Blogs en Artikels

DeletedUser

Guest
Aangezien een eigen wereldsite niet mag op het toepasselijke wereldforum :eek: kunnen we het misschien over een andere boeg gooien. Ik ga geen eenden achterna lopen, ergens houdt ' de discussie ' op, nu lijkt dit me wel een goed alternatief om uit te proberen. Op wereld 19 startte The Little Dictator ook al iets dergelijks op, met een eigen blog. Dit topic is echter algemener. Leuke en meer uitgebreidere posts over wereld 21 kunnen hier terecht. Zowel eigen interpretaties als objectieve analyses.

Om iedereen de kans te geven op wereld 21 om hiervan mee te genieten/ deel te nemen, zou het leuk zijn dat frequente AF-gangers een linkje geven van dit idee op hun stammenforum of eventueel de inhoud daar kopiëren. Mensen aanmoedigen meer op het W21-forum te komen geeft ook een surplus.

Een eigen site kan bovendien ook nog altijd , maar op technisch en esthetisch vlak zit het nog niet helemaal juist ;)
Hoop leuke dingen te lezen hier , zelf zal ik er ook tijd voor vrij maken.

Groetjes:D
 

DeletedUser

Guest
LawZzZ doorgelicht (door Zoepie)

Na het lange wachten nu dan toch eindelijk het artikel waar ik al weken mee bezig ben. Mijn excuus hiervoor. Had het wat drukker in RL.
Lawzzz is het resultaat van een fusie tussen de stammen NextL en Auch! Hieronder het verhaal van beide stammen en het uiteindelijke resultaat tot waar het nu geleid heeft.


Ontstaansgeschiedenis van NextL
nextllogo.png


De ontstaansgeschiedenis van NextL valt het makkelijkste op te delen in een aantal fases.

Fase 1: Fusie MS-13 & Blood.

Na wat heen en weer ge-pm tussen de leiding van MS-13 en die van Blood en het delen van een forum is besloten over te gaan tot een fusie. Al snel bleek dat de sfeer binnen MS-13 een totaal andere was dan de oud-Blood leden gewend waren. De sfeer werd gedomineerd door een aantal leden die eerder bevrediging leken te vinden in het elkaar vliegjes afvangen en het uitsluiten van leden dan in het zoeken van de samenwerking.

Tevens gaven een aantal oud-MS-13 leden aan al tijden ontevreden te zijn over deze manier van omgang en toen de relschoppers er geen blijk van gaven hun toon te willen aanpassen, heeft een deel van de nieuw ontstane stam de stam verlaten en zijn zij samen gekomen in een nieuwe stam genaamd: NextL (= Next Level, vrij vertaald: volgende fase).

Fase 2: Aansluiting leden Sea.

Kort na het ontstaan van deze gedeeltelijke fusiestam hebben zich 3 succesvolle accounts aangemeld van Sea: DiscoJohn, Robbie 59 en SLD87 (intern ook lang de 3 musketiers genoemd).

Fase 3: Aansluiting losse leden in de regio.

Het gevolg was dat de stam NextL zich inmiddels een goede positie in de regio heeft kunnen verwerven en er een gezonde aanzuigende werking van uit ging. Met deze uitgangspositie en een zeer goede sfeer binnen de stam heeft dit een aantal rekruuts (met en zonder account) opgeleverd die de stam hebben versterkt tot de mooie stam die NextL op het laatste was, voordat we over zijn gegaan tot de fusie met Auch!


Na dit verhaal van Ettie2 ging ik door om wat vragen te stellen.

Twiki

Persoonlijk merk ik in deze wereld dat sommige mensen tegen fusies zijn. En dat je hierdoor snel opmerkingen krijgt.

Hoe dachten jullie erover toen het contact met Auch! op gang kwam?

ettie2

Al weet ik dat dit meer een opmerking is, reageer ik daar toch graag op.

