BLM?

Reactiescore
1.804
Om nog even een lekkere onliner neer te plempen: Om ergens aanstoot van te nemen is een keuze.
Niet mee eens. Voor jou misschien, maar voor anderen niet noodzakelijk. Het is wel een keuze om die aanstoot al dan niet te laten blijken. Verder heeft iedereen gewoon ook het recht om ergens aanstoot aan te nemen. De vraag is gewoon of jij je dat aantrekt of niet :wink:
 
Reactiescore
57
Ja, maar wel een klein segment van de zorgsector he. Het loopt niet over van de virologen in ziekenhuizen.

In elk ziekenhuis vind je een klinisch bioloog. Virologen zijn professoren die verbonden zijn aan universitaire ziekenhuizen, waar ze onderzoek doen. En zo gaat dat binnen quasi elk discipline in de geneeskunde, de academici zijn altijd dun bezaaid omdat ze per definitie verbonden zijn aan een UZ.

Maar dus, het zijn wel degelijk academici. Ze weten echt wel waarover ze spreken. Het is dankzij hen dat bv. polio of rabies hier niet meer voorkomt.
Nota bene had een viroloog waar ik les van had vorig jaar (prof. Neyts) min of meer voorspeld dat het nog maar een kwestie was van jaren dat er een nieuw virus de kop op ging steken.

Maar wat ik wil zeggen is dat ze wel weten waarover ze spreken en ik denk dat je weinig zorgkundigen zult vinden die hen ongelijk geven.
 

DeletedUser40402

Guest
Ik snap eigenlijk nooit waarom mensen zo tegen iets zijn, in dit geval dus BLM. Misschien ligt dat gewoon aan mij als persoon dat ik alles gewoon (te) gemakkelijk opneem maar ik leef gewoon een beetje volgens het principe 'zolang het mij geen nadeel oplevert mag je gewoon doen wat je wil'. Ik heb nog geen veranderingen in mijn leven gemerkt sinds BLM in het leven is geroepen, ik kan nog altijd met mijn fiets naar de supermarkt, mijn loon wordt nog altijd netjes de 1e van de maand gestort, ik kan nog altijd mijn colatje drinken wanneer ik er zin in heb, ... . Dus nee, geen veranderingen. En als er dan andere mensen zijn die vinden dat het nodig is om te protesteren omdat ze vinden dat hen onrecht wordt aangedaan, waarom niet? Gewoon doen zou ik zeggen. Wat mij betreft mogen alle personen volgende week zondag op straat komen omdat ze gediscrimineerd worden omdat ze een away truitje van hun voetbalteam aanhebben. Wat mij betreft prima, het treft mij er niet mee. Ik snap gewoon niet waarom je er iets op tegen zou hebben dat er enkele aanpassingen zouden gebeuren zodat x % van de mensen een iets fijner leven zouden hebben, zeker omdat het jouw leven niet zal beïnvloeden.
 
Reactiescore
1.690
Het gaat ook jouw leven beinvloeden glenn. Straks krijg jij de zak en zetten ze 3 andere neer op jouw positie om de negertax te halen.
Want anders geen gelijke kansen op de arbeidsmarkt. Ookal kunnen ze er opzichtig geen klote van
 
Reactiescore
1.804
Het gaat ook jouw leven beinvloeden glenn. Straks krijg jij de zak en zetten ze 3 andere neer op jouw positie om de negertax te halen.
Want anders geen gelijke kansen op de arbeidsmarkt. Ookal kunnen ze er opzichtig geen klote van
Inderdaad en wie gaat dan zijn appartement afbetalen??????
 
Reactiescore
1.271
Ik snap eigenlijk nooit waarom mensen zo tegen iets zijn, in dit geval dus BLM. Misschien ligt dat gewoon aan mij als persoon dat ik alles gewoon (te) gemakkelijk opneem maar ik leef gewoon een beetje volgens het principe 'zolang het mij geen nadeel oplevert mag je gewoon doen wat je wil'. Ik heb nog geen veranderingen in mijn leven gemerkt sinds BLM in het leven is geroepen, ik kan nog altijd met mijn fiets naar de supermarkt, mijn loon wordt nog altijd netjes de 1e van de maand gestort, ik kan nog altijd mijn colatje drinken wanneer ik er zin in heb, ... . Dus nee, geen veranderingen. En als er dan andere mensen zijn die vinden dat het nodig is om te protesteren omdat ze vinden dat hen onrecht wordt aangedaan, waarom niet? Gewoon doen zou ik zeggen. Wat mij betreft mogen alle personen volgende week zondag op straat komen omdat ze gediscrimineerd worden omdat ze een away truitje van hun voetbalteam aanhebben. Wat mij betreft prima, het treft mij er niet mee. Ik snap gewoon niet waarom je er iets op tegen zou hebben dat er enkele aanpassingen zouden gebeuren zodat x % van de mensen een iets fijner leven zouden hebben, zeker omdat het jouw leven niet zal beïnvloeden.

