Beoordeel de top-20

Reactiescore
2.507
The Age of Nobility

Hoe dit account standhoudt tegen deluxe en zelfs meer dan dat: Hij boekt winsten tegen hen! Het account farmt ook mooi, heeft 30 augustus nog farmrecord gehaald en staat daarmee op de 20ste rang.
Ik denk niet dat het nog lang zal duren vooraleer er nog een speler van Deluxe het onderspit moet delven.

Dankje Seppe, al is het makkelijk standhouden als ze niks tot weinig terugdoen :p
 

DeletedUser7072

Guest
Ik wou net zeggen haha, je hebt nog niet 1 incoming van deluxe gehad, behalve misschien een minieme reactie van lauwerszz op je blitz.
 
Reactiescore
1.892
Requiem For A Dream. zei:
The Muppet Show

Dit account heeft een erg lange tijd op de nummer 1 gestaan, volgens velen komt dit voornamelijk door het pp-abusen. Dat pp gebruik heeft er volgens mij toch wel een aandeel in gehad maar de bespelers zelf hebben een groter aandeel. Zelf vind ik het toffe spelers, snap niet waarom iedereen hen als ego's bestempeld:confused:.
Ik ook niet. Zie er niet echt een ego in, meer een speler met een overdosis aan infantiele humor.

Vitalise Optionarius

Diegene die ik ken van dit account is Sean: hij is ook leider van Deluxe. Dit account is nu al enige tijd bezig met het aanvallen van Follow My Way. Ze boeken hier winsten maar volgens de deffers wordt er niet al te goed aan te vallen.
Om dat soort spelers moet ik altijd erg lachen. Vanuit verdedigende stellingen roepen dat de aanvallers slecht aanvallen en dan alsnog dorpen als water lozen. Dan kun je -in de tijd dat je dat roept- beter gaan deffen of leren deffen. Want als je met zo'n uitspraken afkomt zegt dat meer of jezelf dan over de aanvaller.

Revenge of the Farmers

Ik ken de spelers niet persoonlijk maar het is nu wel een goed team volgens mij, zeker met André als versterking erbij!:)

Requiem For A Dream. zei:
Gentleman.

Spelers van dit account ken ik persoonlijk helemaal niet maar volgens mij zit er toch wel een goed team op. Ze hebben zich wel in de top 5 geïnternd: het gele varken en Beat.

OldSkoel

Bespelers ken ik ook niet al te goed, Freek is onlangs ook op het account gaan spelen en nu hoop ik dus dat dit account gaat standhouden. Anders zal dit heftige gevolgen hebben voor Mono en dan zeker voor de oostelijke spelers.
Je bent nu al geruime tijd leider van Mono en je kent je eigen leden niet eens fatsoenlijk? Chapeau, award voor meest betrokken leider van W49 gaat for sure naar Seppe!

Trouwens; als je het team van Gentlemen totaal niet kent, maar je wel weet dat ze zich de top-5 in hebben geinternd. Op basis van wat concludeer jij dan dat er wel een goed team op zit?

ferrybroeren
Farmen: Staan op rang 67, ronduit schandalig. Ga hier geen woorden meer aan vuil maken...

noriare
Farmen: 0x rover: op rang 52 met rover lolol, dit is ondermatig. Echt schandalig!
Ik ben wel eens benieuwd naar je onderbouwing omtrent deze stukjes. Hoezo zou dit schandalig zijn? Als ze zo weinig farmen en toch zo hoog gerankt staan moeten ze toch juist efficiënt met hun gs omgaan/zijn gegaan? 'Interns' is hierbij geen legitiem argument aangezien je op deze wereld edels goedkoop kunt herbouwen en je je nukes binnen een week terug kunt hebben.

holsappeltje

Aanvallen zijn ze ook wel goed want ze bezetten rang 11 en verdedigend zijn ze al goed getest, dit weerspiegeld ook hun eerste plaats bij verslagen tegenstanders als verdediger.

