Bookmarkfarmen met Opera

Reactiescore
35
Bookmarkfarmen met Opera
Dit is officieel goedgekeurd door de mods en is dus legaal op de NL werelden.

Waarom?
Voor diegenen die bookmark farmen niet kennen:
Het is een systeem dat gebruik maakt van features beschikbaar in de Opera browser waarbij je farm aanvallen éénmaal manueel uitvoert. De eerste keer is het dus veel werk, maar na de initiële opzet kan je vervolgens dezelfde farm runs doen met niet meer dan een reeks 2-click of 2-enter.

Als je het 2-click verhaal niet kent, hiervoor moeten enkeltoetsen ingeschakeld worden. Je kan hier vinden hoe dat te doen.


Hoe ga je te werk:
0) Check dat je een goede versie hebt van Opera. Dit is dacht ik een nieuwe feature vanaf Opera versie 10.

1) Je voert alle aanvallen uit die je op een later moment opnieuw wil doen.

2) Eenmaal je berichten binnen zijn verplaats je deze naar een andere map dan "Nieuwe berichten". Bijvoorbeeld "Archief" of je eigen aangemaakte map. Hierdoor zullen de berichten nooit automatisch verdwijnen (zoals het geval is in de map "Nieuwe berichten").
Tip: Als je geen PA hebt, dan kan je door er heel even PA op te zetten (gratis PA mss?) en de berichten verplaatsen. Als je daarna zonder PA voortspeelt zullen de berichten toch in die map blijven zitten.

3) Volgende stap is alle berichten die moeten opgenomen worden in het bookmarkfarmen te openen in aparte tabbladen door middelmuisknop vanuit de berichtenlijst. In al deze berichten moet er dan geklikt worden op "Met dezelfde troepen opnieuw aanvallen". Nog even reclame maken voor het berichtenhernoemer script: Dit script zorgt er ondermeer voor dat de link "Met dezelfde troepen opnieuw aanvallen" altijd op dezelfde plaats staat zodat 2-click ondersteund is.

operabookmark1.jpg


4) Nu dat alles gereed staat kunnen we dit via de Opera feature "Alle pagina's toevoegen aan bladwijzer" opslaan zodat we op een later tijdstip direct weer in deze situatie zitten en alles opnieuw kunnen sturen door enkel gebruik te maken van 2-click.

operabookmark2.jpg





Opnieuw uitvoeren
Screenshot legt het uit :D
operabookmark3.jpg


Als alles goed gaat krijg je dan een confirmatie box. Op OK klikken en alle farmruns staan klaar!
operabookmark4.jpg



PS: Op dit forum geplaatst omdat "timen met firefox" ook hier staat :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Zou erg fijn zijn als je dat doet! Ik heb wel vaker guides gezien die ik niet goed/duidelijk genoeg vond dus ik ben er nooit aan begonnen (farmen met bookmarks).
 

DeletedUser26330

Guest
Zou erg fijn zijn als je dat doet! Ik heb wel vaker guides gezien die ik niet goed/duidelijk genoeg vond dus ik ben er nooit aan begonnen (farmen met bookmarks).

Scheelt bakken met tijd, wel moet je scherp zijn op barbaren edelaars ;).
 

DeletedUser44415

Guest
Ook zou ik deze graag eens zien. Iedere keer ik bookmark instel, kan ik het 1 dag gebruiken. De volgende dag krijg ik iedere keer ik al die tabs open: geen bevoegdheid

..... naabding, had ik daar dus een uur tijd aan verspilt voor niets :(.
 

DeletedUser

Guest
Ook zou ik deze graag eens zien. Iedere keer ik bookmark instel, kan ik het 1 dag gebruiken. De volgende dag krijg ik iedere keer ik al die tabs open: geen bevoegdheid

..... naabding, had ik daar dus een uur tijd aan verspilt voor niets :(.

de berichten die je gebookmarked hebt moet je in een aparte map/archief stoppen :p. Je berichten verdwijnen na een bepaalde tijd/hoeveelheid ;)
 

DeletedUser56864

Guest
Ik had allessinds eens zo'n guide gemaakt, alleen voor stam.
Misschien vind ik hem wel terug. Maar ik denk van niet.
 

DeletedUser

Guest
Een tutorial zou heel erg handig zijn:D

Degene die hem maakt krijgt een bedankje van me:p
 

DeletedUser58064

Guest
Een tutorial zou heel erg handig zijn:D

Degene die hem maakt krijgt een bedankje van me:p

Killer Gast gaat meteen aan het werk denk ik :p
Maar anders lees je toch gewoon de engelse guide?
Of je zoekt gewoon bij google, er zijn genoeg fan site's met informatie erop.
 

DeletedUser

Guest
Killer Gast gaat meteen aan het werk denk ik :p
Maar anders lees je toch gewoon de engelse guide?
Of je zoekt gewoon bij google, er zijn genoeg fan site's met informatie erop.

Haat aan engels en haat aan engelse vertaal programma's die dingen klopen voor geen meter:D

Het was ook eigenlijk een stille hint voor goede fee:D
 
Reactiescore
35
Hehe, was al bijna vergeten dat ik dit gepost had :D


Maar bij deze is de beginpost geüpdated... Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk moet zijn.
Ik zit wel met een Engelstalige Opera versie, maar heb de vertaling erbij gezet..
 

DeletedUser47551

Guest
Bijna even mooi als mijn time-guide :p
Opera is de nieuwe firefox tjah.
Ik heb goede en slechte ervaringen met bookmarken, je hebt nog steeds veel activiteit nodig wil je er wat uihalen he
 

DeletedUser

Guest
Ik had een vraagje over het opslaan van de bookmarks.

Er staat bij de printscreen dat alle bookmarks in 1 mapje staan. Maar hoe doe je dit xd ? als ik iets opsla, komen ze gewoon bij de lijst wat vrij irri is, want deze lijst is al enorm lang :s

Graag een beetje hulp ! :D
 
Bovenaan