BLM had mijn sympathie. Met nadruk op had.

BLM is een amerikaanse beweging waarmee racisme van politie tegen zwarte amerikanen aan de kaak wordt gesteld. Ondertussen is van dat ideaal geen jota meer over.

Ondertussen zien we namelijk het volgende:
  • Tuig dat anarchisme wil in de westerse samenleving die het momentum heeft gekaapt voor eigen doeleinden
  • Tuig dat van de rellen gebruik maakt om winkeliers, bedrijven en willekeurige standbeelden te vandaliseren
  • Tuig dat enkel komt om te plunderen
  • Tuig dat lak heeft aan de 1,5 meter en dus indirect verantwoordelijk is voor de dood van misschien wel jou vader, oma of tante.
  • Tuig dat stelt dat ik als blanke een schuld heb jegens al het andere gekleurde volk
  • Tuig dat in landen als nederland haat heeft richting de politie, ook al is hier de laatste gekleurde man die overleden door politiegeweld er eentje die het ingrijpen van de politie (ondanks veroordeling van de agent wegens excesieve karakter) had verdiend wegens de mate van verzet
Dus als je vraag wat ik erop tegen heb, die beweging is gekaapt door engnekken die middels terreur hun eigen belang proberen te claimen. Als je iets wil, ga je er maar voor werken, debateren, filsoferen etc. maar niet andere burgers mee lastig vallen.
 
Reactiescore
3.576
Kan er iemand mij hier uitleggen waarom dat doodnormaal is dat we na 3 maanden in lockdown geweest te zijn, waarbij we regels toegediend kregen om met zo min mogelijk mensen om te gaan tot zelfs minder dan 4 (want dan vermoord je letterlijk oma), afstand moeten houden van anderhalve meter en nog andere onzin, er opeens zonder problemen en zelfs met de steun van de politiek (burgemeester van Gent, Amsterdam, Brussel,...) massamanifestaties weer wel kunnen?

We doen alsof het coronavirus niet op BLM-manifestaties afgaat.

Ik moet de virologen hier nog over horen uitspreken, buiten Marc Van Ranst die zei dat we het niet "zullen voelen in de cijfers".
Als er een tweede golf komt, zal het wel hierdoor zijn.

De burgemeester van Brussel staat wel met zijn rug tegen de muur he. Hij heeft 2 opties, ofwel verbied hij de protestacties en word hij daarna niet meer verkozen omdat in Brussel meer niet echte Belgen wonen dan wel echte Belgen. Ofwel verbied hij het niet en word hij easy weer verkozen omdat hij de held is voor de niet echte Belg.

Makkelijke keuze voor die man ofc, laat hem verder koud wat juist is of fout is. Zolanghij maar burgemeester kan blijven is alles oke.
 
Reactiescore
770
De burgemeester van Brussel staat wel met zijn rug tegen de muur he. Hij heeft 2 opties, ofwel verbied hij de protestacties en word hij daarna niet meer verkozen omdat in Brussel meer niet echte Belgen wonen dan wel echte Belgen. Ofwel verbied hij het niet en word hij easy weer verkozen omdat hij de held is voor de niet echte Belg.

Makkelijke keuze voor die man ofc, laat hem verder koud wat juist is of fout is. Zolanghij maar burgemeester kan blijven is alles oke.

Herverkozen raken zal Close geen hol schelen. Hij is binnen voor het leven, PS'er zijnde.

Waar het wel om draait is het feit dat hij er voor gekozen heeft de coronaregels in de hoofdstad uit het raam te gooien. De politie werd ook opgedragen niemand te arresteren, en staat onder enorme druk. Intussen konden we weer zien hoe er in onze hoofdstad gereld werd door tuig, die wij nochtans een kans gegeven hebben in onze samenleving.

