Beoordeel de top-20

Reactiescore
1.892
Beoordeel de top 20

Ik wil dit, voor de meeste waarschijnlijk, welbekende topic dat al wat werelden meegaat, ook openen op deze wereld. Het is hierbij de bedoeling dat je de top #20 gerankte accounts beoordeelt op bijvoorbeeld;

-Ligging & cluster
-Reputatie
-OD
-Groei & stats
-Stam

Gevolgd door een conclusie waarin je, door middel van een grove schatting, aangeeft waar je dat account over enkele weken denkt te kunnen vinden.

Hieronder vind je de huidige top-20:

1. 4 Farmers On A Train
2. The Muppet Show
3. El Mejor
4. Revenge of the Farmers
5. Vitalise Optionarius
6. Gentleman.
7. OldSkoel
8. McCaramac
9. SummerVibes
10. The Man With No Name
11. Holsappeltje.
12. Ferrybroeren
13. Tokugawa Ieyasu
14. Kings of pain
15. .Lintouchable
16. No1Rules
17. Sixteen and Pregnant
18. Don Marco
19. Noriare
20. Mazzelventje
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser51467

Guest
Ik neem aan dat de topicstarter het goede voorbeeld dus zal geven en niet alleen een topicgeiler is? :p
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Misschien is een leuke toevoeging om aan het einde een lijstje van 5 spelers te geven die je binnenkort in de top 20 gaat verwachten en om welke reden? :)
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Reactiescore
1.892
Aangezien ik hier nog niet zo lang speel en dus nog niet weet wie precies waar speelt, zal ik de reputatie grotendeels achterwege laten.

1. 4 Farmers On A Train

Een potentieel semi-rim account met doorgaan naar zowel de rim als naar de core. Voldoende groei- en farm mogelijkheden om de #1 positie te blijven handhaven. Momenteel een totaal aantal overnames van 257, waarvan ze er weer 9 zijn verloren. Deze zijn vervolgens wel weer in hun bezig gekomen. Het team vind ik niet een team wat op deze positie thuis hoort in my opinion, ik ken betere teams op deze wereld. Ook is een negatieve sidenote dat er veel PP in gestoken in de start waardoor ze een voorsprong hebben opgebouwd. Qua farmen houden ze het allemaal wel prima bij, 32x rover zegt voldoende daarover. Ook een kleine 30 miljoen voorsprong op de #2 met het aantal veroverde gs in de dagelijkse farmranglijst. Lekker wat verslagen tegenstanders op aanvallend vlak maar in verhouding gezien nog niet echt fatsoenlijke tegenstand gehad. Voor alsnog zie ik ze deze positie nog wel even behouden, maar dat is dan puur vanwege hun ligging. Ben benieuwd hoe het ze afgaat wanneer ze enige decente tegenstand ondervinden. Ik zie dit account in ieder geval nog een flinke tijd in minimaal de top 5 vertoeven.
Mijn kijk op hun stam heb ik in mijn Mono analyse al gegeven bij het topic top/flopstammen.

2. The Muppet Show
Een account wat iets dieper in de core gevestigd zit met een fenomenaal cluster. Lekker compact en heeft net als 4 farmers de mogelijkheid zowel de rim als de core in te trekken. Ligt in het midden van zijn niet al te serieus ogende stam en beide stamleden liggen aan weerszijde van hem. Ik verwacht dat ook hier de nodige PP in is gestoken wat wel degelijk iets aan de prestatie afdoet. Van de 276 overnames zijn er 13 dorpen door vijandelijke spelers veroverd welke hij daarna weer heeft teruggepakt. Qua farmen komen ze niet echt in de buurt van hen aantal rovers dat ze hebben gehaald en een persoonlijk record van 38 miljoen vind ik voor de grootte en de ligging van het account toch aan de lage kant. Staan 1e in de OD ranking waarbij 1e ODA en op verdedigend vlak al een dikke 6 miljoen verslagen. Hebben al de nodige weerstand ondervonden dus. Ik zie dit account nog een een redelijke periode in de top 5 rondzweven.

