Boosten

Reactiescore
533
Aantal spelers op 1 account
TW is niet gemaakt voor 1 speler. Voorzie de mogelijkheid om met meerdere te spelen op 1 account maar limiteer dit tot 3 of 4 spelers.

Laat elke speler ook een maximum van 3/4 devices registreren. Loggen ze in met een nieuw device dan moet deze binnen de dag worden geregistreerd ( adhv pop-up). Elke persoon mag met 1 device tegelijkertijd gelogged zijn.

Aantal MB’s/DU’s reduceren
Elk account kan tot 2 MB’s rekruteren, deze krijgen dan ook een andere kleur op de map (hun naam is bv. Rood) zodat iedereen weet. Dit is een MB.

Naar deze MB kan altijd os worden gestuurd door de moraalheer. Ook kan de moraalheer PA en AM activeren op deze MB en ziet hij automatisch alle troepen en troepenbewegingen van dit account (soort van read-only rechten).

De moraalheer kan ook claims (of targets) instellen voor deze mb’s.

De moraalbreker gaat wel een contract aan met de moraalheer.

  • Hij mag niet zelf de link verbreken
  • Hij mag niet groter worden dan 10% van de moraalheer
  • … (eigenlijk alle regels van een MB)
DU’s net hetzelfde maar die mogen dan bv. Geen dorpen edelen groter dan 1,5k

Blijkt dat een account deze regels wil omzeilen en meer MB’s wil è ban.

Vroeger was het ook zo dat je geen interns mocht doen in de eerste maand. Terug invoeren.
Ook zorgen dat je langer dan 1 dag moet wachten voordat je mag inloggen op nieuw account bij fusie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
533
Snap ik zeker.
Ik zou net daarom voordelen koppelen aan het officieel maken van MB's en DU's. Misschien kan je nadenken over een moraal-aanpassing voor MB's of een andere, meer realistische, voordeel/voordelen. Op die manier wil de moraalheer liefst enkel nog werken met die 2 of 3 officiële MB's omdat het interessanter is voor hun dan een MB-stam op te richten etc.

Het punt is dat je ergens een systeem moet hebben dat ander en fairder gedrag gaat belonen en tegelijk de abusers een stuk gaat filteren van de gewone spelers. Zodat ze gemakkelijker te bannen zijn.
 
Reactiescore
1.140
@Johnny English En voordelen geven aan mb's/du's die "geregistreerd" zijn kan maar ik denk niet dat dit heel veel gaat helpen.
Sterker nog het zal boosten enkel meer in de hand spelen je krijgt dan bijvoorbeeld 2 accounts die ook nog voor delen hebben maar er is geen nadeel voor ongeregistreerd boosts.
Dus je gaat het niet tegen.

Ben het wel eens hoor dat we wat aan het boosten moeten doen maar het is lastig om echt een waterdicht systeem te bedenken.

Denk dat om boosten tegen te gaan je het beste het vrijhandelen kunt uitzetten (ook binnen de stam) al kun je je ook hier afvragen of dit het gewenste effect heeft. en hoe erg het is dat dit nu kan maar zeker in de start is dit wel een serieus probleem dus als dit de eerste 60 dagen geblokkeerd is lijkt me wel verstandig.

Wat vaak gebeurd is het volgende
Bijvoorbeeld:
Ledenlimiet is 8
hoofdstam 7 leden (1 plek voor boost account)
Nieuw boost account start in de rim en joint plekje 8 in de hoofdstam.
Ontvangt boost tot hoge edel limiet.
joined boost stam enzovoort.
Daarom noodzakelijk dat accounts eerste 60 dagen geen gs kunnen ontvangen van vrijhandelen.

Tribelock, os buiten de stam en aanvallen worden bezoekjes als ze bij stamgenoten aankomen zijn ook allemaal regels die boosten een klein beetje tegen gaan.

Binnen de huidige regels vrees ik verder weinig mogelijkheden om boosten tegen te gaan maar zal vanavond als ik thuis ben nog is kijken of ik wat kan bedenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
742
Denk dat om boosten tegen te gaan je het beste het vrijhandelen kunt uitzetten (ook binnen de stam) al kun je je ook hier afvragen of dit het gewenste effect heeft. en hoe erg het is dat dit nu kan maar zeker in de start is dit wel een serieus probleem dus als dit de eerste 60 dagen geblokkeerd is lijkt me wel verstandig.

