- Reactiescore
- 2.490
Dit is een verouderde discussie: Voor de huidige maatregelen omtrent boosten/pushen kan je hier terecht: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/pushen-boosten-tribalwars-nl.207308/
Laatst bewerkt:
Wil even de vraag stellen waarom er amper bans meer zouden worden gegeven? De regels voor de quarantaine bans waren misschien niet helemaal duidelijk, maar de algemene regels zijn heel duidelijk en bewust genegeerd in veel gevallen.
Ik vind het een goed topic om de grijze zone te bespreken, zeker. Maar er is een heel grote groep die overduidelijk niet in de grijze zone zit, als er gezegd wordt dat er amper bans gaan worden uitgedeeld ben ik dus een beetje bang er voor dat iedereen er mee weg gaat komen.Omdat er genoeg grijze gevallen waren dat ik, als ik ze zo nakeek, het niet verantwoord vond om bans as such te laten staan. Laten we samen de grijze zone uitklaren die er wel degelijk is.
- De dorpen van een account mogen overgenomen worden van het moment dat deze dorpen barbarendorpen zijn.
- Dit betekent dus dat een speler die stopt zijn account op delete moet zetten van de spelwereld.
- De dorpen mogen pas aangevallen worden van het moment dat de account op delete gaat en geen seconde eerder.
Nja dat werd altijd gedoogd. Ik trek hem even naar dit topic met een reden.Zijn moraalbrekers dorpen laten edelen en die dan overnemen niet volgens de regels officieel boosts?
PRO | CONTRA |
Het stoppen van een speler is een verlies voor de stam, de dorpen internen is geen boost maar een compensatiemiddel om de impact niet te groot te laten worden. | Indien je de speler internt en direct een nieuwe speler invite heb je geen verlies als stam maar winst. |
Tribalwars draait om het vechten van stammen onderling. Dorpen behoren tot de stam en niet tot een bepaalde speler. Wanneer een speler stopt blijven de dorpen eigendom van de stam. | |
Spelers hebben mogelijks geholpen bij de verovering of het behoudt van deze dorpen. Het feit dat je tijd en of troepen hebt geïnvesteerd in deze dorpen/spelers en zo jezelf hebt verzwakt maakt het onmogelijk om van boosten te spreken. | |
Het niet edelen of wachten tot de dorpen barbarendorpen worden resulteert onwaarschijnlijk in een verlies van dorpen aan de vijand. Een gratis clusterfuck voor de vijand is niet echt fair. Zeker niet indien je pas mag actie ondernemen nadat het dorp al veroverd is. |
PRO | CONTRA |
Het heeft altijd gemogen, gezien de nostalgische waarde moeten we dit behouden. Er verdwijnt een account, soms heb je meer last van 2 kleine accounts dan 1 groot en net na het internet heeft het account veel dorpen zonder troepen. De tegenstander moet hier maar correct op inspelen. | Nee, de speler mag verhuizen maar het account moet via delete of versnelde delete eerst van de wereld verdwijnen. Daarna mogen de dorpen pas veroverd worden. |
Fuseren mag maar pas na een bepaalde datum, zodat spelers die bewust starten met als doel om te fuseren gedwongen worden lang genoeg actief te spelen dat het effect op de wereld eerder lijkt op een scenario gestopte speler, dan een boost-scenario om een account een snelle start te bezorgen | |
Push-en uitgelegd:
In opvolging van §4.4 waarin we stellen "Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")." maken we dit graag een beetje helderder:
Aangezien er situaties zullen blijven voorvallen waar spelers stoppen kan dit nog steeds mits volgende van de volgende procedure:
- Het is niet toegestaan een account te starten en je dorp(en) af te geven aan je stam/andere spelers binnen 3 maanden na wereldstart.
- Consequentie hiervan is dat het internen & fuseren van anderen binnen de eerste 3 maanden* na wereldstart eveneens verboden is.
- De dorpen van een account mogen overgenomen worden van het moment dat deze dorpen barbarendorpen zijn.
- Dit betekent dus dat een speler die stopt zijn account op delete moet zetten van de spelwereld.
- De dorpen mogen pas aangevallen worden van het moment dat de account op delete gaat en geen seconde eerder.
- Een versnelde delete procedure kan bekomen worden door de eigenaar van het account die een ticket indient en een delete aanvraagt. Deze delete zal dan binnen de loop van 24 uur uitgevoerd worden. (Minimaal 12 uur wachten, het tijdstip wordt niet gedeeld en kan licht afwijken)
Het is zeer jammer dat de CoMa keer op keer moet inzien dat een eerder gegeven oplossing een betere aanpak zou zijn geweest.