3. El Mejor

Dit cluster heeft iets weg van een paard in galop met een ruiter op z'n rug die in vol ornaat de core in stevent. Ook voor dit account geldt dat het zowel de core als de rim in kan. Op zowel verdedigend als aanvallend vlak toch wel iets moeten doen al. Ligt zelf nog redelijk ver weg van het Mono-front dus ben benieuwd of Mono nog bestaat eer hij daar is. Dit account heeft 7 rovers gepakt maar staan wel #2 op de dagelijkse farmranglijst met een persoonlijk record van maar liefst 60 miljoen is een keurige prestatie. Deluxe is in mijn ogen een veel belovende stam met een potentieel cluster die het nog ver kunnen gaan schoppen. Qua OD geldt een beetje hetzelfde als 4 farmers, nog weinig weerstand gehad aan de getalletjes af te lezen. Ik zie dit account afhankelijk van welke richting ze kiezen ook nog wel even in de top 5 blijven.

4. Revenge of the Farmers

Een core account met een front van ongeveer 20 velden breed, die vanuit het hart van Mono 's grootste cluster in zuidwaartse richting groeit. Een mooi cluster ten opzichte van zijn stam met voldoende safe. Heeft de nodige OD al verworven op zowel aanvallend als defensief vlak. 18 dorpen verloren aan voornamelijk .|R maar grotendeels zijn deze alweer terug in zijn bezit. Farmen doen ze beroerd. Niet eens op de eerste pagina van de dagelijkse ranglijst te vinden. Staan notabene 30e met een record van 17 miljoen dat gisteren pas behaald is. Ik verwacht dit account niet heel lang meer in de top 10 te zien.

5. Vitalise Optionarius

Inspiratieloze spelers die waarschijnlijk in een identiteitscrisis verkeren als nog hetzelfde team speelt wat destijds de namechange naar hun huidige naam heeft gedaan. Het ergste is dan nog wel dat ze niet eens zelf een plaatje erbij konden zoeken. Bij een dergelijk team heb ik sowieso al direct vraagtekens maar als er nu een nieuw team speelt verdient deze een schone lei. En cluster in de vorm van een echte ouderwetse zand-loper welke noordelijk mooi uitkomt aan het front bij Mono. Een front van prima formaat ten opzichte van hun safe. Een overtuigende 3e ODA plek, terwijl hun ODD wat aan de lage kant is als je hun front ziet. Rang 15 op de farmranglijst met een record van 27 miljoen. Een matig record dus, maar ook niet geheel vreemd gezien hun ligging. Ik verwacht dat dit account vrij snel van de eerste pagina zal verdwijnen. Ook een Deluxe-speler.

6. Gentleman.

Een account waarbij hun front zeer in het nadeel is ten opzichte van hun safe. Heeft binnen relatief korte tijd een aanzienlijk front met Fide en ik ben benieuwd hoe hem dat zal afgaan. Tot nu toe erg nette stats met maar 1 verloren dorp welke ook direct daarna gerecapped is. OD aantallen zijn ook gewoon gemiddeld. Niet te hoog, niet te laag. Staat op een respectievelijke 8e plaats op de farmranglijst met een record van 37 miljoen welke ze gisteren hebben weten te behalen. Ik verwacht dat we dit account over een maand of 2 niet meer op de ranglijst zullen vinden. Voor eerst denk ik dat ze het nog wel bij kunnen benen.

7. OldSkoel

Een Mono-speler met een compact cluster welke vol in de vuurlinie van Fide ligt. Maar liefst 3 Fide accounts liggen in een nagenoeg perfecte phalanx tegen dit account aan en ik schat dat deze speler binnen enkele weken een re-try mag doen op casual. Vandaag al een dorpje verloren aan Dijkhopper en ik ben benieuwd wanneer deze een serieus aantal dorpen gaat lozen. Voor nu draait het account nog redelijk mee, wel erg weinig weerstand gehad. Zowel aanvallend maar vooral verdedigend nog weinig hoeven doen. Account staat 40e op de farmranglijst met een PR van 13 miljoen wat ronduit bagger is. Ik geef dit account dus niet lang meer voor het weg is.