Een fusie waarbij 2 groepen bij elkaar worden gebracht is een risicovolle onderneming aangezien het vaak lastig is in te schatten wat het resultaat zal zijn van deze optelsom van de 2 groepen met alle 2 hun eigen ideeÎn, sfeer en omgangsvormen. Vaak verlopen fusies dan ook niet zoals op voorhand ged8 en ontstaat er al snel onvrede of zelfs ruzie omdat de atmosfeer die de leden eerder gewent waren er daarna niet meer is en mensen nu eenmaal in de basis niet van veranderingen houden ;)

Hoe dachten jullie hierover toen het contact met Auch! op gang kwam.

Het eerst gelegde contact door Auch! (in de persoon van Zonpon) was op basis van een meer speelse manier van het uitwisselen van ideeën over het spel. Al snel hebben we alle 2 de teksten van deze pm-chat in onze stamfora gezet en daarmee ook de leden van beide stammen betrokken bij deze pm-chat.

Het eerste resultaat was dat we direct een aantal overeenkomsten ontdekten in hoe we als stammen met elkaar om gingen en hoe we dachten over het spel. Bovendien waren er nog een aantal andere overeenkomsten te ontdekken bij Auch! en NextL als een vergelijkbaar aantal leden, de grootte van de stam, de ligging en startdata tov de core (beide rimstammen kortom). Echter, een fusie werd door beide groepen in die fase niet wenselijk geacht omdat de noodzaak niet aanwezig was en we geen van 2 risico's wilden lopen met hetgeen we als stammen hadden opgebouwd: prima stammen rond de top 10 van W21 met elk een goede sfeer. Vooral voor NextL was de onbekendheid met de Auch! leden en de grote tevredenheid over de stamsfeer de reden om dit idee af te houden (waarom risico's nemen op dat vlak?)

Langere tijd hebben Zonpon en ik wel contact onderhouden en dat contact bleef steeds prettig verlopen. Anderzijds was er het besef aanwezig dat zowel NextL als Auch! prima stammen waren om het op de middellange termijn vol te kunnen houden, maar dat we alle 2 op de echt langere termijn onvoldoende body zouden hebben om als stammen het blijvend goed te kunnen doen. Versterking binnen halen zou uiteindelijk noodzakelijk worden dus.

Vandaar dat het initiatief genomen is om in alle rust te kijken of de klik daadwerkelijk goed zou kunnen zijn tussen de 2 groepen spelers. We hebben de proef op de som genomen en een gedeeld forum opgericht en bovendien de spelers van Auch! uitgenodigd om mee te gaan doen aan onze stamchat.

Ook voor deze fase hebben we ruimschoots de tijd genomen (2-3 weken meen ik) en ook hierbij bleek dat de 2 groepen eigenlijk heel natuurlijk een klik hadden en de omgang zeer prettig was. Na deze periode is de beslissing genomen om te gaan kijken of we er ook uit zouden komen als we in onderhandeling zouden gaan over een fusie en het resultaat daarvan is bekend en die heet LawZzZ.

Na dit boeiende en informatieve verhaal van Ettie2. Ging ik over naar Zonpon. Voor sommige ook wel bekend als Idunno op het AF. Aangezien hij leider was van Auch! wilde ik ook het verhaal van hun kant horen. Hieronder de levenslijn van Auch!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Deel II

27629304.jpg


Auch! is een stam die op zich al vrij lang mee ging. Op 18 Januari werd die opgericht, maar de oprichtende accounts zijn zo goed als allemaal verdwenen. In April heeft de stam even opgehouden te bestaan, en is hoofdzakelijk in Earth over gegaan, maar al snel hielden ze terug de eerdere Auch-formatie aan . In de tussentijd zijn er ook wat rekruuts geweest van vergane glorie Sea. Onder andere Fitzcarraldo en --Relax-- komen daar vandaan. Tijdens de zomervakantie kreeg Auch! zijn voorlaatste gedaanteverwisseling. Na relatief vlotte onderhandelingen besloot Auch! met diepe rimstam *Carpe te fuseren. Zonpon, Koekdilla, Dragonghost en Zingende Baardaap zijn nu de accounts die van Oud-Carpe overblijven. Sindsdien was ik samen met Lien ook leider van Auch, democratisch verkozen uiteraard. (Verder hadden Dragonghost en Fitzcarraldo ook leidingsrechten).

