[Afgekeurd] Bevestigen e-mailverandering

Goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    28
  • Enquête gesloten .

DeletedUser17472

Guest
Als je je wachtwoord wil veranderen, krijgt het e-mailadres een link om het te bevestigen. Wil je echter je e-mail veranderen krijg je enkel een e-mail met de mededeling dat je 14 dagen de tijd hebt om het ongedaan te maken.

Mijn voorstel is om ook de wijziging van het e-mailadres te laten bevestigen via het oude e-mailadres, dit om 'hacken' te voorkomen. Eigenaar van het e-mailadres is immers de eigenaar van het account.
 
Reactiescore
1.367
Tegen, ben je je mail kwijt (school mail oid) ben je het account kwijt.
 

DeletedUser17472

Guest
Tegen, ben je je mail kwijt (school mail oid) ben je het account kwijt.
Dat ben je dan ook als je je e-mail niet meer weet. Je e-mailadres is de sleutel van je account en heel veel problemen komen doordat mensen hun mail niet in de gaten houden en dan ineens hun account kwijt zijn. Vandaar dat ik dit voorstel heb gedaan.
 
Reactiescore
1.367
Dat ben je dan ook als je je e-mail niet meer weet. Je e-mailadres is de sleutel van je account en heel veel problemen komen doordat mensen hun mail niet in de gaten houden en dan ineens hun account kwijt zijn. Vandaar dat ik dit voorstel heb gedaan.

Aan beide dingen zitten voordelen en nadelen.
Ik zou zelf verkiezen dat je een account kunt koppelen aan een 06 nummer en een email, veiligere manier dan zoals het nu is en dan jij voorstelt en voorkomt de situatie zoals ik hem schets
 

DeletedUser17472

Guest
Het enige nadeel is voor de co-speler in dit geval, die jouw account wil hacken.
 

DeletedUser17472

Guest
Vergeet jij je wachtwoord, en je kunt niet meer bij je e-mailadres, dan ben je je account ook kwijt hoor. Want je moet via je e-mail invoeren om een nieuw wachtwoord aan te vragen. En daar moet je het bevestigen.
 
Reactiescore
1.367
En nu kun je met of je pass of je mail weer bij het account :)
 

DeletedUser17472

Guest
Als jij je e-mail niet meer weet en je weet je wachtwoord niet meer, dan echt niet hoor. Dan zul je echt moeten bewijzen dat je de eigenaar bent. En als het dan je co blijkt te zijn, die ook regelmatig speelt, dan heb jij een probleem. Volgens mij heb je echt niet in de gaten hoe groot het probleem is als je je e-mail kwijt bent geraakt. Ik zal maar niet zeggen hoe vaak een account gejat wordt op deze manier, maar iedere keer dat het gebeurt, is er 1 teveel. Ik hoop echt Rise dat het jou nooit overkomt.
 
Reactiescore
853
Eens met Rise. Vind dit een kortzichtige "oplossing". Lijkt me persoonlijk een betere oplossing om een beveiligingsvraag oid. in te stellen om je email te herstellen of veranderen. Hierdoor kan je mail niet zomaar veranderd worden maar heb je wel de mogelijkheid om de email te herstellen bij verlies.
 

DeletedUser78932

Guest
Dat ben je dan ook als je je e-mail niet meer weet. Je e-mailadres is de sleutel van je account en heel veel problemen komen doordat mensen hun mail niet in de gaten houden en dan ineens hun account kwijt zijn. Vandaar dat ik dit voorstel heb gedaan.

Ik ben voor. Meerdere pogingen zijn ondernomen het account van Weer Wiranto te stelen (redelijk wat vlaggen). Laatste poging was de beste. Eerst
Notificaties per e-mail inschakelen.


E-mail verzenden bij:
Voltooiing gebouw
Opslagplaats vol
Mededeling ontvangen

Na verloop van tijd hoop de dief dat alle E-mail van tribalwars in de spambox komt. Na enkele weken heeft hij dan een nieuw E-mail gemaakt. Het mocht niet opvallen. Dus gebruikte mail was voornaam naam hotmail .nl Het nieuwe voornaam naam. hotmail . com.

Rl naam is bekend, zullen later nog van hem horen.

