BLM?

Deleted User - 487970061

Guest
Ik heb net beargumenteerd dat die verschillen een culturele oorzaak hebben en dus geen racisme zijn. Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar het probleem wordt te groot gemaakt zoals derksen ook al zei.

Lees dit anders ook is. https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie/2020/06/ik-kniel-voor-niemand-760647/

Ik heb het artikel gelezen, ik zie echter niet in hoe dat op mijn punt betrekking heeft. Ik geef alleen aan dat het wel degelijk voorkomt, maar ik vind ook dat er veel te heftig op gereageerd wordt. Maar ondanks de te heftige reactie, mag er zeker wel (meer) aan gedaan worden.
Overigens over het artikel zelf: "En ja, veel Marokkanen ondervinden bij stages en sollicitaties absoluut nadeel van het wangedrag van veel van hun landgenoten. Zeer onrechtvaardig voor die goedwillenden, maar niet direct een bewijs van racisme. Als ik vijf keer door een herdershond ben aangevallen, ben ik de zesde keer dat ik zo’n hond zie lopen zeer terughoudend. " Dit is wel degelijk racisme, je beoordeelt die persoon namelijk op de groep waar hij/zij toe behoort, niet op de persoon zelf. Zelfs in een 90/10 geval waarin het begrijpelijk is, is het niet minder verkeerd om iemand er dan op te beoordelen.

schooladvies komt overigens heus niet voort uit enkel de citotoets, maar ook de jaren die eraan vooraf gaan. uit wat voor gezin komt een kind en is het niet beter om iemand waarbij de ouders nooit enige interesse in hun kind hebben getoond, of de taal niet spreken een niveautje lager te doen en dan vanaf daar op te klimmen, ipv na 1 jaar al meteen weer naar beneden te flikkeren?

Het komt niet alleen daarvan, dat is zeker waar. Het punt is alleen dat een citotoets juist meet hoe ver je bent, dat geeft dus eigenlijk een heel goed beeld van je capaciteiten. Als iemand niet zo goed Nederlands kan, zal de score dan ook lager zijn, dus het schooladvies ook, maar dat is dus wat dit onderzoek precies niet meet, het gaat om het verschil.

Wat is er mis met etnisch profileren?

Wil je hier een serieus antwoord op? Er is heel veel mis mee, vooral omdat het een vliegwieleffect heeft. Stel dat je alleen Marokkanen staande houdt bij een controle, gaat blijken dat er bovenmatig veel Marokkanen de wet overtreden. Namelijk alle personen die de wet blijken te overtreden waren Marokkanen! Lijkt me niet bepaald de meest wenselijke situatie dus.
 
Reactiescore
534
Je geeft hier eigenlijk zelf al aan dat er een reden is om te protesteren, de manier waarop een klein deel van de groepen het doet is vanzelfsprekend fout maar een reden om te protesteren is er zeker, ook in Nederland waar iedereen het in vergelijking met andere landen een stuk beter heeft.

Dat iets er is, betekent niet direct dat je moet protesteren. Je kunt ook accepteren hoe iets is. Wij (blanke mensen) worden óók gediscrimineerd. Mensen met een bril, worden ook gediscrimineerd. Mensen die dik zijn, worden ook gediscrimineerd. Moeten we dan maar met de hele wereld de straat op gaan en met ze alle gaan demonstreren? Teken van zwakte. Zo lang je zelf niet perfect bent en discrimineert (wat iedereen doet, al dan niet onbewust), dan hoef je het andere mensen ook niet kwalijk te nemen. In de mate waarop er in Nederland gediscrimineerd word is er niks ernstig aan de hand.
 
Reactiescore
1.690
Je geeft hier eigenlijk zelf al aan dat er een reden is om te protesteren, de manier waarop een klein deel van de groepen het doet is vanzelfsprekend fout maar een reden om te protesteren is er zeker, ook in Nederland waar iedereen het in vergelijking met andere landen een stuk beter heeft.

deugmens .

als wij als blanke gaan demonstreren over hoe wij worden beledigd op straat door buitenlanders dan is het hek van de dam en schreeuwen ze massaal dat het niet zo is en trekken ze de racismekaart dat we dit enkel doen om ze te kwetsen
 
Reactiescore
338
Wil je hier een serieus antwoord op? Er is heel veel mis mee, vooral omdat het een vliegwieleffect heeft. Stel dat je alleen Marokkanen staande houdt bij een controle, gaat blijken dat er bovenmatig veel Marokkanen de wet overtreden. Namelijk alle personen die de wet blijken te overtreden waren Marokkanen! Lijkt me niet bepaald de meest wenselijke situatie dus.