Aanvankelijk liep niet alles van een leie dakje bij Auch. Zo besloot Jean1968 op een dag doodleuk naar Crows over te stappen. Het ene moment postte die plotseling zijn afscheid op het forum en het andere moment was ie weg. Ook de inactiviteit van verschillende accounts begon door te wegen. We gingen ervan uit dat iedereen wel VV zou aanvragen als dat nodig was maar dat was dus niet het geval. Toentertijd deden we ook geen beroep op nood-vv’s, een dure fout, want we verloren in recordtempo de accounts EpickWar en Benzodiazepine.

Van toen af aan hebben we een nieuw beleid uitgestippeld met activiteit als norm. Beter een klein actief gezellig groepje dan veel accounts. We lagen ook in de rim, dus veel bedreiging was er niet. We spoorden de inactievelingen aan wat meer te knallen of stimuleerden fusies. Zo kwamen we uiteindelijk aan 11 accounts, een hecht groepje dat goed samenwerkte, good times.

Maar goed , met maar 11 accounts komt er toch een punt dat je weet dat dat te weinig wordt. Ook is een actief forum leuk, en met zijn elven is dat wat moeilijk.

Een optie om de stam aan te vullen met actieve leden is een fusie aangaan. NextL had me altijd aangesproken, een actieve rimstam, net als wij. Het eerste contact liet dan ook niet lang op zich wachten: Ik pm’de Ettie nogal vrij out of the blue kan je wel zeggen. Het warme contact was er meteen maar van een fusie doorvoeren was nog geen sprake. Niet lang daarna nodigde ettie ons uit op een spamchat op Skype, een oorverdovend succes. Dit zou ik de sleutel noemen dat de fusie er toch sneller doorkwam dan verwacht.

Net voor we fuseerden was Auch zijn eerste ’serieuzere’ oorlog begonnen tegen GOD (rank 19 toen); GOD, een grote dichtgeclusterde vlek stond een mooi stamcluster in de weg. De oorlog verloopt tot op heden voorspoedig.

Twiki

Dus als ik het goed begrijp is Auch! een soort van samenvoeging van een aantal stammen. Dat uiteindelijk tot het resultaat van 11 accounts heeft geleid die als laatste overbleven.
Op dit moment van de wereld is het blijkbaar normaal om niet zoveel leden in de stam te hebben. Als voorbeeld dat Plague destijds een massastam genoemd werd toen ze 35 leden telde.


zonpon

Bwa , zo moet je het niet per se zien. Cruciaal was wel de fusie tussen Carpe en Auch, dat was een rasechte fusie. Earth was eerder een probeersel op een nieuwe weg, die dan toch niet uitgevoerd is ( dit was trouwens voor mijn tijd bij Auch).
Samengevat bestond Auch! uit *Carpe en Auch! aangevuld met wat rekruten van Sea (die ook in andere stammen oplosten).
We hebben ook nooit 35 leden gehad :) maximum rond de 20 dacht ik. Je weet hoe dat gaat, sommige hebben geen tijd meer , en stoppen gewoon, anderen fuseren... 35 vind ik wel beetje veel imo ;)

Twiki

Vonden jullie die fusie dus echt zo dringend of was het meer een leuk bijkomend feit?