Wat vaak gebeurd is het volgende
Bijvoorbeeld:
Ledenlimiet is 8
hoofdstam 7 leden (1 plek voor boost account)
Nieuw boost account start in de rim en joint plekje 8 in de hoofdstam.
Ontvangt boost tot hoge edel limiet.
joined boost stam enzovoort.
Daarom noodzakelijk dat accounts eerste 60 dagen geen gs kunnen ontvangen van vrijhandelen.

en dit is precies allemaal te omzeilen op een makkelijke manier.

speler A heeft een dorp deze laat die veroveren door speler B, C, D deze spelers zorgen ervoor dat ze getimed aankomen (met 30-1min speling) ze vragen al hun GS aan. Daarna recapt speler A het dorp en poeff er komt 20m GS aan op dat dorp, zorg ervoor dat je munten script/handmatig slaat en de boost is klaar.

indien je dit echt waterproof wilt maken zorg je ervoor dat je maar een bepaalde aantal GS kan aanvragen naar een dorp onder TS 100 denk aan bijv. 1m ea zodat je nog wel muur kan uppen/edels kan maken indien je een CF hebt bemachtigd
 
Reactiescore
533
en dit is precies allemaal te omzeilen op een makkelijke manier.

speler A heeft een dorp deze laat die veroveren door speler B, C, D deze spelers zorgen ervoor dat ze getimed aankomen (met 30-1min speling) ze vragen al hun GS aan. Daarna recapt speler A het dorp en poeff er komt 20m GS aan op dat dorp, zorg ervoor dat je munten script/handmatig slaat en de boost is klaar.

indien je dit echt waterproof wilt maken zorg je ervoor dat je maar een bepaalde aantal GS kan aanvragen naar een dorp onder TS 100 denk aan bijv. 1m ea zodat je nog wel muur kan uppen/edels kan maken indien je een CF hebt bemachtigd
Als je dat ziet moet je toch niet twijfelen over boosts? :)

Jup daar ben ik ook bang voor.
1C kun je namelijk makkelijk (als je de script kennis hebt) gewoon buiten tw bouwen waardoor het onmogelijk te controleren valt.

@Johnny English En voordelen geven aan mb's/du's die "geregistreerd" zijn kan maar ik denk niet dat dit heel veel gaat helpen.
Sterker nog het zal boosten enkel meer in de hand spelen je krijgt dan bijvoorbeeld 2 accounts die ook nog voor delen hebben maar er is geen nadeel voor ongeregistreerd boosts.
Dus je gaat het niet tegen.

Ben het wel eens hoor dat we wat aan het boosten moeten doen maar het is lastig om echt een waterdicht systeem te bedenken.

Denk dat om boosten tegen te gaan je het beste het vrijhandelen kunt uitzetten (ook binnen de stam) al kun je je ook hier afvragen of dit het gewenste effect heeft. en hoe erg het is dat dit nu kan maar zeker in de start is dit wel een serieus probleem dus als dit de eerste 60 dagen geblokkeerd is lijkt me wel verstandig.

Wat vaak gebeurd is het volgende
Bijvoorbeeld:
Ledenlimiet is 8
hoofdstam 7 leden (1 plek voor boost account)
Nieuw boost account start in de rim en joint plekje 8 in de hoofdstam.
Ontvangt boost tot hoge edel limiet.
joined boost stam enzovoort.
Daarom noodzakelijk dat accounts eerste 60 dagen geen gs kunnen ontvangen van vrijhandelen.

Tribelock, os buiten de stam en aanvallen worden bezoekjes als ze bij stamgenoten aankomen zijn ook allemaal regels die boosten een klein beetje tegen gaan.

Binnen de huidige regels vrees ik verder weinig mogelijkheden om boosten tegen te gaan maar zal vanavond als ik thuis ben nog is kijken of ik wat kan bedenken.
Ik vind boosten meer dan enkel GS versturen. Voor mij zijn de huidige regels ivm gs (op w77) goed. Je kan ook nog altijd een limiet instellen voor vrij gs sturen (zoals limited haul).
300k per dag ofzo en klaar :)

EDIT:
Reden waarom ik MB's, DU's een betere en officielere rol zou geven is ook om:
  1. Zaken die natuurlijk ontstaan in een game (zaols MB's en DU's) mee te integreren in het spel en het zo beter te maken
  2. Tactische flexibiliteit. Nu is het, officieel, eigenlijk zeer vlak binnen TW je hebt stammies, allies, NAP en vijanden. Terwijl er dus veel meer lagen zijn.
    Voor beginnende spelers is dit niet altijd duidelijk.
  3. Misbruik tegen te gaan. Ik geloof eigenlijk wel als je een kader schept waarin iets mag, dat je tegelijkertijd ook eenvoudiger de abusers kan opsporen en sanctioneren. Dan als er geen kader is.
EDIT 2:
Ik had er misschien beter niet over begonnen. Want het is wel redelijk Off-topic en niemand heeft het nu over mijn voorstel ivm scripts.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.140
Haha zat ook net te denken misschien moeten we is een nieuw topic beginnen hiervoor.
Ben alleen zelf niet echt iemand van de deftige openingspostjes ^^

Maar vind het idee voor de mb's du's wel goed alleen denk niet dat het boosten tegen zal gaan.
Dus punt 1 en 2 zeker eens en daarom ook voor alleen puntje 3 zal meer voor nodig zijn.
 
Reactiescore
533
Bedankt voor de move.
Was een iets uit de hand gelopen ideetje op het verkeerde topic. My bad.
 
Bovenaan