Boosten op Classic - een groter probleem dan mijn huidige sociale leven

Reactiescore
228
Welkom bij mijn rant

Beste Tribaliaanen, Grepolitanen en alles daar tussenin.

Na lang beraadslagen heb ik mijn prachtige Corsair K63 MX Red toetsenbord in QWERTZ toetsenbordindeling nog maar eens bovengehaald om een veel te lange tekst te typen over het lage niveau van TW werelden, alsook hoe boosten altijd zal blijven bestaan en je het praktisch niet kan aanpakken.

We merken al enkele classics dat er enorm veel geboost word. Er zijn stammen die met 8 accounts starten, er zijn stammen die met 15 accounts starten maar er zijn ook accounts die met 34 accounts starten. Hieronder ga ik in op een voorbeeld van een groep accounts die al enkele classics samen start.

Classic 27

Na enkele dagen te spelen op classic 27 kreeg ik een PM waarbij er gezegd werd dat er 34 acounts samen gestart waren, dit door King Ragnar. Het betroffen praktisch allemaal nieuwe accounts of spelers die voorheen elkaar kenden en dachten "als we solo starten hebben we nu eenmaal een voordeel". De meeste van deze accounts zijn early weggespeeld omdat je solo praktisch niet kan bijhouden, toch zijn er genoeg interns gebeurd:

1641083720443.png
1641084257879.png
1641083925726.png1641084051338.png
1641122721228.png
1641086361383.png

Zoals jullie hier dus kunnen opmerken word er door King Ragnar toegegeven met 34 te zijn gestart, die stamhopt dan voor Deff tussen de verschillende stammen die dan geinternd worden door AngryPanda en Heres20BucksKillMe. Ook word een speler die eerst in de stam van Heres20BucksKillMe daarna systematisch geinternd als de dorpen uitgebouwd zijn. Ook dit acount zat de classic er voor in dezelfde stam? Toevallige acties waarbij de spelers allemaal inactief zijn toevallig als deze spelers gaan edelen? Ook is een leuke sidenote dat King Ragnar en Angrypanda de Classic daarvoor samen in een stam zaten, er was dus wel zeker een connectie tussen de accounts.


Classic 28

Al vrij snel waren er al gezamelijke acties tussen de accounts van Lions en Simba; Pimok-Fister, Generaal Hasbullah, Osu player84 en Vision Is Key. Even te vermelden valt dat de speler van Heres20BucksKillMe op Generaal Hasbullah is begonnen en later na de intern op Osu Player84.

1641085387237.png

Hieruit kan je dus ook opmerken dat Vision is key op CL 26 ook samengespeeld heeft met AngryPanda (Consultant of the devil. op CL28, later op een ander acc) en op intern is gegaan bij Heres20BucksKillMe (of toch de bespeler er van op een ander acc) na zelf te zijn doodgelopen.

Na deze hele intern en het samenspelen zijn de spelers dan ook verdergegaan met 2 volwaardige stammen die deels door elkaar lagen. Toen een acc van de ene stam viel zijn ze de andere stam beginnen gebruiken om off dood te lopen. Waar de off er door kwam kon de hoofdstam edels plakken, liep de off dood kon het dorp op intern.
 

Bijlagen

  • 1641084165618.png
    1641084165618.png
    5,1 KB · Weergaven: 18
  • 1641084838590.png
    1641084838590.png
    112,6 KB · Weergaven: 17
  • 1641086164134.png
    1641086164134.png
    15,3 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Reactiescore
228
Classic 29

Voor wat het nu lijkt werken 3 stammen samen: Run!, Up! en RK*. Dit om volgende redenen. Het is bevestigd door AngryPanda dat Run! en Up! samen in een aparte discord zaten alvoor de Classic gestart werd. Er zijn gemeenschappelijke acties tussen accounts van Run! en Up! (kijk maar naar de actie op The Bloody Butcher, waar ik straks dieper op in ga). Tijdens een actie op een acc van Up! werden er recaps gestuurd door RK*

1641090912752.png
1641091063577.png
1641091088847.png

Dit kunnen zeker individuele acties zijn, toch valt het op dat er zowel binnen Up! als Run! als RK* leden zitten die ik hiervoor ook al benoemd heb voor hun samenwerkingen/boosts en er dan toch gezamelijke acties zijn tussen de leden.

Ik heb de accounts hierboven als voorbeeld genomen omdat het mij over meerdere Classics is opgevallen. Dit wil zeer zeker niet zeggen dat zij de enige zijn, dit is een probleem dat zich overal plaats vind.