zonpon

De fusie was niet per se dringend nee. Maar via de spamchat leerden we elkaar kennen, en merkten we dat beide stammen dezelfde team spirit deelden, wat een aangename verrassing was voor beide partijen, ego's zal je hier niet vinden. Meestal heb je bij een fusie het risico op een 'cultuurclash' maar doordat we elkaar al redelijk kenden had niemand daar echt schrik voor. Dat het gezellig was op de groepschat gaf zeker ook een surplus voor de fusie. Hierdoor is het allemaal in een stroomversnelling gekomen :)

Twiki

Jullie contact is dus min of meer tot stand gekomen om de volgende redenen:
1. Fatsoenlijke Rimstam. Gelegen in dezelfde soort situaties.
2. De stam NextL sprak jou/jullie altijd al een beetje aan ook door punt 1.
3. Het aantal leden in Auch!.

zonpon

Idd, naast de rimligging/ kleine ledenaantal, waren dezelfde soort teamspirit en activiteit bepalende factoren. Ergens leken de stammen wel op elkaar.


Twiki

Hoe was de eerste reactie van Ettie2/NextL?
Waren ze enigszins verrast of hadden ze zoiets zien aankomen?

zonpon

Hmm , heb pm nog liggen :). Ik viel nogal met de deur in huis toen. Maar zoals altijd reageerde ettie vrij diplomatisch. Hij wees het idee van een evt. fusie zeker niet af maar zei natuurlijk ook niet ' ja we doen het direct!'
Maar vanaf toen is het contact tussen beide stammen ontstaan , en dat contact is gebleven :)

Dit was het boeiende interview met Zonpon. Hij heeft mij veel verteld over Auch! Bij mij waren ze nog niet zo bekend. Vandaar ook de grotere interview zodat er toch wat meer info vrij kwam van deze stam.
Maar wat vinden de huidige leden nu eigenlijk van de Fusie tussen NextL/Auch! naar Lawzzz?

Ik kreeg helaas niemand specifieks aan de andere kant te pakken. Maar heb gelukkig wel een aantal citaten gekregen van spelers die gereageerd hebben op mijn vraag.


“Momenteel is het daar nog te vroeg voor om echt antwoord op te geven, de fusie is nog pril, en we zitten nog in de snuffel fase. Wel kan ik mededelen dat de sfeer in de stam heel goed is, activiteit ligt heel hoog en ook qua spel inzicht kan ik niet klagen.”
Maar om terug te komen op de vraag: Ik ben zeer tevreden over de fusie, alleen of ie succesvol kan zijn is nog de vraag...
SLD87

“Op zich vind ik dat de sfeer niet veranderd is,dus gewoon goed gebleven,de samenwerking nog niet echt gemerkt,is natuurlijk ook omdat ik wel aan het ander uiteind zit t.o.v. de oud Auch leden. Maar ik vind het zeer goed gaan ,dus tevreden zover ;) Thunderia

“Dit grotendeels omdat we het lang gerekt hebben en onze tijd namen om elkaar vooraf te leren kennen. De sfeer binnen de stam is geweldig en we hebben een goede/professionele leiding.
Feit is dat de fusie nog maar in een beginperiode zit. We zullen nog heel wat moeten waarmaken en bewijzen dat we die nr.1 waardig zijn.
Flopper99

Na deze citaten zou ik graag over gaan naar het huidige stamcluster van de nieuwe nr 1.

nl21


Het is kort gezegd een cluster met potentie. De leden hebben ruimte om naar elkaar toe te groeien. Echter kan het probleem opleveren met OS geven. Maar daar maken ze zich blijkbaar geen zorgen om.

Om tot slot nog een laatste citaat van Zonpon te noteren.