Dat gaat niet meer over al dan niet verkozen raken, maar om privé eigendom van mensen in Brussel te laten vernietigen omdat je gewoon geen zin en wil hebt om die protesten tegen te houden. Dat gaat om toelaten dat er weer een puinhoop gemaakt wordt van Brussel, men die Amerikaanse troep hier wilt importeren met alle gevolgen van dien en een extreem asociaal gedrag tov de pandemie.

En dat zal ook niet deuken in zijn resultaten hoor. Hij heeft het laten doorgaan omdat het een PS'er is en in die kliek van politici zit die dit land kapot wilt.
 
Reactiescore
967
BLM had mijn sympathie. Met nadruk op had.

BLM is een amerikaanse beweging waarmee racisme van politie tegen zwarte amerikanen aan de kaak wordt gesteld. Ondertussen is van dat ideaal geen jota meer over.

Ondertussen zien we namelijk het volgende:
  • Tuig dat anarchisme wil in de westerse samenleving die het momentum heeft gekaapt voor eigen doeleinden
  • Tuig dat van de rellen gebruik maakt om winkeliers, bedrijven en willekeurige standbeelden te vandaliseren
  • Tuig dat enkel komt om te plunderen
  • Tuig dat lak heeft aan de 1,5 meter en dus indirect verantwoordelijk is voor de dood van misschien wel jou vader, oma of tante.
  • Tuig dat stelt dat ik als blanke een schuld heb jegens al het andere gekleurde volk
  • Tuig dat in landen als nederland haat heeft richting de politie, ook al is hier de laatste gekleurde man die overleden door politiegeweld er eentje die het ingrijpen van de politie (ondanks veroordeling van de agent wegens excesieve karakter) had verdiend wegens de mate van verzet
Dus als je vraag wat ik erop tegen heb, die beweging is gekaapt door engnekken die middels terreur hun eigen belang proberen te claimen. Als je iets wil, ga je er maar voor werken, debateren, filsoferen etc. maar niet andere burgers mee lastig vallen.

Ik snap niet dat jij een beweging volledig weggezet door de extreme minderheid die inderdaad komt om te rellen. Wat jij beschrijft in je openingszin is waar BLM nog steeds voor staat, BLM gaat trouwens ook over het systematische racisme wat er in dat land plaats vindt, niet alleen over politie geweld.

Niet alle moslims zijn terroristen, omdat sommige terroristen moslims zijn.
Niet alle rechtste activisten zijn Neo-Nazis, omdat sommige van de rechtse aanhang neo-nazi zijn.
Niet alle christelijke zijn pedofielen, omdat sommige pedofielen toevallig christelijk zijn.
Niet alle linkse activisten zijn facistische communisten, omdat sommige van de linkse aanhang bij Antifa hoort.
Niet alle BLM supporters zijn relschoppers die alleen maar pleunderen, omdat sommige BLM supporters ook plunderen en gebruik maken van de situatie.

Laten we groepen niet veroordelen aan de hand van de uitersten, aan de hand van de extremen.
 
Reactiescore
1.271
Het gehele topic niet gelezen, maar reageer wel even op deze post sinds ik getagged word door Rens.

Zou ik wel doen als ik jou was. Ik vind het tot nu toe voor een anoniem forum een goede volwassen discussie met helaas wel een redelijk monotoon karakter.


Je begint je post met direct heel veel aannames en vooroordelen, altijd mooi als er ook een zelfverzonnen percentage in wordt gegooid om je punt blijkbaar meer kracht te geven. Hoe kom jij aan 80%? Ik heb bij het eerste demonstratie in Amsterdam van een afstandje gekeken, want woon er toch dichtbij. Ik zag veel demonstranten van allerlei verschillende afkomsten, denk dat het redelijk verdeeld was. Maar hoe is dat relevant? Al waren er alleen maar witte mensen, mogen die niet voor dingen waar zij in geloven opkomen? Moet je zelf het slachtoffer zijn van racisme voordat je er pas over mag uitspreken? Mag je je ongenoegen niet uitspreken over het leed wat een ander ervaart? Wat een rare stelling en zo zal er nooit verbetering komen. Het is een probleem wat je gezamenlijk moet oplossen, wit en zwart (en alles er tussen in).

Vervolgens wordt deze "80" procent direct als gekke communisten neer gestempeld door jou. Ik weet bij god niet hoe jij de link tussen het opkomen tegen discriminatie en het opkomen voor een beter klimaat met het communisme legt. Ik zie er geen relatie tussen? Er zullen vast enkele zijn die daadwerkelijk communistische idealen hebben, maar om deze hele groep zo weg te schilderen? Lekker generaliserend. Progressief zijn is nu communistisch? Moet niet gekker worden. Ik vind persoonlijk communisme ook helemaal niet iets progressiefs, maar dat is een andere discussie.