8. McCaramac

Een account met een zeer compact cluster dat een enorm front heeft met zowel Mono als Deluxe.Heeft nog geen dorpen aan Mono verloren, heeft zelfs een dorpje van No1Rules weten te veroveren. Stamcluster van ze trekt helaas op niks en geef hen amper safe. Heeft voor zijn huidige front erg weinig OD, maar staat wel op een #1 bij ondersteuning. Met een farmrecord van 9.5 miljoen staan ze daar op een lachwekkende 59e plaats. Ik geef ook dit account niet lang meer mocht Mono eens in staat zijn een fatsoenlijk offensief uit te voeren.

9. SummerVibes

Een zelfde gevalletje als Oldskool echter heeft dit account geen eens een serieuze stam. Het front ook met 3 Fide accounts en ook deze ligging vanuit Fides oogpunt zeer gunstig ten overstaan van SummerVibes. Aan de spelers aanvraag op het AF voor dit account mogen we wel concluderen dat de activiteit dus ook nog niet tiptop in orde is. Op de farmranglijst een nette 4e plek met een keurig PR van 43 miljoen. Heeft bijna 1.5 miljoen ODD ten opzichte van zijn ODA waardoor we mogen concluderen dat ze zich aanvallend nog weinig hebben ingespannen maar op verdedigend vlak al wel aan het werk gezet zijn. Ook van dit account verwacht ik dat ze spoedig hun entree op casual mogen maken.

10. The Man With No Name

Weer een Mono-speler. Dit account heeft een flink front met .|R. Ze hebben flink lopen internen van Beat Around the Bush waarna ze vervolgens 7 dorpen lozen aan een .|R speler. Ik ben benieuwd of dit team geen zo'n front is opgewassen want momenteel lijkt het er totaal niet op dat ze deze onder controle hebben. Een PR van 22 miljoen en daarmee de 22e plek bekleden in de farmranglijst vind ik eerlijk gezegd maar matig. Wel een relatief hoog OD maar hun ligging is hier een logische verklaring voor. Vind het over dit account eerlijk gezegd lastig te zeggen waar ik ze binnenkort zie staan. Voor eerst denk ik dat we deze naam in ieder geval in de top 20 nog wel even tegen zullen komen.
 
Reactiescore
1.892

11. Holsappeltje.

Dit account werd getroffen door een vurige Euphoria met zijn befaamde CF-kunsten. Een lekker breed frontje met Mono en een compact cluster. Met een 2.5 miljoen ODD meer dan ODA, namelijk 6.6 miljoen kunnen we toch wel stellen dat ze enige weerstand hebben ondervonden. Hun farmrecord van een schamele 8.5 miljoen typeert direct hun ligging. Een account wat hartje core ligt. Wel staat die account 5-2 in dorpen in het plus tegen Euphoria. Ik zie dit account nog niet snel gerekt worden maar aldus mijzelf ook niet lang meer op de eerste pagina te vinden.

12. Ferrybroeren

Ferrybroeren. Een aardige speler maar wordt elke wereld opnieuw gerekt. Echter doorzettingsvermogen is ook een zeer positieve eigenschap. Een matig cluster welke westelijk front met Deluxe. Aan zijn enorm lage OD van in totaal 5.1 miljoen kunnen we opmaken dat deze nog weinig heeft hoeven doen voor zijn top-15 spot. Een echt core account wat terug te zien is in zijn persoonlijk farmrecord van nog geen 10 miljoen. Ook deze heeft veel geinternd van LadyMorgana en staat momenteel gelijk in zijn persoonlijke strijd met Euphoria: 5-5. Ik verwacht dat deze speler snel zal bezwijken onder enige decente druk en geef hem dan ook niet heel lang meer voordat hij van de eerste paar pagina's verdwenen is.