dijkhopper

Ook aanvallend zijn ze echte bazen want ze staan op rang 10, en hun ODA zal wel nog gaan stijgen volgens mij want ze gebruiken OldSkoel hier als Boksbal. Om maar in herhaling te vallen en zoals bij elke fide speler tot nu toe: ook nog niet verdedigend getest.
Dit is een beetje een frappante conclusie getrokken uit het 'als het gevolg van' (hun ODA score).. Misschien vallen ze wel zo inefficiënt aan dat ze alle troepen moet clearen, terwijl als je een pak slimmer aanvalt je maar de helft hoeft te clearen. In zo'n geval zou iemand met een lager ODA eerder een 'bazenaanvaller' zijn in mijn optiek dan iemand met een hoger ODA percentage. Begrijp me overigens niet verkeerd, hiermee zeg ik dus niet dat Holsappeltje en Dijkhopper slechte aanvallers zijn oid. Ik probeer hiermee enkel duidelijk te maken dat deze conclusie getrokken op basis van ODA niet in elke situatie opgaat.

Verder wel één van de betere lijstjes tot nu toe Seppe, well done.
 

DeletedUser61134

Guest
Niet zo haten Jonathan, als je account 4 farmers heet..
Dan moet je wel mensen beoordelen op hun farm hoor!
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Tokugawa Ieyasu
Ik ken de bespelers van dit account niet en het account zelf heb ik ook niet echt in de gaten gehouden. Dit heeft als gevolg dat ik hier niet al te veel kan over zeggen en ik dus maar afga op meningen van anderen. Dit account staat op nr1 bij Fide, wat al een hele opgave op zich is met al die bazen daar :D. Het account heeft een erg mooi rimligging en is een perfecte aansluiting voor de stam.
Farmen: Ze farmen toch wel goed, ook al hebben ze nog maar 0x rover gehad maar dit komt omdat ze later begonnen zijn. Ze hebben een enorm record van 63 mil gehaald, alleen was dit op dezelfde dag dat Muppet zijn 88 mil heeft gehaald.

44a0cecb767363bc13f01a9c70435972.png


Verder een mooi lijstje :D
 

DeletedUser

Guest
Om dat soort spelers moet ik altijd erg lachen. Vanuit verdedigende stellingen roepen dat de aanvallers slecht aanvallen en dan alsnog dorpen als water lozen. Dan kun je -in de tijd dat je dat roept- beter gaan deffen of leren deffen. Want als je met zo'n uitspraken afkomt zegt dat meer of jezelf dan over de aanvaller.

Als je eens goed naar de kaart kijkt, zie je dat follow my way en ik buren zijn. We hebben hem al meermaals geholpen met bepaalde dingen dat het deffen voor hem gemakkelijker maakt. Ikzelf heb maar heel even een vv gedraaid omdat het echt noodzakelijk was. Als ik ga vv'n kan ik niet ondersteunen voor 24uur en nergens snel def voor gooien. Daarnaast is het ook redelijk onterecht om te zeggen dat ik moet gaan deffen, heb wel redelijk wat vv'tjes op mijn naam staan de laatste tijd...;)

Verder, zoals ik al uitgelegd had aan de speler van Vitalise zelf, is het niet dat je dorpen pakt je ineens ook goed aan het aanvallen bent...
Je bent nu al geruime tijd leider van Mono en je kent je eigen leden niet eens fatsoenlijk? Chapeau, award voor meest betrokken leider van W49 gaat for sure naar Seppe!

Trouwens; als je het team van Gentlemen totaal niet kent, maar je wel weet dat ze zich de top-5 in hebben geinternd. Op basis van wat concludeer jij dan dat er wel een goed team op zit?

Voor revenge: Waarom concludeer ik dat het een goed team is: Ze zijn actief, draaien regelmatig wel vv's, werkt mooi samen met Euphoria en daarnaast zijn het ook wel gezellige spelers... Ik moet niet altijd privé gesprekken met spelers hebben om hen te beoordelen.
Voor gentleman: Dit account speelt liever wat in de schaduw, IG zijn ze altijd bereikbaar en het team is ook actief... Niet omdat accounts heel wat geinternd hebben dat je ze moet profileren als slechte spelers. Verder heb ik recent nog contact gehad met spelers van Gentleman omdat ze nu toch ook wel een degelijk front met Fide beginnen te krijgen en daaruit concludeerde ik dat het een leuke strijd ging worden tussen Gentleman en Fide-leden.
Voor Oldskoel: Heb het namelijk over de huidige speler namelijk Freek, Michiel is gaan Runnen en Biggie had wat andere privé problemen. Freek ken ik van geen andere wereld dus kan niet zomaar over hem gaan oordelen.