Echter is dit wel iets waar we voor moeten opletten, we hebben de denktank waar nuttige dingen uit gekomen zijn maar ik hoop toch dat mensen hun gezond verstand gebruiken en dat ze beseffen dat dit niet de manier van spelen is.

De stab op The Bloody Butcher

Tot slot wil ik iets verder ingaan op de actie op The Bloody Butcher die hierboven vermeld staat. Ik wil hierbij ten eerste aangeven dat TBB een NAP had met de stam Run!. Zij hebben vorige CL samen gespeeld, TBB heeft hier aangegeven niet met hen samen te willen spelen dus hebben ze een NAP afgesproken.

Zoals jullie kunnen zien is er de afgelopen dagen een gezamelijke actie geweest tussen ex-Run! lid The West en een paar accounts van Up!. Het account TheWest is Run! geleaved omdat die dan geen NAP meer zou hebben met TBB. Daarna heeft hij samengewerkt met leden van Up! om samen alle dorpen van TBB tegelijk aan te kunnen vallen.

Toen er verhaal werd gehaald bij de spelers van TheWest werd er als motief gegeven:
1641091115152.png


We zullen eens samen kijken naar hoe het kaartje er uit zien:
1641091140814.png

U ziet hierbij de rode dorpen als de ex-dorpen van TBB. Dorpen zonder nummer zijn zijn startdorpen, dit zijn ook de enigste dorpen die boven de 9k waren.
Daarna ziet u nummers staan bij de volgorde waarin de dorpen geedeld zijn.
Paarse dorpen zijn dorpen van Run! en Up!

Hierbij kan u zien dat TBB mooi richting zuid-west aan het edelen is, weg van zowel Up! als Run!. Het 3e overgenomen dorp ligt ook op 1 veld afstand van zijn startdorp.
Er kan dus op geen enkel punt van een CF gesproken worden, aangezien Up! en Run toch wel wat velden er van af liggen, alsook dat er een opening ligt in zuid west voor TBB, dezelfde richting waarin hij dus al aan het edelen was.

Dit is dus gewoon een vuile streek. Ik hoop dat de leiding van Up! hier dan ook op gepaste wijze op reageert.
Een vuile streek op 2 vlakken:
  1. TheWest verlaat de stam die een NAP heeft met TBB zodat hij kan aanvallen buitenom de NAP afspraken.
  2. Up! plant samen met TheWest de massa. Goed wetende dat TheWest dus moet stabben om TBB te kunnen aanvallen.

Benieuwd hoe de visie van de community is op zowel het boosten als dit stab-verhaal. Alleszins:
Press F for Robert, ik zal wraak nemen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
22
100% stab. Alle plannen zijn duidelijk uitgewerkt ten tijden van de nap van the west met TBB. Ik betwijfel tevens of the west al aanvallen had gestuurd alvorens hij geleaved is. Lees hij is geleaved 07:03 op 31-12. Aankomst aanvallen 09:59:59. Als overige leden van Run! Zou ik hier pertinent afstand van doen en d spelers (fusie account) dan ook kicken en alle betrekkingen met Up! Opzeggen.

Maar gezien men dan aan de goden is overgelaten, gaat dit niet gebeuren. Het eigen hachje redden is belangrijker, dan met normen en waarden een spel spelen.

Qua boosten is ook vrij duidelijk. Mij is gevraagd early game om op het account Venomm te spelen. Ik heb dit geweigerd gezien ik erachter ben gekomen dat deze praktijken zich voordeden.

Ik hoop dat er zsm iets tastbaars uit de denktank komt, want zo wordt elke wereld kapot gespeeld door desbetreffende personen. Wellicht iets van max. 1 persoon uit te nodigen in preregistratie.
 
Reactiescore
1.918
mooie tirade

denk dat al de bovengenoemde spelers vandaag nog een ban mogen verwachten van duckje?
 
Reactiescore
54
Ik sta volledig achter het stuk wat je schrijft en ik vind het goed dat je de tijd hebt genomen dit allemaal uiteen te zetten. Ik zie echter mijn naam staan in het rijtje met ''stamwisselingen van boosters'' en daar schrik ik een beetje van? Ben samen begonnen met magni op deze wereld maar die gingen uiteindelijk toch niet spelen. Heb deze dorpen echter nooit overgenomen want zijn 500 punten. Ik denk dat het komt omdat we de stamnaam ''God of damage'' hadden op de huidige classic dat we in deze lijst terecht zijn gekomen? Als er andere redenen zijn om te denken dat ik boost hoor ik deze graag en zal ik ze ook graag voor je ontkrachten. Anders graag rectificatie.
 