Anders zou er nu niet telkens na oplossingen gezocht worden om de grijze zones aan te pakken.
Check hiervoor de eerdere discussie topics en lees dan eens terug wie oplossingen geeft en wie er enkel aanwezig is om maar wat getypt te hebben op AF
Nu is er een voorstel met dat een account op delete gezet moet zijn.
Dit gaat gelden voor stamgenoten.
Om dit te kunnen omzeilen gaan er accounts gekickt worden van de stammen en dan gaat internen ervan beginnen.
Hoe gaat de Mod Team dit kunnen beoordelen ?
Terwijl hele oplossing in een eerdere discussie topic ook al was gegeven en de enige manier gaat zijn.
Check de ODD/ODA stats en je zult zien of er een Boost gaande is.
Hiermee doel ik dus erop dat een account die een wereld start met de intentie om er serieus te spelen hoe dan ook ODD/ODA stats zal hebben.
Dat zulke account na een tijdje met welke reden dan ook beslist om wereld te stoppen, hoeft dit niet gezien te worden als een Boost.
Aangezien speler wereld wel heeft gespeeld (gezien zijn stats).
Hetgeen waar het keer op keer verkeerd gaat, zijn de accounts die eerste instantie massaal BB's edelen.
Deze uitbouwen en daarna zogenaamd wegens tijdgebrek gaan fuseren.
Doordat de Mod Team hier niet tegen optreed levert het weer massaal een opstand op en gaat CoMa een nieuwe discussie topic starten.
Het is niet toegestaan een account te starten en je dorp(en) af te geven aan je stam/andere spelers binnen 3 maanden na wereldstart.
- Consequentie hiervan is dat het internen & fuseren van anderen binnen de eerste 3 maanden* na wereldstart eveneens verboden is.
Het vrij versturen van grondstoffen stelt een speler in staat om grondstoffen naar een andere speler te sturen. Dit is een handig feature indien je bezig bent met het bouwen van een edeltrein en je niet genoeg grondstoffen hebt, terwijl je buurman zijn opslag toch overloopt en zijn adelshoeve nog niet klaar is. Er zijn weliswaar meerdere redenen waarom je grondstoffen wilt sturen of ontvangen van/naar andere spelers. Uiteraard kan dit feature ook misbruikt worden. Indien een speler start met de intentie om een ander account non stop grondstoffen te sturen dan kunnen we van valsspelen spreken.
- Vrij grondstoffen versturen
Moeten we hier spelers voor bannen?
Valsspelers verdienen een ban, echter kan deze manier van valsspelen simpel verholpen worden door de instellingen verstandig te kiezen. Als ik het mij goed herinner bestaan volgende instellingen:
- Grondstoffen vrij verzenden enkel binnen de stam- Grondstoffen vrij verzenden enkel mogelijk vanaf __/__/____
Dit is een grote en deze is duidelijk over het hoofd gezien bij het spotten van boosters. Indien een speler stopt met het spel, maar hij was gestart met vrienden, heeft vrienden gemaakt tijdens de wereld of is lid van een stam. Naar wie moeten die dorpen dan gaan? Hier is enorm veel voor te zeggen, zowel pro's als contra's. We gaan er van uit dat de gestopte speler sympathiek is en zijn dorpen wil afstaan aan de spelers waarmee hij de laatste dagen/weken/maanden veel plezier heeft mee gehad. We spreken hier dus over internen van een stoppende speler zonder daaropvolgende fusie.
- Het stoppen van spelers
Uiteindelijk moeten we kunnen antwoorden op de vraag "Wie heeft recht op de dorpen van een gestopte speler" & "Wie heeft recht op de dorpen van een gestopt stamlid". Is dat iedereen of enkel bevriende accounts. De volgende stap is kijken hoe we dit het best kunnen implementeren. Indien internen binnen de stam wordt bestempeld als boosten zal er waarschijnlijk naar een soort versnelde delete procedure moeten gegrepen worden. Uiteraard krijg je de randgevallen van spelers die stoppen maar dit niet aangeven bij de support of dergelijke. Ik denk dat dit echter in 2e instantie maar ter sprake moet komen, de rode vragen moeten eerst beantwoord worden.