Je hebt gelijk over de uit de lucht gegrepen 80%, maar doet vervolgens wel een aanname over het progressieve karakter vs conservatief karakter in deze discussie. Ik reken mij tot progressief nederland en ben ook nog nooit door iemand uitgemaakt voor racist. Dit is een van de redenen dat ik zo stellig ben dat ik weiger schuldig te zijn aan systematisch racisme puur omdat ik blank ben.



Ik vind dat de eerste demonstratie in Amsterdam niet had mogen gebeuren, in ieder geval niet zoals het nu gelopen was. Gelukkig zijn de uiteindelijke gevolgen nihil, maar het had zomaar ook een grote brandhaard kunnen worden. Er hadden betere voorbereidingen moeten worden getroffen en die fout leg ik persoonlijk zelf bij Halsema en andere verantwoordelijke.

Eens.
Je vraagt je af hoe erg welwillende allochtonen nog een achterstand hebben in landen zoals Nederland. Nederland doet veel dingen goed, het is geen Amerika, daar is iedereen het volgens mij wel over eens. Helaas gaan er ook nog veel dingen fout. Neem nou de talloze onderzoeken naar de invloed van een buitenlandse achternaam op het solliciteren of een Zwarte Piet. Nergens wordt er beweerd dat het in Nederland even erg is als in Amerika, maar dat betekent niet dat er in ons land ook niet aan gewerkt mag worden. Er is altijd vooruitgang te boeken.

Zie mijn eerdere uiteenzetting in dit topic over cultuurverschil vs racisme

Geen idee of mensen het al over BLM vs ALM hebben gehad, maar zal daar ook wel mijn mening over geven. Black Lives Matter is geen beweging die impliceert dat alleen Black Lives er toe doen. Natuurlijk doen alle levens er toe, ongeacht ras/religie/seksuele uiting. Feit blijft helaas dat zwarte levens, vooral in Amerika, systematisch worden benadeeld in het leven. Daarom is deze beweging ontstaan, om aandacht naar hun onrecht te brengen. Om een voorbeeld te geven waarom ik ALM geen betere benoeming vind... Stel je voor, je hebt een verjaardagsfeestje en zit met een man of tien aan de tafel. Er wordt een taart gebracht door de vader van de jarige en iedereen krijgt een stukje, behalve jij. Hierop roep je verontwaardigt, "hey ik wil ook graag mijn deel." Hierop zegt de vader: "iedereen wilt graag zijn deel". Natuurlijk heeft de vader gelijk, iedereen wilt graag zijn deel. Maar dit heeft het probleem nog niet opgelost, de jongen heeft zijn deel nog niet en door de opmerking van de vader wordt zijn vraag weggewimpeld. De jongen beweerd nergens dat alleen zijn deel er toe doet of dat alleen hij er recht op heeft, hij wilt simpelweg OOK zijn deel.

Veel te simplistische weergave van de situatie. Iedereen in nederland kan als hij dat wil een fatsoenlijk bestaan opbouwen. Daar zijn genoeg vangnetten voor, er is genoeg werk wat een structureel tekort aan arbeidskrachten heeft, daar ligt het aan. Dat iedereen recht heeft op evenve cake is naar mijn idee onzin.
 
Reactiescore
1.271
Ik snap niet dat jij een beweging volledig weggezet door de extreme minderheid die inderdaad komt om te rellen. Wat jij beschrijft in je openingszin is waar BLM nog steeds voor staat, BLM gaat trouwens ook over het systematische racisme wat er in dat land plaats vindt, niet alleen over politie geweld.

Bla bla
Godwin
Bla bla

Laten we groepen niet veroordelen aan de hand van de uitersten, aan de hand van de extremen.
Lees eerst ff terug en reageer dan inhoudelijk
Bvd
 
Reactiescore
1.271
Niet mee eens. Voor jou misschien, maar voor anderen niet noodzakelijk. Het is wel een keuze om die aanstoot al dan niet te laten blijken. Verder heeft iedereen gewoon ook het recht om ergens aanstoot aan te nemen. De vraag is gewoon of jij je dat aantrekt of niet :wink:
;)
 
Bovenaan