Een nieuwe fusiestam zorgt voor heel wat dingen die georganiseerd moeten worden , ons forum ( en chat) bevat enorm veel actuele topics, dus wordt er momenteel niet heel veel tijd gestoken in 'externe dingen'. Het is begrijpelijk op dit moment, maar vind het ook wel wat jammer :D.
Tussen ons gezegd en gezwegen moet je ook geen grote woorden van ons verwachten. We zijn wat voorzichtig, we hebben nog niks bewezen ;)

Hopelijk hebben jullie genoten van het artikel. Bij tips kan je me contacteren onder Twiki op W21 en Zoeperman op het AF.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Respect Idunno, weet nog wel toen je, je in de discussies meende die hier gaande waren op het AF. Je bleef door zetten, en nu ook weer, nice topic, hoop dat dit wel mag blijven staan :).

Mensen houd dit een beetje spam vrij :D
 

DeletedUser

Guest
Ehm. Ik heb ze doorgestuurd. Alleen blijkt dat de site een ander soort code gebruikt. Waardoor de samenstelling van mijn bericht niet meer klopt enzo.
 

DeletedUser

Guest
Op zoek naar Stabiliteit


Vanaf heden kent onze geliefkoosde wereld een nieuwe uitdager naar wereldheerschappij. Grootmachten [ally=nl21]Sweet[/ally] en [ally=nl21]«C»[/ally] hebben besloten te fuseren. Een compact stamcluster en individuele toppers maken hen ongetwijfeld een te duchten tegenstander. Maar hoe is de bal aan het rollen gegaan, vanwaar dit flukse plan?

Een paar dagen geleden verloor elitestam Sweet op slag 3 leden. [player=nl21]Monsigneur[/player], [player=nl21]13Lad3r[/player] en [player=nl21]Philips De Goede[/player] hadden besloten de stam te verlaten. Hiermee verloor Sweet niet alleen hun jongste rekruuts maar ook heel wat aanvallende slagkracht. Uw trouwe Tww-reporter, zoals naar goede gewoonte steeds op post, zocht uit hoe dit allemaal kon gebeuren.
In afwachting van de meest wilde verhalen raapte ik al mijn moed bij elkaar om Monsigneur lastig te vallen. Bij wijze van ijsbreker ging ik voor “ Geen derde keer S.inc proberen?” Het antwoord liet echter niet veel aan de verbeelding over: ik werd vriendelijk verzocht eens aan mijn voorhoofd te voelen. Om toch wat meer informatie in te winnen klopte ik aan bij de charmante en spraakzamere 13Lad3r. Zij kon mij vertellen dat hun groepje vooral van het spel an sich wil genieten en dat de stamsfeer van Sweet niet helemaal bij hun pastte. Hun huidige stammetje ([ally=nl21]Hap![/ally]) bevat allemaal spelers die daar dezelfde mening op nalaten. Of een fusiestam Sweet / Crows als buur hen zou intimideren blijven ze wat op de vlakte. Maar logischerwijze knijpen ze hem wel een beetje bij die gedachte. “Als ze de koppen in de juiste richting krijgen en de nodige ballast (inactievelingen, meelopers) overboord gooien kan er wel een geduchte stam uitgroeien welke iets kan betekenen in deze wereld. Ik ken nu wel de interne keuken van de crows niet en zie dat ze overal een beetje rekruteren, is het niet voor de hoofdstam dan is het wel voor de mb stam“, wist Philips De Goede uw alomtegenwoordige reporter te vertellen.

