijk zijn of welke alternatieven er zijn tot bepaalde voorstellen.
Zie hiervoor, in principe is er redelijk veel mogelijk. Schiet maar raak en dan zal ik aangeven of het wel of niet mogelijk is (en welke alternatieven er mogelijk zijn).
 
Reactiescore
575
Ik zal ook even reageren op de reactie van @Kulta Lakko. Mocht ik nog iemand vergeten zijn, laat het even weten. Dan probeer ik daarop ook nog te reageren. ;)
Inderdaad is goede promotie een vereiste om dit tot een succes te laten worden. Graag een mededeling naar alle spelers op alle werelden, met daarin onder andere een link naar dit forum, instructies hoe een account op dit forum aan te maken en linkjes naar de speedguides waar de spelers zich alvast aan kunnen onderdompelen. Verder graag tijdelijk een bericht onderaan de homepagina. Dat subforum moet er ook zeker komen. Ik zal mijn geschreven guides eerst in dit topic neerzetten, maar een subforum is overzichtelijker.
We kunnen zeker zorgen voor voldoende promotie (IGM naar alle werelden, bericht op homepage, forum aankondiging, sub forum etc.) Wat mij betreft zorgen we eerst dat er een goed plan van aanpak ligt voordat we het programma 'live' brengen en communiceren in de community.
Hier hoor ik ook graag gauw over. Ingame is immers het meest toegankelijke voor de beginnende spelers, screenshare via Skype of Discord - wanneer mogelijk - kan een te hoge drempel zijn voor sommigen. Ik zal eens even kijken of screenshare via een van bovengenoemde platformen mogelijk is. Dat lijkt mij uiteindelijk ook de meest efficiënte methode.
Zie mijn reactie op de post van Tim010.
Wat de rondes zelf betreft vind ik vooral de boostronde interessant, echter zal hiervoor wel een moderator online voor moeten zijn. Prestaties zoals genoemd graag invoeren op alle rondes, dit geeft een extra zetje in de rug van nieuwe spelers. Vergelijken met anderen schept een extra competitie-element. En behaalde prestaties komen in een pop-up rechtsonderin tijdens de ronde, ook leuk voor de nieuwe spelers.
Prestaties ga ik volgende week tijdens de rondes aanzetten, daarover ontvang ik graag jullie feedback (na afloop).
Ronde 5: Scenarioronde
Deze ronde kan worden ingesteld. Ik kan instellen hoeveel dorpen en punten een speler moet hebben en hoelang hij dit moet vasthouden, voordat de ronde automatisch wordt beëindigd.
Ronde 6: ODA ronde
Zie hiervoor, technisch is het niet mogelijk om een ronde te beëindigen bij een bepaald aantal ODA. Alternatief zou zijn dat we zelf in de gaten houden en de ronde dan handmatig vervolgens beëindigen. Hiervoor moet er wel een moderator aanwezig zijn.
 

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
Uit mijn hoofd worden de (dag)prestaties op vaste tijdstippen en niet real-time geüpdatet op de speedwereld? Ik zal de prestaties volgende week aanzetten tijdens de avondrondes en hoor graag even hoe vaak de prestaties worden geüpdatet.

Als het is zoals op normale werelden en op de huidige speed worden prestaties in “real-time” geüpdatet.
 
Reactiescore
575
Als het is zoals op normale werelden en op de huidige speed worden prestaties in “real-time” geüpdatet.
In dat geval zouden de prestaties standaard geactiveerd kunnen worden en is dat ook mogelijk voor de voorgestelde "farm-ronde". Alleen zal dan handmatig gekeken moeten worden wanneer een speler een bepaalde prestatie/aantal heeft behaald, aangezien hiervoor geen automatische overwinningsvoorwaarde mogelijk is.

Ik zal de komende week de prestaties op de avondronden activeren. Als dat goed bevalt, zal ik de prestaties standaard activeren op speedrondes.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Super initiatief, als er nog dingen zijn waar ik mee kan helpen dan moet je maar roepen!
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Super initiatief, als er nog dingen zijn waar ik mee kan helpen dan moet je maar roepen!

Ik zou eigenlijk graag een subforum krijgen hier op het speedforum, zoals voor het speedkampioenschap het geval was. Ik zou daarop dan een introductie topic maken (sticky) en dan enkele topics, met startguides per level & de tips & tricks en het inschrijftopic naar het effectieve mentorsysteem. Een beperkt aantal topic waar wel kan in gereageerd worden maar geen extra topic worden aangemaakt. Zodat alle belangrijk info in enkele clicks terug te vinden is.

Ik zou dus graag een deel van het forum willen gebruiken om een korte speedwiki op te plaatsen, maar een interactieve wiki waarbij speeders aanvullingen en vragen kunnen geven/stellen. Is dat mogelijk of zien jullie dat niet zitten?

3eaf8122842c57dbd3f5ed62fdb71cb0.png
 
Bovenaan