Ben ook meer betrokken met de westkant van de stam, redelijk normaal ook omdat ik ook helemaal in het westen lig. Ben wel zogoed als met alles mee wat er in de stam gebeurd. Maar klopt, laatste 3 weken ben ik ook niet echt actief geweest: 16 dagen op vakantie gegaan en net daarvoor wat met vrienden afgesproken. Weet niet als het echt nodig is dat je elke speler in je stam al goed kent. Ik weet wie ik moet aanspreken bij elk account dusja. Verder zitten er in Mono ook heel wat spelers die ik niet van een vorige wereld ken.

Ik ben wel eens benieuwd naar je onderbouwing omtrent deze stukjes. Hoezo zou dit schandalig zijn? Als ze zo weinig farmen en toch zo hoog gerankt staan moeten ze toch juist efficiënt met hun gs omgaan/zijn gegaan? 'Interns' is hierbij geen legitiem argument aangezien je op deze wereld edels goedkoop kunt herbouwen en je je nukes binnen een week terug kunt hebben.

Ik weet niet als je de post van noriare helemaal gelezen hebt, maar deze speler heeft eigenlijk niks anders gedaan dan zijn oude stam verlaten om het gevecht niet aan te gaan en daarna alleen maar lopen internen. Verder wordt het denk ik wel verwacht van accounts in de top 20 dat ze toch wel wat farmen om zo hun positie te behouden. Farmen heeft alleen maar voordelen. Als je het dus niet doet loop je voordelen mis. Vaak is het ook dat minder actieve accounts ook bijna niet farmen... Ik vind farmen dus toch wel redelijk belangrijk voor hoog geprofileerde accounts.

Dit is een beetje een frappante conclusie getrokken uit het 'als het gevolg van' (hun ODA score).. Misschien vallen ze wel zo inefficiënt aan dat ze alle troepen moet clearen, terwijl als je een pak slimmer aanvalt je maar de helft hoeft te clearen. In zo'n geval zou iemand met een lager ODA eerder een 'bazenaanvaller' zijn in mijn optiek dan iemand met een hoger ODA percentage. Begrijp me overigens niet verkeerd, hiermee zeg ik dus niet dat Holsappeltje en Dijkhopper slechte aanvallers zijn oid. Ik probeer hiermee enkel duidelijk te maken dat deze conclusie getrokken op basis van ODA niet in elke situatie opgaat.

Holsappeltje heeft dacht ik niet veel geinternd, en wel al spelers van 500k weggespeeld terwijl hijzelf niet veel meer punten had. Zelf vind ik dat wel een mooie prestatie, zeker als hij dan ook nog in het begin solo speelde. Daarnaast heeft ie ook al mooie offensieven op Euph uitgevoerd en dorpenwinst gepakt.
Hoe dijkhopper atm aanvalt op Oldskoel is ook wel aan de goede kant. Verder is het vaak als je een hoge ODA hebt dat je je clears niet vaak laat thuisstaan en je dus een aanvallende speler bent. Als die aanvallen dan ook nog eens tot mooie dorpen lijden, dan ben je voor mij wel een goede aanvaller. Snap wat je bedoelt met slimmer aanvallen maar denk dat zowel hols als dijk niet echt dom hebben aangevallen.

Verder wel één van de betere lijstjes tot nu toe Seppe, well done.
Mooie kritiek die je geleverd hebt, zo zie ik ook meer aspecten. Bedankt ;)

Seppe is leider? :D:D:D
Was inderdaad 1 van de leiders van Mono. Denk dat dit niet slecht is om wat ervaring op te doen aangezien ik er nog geen ervaring mee heb. Snap dat je er mee lacht als we naar w43 terugkijken maar ik denk dat ik mij toch al goed heb ingezet voor Mono.
Verder ben ik nooit hoofdleider geweest :p. Zoiets kan ik ook niet op me nemen en zeker zonder ervaring zou ik er ook nooit aan beginnen.

Voor diegene die zich afvragen waarom ik niet meer als leider ga fungeren. Mijn school is terug begonnen en ga ook vaker weg dus de tijd die ik heb steek ik dan ten volle in mijn eigen account. Heb niet alles neergelegd, want ga voortaan wat fungeren als adviseur binnen Mono.
 