Maar laat nu net die interne keuken van Crows een probleem vormen. Allereerst wordt Crows geplaagd door spionnen die rechtstreeks info doorspelen aan vijand [ally=nl21]Par.[/ally]. Onder leiding van [player=nl21]Schnappi[/player] , de excentrieke leider van Paranoia, worden Crows-accounts doelbewust geïnfiltreerd. Informatie die hij bovendien als propaganda gebruikt sinds het fusieplan tussen Crows en Sweet uitlekte. Andere lekken brachten aan het licht dat de Crowsleiding niet te spreken was over de voorgaande stamaanvallen tegen voormalige vijand Acro ( voor de W21 leken onder ons, die stam vormde indertijd een sterk blok tegenover Crows , maar is door interne twisten op de klippen gegaan ). Daarnaast worden de voorbereidingen van massjes op Paranoia doorgespeeld aan Schnappi. Crows zelf heeft al gereageerd door tactischer om te springen met het stammenforum van hun moraalstam MiniCrows alsook op zoek te gaan naar lekken in de eigen stam. Zo werd [player=nl21]Hargorn[/player] , een speler met een acro-verleden, het kind van de rekening. Nog geen week in een stam zitten en dan weer gekickt worden is natuurlijk niet iets waar je als twspeler op zit te wachten. Met een korte reactie ( “stelletje ***********”) droop een licht ontgoochelde Hargorn af. Achteraf bleek het Hargorn account inderdaad geïnfiltreerd te zijn ( de speler van Hargorn had kort voordien een aanvraag gedaan naar een nieuwe cospeler, waar sluwe vos Schnappi handig op inspeelde. In tijden van liefde en oorlog is alles toegestaan nietwaar?) Of hiermee het spionagewerk van Paranoia definitief tot het verleden behoort valt echter te betwijfelen…

Na het vertrek van Monsigneur en co wist Sweetleader [player=nl21]Bisdejugend[/player] me te vertellen dat zijn stam de mogelijkheden qua rekrutering bekeek om terug die stabiele grootmacht van weleer te worden. Dat ze voor die stabiliteit uitgerekend bij Crows aanklopten kan je wel ironisch noemen, gezien de recente gelekte informatie. De kraaien hebben een paar individuele toppers in hun rangen en een sterk cluster, maar de interne problemen zorgen over het algemeen niet voor de ideale basis om een fusie aan te gaan. Het is algemeen bekend dat een fusie tussen 2 ‘gezonde’ stammen al een risico op een cultuurclash bevat, laat staan dat daar nog spionage en interne twisten bij komen kijken…

download35.jpg


Een belangrijke vraag die ons tenslotte nog rest: zal deze fusie slagen? En wie kan daar een objectief antwoord op geven? Gezien de alomtegenwoordigheid van uw hondstrouwe reporter voel ik me aangesproken om deze herculische taak op mij te nemen.
Het compacte en ijzersterke stamcluster pleit zonder twijfel in hun voordeel. De meeste accounts beschikken ook over voldoende activiteit en skills, wat ook de slaagkansen op een succesvolle fusie zal verhogen. Qua diplomatische betrekkingen is het nog afwachten hoe de omringende stammen zullen reageren (al dan niet vijandig). Paranoia is daarin het duidelijkste, de kans dat die stammen ooit vrienden (kunnen) worden is nihil. Ook is het moeilijk in te schatten of de ex-spelers van vergane glorie Acro terug gezamenlijk de wapens zullen opnemen. Interessanter is echter hoe [ally=nl21]S.inc[/ally] en gloednieuwe stam Hap! zullen reageren, Deze ontwikkelingen zullen dan ook zeker niet aan het oog van uw ubiquitaire ( of alomtegenwoordige) reporter ontsnappen, wees gerust. Factoren die de faalkans verhogen zijn er daarentegen ook. De impact van de cultuurclash tussen de twee stammen ( heel veel voorbereiding ging hier niet aan vooraf) moet niet onderschat worden. Zoals u ook kon lezen was de samenwerking binnen Crows ook niet altijd even optimaal. Een groepsgeest smeden zal dan ook essentieel worden, Zolang het goed gaat is er geen vuiltje aan de lucht, eens men tegenwind krijgt, geven activiteit en een goede groepsgeest vaak de doorslag. We gaan het zien!