Reactiescore
470
Ik sta volledig achter het stuk wat je schrijft en ik vind het goed dat je de tijd hebt genomen dit allemaal uiteen te zetten. Ik zie echter mijn naam staan in het rijtje met ''stamwisselingen van boosters'' en daar schrik ik een beetje van? Ben samen begonnen met magni op deze wereld maar die gingen uiteindelijk toch niet spelen. Heb deze dorpen echter nooit overgenomen want zijn 500 punten. Ik denk dat het komt omdat we de stamnaam ''God of damage'' hadden op de huidige classic dat we in deze lijst terecht zijn gekomen? Als er andere redenen zijn om te denken dat ik boost hoor ik deze graag en zal ik ze ook graag voor je ontkrachten. Anders graag rectificatie.
Dit komt omdat de server van de classic werelden constant gerecycleerd wordt, kijk maar naar dingen zo als overnamens, stam veranderingen en dorp geschiedenis etc.

Misschien is het een idee om de namen van accounts die niet bij het groepje horen even te verbergen. want dit kan wel voor onaangenamen misvattingen zorgen.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Sinds Duckje openlijk heeft aangekondigd het boosten niet meer te bestraffen is het spel (nogmaals) een stuk afgetakelt in dat opzicht. Kan me herinneren dat er afgelopen jaar eens een pol was om dat weer te gaan bestraffen, maar niks mee gedaan dus @Duckje ?

Dat zou echt weer een no go moeten worden als vroeger, ook toen gebeurde het maar niet zoals nu.. alles word verkracht de afgelopen werelden en t is gewoon binnen de regels :p Ga dat gezamelijk starten en pmen voor afspraken nou eens gewoon tegen.
 

DeletedUser84257

Guest
Er is en anti boosten denktank, dus ze zijn ermee bezig dacht ik...
 
Reactiescore
228
Ik sta volledig achter het stuk wat je schrijft en ik vind het goed dat je de tijd hebt genomen dit allemaal uiteen te zetten. Ik zie echter mijn naam staan in het rijtje met ''stamwisselingen van boosters'' en daar schrik ik een beetje van? Ben samen begonnen met magni op deze wereld maar die gingen uiteindelijk toch niet spelen. Heb deze dorpen echter nooit overgenomen want zijn 500 punten. Ik denk dat het komt omdat we de stamnaam ''God of damage'' hadden op de huidige classic dat we in deze lijst terecht zijn gekomen? Als er andere redenen zijn om te denken dat ik boost hoor ik deze graag en zal ik ze ook graag voor je ontkrachten. Anders graag rectificatie.
in die foto is er een speler gemarkeerd. Het gaat over die spelers, jij zit in een volledig andere classic hier in de stam. Dat is een beetje het probleem met het recyclen van classic, het zijn geen aparte werelden waardoor de stam nog joins en leaves heeft van in 2013. Kijk dus zeker ook naar de data van wanneer ze zijn, ik zet er ook altijd het classic nummer bij en dat verschilt vanop de classic waar we nu op spelen.

edit: ik heb de foto bewerkt
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
Heeft zich helaas vaker voorgedaan. En ik denk zelfs dat het genormaliseerd is doordat vele stammen zich in het verleden ook zo gedroegen.
O.a. op CL9 en CL11 waren er sprake van stammen die met enorme overmachten en soms laag spel probeerden te winnen (bijv. Soul op CL9 stabs en r2w, IB CL11 met insane veel interns en samenwerkingen).

Maar in latere fases ook, CL21 speelden we met Leon tegen een overmacht van een kleine 50-60 accounts, daar zat o.a. The UlitmateFighter ook bij.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
54
in die foto is er een speler gemarkeerd. Het gaat over die spelers, jij zit in een volledig andere classic hier in de stam. Dat is een beetje het probleem met het recyclen van classic, het zijn geen aparte werelden waardoor de stam nog joins en leaves heeft van in 2013. Kijk dus zeker ook naar de data van wanneer ze zijn, ik zet er ook altijd het classic nummer bij en dat verschilt vanop de classic waar we nu op spelen.

edit: ik heb de foto bewerkt

Excuus dat had ik niet goed gezien. Bedankt voor het aanpassen.
 
Bovenaan