Bespiegelingen

DeletedUser

Guest
Een regenachtige avond. Een gigantische kater. Een liefje op vakantie. Grolsch Lentebok. Een lege portemonnee. Maatjes op vakantie. Een zaterdagavond thuis. Een emotioneel momentje. Verliefdheid. Ziekjes.

Bovenstaande factoren spelen een rol in mijn gemoedstoestand voor het schrijven van deze ‘bespiegelingen’. Het zijn echter niet alleen deze factoren, het zijn ook de veranderingen die plaatsvinden in wereld 10 en ook op Tribalwars. Ik bestempel mezelf als een ‘old-school’ speler. Iemand van het oude stempel, ook de enige reden dat ik enkel met Diokhan wil spelen. We hebben dezelfde gedachten over het spelletje, Sangu heeft dezelfde gedachten over het spelletje.

Mijn gedachten over het spelletje gaan terug naar wereld 2, Rotte Clown nummer 1, ik noob nummer 1. Van de wereld geadeld, tijdje niet gespeeld, teruggekomen op W4. Leuk accountje gehad, in de rim gespeeld, leuke dingen gedaan. Co geworden van Peeman, een RL vriend. Account overgepakt en leuke dingen gedaan op die wereld. Uiteindelijk barbaar laten worden. Tijden veranderen, interesses veranderen, prioriteiten veranderen.

Na een tijdje begonnen op W10. Weer in de rim, ik ben geen top10 speler maar een top100 speler. Leuke tijden gehad, veel geleerd als deffer tegen Dispar. Handdoek in de rim moeten gooien, veel dorpen verloren, geleerd dat ook ik niet de beste was. W16 begonnen, zelfde tijd gehad als op W10. Veel gedeft, leuke tijd, kernelementen van het spelletje begrepen. Ook gezien dat ik een klassieke speler ben, ik haat awards, milliseconden, kerken, katapulten, 16 co’s op 1 account en bovenal starten op een nieuwe wereld. Ook gestopt rond de 2mio, zoals men gewend was van me.
Brengt me naar het hier en nu. 130 incomings op 3 dorpjes. Geweldig, heerlijk. Helaas blijft het ons ook niet bespaard. Katapulten, dorpjes naar 116. Katapulten, een geweldig wapen om een speler te demotiveren. Spelers op grijs te laten gaan. Niet met de fluwelen handschoen maar met de botte bijl. Rammen. De veranderde mentaliteit van de TW speler zorgt voor een goede verandering van de old school TW speler. Goede zaak, katapulten is een kut eenheid, maar wel een spel eenheid. Niet mijn eenheid, helaas wel mijn de eenheid van mijn vijand.

De verandering van de mentaliteit is in mijn ogen onderdeel van de veranderingen die Tribalwars ondergaat. Sodemieter op met je awards, met je fancy poppetjes, met je Account Manager. Ik wil het oudste dorpoverzicht. Niemand zal herinneren wanneer ik ‘Aanvaller van de dag’ was. Ze zullen echter wel herinneren dat ik 98 aanvallen in de seconde aan liet komen en daar 8 os dorpen achter, en nog het dorp niet had omdat de toestemming bleef hangen op 2. Terugkomend op die mentaliteit, inderdaad, ik blijf lekker op de klassieke werelden, die hebben die mentaliteit een stuk minder. Zeker bij de nieuwere werelden zie je het een stuk meer, ik vind dat jammer. Komt het doordat ik ouder word of is het een kwestie van evolutie in het spelletje?

Brengt me bij het punt waar ik me het meest aan stoor. Twteam, moderators, de directie, give it a name. Het geheel kenmerkt zich in mijn ogen door incompetentie. Raar dat een Sangu’er het zegt, de modstam. Het recente voorbeeld van Sealion, covenant666 etc heeft me weer een woedereactie ontlokt. Waarom krijgen we geen inzicht in die straf? We zijn onderhand de meest geavanceerde twspelers en om behandeld te worden als kinderen binnen de wereld stoort me. Het kan niet zo zijn dat er met twee maten gemeten wordt en dat is wel wat er gebeurd. Waarom Djanako en Hoendroe een straf en Sealion en covenant666 niet? En waarom geen fatsoenlijke uitleg over het gebeurde? Waarom is er hier geen mod? Een forummoderator moet niet alleen iemand zijn die straffen uitdeelt, het moet ook iemand zijn die een discussie kan leiden en een wereldforum levendig kan houden. En als het niet mogelijk is om een wereldforum levendig te houden mag in mijn ogen er in ieder geval een inspanning verricht worden om het te proberen. Terug naar de gamemods, er zijn +/- 750 spelers over op deze wereld. Iedereen kent elkaar. Veel oude spelers, bijna iedereen is 18+. Iedereen kent het spelletje, iedereen behandelt elkaar met respect. Een van de werelden met het hoogste niveau, samen met W1 en W5. Waarom krijgen we niet meer uitleg? Het is toch logisch dat dit vragen oproept?