DeletedUser7072

Guest
Verder, zoals ik al uitgelegd had aan de speler van Vitalise zelf, is het niet dat je dorpen pakt je ineens ook goed aan het aanvallen bent...

Blijkbaar wel goed genoeg ;)

Anders zou hij ook niet dermate veel dorpen verliezen. Als je tegenstander slecht aanvalt en je verliest veel dorpen dan verdedig je dus slecht.
 

DeletedUser7072

Guest
Of het is gewoon overmacht, teveel off tegenover te weinig def.

In dat geval is er een strategische fout gemaakt en heeft de speler voor een verkeerde off-def verhouding gekozen. Want mono en deluxe zijn qua punten en dorpen op dat front gewoon aan elkaar gewaagd, geen van beide is dermate groot dat die met pure overmacht en ondanks dom spel alsnog kan winnen.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
In dat geval is er een strategische fout gemaakt en heeft de speler voor een verkeerde off-def verhouding gekozen. Want mono en deluxe zijn qua punten en dorpen op dat front gewoon aan elkaar gewaagd, geen van beide is dermate groot dat die met pure overmacht en ondanks dom spel alsnog kan winnen.

Je kan niet als je front hebt opeens 80/20 spelen hoor. Hoe je je front indeelt heeft niet veel te maken met een eventuele overmacht.

Vitalise zijn, mits het dezelfde spelers zijn als op 47, gewoon verrekte noobs. Het ligt dus eerder aan de verdediger zoals je hierboven zei.
 
Reactiescore
489
In dat geval is er een strategische fout gemaakt en heeft de speler voor een verkeerde off-def verhouding gekozen. Want mono en deluxe zijn qua punten en dorpen op dat front gewoon aan elkaar gewaagd, geen van beide is dermate groot dat die met pure overmacht en ondanks dom spel alsnog kan winnen.

Dus het verschil tussen Follow My Way tegen Vitalise/American Sniper is niet groot? (rofl)
 

DeletedUser7072

Guest
Follow my way grenst aan jou account he, de macht van mono in die hoek is vergelijkbaar met die van deluxe. Kun je vertellen op basis waarvan jij de aanvallen slecht vindt? Ik ben benieuwd naar het argument daarachter, en als dit slecht is, waarom het dan niet succesvol kan worden gedefd.

Bedenk ook dat op elke aanvalstactiek een verdedigingstactiek bestaat die enorm in het voordeel van de verdediger is, en dan gaat het vooral om de manier waarop de edels gestuurd worden. Stuur je ongesplitte treintjes, dan kan de verdediger snipen. Stuur je gesplitte treintjes dan kan de verdediger snipen met genoeg def om splits te killen of vooredelen en recappen en zo met minimale kosten een clear slopen. Als de aanvaller edelclears gebruikt kan de verdediger vooredelen en elke edelclear backdraften en vervolgens de laatste recappen. Komt erop neer dat de verdediger tegen al deze 3 tactieken rapportjes kan produceren die de aanvaller doen overkomen als noobs.
 
Reactiescore
2.188
Follow my way grenst aan jou account he, de macht van mono in die hoek is vergelijkbaar met die van deluxe. Kun je vertellen op basis waarvan jij de aanvallen slecht vindt? Ik ben benieuwd naar het argument daarachter, en als dit slecht is, waarom het dan niet succesvol kan worden gedefd.

Bedenk ook dat op elke aanvalstactiek een verdedigingstactiek bestaat die enorm in het voordeel van de verdediger is, en dan gaat het vooral om de manier waarop de edels gestuurd worden. Stuur je ongesplitte treintjes, dan kan de verdediger snipen. Stuur je gesplitte treintjes dan kan de verdediger snipen met genoeg def om splits te killen of vooredelen en recappen en zo met minimale kosten een clear slopen. Als de aanvaller edelclears gebruikt kan de verdediger vooredelen en elke edelclear backdraften en vervolgens de laatste recappen. Komt erop neer dat de verdediger tegen al deze 3 tactieken rapportjes kan produceren die de aanvaller doen overkomen als noobs.

Gelijk? Waar is dit gelijk?

nl49
 
Bovenaan