[Afgekeurd] Blokkeren van versturen van aanvallen vanaf VV account

Goed Idee?


  • Totaal aantal stemmers
    24
Reactiescore
1.468
Hallo allemaal,

Nu ik geen ideeënforummod meer ben schiet me toch ineens een idee te binnen xD

Naar aanleiding van een recente supportaanvraag lijkt onderstaande beschreven functie mij een nuttige toevoeging.

Het Scenario:

Account A
Spelers: Piet en Jantje

Account B

Jantje valt vanaf account A account account C aan.

Vervolgens krijgt account A de vv van B

Speler Johan logt via vv in op account B (vanaf account A)
Vervolgens kan Piet gewoon aanvallen versturen naar account C. (Dit is 3 uur nadat Jantje de laatste aanval stuurde vanaf account A)

Als speler Jantje via vv op account B (vanaf account A) een aanval probeert te versturen naar account C krijgt hij een melding dat dat 48 uur na de laatste actie pas mag.

______________
Moraal van het verhaal: Jantje kan geen aanvallen versturen gedurende 48 uur vanwege de blokkade. Piet kan dat vanaf dat zelfde account wel, maar dat mag niet.

Na bovenstaand verhaal besloot ik een supportaanvraag te sturen. @amancho vertelde mij toen dat die blokkade werkt op basis van IP en daarom niet werkt bij de andere speler.

Mijn idee: De blokkade invoeren voor het hele account. Immers is de regel toch al op het hele account van toepassing. In de huidige situatie kan bijvoorbeeld een vergissing een onnodige ban veroorzaken.

@ideeënforummod: Mocht het niet helemaal duidelijk zijn, poke mij dan ff op skype of via forum PM :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
21
Speler Johan logt via vv in op account B (vanaf account A)

Vervang Johan door Piet en dan klopt het verhaal weer :)

Maar wel duidelijk verder en goed idee!
Elke controle vooraf om een ban te voorkomen is een meerwaarde.
 

Deleted User - 24028

Guest
Zijn er wat vv en aanvallen betreft dan op dit moment nog zaken die niet automatisch geblokkeerd worden en toch niet mogen ? Ik dacht dat dit al lang de wereld uit was...
 
Reactiescore
1.468
Zijn er wat vv en aanvallen betreft dan op dit moment nog zaken die niet automatisch geblokkeerd worden en toch niet mogen ? Ik dacht dat dit al lang de wereld uit was...
Nope, om de een of andere manier werken die blokkades alleen op IP niveau en dus niet op account niveau.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ha dus met je co's (of andere pc / netwerk) kan je die gewoon omzeilen ? Wist ik niet eens lol :p Slaagt ook nergens op... Al voel ik het antwoord "TW is niet gemaakt om te spelen met co's en zo doende zal zo een aanpassing niet gedaan worden" komen :x
 
Reactiescore
1.468
Ha dus met je co's (of andere pc / netwerk) kan je die gewoon omzeilen ? Wist ik niet eens lol :p Slaagt ook nergens op... Al voel ik het antwoord "TW is niet gemaakt om te spelen met co's en zo doende zal zo een aanpassing niet gedaan worden" komen :x
Mja, we gaan het meemaken. Hij is iig door de eerste keuringsronde heen gekomen :p

Maar met een ander IP is het dus ook te omzeilen, het is dus breder dan alleen co's.
 

Deleted User - 24028

Guest
Dit moet je niet bij ideeën posten maar bij bugs :x
 

Deleted User - 487920325

Guest
Goed idee, vind het sowieso maar heel raar dat niet alles automatisch geblokkeerd wordt. Heb in het verleden eens een 30% aftrek gehad voor het overtreden van een van die vage regels omtrent vv
 
Bovenaan