*Note* : Crows zelf was helaas niet bereidt tot enige (zinvolle) commentaar. Ik wens hen het beste.

showmapphpiw.png

** Op het AF gelanceerd, maar nog niet ingame merk ik. Hoop dat het een beetje meevalt ;) Feedback altijd welkom.
 

DeletedUser

Guest
mooi geschreven!:)
Alleen beetje jammer dat C geen normale reacties geeft.. Ook ontbreekt plague op de kaart:eek:
 

DeletedUser60671

Guest
mooie stukken..mijn complimenten!

een aantal kleine opmerkingen.
ogenschijnlijk lijkt de fusie een mooie zet...de eerste plaats is weer terug!
duidelijk in het plaatje is te zien, mijns inziens, wie er van deze fusie wat te vrezen krijgt.
par: de oorlog is gaande...met de ene dag voor de ene partij een gunstige uitslag de andere dag net andersom. het golft nog steeds en de einduitslag lijkt nog niet beslist.
het oosten en westen als die zouden samenwerken..dan krijgt de fusiestam het nog moeilijk.
zeker als de fusiestam in het zuiden ook nog wat onenigheid krijgt met de buur aldaar...
waarschijnlijk is dat dorpen in het noorden als gevolg van de oorlog gestacked zijn met def uit het midden en zuiden; zouden de stammen hun kans schoon zien? de toekomst zal het uitwijzen!

mbt lawzzz. een hele hechte stam, een voorbeeld van hoe een fusie (ic meerdere fusies opeenvolgend) zouden moeten lopen als ik het zo lees.
ik mis echter wel een episode; de oorlog tussen auch en go fresh (ach die goede oude tijd....er werd gewoon gevochten ipv dat er propaganda geprobeerd werd te maken op het forum). Op het einde van auch leken de kansen zich ten goede te keren voor go fresh (ik was daar 1 van de leiders) ware het niet dat eerst jean vertrok (in het stuk aangegeven), toen epickware en firstly gekicked werden waarna de stam (auch) werd opgeheven. In de statistieken al met al een overwinning voor auch als ik mij nog goed herinner.
Nu hebben we met lawzzz een vriendelijke buur en voor zover ik kan overzien liggen we elkaar niet in de weg. Het kan dus toch goede buren zijn.

Benieuwd welke stam met het volgende portret komt.
 

DeletedUser

Guest
mooie stukken..mijn complimenten!

een aantal kleine opmerkingen.
ogenschijnlijk lijkt de fusie een mooie zet...de eerste plaats is weer terug!
duidelijk in het plaatje is te zien, mijns inziens, wie er van deze fusie wat te vrezen krijgt.
par: de oorlog is gaande...met de ene dag voor de ene partij een gunstige uitslag de andere dag net andersom. het golft nog steeds en de einduitslag lijkt nog niet beslist.
het oosten en westen als die zouden samenwerken..dan krijgt de fusiestam het nog moeilijk.
zeker als de fusiestam in het zuiden ook nog wat onenigheid krijgt met de buur aldaar...
waarschijnlijk is dat dorpen in het noorden als gevolg van de oorlog gestacked zijn met def uit het midden en zuiden; zouden de stammen hun kans schoon zien? de toekomst zal het uitwijzen!

mbt lawzzz. een hele hechte stam, een voorbeeld van hoe een fusie (ic meerdere fusies opeenvolgend) zouden moeten lopen als ik het zo lees.
ik mis echter wel een episode; de oorlog tussen auch en go fresh (ach die goede oude tijd....er werd gewoon gevochten ipv dat er propaganda geprobeerd werd te maken op het forum). Op het einde van auch leken de kansen zich ten goede te keren voor go fresh (ik was daar 1 van de leiders) ware het niet dat eerst jean vertrok (in het stuk aangegeven), toen epickware en firstly gekicked werden waarna de stam (auch) werd opgeheven. In de statistieken al met al een overwinning voor auch als ik mij nog goed herinner.
Nu hebben we met lawzzz een vriendelijke buur en voor zover ik kan overzien liggen we elkaar niet in de weg. Het kan dus toch goede buren zijn.

Benieuwd welke stam met het volgende portret komt.

Maar is die nummer 1 plek zo belangrijk dan?
 