Als je wilt de rellen tegen gaan zoals ze laatst op een zondag gedaan hebben in Brussel. Dan moet je wel die "jongeren" gaan controleren vooral en niet de oma's van 80 jaar lijkt me, want daar ga je weinig van die plunderaars vatten.
 
Reactiescore
534
Wil je hier een serieus antwoord op? Er is heel veel mis mee, vooral omdat het een vliegwieleffect heeft. Stel dat je alleen Marokkanen staande houdt bij een controle, gaat blijken dat er bovenmatig veel Marokkanen de wet overtreden. Namelijk alle personen die de wet blijken te overtreden waren Marokkanen! Lijkt me niet bepaald de meest wenselijke situatie dus.

Ik snap dat dit in je hoofd erg logisch klinkt, maar dat is het natuurlijk totaal niet. Sowieso frappant dat bij etnisch profileren direct naar marrokanen gekeken word. Er zijn zó veel meer groepen die hier last van hebben. Als ik met mijn voetbalshirtje in Spanje op het vliegveld aankom om een awayday te bezoeken word ik er ook uitgepikt. Ga ik hierom demonstreren? Nee. Waarom niet? Omdat ik weet dat dit gedaan word uit veiligheid van de rest van de bevolking. Het zou egoïstisch zijn hier niet voor open te staan. Stel ik ben Mohammed (jou voorbeeld van marrokanen), dan word ik liever 20x per jaar aangehouden zodat er vervolgens een terrorist gepakt kan worden, dan dat er 200 mensen overlijden in een terroristische aanslag.
 
Reactiescore
1.804
Ik snap dat dit in je hoofd erg logisch klinkt, maar dat is het natuurlijk totaal niet. Sowieso frappant dat bij etnisch profileren direct naar marrokanen gekeken word. Er zijn zó veel meer groepen die hier last van hebben. Als ik met mijn voetbalshirtje in Spanje op het vliegveld aankom om een awayday te bezoeken word ik er ook uitgepikt
Dat is toch niet etnisch profileren? :redface: :redface:
 

Deleted User - 487970061

Guest
deugmens .

als wij als blanke gaan demonstreren over hoe wij worden beledigd op straat door buitenlanders dan is het hek van de dam en schreeuwen ze massaal dat het niet zo is en trekken ze de racismekaart dat we dit enkel doen om ze te kwetsen
En dat is natuurlijk enorm verkeerd. We zijn gewoon een vrij land. Iedereen mag demonstreren tegen wat ze dan ook willen, al ga je op het malieveld schreeuwen dat je het vliegend spaghettimonster beu bent, voor mij allemaal prima. Als mensen tijd vrij willen maken om te demonstreren, lekker laten doen. Alleen wel gewoon geordend, niet relschoppen, die mag je gewoon meteen oppakken.
 
Reactiescore
1.690
stel ik ben Mohammed (jou voorbeeld van marrokanen), dan word ik liever 20x per jaar aangehouden zodat er vervolgens een terrorist gepakt kan worden, dan dat er 200 mensen overlijden in een terroristische aanslag.
daar denken de echte mo's toch anders over kan ik je vertellen.
 
Reactiescore
534
Helemaal niet :biggrin: :biggrin:

Etnisch profileren is het gebruik door de politie van criteria of overwegingen omtrent 'ras', huidskleur, etniciteit, nationaliteit, taal en religie bij opsporing en rechtshandhaving – zowel op operationeel als organisatorisch niveau – terwijl daarvoor geen objectieve rechtvaardiging bestaat.
 
Reactiescore
2.444
deugmens .

als wij als blanke gaan demonstreren over hoe wij worden beledigd op straat door buitenlanders dan is het hek van de dam en schreeuwen ze massaal dat het niet zo is en trekken ze de racismekaart dat we dit enkel doen om ze te kwetsen

populist .

Het recht om te demonstreren heeft iedereen, net als iedereen het recht heeft daar op te reageren, net als er bepaalde groepen in Nederland nu massaal roepen dat de demonstranten even normaal moeten doen, blij moeten zijn dat ze in Nederland wonen en dat ze de racismekaart trekken. Exact wat jij zegt dat er zou gebeuren als jij zou demonstreren. Hoe je daar tegenaan kijkt is sterk afhankelijk van je beeld op de wereld, die verschilt gelukkig bij mensen. Maar demonstreren is een grondrecht, net als jij het recht hebt om erover te klagen.