13. Tokugawa Ieyasu

Een typisch rim-account wat de afgelopen week een groeispurt maakte van 400k. Met een score van 41 miljoen bezetten zij de 6e plek in de farmranglijst. Een mooi cluster waarin ze voldoende farm mogelijkheden hebben. Een matige OD waarbij we wel in ons achterhoofd moeten houden dat dit een moraalloze wereld is. Slechts 3 verloren dorpen waarvan 2 al zijn teruggepakt en 1 een intern was voor een stamgenoot. Ik verwacht dat we dit account nog lang zullen blijven zien op de eerste pagina en wellicht zelfs nog een flink aantal rangen zal stijgen.

14. Kings of pain

Een mooi cluster die in een nagenoeg perfecte phalanx uitkomt op de zuidelijke kant van Mono's maincluster. Hier front het met de stam .|R en zijn van die betreffende stam de speler .Whitewolf compleet aan het wegspelen lijkt het. Meer dan voldoende safe voor dat kleine front ook, waardoor ze hun buren zeker goed van dienst kunnen zijn met deff. Redelijk wat OD al verkregen en dan voornamelijk op aanvallend vlak. Op de farmranglijst staan ze net buiten de top 25 met een record van 20 miljoen. Zo ongeveer gemiddeld dus. Ik vrees voor dit account wel het ergste mocht zijn buurman Oldskool weggespeeld worden. Het hangt er dus even vanaf of die zich staande weet te houden. Zo ja, kunnen we dit account nog wel even een tijdje op de eerste pagina zien, maar mocht het een nee zijn.. Dan denk ik dat deze spelers nog een zware dobber gaan krijgen om überhaupt het nog account overeind te houden.

15. .Lintouchable

Allereerst, een geniale pic van 'Intouchables'. Een stabiel ogend cluster welke front met zowel Deluxe als met .|R. Na enkele rake klappen te hebben gekregen Team Ganja uit .|R. lijkt het uit haar dal omhoog te zijn gekropen en te zijn begonnen aan een recovering. Het account ligt aan de rechterzijde van The Muppet Show en behoort tot het SWAG-trio. Een relatief gemiddelde OD op zowel aanvallend als verdedigend vlak. Met een dergelijke ligging is hun farmrecord van 11 miljoen dan ook een prima getal. Ik verwacht dit account sowieso nog wel een flinke tijd in de top 20 te zien.

16. No1Rules

Een Mono-speler met een aanzienlijk front ten opzichte van het vijandelijke .|R. Het staat ook niet voor niets eerste in ODD, maar uit de stats blijkt dat ze hun front prima onder controle hebben en zelfs winsten boeken. Een ODA van 5 miljoen is voor een account met zo'n grootte ook geen enorm laag getal. Ook dit is weer echt een core account maar met een relatief hoog farmrecord ten opzichte van de andere accounts met een dergelijke ligging. Maar liefst 28 miljoen wist dit team gisteren buit te maken. Ik verwacht dat dit account nog wel een flinke tijd zijn stempel op de top 20 zal drukken en wellicht zelfs nog enkele rangen stijgen.

17. Sixteen and Pregnant

Deze naam is in mijn optiek een synoniem voor hoe Euphoria zich hier soms op het AF kan gedragen. Ik vind het cluster van dit account nogal belabberd. Een zeer potentiële ligging, dat wel, maar dan zullen ze eerst iets aan hun cluster moeten doen. Wel een lekker rim account die ook de mogelijkheid heeft om de drukte op te zoeken en de core in te gaan.
Een rang 10 op de farmlijst met 34 miljoen buitgemaakte grondstoffen als persoonlijk record. Een vrij logische prestatie als je je de ligging erbij indenkt. Rang 2 ODD waaruit we kunnen opmaken dat ze toch al flink wat tegenstand hebben gehad. Des te meer prio om je cluster te gaan fixen dus. Verder nog niet echt serieus dorpenverlies geleden. Wel heeft dit account recentelijk een stuk of 5 BB's gepakt wat in mijn optiek niet persé nodig was. Ik verwacht dat we deze accountnaam nog lang zullen zien in de top 20 en grote kans dat ze nog flink wat rangen zullen stijgen.