Ook goed bevestigen per mail voor versturen pp, ruilen vlaggen,
Maar misschien nog beter de oplossing van @Rise Against Een keuze vak waar je kan aanvinken waarvoor het antwoord op de beveiligings- vraag nodig is. Zo zou alleen de echte eigenaar als hij het wil punten of vlaggen kunnen versturen. Of de mail veranderen, of de stam verlaten.

nakal
 

DeletedUser17472

Guest
Eens met Rise. Vind dit een kortzichtige "oplossing". Lijkt me persoonlijk een betere oplossing om een beveiligingsvraag oid. in te stellen om je email te herstellen of veranderen. Hierdoor kan je mail niet zomaar veranderd worden maar heb je wel de mogelijkheid om de email te herstellen bij verlies.
Het enige nadeel is voor de co-speler in dit geval, die jouw account wil hacken.
Dan vind ik jullie echt kortzichtig. Sorry. Ik zie jullie idee graag terug op het ideeënforum.
 
Reactiescore
1.367
Dan vind ik jullie echt kortzichtig. Sorry. Ik zie jullie idee graag terug op het ideeënforum.


Als jij je e-mail niet meer weet en je weet je wachtwoord niet meer, dan echt niet hoor. Dan zul je echt moeten bewijzen dat je de eigenaar bent. En als het dan je co blijkt te zijn, die ook regelmatig speelt, dan heb jij een probleem. Volgens mij heb je echt niet in de gaten hoe groot het probleem is als je je e-mail kwijt bent geraakt. Ik zal maar niet zeggen hoe vaak een account gejat wordt op deze manier, maar iedere keer dat het gebeurt, is er 1 teveel. Ik hoop echt Rise dat het jou nooit overkomt.


Beetje misplaatst commentaar...

De reden waarom je dit idee wilt vind ik prima, maar de manier om het op te lossen die jij benoemt is niet goed
 

DeletedUser17472

Guest
Het is wel degelijk een oplossing om te voorkomen dat accounts gestolen worden. Ik haal dit aan omdat we dit regelmatig tegenkomen bij support. Kunnen jullie het wegstemmen, maar de nood is er echt wel hoor dat er iets aan gedaan wordt.
 
Reactiescore
1.367
Het is wel degelijk een oplossing om te voorkomen dat accounts gestolen worden. Ik haal dit aan omdat we dit regelmatig tegenkomen bij support. Kunnen jullie het wegstemmen, maar de nood is er echt wel hoor dat er iets aan gedaan wordt.

Ik zeg niet dat het geen probleem is maar dat dit niet de (juiste) oplossing is
 

DeletedUser17472

Guest
Het is toch een begin? Nu wordt er helemaal niks tegen gedaan.
 

DeletedUser79332

Guest
Ik kan me de nood voorstellen om een manier te vinden om accountstelen tegen te gaan.
Zeker een goed initiatief ook.

Maar ik ben het wel met het commentaar eens dat dit misschien niet de beste oplossing is.
De meeste mensen zijn denk ik overdags veel online via de app, tussen school en/of werk, en die screenen de mails erg snel. (Is een aanname) Ik zou dus ook eerder geneigd zijn naar een keuze die je zelf kan instellen. Dus bijv mail of sms of iets in die trent.
 

DeletedUser17472

Guest
Ja, dus vraag ik of iemand dat dan eens op papier kan zetten en dat idee kan inbrengen op het ideeënforum. Maar om nu dit idee af te keuren omdat ze meer keuzen willen (en dus kiezen voor onveiliger), vind ik kort door de bocht. Wij maken maandelijks mee dat er accounts gestolen worden op de manier zoals ik nu beschreven heb. Vandaar dat ik het op deze manier inbreng. Ik denk ook dat Innogames eerder geneigd is om zoiets kleins in te voeren dan meteen een uitgebreider iets als ook nog eens een keuze. Het begin wordt dan gemaakt en vandaar dat ik ook heel hard mijn best doe om mijn idee te promoten in plaats van zo kortzichtig af te laten keuren omdat jullie het niet uitgebreid genoeg vinden. Dus tot 31 maart ga ik toch proberen om mijn standpunt hard te krijgen en ook de tegenstanders mee te krijgen naar voorstanders.
 
Bovenaan