Totale bans de laatste weken: 9
7 accounts geallieerd aan ROWALL: Geen dorpenverlies.
2 accounts binnen Sangu: +/- 100 dorpen verlies.

Misschien dat er toevallig een toekomstige communityvertegenwoordiger dit leest.. Oproep: Aub, pleit voor inzichtelijkheid in straffen. Stel voor mijn part een hiërarchie binnen bestaande spelers of werelden op. Geef spelers mogelijkheden voor inzicht en pleit voor moderators die feeling hebben met een wereld en begrip voor spelers.

U was een geweldig publiek.

Alea iacta est

Cupra
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser49173

Guest
heb ik mijn tijd weggegooit met dit te lezen :eek:

maar dit zinnentje sprong me het meest in het oog :D

Iedereen kent elkaar. Veel oude spelers, bijna iedereen is 18+. Iedereen kent het spelletje, iedereen behandeld elkaar met respect

de 'groep' mensen die amper tot geen respect geven/tonen die om respect vragen, hoe ironisch.
 

DeletedUser

Guest
heb ik mijn tijd weggegooit met dit te lezen :eek:

maar dit zinnentje sprong me het meest in het oog :D



de 'groep' mensen die amper tot geen respect geven/tonen die om respect vragen, hoe ironisch.

dat slaat dus helemaal nergens op. respect moet je echter afdwingen. doe je dat, krijg je het van mij terug. zo had ik veel respect voor priory om hoe hij zijn stam leidde(
is iets geminderd door post op het af waar sangu wordt afgeschilderd als de grote boze wolf zonder dat hij zelf nog speelt op deze wereld
), en heb ik respect voor covenant zijn manier van spelen.(
ondanks het feit dat het buitenpropportie is dat voor een reeds toegegeven situatie geen straf wordt gegeven voor een vergrijp waarbij normaal maar 1 straf is, account barbaar. ik ben blij dat dat niet gebeurt is. ik had niet zo willen winnen, maar neemt niet weg dat deze situatie opmerkelijk te noemen is en wanneer deze niet verduidelijkt wordt ook zeer louche overkomt op een buitenstaander.
) op de manier spelen van een figuur als een ed41 of kolovera kan bij mij op 0% respect rekenen en kan de stam, dat zulke spelers in zijn stam respecteert, op evenveel respect rekenen.

EDIT: meh klote spoilers werken niet zoals ik dat wilde... lees eerst het verhaal en pas daarna wat er in de spoilers staat.
 

DeletedUser

Guest
Zijn handtekening geeft na het zware stuk een humoristisch kantje aan het geheel

Maar hij heeft wel gelijk....
 

DeletedUser

Guest
Alhoewel ik al lang niet meer op W10 speel, toch heb ik de moeite gedaan dit stukje te lezen. Geweldig geschreven en ik moet zeggen, volledig met je eens.. al die nieuwe dingen verpesten het spelletje. Katapulten, ik speel het spel nu al vanaf W1 en zelf gebruik ik ze bijna nooit.. in uitzonderlijke gevallen misschien eens. Account manager, ik weet echt niet hoe het werkt.. halveren nog zoiets, men wordt bijna gedwongen het te doen want anders kan hij niet meer mee met de rest (op de nieuwe werelden wel te verstaan). Ahja soms kijk ik ook terug met heimwee naar de goeie tijd, zonder al die nieuwe dingen die meestal als doel hebben zoveel mogelijk geld te verdienen. Waar is de tijd dat PA nog zoveel goedkoper was? Ahja.. nostalgie, en allemaal verledne tijd, helaas.
 

DeletedUser

Guest
Bouwtijd halvering. Daar heb ik het nog niet eens over gehad.
 

DeletedUser15110

Guest
Katapulten zijn geen nieuwe 'dingen'.
Wel is het zo dat er momenteel een trend is die zegt dat je met katapulten je vijand zwaar moet aanvallen, zodat deze mentaal breekt.