18. Don Marco

Beschikt over een cluster waar ik niet erg jaloers op ben. Heeft de nodige uitdaging in zijn ligging en heeft meer front dan safe. Daarbij rekenend dat dit een speler uit .|R is waarvan het stamcluster ook nog eens 10 keer niks is, is dit niet erg voordelig. Zijn ODD en ODA liggen vrij dicht bij elkaar wat in zijn totaliteit uitkomt op een 7.8 miljoen verslagen tegenstanders. Deze speler heeft zojuist zijn ex-stamgenoot Heer flupke geinternd om vervolgens 3 bb's te pakken. Zijn ligging reflecteert ook op zijn farminkomsten want een PR van 7 miljoen is nu niet bepaald denderend te noemen voor een #18 gerankte speler. Ik verwacht niet dat dit account het lang vol gaat houden in de top 20 en deze snel verdwenen is.

19. Noriare

Noriare, de enige Deluxe speler die een fatsoenlijk front heeft met .|R. Ook heeft hij een aanzienlijk front met een lid van SWAG waar hij al 14-3 in het rood staat. Zijn 7.5 miljoen verworven ODD spreekt hierbij ook boekdelen. Aanvallend aspect nog weinig verslagen, waardoor ik me sterk afvraag of hij daar überhaupt wel aan toekomt. Zijn groei gaat al 2 weken erg gestaag. Een farmrecord van 14 miljoen vind ik in zijn situatie dan wel weer netjes. Als Deluxe niet met een oplossing hiervoor aankomt verwacht ik dat ze dit account snel zullen verliezen.

20. Mazzelventje

Eén van de rimmende accounts van Deluxe. Een mooi, compact cluster met veel farmmogelijkheden. Dat ze dan in één dag niet meer dan 11.8 miljoen weet te farmen is wel om te huilen. Verder hebben ze amper weerstand gehad wat blijkt uit een totaal OD van 3 miljoen waarbij 2.5 miljoen op aanvallend gebied. Wel al 20 dorpen verloren waardoor je je bijna afvraagt of ze daar moeite voor moesten doen. Misschien komt het door hun naam en hebben ze daadwerkelijk veel mazzel, maar ik heb niet het idee dat hier een heel decent team op zit. Ik gok dat ze nog wel tussen rang 15 & rang 20 blijven zweven puur vanwege hun ligging, maar veel hoger verwacht ik ze toch niet aan te treffen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
489
Het feit dat je ons verwijt veel PP te gebruiken en van TMS 'verwacht' dat hij dit ook gebruikte, dan heb je volgens mij de start van deze wereld niet meegemaakt. Leuk initiatief maar klinkt niet echt objectief :D
 

DeletedUser

Guest
Wat een bs analyse. Alleen maar gestaafd door op een kaartje te kijken en de stats erbij te pakken. Ervaring? Tja, who cares...
Op andere werelden heb ik met veel meer front de wereldoverwinning behaald, maar volgens deze speler ben ik hier binnen notime weggespeeld... We gaan het meemaken... :rolleyes:
 

DeletedUser64230

Guest
Mooi lijstje, realistisch op veel vlakken, misschien wat oppervlakkig omdat er niet naar de spelende teams gekeken wordt

Wil wel graag even aangeven dat het zoeken van een co vanuit mijn optiek vooral plaatsvind omdat ik dan in de toekomst mn motivatie niet verlies door het gelange tijd account runnen zonder echte hulp :p
Ik denk dat ik een van de meest actieve spelers ben die rondlopen, zeker gemotiveerd haha

Ik zal over een weekje oid een lijstje maken, want zonder enige veranderingen worden lijstjes nogal eentonig :p
 
Reactiescore
2.506
Dit topic is altijd leuk, maar het werkt niet altijd in de praktijk ik hoop dat er op deze wereld wel actieve posters komen op dit topic. Over een aantal weken zal mijn eerste pas komen, omdat ik niet heel veel van de top 20 weet.

Misschien een leuke aanvulling: Welke speler(s) mis je in de top 20?
 