DeletedUser

Guest
mooie stukken..mijn complimenten!

een aantal kleine opmerkingen.
ogenschijnlijk lijkt de fusie een mooie zet...de eerste plaats is weer terug!
duidelijk in het plaatje is te zien, mijns inziens, wie er van deze fusie wat te vrezen krijgt.
par: de oorlog is gaande...met de ene dag voor de ene partij een gunstige uitslag de andere dag net andersom. het golft nog steeds en de einduitslag lijkt nog niet beslist.
het oosten en westen als die zouden samenwerken..dan krijgt de fusiestam het nog moeilijk.
zeker als de fusiestam in het zuiden ook nog wat onenigheid krijgt met de buur aldaar...
waarschijnlijk is dat dorpen in het noorden als gevolg van de oorlog gestacked zijn met def uit het midden en zuiden; zouden de stammen hun kans schoon zien? de toekomst zal het uitwijzen!

mbt lawzzz. een hele hechte stam, een voorbeeld van hoe een fusie (ic meerdere fusies opeenvolgend) zouden moeten lopen als ik het zo lees.
ik mis echter wel een episode; de oorlog tussen auch en go fresh (ach die goede oude tijd....er werd gewoon gevochten ipv dat er propaganda geprobeerd werd te maken op het forum). Op het einde van auch leken de kansen zich ten goede te keren voor go fresh (ik was daar 1 van de leiders) ware het niet dat eerst jean vertrok (in het stuk aangegeven), toen epickware en firstly gekicked werden waarna de stam (auch) werd opgeheven. In de statistieken al met al een overwinning voor auch als ik mij nog goed herinner.
Nu hebben we met lawzzz een vriendelijke buur en voor zover ik kan overzien liggen we elkaar niet in de weg. Het kan dus toch goede buren zijn.

Benieuwd welke stam met het volgende portret komt.

EpickWar werd gekickt doordat hij op het einde 1 keer in de twee weken online kwam, toen hebben we hem toch maar gekickt, was net iets te weinig ( en een dure fout van ons zoals je kon lezen ) ;) . Maar ik kan me idd herrineren dat we hem nog lang in de stam hebben gehouden ( we zijn geen statsgeilers van origine;) ) en dat jullie zich er als aasgieren op storten toen, jullie goed recht uiteraard, maar het vertekend de stats natuurlijk wel helemaal :p .

En bedankt voor de complimenten allemaal :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser60671

Guest
de stats zijn hoe dan ook in jullie voordeel geeindigd. we vonden het al zo raar dat hij zo makkelijk te edelen was ;)
 

DeletedUser

Guest
Van negativiteit leer je het meest, dus bij deze.
- Bereid schrijf je zonder t achteraan (ergens op het eind)
- Waarom geen interview met S.Inc, als je aangeeft dat deze zo doorslaggevend kunnen zijn? Ook het interview met Hercules mis ik.

Voor de rest mooi artikel, heerlijk om zulke niet-vaak-gebruikte woorden te lezen :D

een aantal kleine opmerkingen.
ogenschijnlijk lijkt de fusie een mooie zet...de eerste plaats is weer terug!
duidelijk in het plaatje is te zien, mijns inziens, wie er van deze fusie wat te vrezen krijgt.
par: de oorlog is gaande...met de ene dag voor de ene partij een gunstige uitslag de andere dag net andersom. het golft nog steeds en de einduitslag lijkt nog niet beslist.
het oosten en westen als die zouden samenwerken..dan krijgt de fusiestam het nog moeilijk.
zeker als de fusiestam in het zuiden ook nog wat onenigheid krijgt met de buur aldaar...
waarschijnlijk is dat dorpen in het noorden als gevolg van de oorlog gestacked zijn met def uit het midden en zuiden; zouden de stammen hun kans schoon zien? de toekomst zal het uitwijzen!

Je niveau blijft me verbazen...
 
Bovenaan