Dat iets er is, betekent niet direct dat je moet protesteren. Je kunt ook accepteren hoe iets is. Wij (blanke mensen) worden óók gediscrimineerd. Mensen met een bril, worden ook gediscrimineerd. Mensen die dik zijn, worden ook gediscrimineerd. Moeten we dan maar met de hele wereld de straat op gaan en met ze alle gaan demonstreren? Teken van zwakte. Zo lang je zelf niet perfect bent en discrimineert (wat iedereen doet, al dan niet onbewust), dan hoef je het andere mensen ook niet kwalijk te nemen. In de mate waarop er in Nederland gediscrimineerd word is er niks ernstig aan de hand.

Iets accepteren als het is heeft nooit voor enige vooruitgang gezorgd in de maatschappij en het is redelijk naïef om te zeggen dat de mate waarin er gediscrimineerd wordt in Nederland er niks aan de hand is. In verhouding tot andere landen is het erg goed maar al het onderzoek toont aan dat er wel degelijk gediscrimineerd wordt. Als westerse allochtoon maak ik het vaak zat mee, zelfs bij vrienden in discussie's om allochtonen. 'Maar jij bent blank dan maakt het niet uit' heb ik echt al tientallen keren gehoord in mijn leven.
 
Reactiescore
534
Iets accepteren als het is heeft nooit voor enige vooruitgang gezorgd in de maatschappij en het is redelijk naïef om te zeggen dat de mate waarin er gediscrimineerd wordt in Nederland er niks aan de hand is. In verhouding tot andere landen is het erg goed maar al het onderzoek toont aan dat er wel degelijk gediscrimineerd wordt. Als westerse allochtoon maak ik het vaak zat mee, zelfs bij vrienden in discussie's om allochtonen. 'Maar jij bent blank dan maakt het niet uit' heb ik echt al tientallen keren gehoord in mijn leven.

Maar dit mag dus wel? Vind ik nogal hypocriet.
 
Reactiescore
2.444
Maar dit mag dus wel? Vind ik nogal hypocriet.

Nee, je begrijpt mijn bericht compleet verkeerd. Dat wordt er vaak gezegd tegen mij gezegd als mensen erachter komen dat ik een allochtoon ben, was een kort persoonlijk voorbeeld over discriminatie.
 

DeletedUser40402

Guest
Dit topic ging eigenlijk vrij snel van 'ja, niet zo overdrijven met alles, het gaat niet allemaal even goed maar zo slecht is het nu ook weer niet' naar 'als het jullie niet aanstaat ga je verdomme maar terug naar jullie land'. Beetje jammer.
 
Reactiescore
1.690
populist .

Het recht om te demonstreren heeft iedereen, net als iedereen het recht heeft daar op te reageren, net als er bepaalde groepen in Nederland nu massaal roepen dat de demonstranten even normaal moeten doen, blij moeten zijn dat ze in Nederland wonen en dat ze de racismekaart trekken. Exact wat jij zegt dat er zou gebeuren als jij zou demonstreren. Hoe je daar tegenaan kijkt is sterk afhankelijk van je beeld op de wereld, die verschilt gelukkig bij mensen. Maar demonstreren is een grondrecht, net als jij het recht hebt om erover te klagen.
ze weten zelf niet eens waar ze tegen demonstreren man. DAT is het probleem.

ze doen net alsof de blanke de grote boeman is. In het NU, en in het VERLEDEN.

nou ik ken de geschiedenis en slavernij is van alle tijden geweest en de afrikanen waren echt niet onschuldig in deze.
Sterker nog, zij hebben het zelf mogelijk gemaakt door elkaar te verkopen. Of dacht je dat het mogelijk was om als Europeanen met een boot in Afrika aan te meren, je bootje te vullen met slaven en weer weg te gaan?

De 'slimme' Afrikaan zag kansen om wat te verdienen.



Dit alles wordt nu bij demonstraties getrokken als gevolg van de dood van 1 donkere crimineel in de VS.
Voorbeelden van politiegeweld tegen zwarten in Nederland stammen van 5 jaar terug :rolleyes:


dus ik stel voor dat ze eerst eens demonstreren tegen hun eigen onwetendheid om wat draagvlak te kweken.
 
Bovenaan