Heel zielig, en vroeger (w5) werd ik never lastig gevallen met katapulten. Nu sinds we in oorlog zitten met rowall hebben die mannen enkel katapult clears.
Een spijtige evolutie, maar ook daar kan Sangu een mooi antwoord op geven :p.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb dit artikel ook naar het TWw gestuurd, en me meteen opgegeven als reporter.
 

DeletedUser

Guest
Voordeel regel:

Bij kans op scoren wordt het spel bij een overtreding pas stilgelegd als dit werkelijk voordelig is voor het team waarop de overtreding plaatsvind.

Jullie hadden gewoon geen kans op scoren en Rowall wel.
 

DeletedUser

Guest
Voordeel regel:

Bij kans op scoren wordt het spel bij een overtreding pas stilgelegd als dit werkelijk voordelig is voor het team waarop de overtreding plaatsvind.

Jullie hadden gewoon geen kans op scoren en Rowall wel.

slaat nergens op priory. als je het met voetbal gaat vergelijken, is ons geval bujitenspel staan, en is dat van rowall met zijn 13e op het veld staan. lijkt me duidelijk wat meer invloed heeft...
 

DeletedUser23100

Guest
Zelf speelde ik het liefst ook alleen op klassieke werelden. W1 was alleen wel heel erg traaaaaaaaag.
Aan kerken heb ik in dit spel ook een grondige hekel en al die awards hoeven van mij eerlijk gezegd ook niet, zie er niet echt de toegevoegde waarde van in behalve het aansporen van nieuwelingen om eens goed hun best te gaan doen.

Ik wilde eigenlijk (omdat ik het spelletje, na een half jaartje, toch wel miste, weer beginnen op een nieuwe wereld, maar de laatste (W23 meen ik) heb je ook al weer een ridder, boogschutters, een kerk (weet het niet zeker) maar de instellingen stonden me niet aan.
En die bouwtijd halvering bij inlevering van PA punten vind ik absolute competitievervalsing om in termen van Priory te blijven.
Degenen die geen PA mogen of kunnen aanschaffen, lopen dan al snel tegen een oneerlijke achterstand aan, los van het feit of ze pro (in spé) zijn. Puur commercieel belang vanuit TW. Uiteraard moeten die de serverkosten, e.d. ook doorberekenen, maar probeer het dan voor de spelers op een zo eerlijk mogelijke manier te doen, zodat een ieder in oorsprong dezelfde kansen heeft.
 

DeletedUser

Guest
slaat nergens op priory. als je het met voetbal gaat vergelijken, is ons geval bujitenspel staan, en is dat van rowall met zijn 13e op het veld staan. lijkt me duidelijk wat meer invloed heeft...

inderdaad, zo moet je het zien! jullie staan buitenspel!

sorrie... "inkoppertje"
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Om toch even over die katapulten te praten.
Ik speel ook al sinds het begin van de .nl community en ik heb ALTIJD al kata's gebruikt.

Nu zijn er natuurlijk wel verschillende manieren om ze te gebruiken.
Dorpen afbreken naar 26p vind ik eerder ook zielig, opbouwen moet je doen in het begin van een wereld.
Mocht je ze nu gebruiken om een verzamelplaats aftebreken om backtimen uit hetzelfde dorp te voorkomen ofzo... dan vind ik ze echt een meerwaarde.

Hetgene mij het meeste stoort is ook de instellingen van de katapulten.
Als er genoeg gestuurd worden is het onmogelijk om vernietiging tegen te gaan.
 

DeletedUser

Guest
Om toch even over die katapulten te praten.
Ik speel ook al sinds het begin van de .nl community en ik heb ALTIJD al kata's gebruikt.

Nu zijn er natuurlijk wel verschillende manieren om ze te gebruiken.
Dorpen afbreken naar 26p vind ik eerder ook zielig, opbouwen moet je doen in het begin van een wereld.
Mocht je ze nu gebruiken om een verzamelplaats aftebreken om backtimen uit hetzelfde dorp te voorkomen ofzo... dan vind ik ze echt een meerwaarde.

Hetgene mij het meeste stoort is ook de instellingen van de katapulten.
Als er genoeg gestuurd worden is het onmogelijk om vernietiging tegen te gaan.

Ik use ook katapulten, maar niet om dorpen naar 116punten terug te brengen.
Ik knal ze op hq zodat muren minder snel opbouwen.
En op boederijlimiet werelden ook op de farms;)

En verzamelplaats en muur zijn ook favo bij mij:D
 
Bovenaan