Een enorm moeilijke om te beoordelen is fuseren. Dit houdt in dat 2 spelers samen op 1 account gaan spelen, hierbij edelt het ene account alle dorpen van het ander account op. De reden hiervoor is in theorie meestal omdat beide spelers niet actief genoeg kunnen zijn en met 2 op 1 account voor betere activiteit zorgt. Uiteraard zijn het willen spelen op een groter account, het oplossing van problematische edellijnen, het mergen van 2 stammen met net teveel leden, ... allemaal ook drijfveren voor een fusie. Hoewel dit dus een practijk is die al jaren meegaat is het vrij duidelijk dat dit een geval van boosten is.
- Wat met fuseren?
Maar willen we dit verbieden? Hoe willen we dit verbieden? Hoe maak je onderscheidt tussen een speler die stopt en een speler die fuseert? Aangezien mijn mening hier nogal eenzijdig is zal ik alvast een tabel opstellen en dan vul ik deze verder aan met de reacties die ik lees.
Mag je nog fuseren? En moeten we een onderscheid maken tussen spelers binnen en buiten de stam internen?
Er bestaan stammen en al sinds de eerste wereld hebben we naast vijanden ook bondgenoten. Er wordt echter elke wereld met reden nagedacht over hoeveel leden er in een stam mogen zijn. Dit wordt gedaan om gebalanceerde groepen spelers tegenover elkaar te zetten. Het aantal stamleden is dus per definitie gelimiteerd, het aantal bondgenoten daarentegen is ongelimiteerd. Je kan en mag met elke stam op de wereld een bondgenootschap afsluiten, niet dat dat heel interessant is, maar het is mogelijk en niet strafbaar volgens de regels.
- Het aantal bondgenoten
Maar indien 2 stammen aanvallen op 1 stam, is dat dan ook geen vorm van boosten? Is dit niet vergelijk baar met 1 speler die wordt aangevallen door 2 spelers die gestart zijn met de bedoeling later te fuseren? Bondgenoten zijn een onderdeel van het spel en moeten dat altijd blijven, toch vind ik dat er ook hier grenzen zijn, of deze te trekken zijn is echter de vraag.
Gerelateerd hieraan is de instelling ondersteunen buiten de stam. Hoe meer bondgenoten hoe meer deff, hoe onmogelijker van een stam zonder bondgenoten om nog vooruitgang te boeken. Ondersteuning enkel binnen de stam toelaten zorgt echter dat je geen deff achter edels kunt timen. Wat moet er met deze setting gebeuren? Zijn er regels nodig over het aantal bondgenoten? Of accepteren we dat al een situatie waarin we geen regels kunnen opstellen ondanks dat het in zekere zin een oneerlijk voordeel geeft (boosten in de ruime zin van het woord).
Moraal is gebaseerd op de grootte van een spelersaccount en zorgt dat een grote speler extra troepen verliest wanneer die een kleine speler aanvalt. Moraalbrekers zijn spelers die bewust klein blijven om zo voor de grote speler dorpen leeg te zetten op een efficiënte manier. Echter is moraalbreker een fenomeen dat vanaf de start van de wereld verschijnt en vaak resulteert in een account dat alles voor jou cleart terwijl jijzelf met minimaal troepenverlies kan doorgroeien
Check de stats Speeljaren, mocht het inderdaad een beginnende speler zijn, dorp overname na +3 maanden toestaan.Dorpuitbouwers zijn dan meestal spelers die de barbs in je cluster opedelen en voor jou de tijd en moeite erin steken om ze op te bouwen zodat jij in een later stadium ze kunt overnemen. In ruil bescherm jij de kleine speler.
Hoe werkt zo'n case by case besluit? Gaat het TW Team steekproeven of doen ze alleen wat met reports? Ik neem aan dat het TW Team ook de verschillende wereld fora volgt waarbij soms boosten al aangetoond en toegegeven wordt?
Bedankt voor je feedback @Coruscant, zo kom je uiteindelijk terug op het feit dat het een case by case besluit is en blijft en er dus nergens een éénduidige (begrijpbare), niet omzeilbare regelgeving te maken is voor de community, toch?
Aangezien er meer posten om "moderne" Boosten te beperken zijn en huidige Topic niet echt tot een discussie komt, zou ik zeggen, pas het toe.3 maanden afhankelijk van wereldsnelheid?
- Snelheid 1: 3 maanden (90 dagen)
- Snelheid 2: 1,5 maand (45 dagen)
- Snelheid 4 (Classic): 23 dagen
Nu er 4 werelden discussie gaande is over "moderne" Boosten.Waar liggen de gaten?
Even ter correctie: Er zijn niet 20 verschillende scripts er zijn per wereld een 20tal accounts waar zulke scripts gebruikt worden.