Reactiescore
1.892
Het feit dat je ons verwijt veel PP te gebruiken en van TMS 'verwacht' dat hij dit ook gebruikte, dan heb je volgens mij de start van deze wereld niet meegemaakt. Leuk initiatief maar klinkt niet echt objectief :D
Van TMS weet ik het niet zeker. Van jullie wel aangezien jullie PP farmden op wereld 48 -met de intentie dat te gebruiken op W49- waar ik bij jullie in de stam zat remember? Ik speel op Baby Dragon. Jullie vroegen zelfs nog één van onze nachters om bij jullie op 4 farmers te komen spelen hier op 49.

Wat een bs analyse. Alleen maar gestaafd door op een kaartje te kijken en de stats erbij te pakken. Ervaring? Tja, who cares...
Op andere werelden heb ik met veel meer front de wereldoverwinning behaald, maar volgens deze speler ben ik hier binnen notime weggespeeld... We gaan het meemaken... :rolleyes:
Nou chapeau, wil je nu een sticker? In plaats van dat je mijn beoordeling omtrent jouw account weerlegd kom je met een paar loze uitspraken. Probeer in ieder geval een decente post in elkaar te zetten als je commentaar levert. Als jij het beter kunt nodig ik je van harte uit zelf een beoordeling te maken. Vanaf de zijlijn schreeuwen is altijd makkelijk uiteraard. Als laatste wil ik je meegeven; Eerdere ervaringen bieden geen garantie voor de toekomst.

Dit topic is altijd leuk, maar het werkt niet altijd in de praktijk ik hoop dat er op deze wereld wel actieve posters komen op dit topic. Over een aantal weken zal mijn eerste pas komen, omdat ik niet heel veel van de top 20 weet.

Misschien een leuke aanvulling: Welke speler(s) mis je in de top 20?
Inderdaad, misschien leuk als de volgende die een beoordeling maakt dat erbij in verwerkt.

Je speelt nog niet zo lang, maar denkt wel te weten dat we er veel pp ingestoken hebben? Apart..
Moet ik hier perse lang spelen om die conclusie te kunnen trekken? Er bestaat ook nog zoiets als contact & informatie winnen buiten IG om.

E; Was deze nog vergeten te citeren;

Mooi lijstje, realistisch op veel vlakken, misschien wat oppervlakkig omdat er niet naar de spelende teams gekeken wordt

Wil wel graag even aangeven dat het zoeken van een co vanuit mijn optiek vooral plaatsvind omdat ik dan in de toekomst mn motivatie niet verlies door het gelange tijd account runnen zonder echte hulp :p
Ik denk dat ik een van de meest actieve spelers ben die rondlopen, zeker gemotiveerd haha

Ik zal over een weekje oid een lijstje maken, want zonder enige veranderingen worden lijstjes nogal eentonig :p
Is inderdaad een relatief oppervlakkige beoordeling, maar ik legde de reden daarvan al voorafgaand de beoordeling uit.

Nu ja, als dat je reden is pakt dat in ieder geval positiever uit voor jou. Het is in ieder geval niet de meest voor de hand liggende reden, zeker niet gezien de zomerperiode waarin we momenteel verkeren.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser76162

Guest
Spelers die je over een tijd in de top-20 verwacht lijkt mij ook wel een goede aanvulling.

Leuk leesvoer Jonathan, vind het leuk dat ondanks .Euphoria niet in de top-20 zit ze toch wel meerdere keren vernoemd werd, dylan toch :rolleyes:
 
Reactiescore
1.892
Spelers die je over een tijd in de top-20 verwacht lijkt mij ook wel een goede aanvulling.

Leuk leesvoer Jonathan, vind het leuk dat ondanks .Euphoria niet in de top-20 zit ze toch wel meerdere keren vernoemd werd, dylan toch :rolleyes:
Doet 'ie goed hé!
 
Reactiescore
1.728
Wat een bs analyse. Alleen maar gestaafd door op een kaartje te kijken en de stats erbij te pakken. Ervaring? Tja, who cares...
Op andere werelden heb ik met veel meer front de wereldoverwinning behaald, maar volgens deze speler ben ik hier binnen notime weggespeeld... We gaan het meemaken... :rolleyes:

Voor newgens ben jij ook aardig onbekend mijn vriend.
 
Bovenaan